Och Hope...lees het nu pas......wat ongelofelijk naar! Het gatver weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen. Ik kan gewoon niet geloven dat elke keer alle seinen op groen staan en dat het dan weer niet goed gaat...eerst blijft het niet zitten...Je zou zeggen nu ze een goede embryo terug plaatsen dat dat het probleem niet meer zou moeten zijn..... en dan zijn er weer geen goede embryo's....zouden ze dit wel als een poging tellen........oh, wat een rot nieus weer....
Minka: ja, je had lekker moeten rusten! Nee, bij mij bleef de cyclus weg door de borstvoeding. Dus toen ik stopte kreeg ik pas weer een ei (wel al binnen een week) en ja, dat ei is nu een babietje in mijn buik
hope zo oneerlijk dat het terug fout gelopen is... weet niet goed wat zeggen, heb soms ook schrik dat ik verkeerde dingen tegen je zou zeggen, goed bedoeld maar slecht overkomend, ... ik wens je heel veel sterkte en ik blijf duimen voor je! minka, bij mij kwam mijn cyclus terug op gang denk 6-8 weken na geboorte van Merel, gelukkig was alles goed bij gyn! voor de rest, hier slecht, Merel is sinds vrijdagavond alleen maar zieker geworden, ik steek continu suppos (max vier per dag) had zelfs een piek van 39.1graden, ze heeft ook al verschillende keren overgegeven, mijn hart doet dan zo pijn, je ziet haar maag keren en ze verschiet van haarzelf en weent van pijn en ongemak ik ben zelf ook doodop, bijna elke nacht om de 2u moeten opstaan...hubbie wil ook wel maar ik kan dan niet gewoon mij draaien en verder slapen als je ziet hoe slecht ze zich voelt...en ikzelf vanmorgen opgestaan met snot in mijn hoofd en keelpijn...dat belooft, daarnet had ze terug 38.1 koorts, ik heb haar nog nooit zoveel weten slapen overdag, het hangt echt in haar...als ze vanacht of morgenochtend nog koorts heeft ga ik terug naar kinderarts, dan zal ze toch antibiotica moeten hebben denk ik..dit is meer dan een luchtwegeninfectie; sorry voor ego praat maar moest er even uit, hubbie slaapt vannacht in buitenland voor zijn werk en ik voel me wat alleen... vandaar dat ik even bij mijn dinnetjes mijn hartje kom luchten.. liefs flyke
Flyke, Wat vervelend voor jou en Merel. Zoals ik je hoor praten ben je er niet echt gerust op. Toch maar een bezoekje aan de arts brenegen denk ik, laat je eigen gevoel spreken! Je komt je hartje maar luchten hier hoor als je hubbie er niet is! Hope, ik denk aan je! Ik heb je gedicht gelezen, ik hoop dat je zo positief kunt blijven! Onze (oudste) kat is weer ziek, hij heeft denk ik weer een blaasontsteking. Heb gisteren wat urine (met bloed) kunnen verzamelen, dus zo maar snel naar de dierenarts om te laten controleren. Druk weekend gehad, heb niet echt bij kunnen tanken. Maar heb eindelijk de kledingkast(en) uitgemest en ruim 3 zakken naar de inzameling gebracht. Nu mijn t-shirts en ondergoed nog! Maar nu even wat belangerijkers....... ¨ .....Van harte gefweliciteerd met ons 2 jarig bestaan! Meiden ik zou jullie niet meer kunnen missen, effe je verhaal kwijtkunnen en weten dat jullie er zijn. Jullie zijn allemaal TOP! Flyke, bedankt voor het openen 2 jaar geleden. Ik ben iets later ingestapt, las eerst wel jullie verhalen maar durfde er niet mee mee te kletsen, jullie waren toen al zo'n hecht groepje. Ik weet dat het forum is geopend omdat we zo graag kindjes wilden krijgen en ben heel blij dat dat bij de meeste ondertussen al gelukt is, of onderweg zijn naar nummer 2 maar Franka, Hope en Miriam, voor jullie is het soms wel wat moeilijker omdat we hier ook kletsten over onze kindjes en evt. nieuwe zwangerschappen. Ik hoop dat jullie ons snel zullen volgen, ik blijf hopen en aan jullie denken want ooit zullen we hier allemaal kindjes hebben. Speciaal voor jullie 3 een dikke knuf. Ik hoop dat we nog lang met elkaar mogen blijven kletsen en misschien toch wel leuk om wat te organiseren om elkaar in levende lijve te zien! Meiden, nogmaals bedankt dat jullie er zijn! Kus Minka
minka, vannacht om 3.30u had ze terug 38.1 (niet zo hoog maar wel lang wetende dat ze sinds vrijdagavond continu koorts heeft en suppos krijgt) ik heb zonet naar kinderarts gebeld en om kwart na tien mag ik langsgaan, dan naar aptheek achter antibiotica denk ik en dan merel naar schoonouders voeren, hoewel ik eraan denk om volledig dag thuis te blijven, is bijna moeite niet meer om te gaan werken, ik zal er pas na de middag aankomen... oei, je kat opnieuw ziek, ik moest even lachen, snap niet goed hoe je die urine hebt kunnen verzamelen? zakje erachteraan gebonden ? hopelijk weet je snel resultaat van arts waar dat bloed vandaan komt... proficiat met het uitmesten van je kasten! ik was het vandaag even vergeten, maar inderdaad gefeliciteerd met ons 2jarig bestaan! en zoals je zo mooi zei minka, ik vind jullie ook allemaal top en franka, hope en miriam, wij duimen extra hard voor jullie want jullie verdienen het zo om ook mama te zijn! liefs flyke
Ach Hope....ik duim dat je die positiviteit kunt hervinden... Minka: wat sneu voor je kat! Hoe heb je inderdaad die urine opgevangen? Sluit me helemaal bij je aan met ons 2-jarig bestaan! Miriam, Hope, Franka: voor jullie nu ook snel een gezond babietje! Flyke: goed dat je naar de arts gaat. Zou het ook te lang vinden duren. wellicht Flyke naar je schoonouders brengen en zelf even bijslapen? Hoop echt dat ze zich snel weer beter voelt, zo'n klientje zo zien is vreselijk....
Hoi Meiden, In de eerste plaats allemaal supergefeliciteerd met het 2-jarige bestaan van dit topic! Ik ben superblij dat we elkaar hier steeds hebben kunnen steunen en hoop ook zeker, dat we dit voorlopig nog blijven doen (Hope, Miriam en ik hebben jullie en elkaar nog hard nodig) En dan nu.... vandaag weer na de gyn geweest (na het bekende halve jaar) en heb nu voor de volgende cyclus Clomid en injecties gekregen. De eerste maand zal het uitproberen zijn of de dosis voldoende is en wat de uitwerking zal zijn. De Clomid had ik eigenlijk al wel verwacht, maar de injecties We gaan nog even een week héél hard duimen, dat de injecties in de koelkast mogen blijven liggen en de pillen terug mogen naar de apotheek (ook al verwacht ik het niet meer) Duimen jullie mee? Liefs Franka
Miriam: hoe gