tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    meiden

mijn nichtje heeft vandaag haar 12 weken echo gekregen en hartje klopte niet meer.

Ze is nu in afwachting van wanneer het kindje naar buiten wil komen het is gestopt met 9 weken

er zit werkelijk een vloek op mijn familie, waarom nu weer.
    het lijkt gewoon niet te stoppen, en dan gaat het tot op heden bij mijn broer nog goed lijkt wel of de vrouwen een smet hebben bah bah bah

ben er erg verdrietig om, zo jong en dan dit al moeten meemaken, het is voor mij al heftig genoeg laat staan als je nog maar 19 bent

miriam

2. Lara11

Lara11 Niet meer actief

brrr... wat verschrikkelijk naar weer Miriam. Het kan verdorie ook niet goed gaan zeg!
    ben toevallig net op hetzelfde moment als jij hier en zag je bericht verschijnen... bah wat verdrietig.

3. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    het doet zo'n pijn amber dat het weer mis gaat ook al is het dan niet bij mij maar het voelt of er weer een stukje van mijn hart afsterft.

En weet je ik maak me echt zorgen over de toekomst waarom altijd bij ons vrouwen in de fam mijn tante 20 jaar geleden plus veel miskramen ikke mijn nicht en nu mijn nichtje, daartegen bij mijn broer tot op heden gaat het wel goed.

maak me ook zorgen hoe gaat het in de toekomst gaat het dan wel goed, en mijn zusje hoe zal het daar mee gaan, soms denk ik echt we zijn vervloekt of zo

woorden schieten tekort om haar te vertellen wat ik voel mijn nichtje zit in een hele zware tijd nu

miriam

4. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Miriam, wat vresleijke,
    Dikke knuffel voor jou en je nichtje?

PS: MIriam als je nog meer gedichten wilt lezen, waarvan ik zeker weet dat jij ze ook mooi vindt er is een apart topic bij vruchtbaarheidsbehandelingen.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=115335
    Dikke kus voor iedereen.

Liefs Hope

5. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    he miriam wat een shit nieuws, niet zo mooi, sterkte meis!

Die angstdromen Jude zijn erg herkenbaar hoor, hoort erbij denk ik, het zijn toch je angsten die s'nachts verwerkt worden.
    Het zijn geen voorbodes hoor! ;)

Flyke wat een schatje is die merel van jullie, heerlijk meisje!

Marieke hoe gaat het met je, hoe is de begravenis verlopen?

Jette

6. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Miriam: wat een naar verhaal van je nichtje......kan me voorstellen dat jij daar weer helemaal van overhoop ligt. Maar het gaat goed komen. Ik heb mij altijd laten vertellen dat miskramen niet erfelijk zijn, tenzij je bijv. allemaal dezelfde afwijking zou hebben.

Flyke: wat een lief poppetje die Merel!

Inderdaad Jude, hoe dichter bij ed bevalling hoe meer rust. Een knip voel je net en bij mij was hij ook zo genezen....Het gaat echt lukken ...Op het moment zelf denk je nergens anders aan dan aan de baby en kan de rest je niets meer schelen. In je slapp verwerk je inderdaad je angsten. Ze zijn niet voorspellend hoor!

Jette: hoe is het met je moeder afgelopen?

Marieke: weer in rustiger vaarwater? In afwachting van de operatie denk ik ook, of is je gedachte daar nu niet bij?

7. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    het is ongelofelijk me2, maar toen ik s'middags thuis kwam was er niks meer aan de hand, zo vrolijk :confused: snap er niks van, had me al helemaal voorbereid om haar te vertellen hoe ik er over dacht en was helemaal geen vuiltje aan de lucht.
    nou ja!
    misschien toch met verkeerde been uit bed gestapt?

Jette

8. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

Jette, wat fijn dat je moeder weer vrolijk was. Misschien inderdaad met het verkeerde been uit bed gestapt. Omdat het familie is ben je ook sneller gepikeerd als ze zulke dingen zeggen, ik kan me dat heel goed voorstellen!

Miriam, oh meid wat vervelend voor je nichtje, maar ook voor jou!
    Ik hoop niet dat het inderdaad in de familie zit, kunnen ze dat niet uitzoeken?

Flyke, wat is Merel een lieverd, erg mooi die zwart/wit foto

Marieke, ik hoop dat de begrafenis mooi en naar jullie wens was. Dan kun je met een tevreden blik terugkijken op je lieve opa.

Jude, als je gaat bevallen, gewoon alles op je af laten komen, het gaat vanzelf.
    Ik was er ook steeds minder bang voor de laatste weken.
    Wel nog een tip om te onthouden:
    Je verliest de dag na je bevalling wat bloedstolsels zeggen ze.
    "wat bloedstolsels" :confused: zo groot als flinke grapefruits zullen ze bedoelen, ik had dit niet verwacht! Maar het is dus heel normaal hihihi

Sorry, maar ik heb niet veel tijd meer, moet Eline nog voeden en mijn moeder komt 2 daagjes logeren en staat zo te wachten op het station.
    Vanmiddag naar de \gyna voor controle, morgen intake bij het KDV.
    Ik kom het jullie nog wel vertellen

Kus
    Minka

9. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Hope: Hoe gaat het nu met je?
    In afwachting van de nieuwe datum, waarschijnlijk.
    Hebben jullie samen al een beetje rust kunnen vinden, na de laatste poging? Ik hoop dat jullie samen vol goede moed de nieuwe ronde in gaan.
    Ik denk aan jullie!

Liefs Franka

p.s. wat een prachtige gedichten maak je toch.

10. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Miriam: ik lees net het vreselijke bericht van je nichtje.
    Ik heb er geen woorden voor, dat dit nu weer bij jullie familie moet gebeuren :cry:
    Na de grote klap, het toch een beetje een plekje kunnen geven en dan dit....
    Ik kan me indenken, dat het naast het verdriet ook beangstigend is, maar het zegt niets voor jullie meis!
    Is er onderzoek gedaan naar de oorzaak of is het zoals de artsen tegen ons zeiden, domme pech (chromosoomafwijking)?

Heel veel sterkte lieverd!
    Liefs Franka

11. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    ai miriam, jammer genoeg lees ik altijd slecht nieuws bij je, kan me inbeelden dat dit verschillende vragen en verdriet bij je teweegbrengt, maar mij is ook altijd gezegd dat MK niet erfelijk is, maar in dat geval is het lot dan zeer onrechtvaardig in jullie familie, ik hoop dat het geluk heel snel jullie kant op mag keren

de rest, reageer later es, kwam vlug piepen, ben eerder gestopt op het werk om naar kinderarts te kunnen gaan,gsiteravond had Merel koorts, vanacht ook, en haar hoest is er alleen maar op verslechterd, vorige keer had ze luchtwegeninfectie onderaan: longen, nu is het bovenste luchtwegeninfectie, virusje dat de ronde doet en vooral in creches opgedaan wordt... snap er niets van haar hoest is zoveel erger maar longen klinken toch zuiverder of vorige keer zei de arts, dit keer geen antibiotica gewoon laten overwaaien met suppos koorts, suppos tegen hoest, druppels tegen bacterien en druppels tegen de slijmpjes...hoop dat het snel beter want ik zie dat ze last heeft van die hoest, en gisteravond hoestte ze zo diep dat haar maagje keerde en alle melk eruit...66 cm en 6400kg, grote slanke meid voor het moment zei de dokter :D

liefs
    flyke

12. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    He meiden,

Even snel een berichtje voordat ik mijn meisje eten ga geven.
    De begrafenis van mijn opa was gister enorm zwaar en verdrietig maar erg mooi. Het was echt zoals hij was, en heel erg persoonlijk.
    Er waren hele mooie nummers, zoals time to say googbye en mijn opa van marco borsato. Ook heb ik een gedicht voorgelezen. Gelukkig ging dat redelijk.
    De koffietafel was fijn en daarna zijn we nog met de familie naar een cafeetje geweest waar opa en oma vroeger kwamen. En daar hebben we een lekkere borrel op hem gedronken.
    Gisteravond had ik natuurlijk enorme hoofdpijn, alle spanning kwam eruit. Ik heb nog veel verdriet, maar het is goed zo......
    Ik heb na gister een goed gevoel......

X Marieke

13. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hey marieke, ja een zware dag dat kan ik me echt goed voorstellen, maar toch klink je positief, goed gedaan meis, houd je opa in je herinnering zoals hij was, en vertel je kleine meid over je lieve opa!
    Dikke knuffel!

He wat vervelend he flyke als die kleintjes ziek zijn, dominique heeft dit ook gehad mega vaak hoesten, vooral s'nachts, je doet geen oog dicht, je voelt je zo moedeloos omdat je vanalles probeert en niks helpt.
    Ik gaf dominique s'nachts een zetpilletje dan sliep ze zo'n 6 uur rustig zonder te hoesten en dan begon het weer van voren af aan.
    Ja dat is het grote nadeel van de creches er komen ook zieke kindertjes en dan weet ik wel dat iedereen zegt dat ze als baby goede weerstand opbouwen, maar het is zoooo zielig.
    Dominique is gisteren ook weer geweest, hoop maar dat ze niks opgepikt heeft, toen ik haar bracht zei ik al tegen de leidsters dat dominique even weer wat virussen kwam snuiven, ze moesten hier om lachen! ;)

Maar heel veel sterkte meis hoop dat merel er gauw weer boven op is!
    niks minder dan een ziek kind!

Liefs
    jette

14. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hallo meiden,

Ten eerste Marieke, sorry :oops: dat ik helemaal vergeten ben je sterkte te wensen met het verlies van je opa.
    Ik ben wel blij dat het afscheid mooi was.
    Knuffel voor jou. En nu zit je natuurlijk de dagen af te tellen tot de operatie?

Franka, dankje lieverd, we doen het idd even rustig aan.
    En dat voelt goed. Ik denk ook veel aan jou. Wij drietjes ( miriam jij en ik) mogen nu toch ook eens eindelijk van het geluk proeven? Nou ja, proeven ;) , voelen en ervaren en niet even maar voor het hele leven.

Miriam, je bent echt een schat dat je nog steeds in mijn topic komt lezen en steunen.
    Had je gezien dat ik op Danique`s site ben geweest en een berichtje heb achtergelaten?
    Knuffel voor jou.

Flyke wat erg dat je meisje ziek is. Geef haar maar een dikke beterschapskus van mij.

Minka, wat leuk dat je moeder komt logeren, is zeker dolle pret als ze haar kleine meisje ziet?
    Geniet er maar van.

Jette, gelukkig is dde lucht weer geklaard tussen jou en je moeder.
    Lijkt me heel vervelend. Ik denk dat je makkelijker commentaar geeft op een "buitenstaander"dan op je eigen moeder.

Jude, wat akelig die dromen.
    Maar als dromen uit zouden komen dan zou ik allang een heel huis met kinderen hebben ;) Dus maak je maar geen zorgen.
    Het wordt nu ook wel spannend toch?

Amber, gaat het weer wat beter met je? en met je zus?
    Ik mis amazonntje best wel.
    Ik zal haar een PB sturen.

ME2, wat fijn dat je laatst eens tijd had voor jullie samen. Dat je moeder wilde oppassen.
    Ik denk idd dat dat erbij inschiet als er een kleine is.
    En zeker, als je zoals jullie zover van de familie woont.
    Maar het was dus voor herhaling vatbaar?
    Hoe is het met JP? heb je nog recente foto`s?

Ik hoop dat ik nu niemand ben vergeten.
    Mert mij gaat het wel redelijk goed.
    Ik ben nog steeds 50% aan het werken.
    Alhoewel ik deze week vakantie heb.

Gister bericht gehad van mijn neef uit Aruba, blijkt dat hij ook de translokatie heeft.
    We zijn dus in de familie een onderzoek gestart van waar het vandaan komt.
    Nu is het dus heel waarschijnlijk dat het van mijn oma`s kant komt.
    Nou oma bedankt! ;)
    NIet dat het meerwaarde heeft om het te weten, maar wie weet waar het voor de toekomst nodig voor is?

Fijn weekend allemaal,

liefs Hope

15. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Vanmorgen nog een vrolijk bericht, en nu?

:cry: :cry: :cry:
    Voor wie genteresseerd is, zie mijn topic.
    Wederom: Game over! :cry:

16. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hope ook hier wil ik je sterkte wensen hoe kan het drie keer mis

echt vind het ongelooflijk
    gatver had zo gehoopt dat deze poging zou gaan lukken dikke knuf mij

17. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Hope,

Ik lees het nu pas!
    Meid, wat enorm moeilijk voor je.
    Ik kan niks anders zeggen dan heel veel sterkte.
    Ik hoop dat je de moed niet op geeft en dat de verzekering volgend jaar gewoon weer alles vergoed.
    Dikke knuf!

Liefs Minka

18. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Lieve meiden,

Ook vandaag maar even tijd om kort te reageren.
    Ik zit er even enorm doorheen, ben bekaf!
    Heb mijn moeder 2 dagen gehad en vanalles gedaan.
    In plaats van lekker genieten dat er iemand extra in huis was heb ik 3 personen verzorgd! Stom van me, maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar, als een ander het maar goed heeft, dan ben ik ook tevreden!

Bij de gyna was alles prima, alles zag er goed uit, geen resten meer gelukkig.
    Ook een ei die op springen stond (is vanmiddag gesprongen heb ik gevoeld,) dus ik kan mijn ongi ondanks de Bv weer verwachten.
    Hadden andere dat ook of bleef het weg bij jullie?
    Ook de intake bij het kdv liep prima, ik heb er wel een goed gevoel over.
    Wil er nog niet aan denken, nog lekker 1 weekje thuis!

Meiden tot snel
    Fijn weekend
    Kus Minka

19. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hope stil thinking of you

knuf

20. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Lieve Hope,

Ik weet niet wat ik moet zeggen.
    Ik had zo gehoopt, dat het nu jouw ronde zou zijn.
    Héél, Héél, Héél veel sterkte!
    Ik denk aan jullie.

Liefs Franka

Deel Deze Pagina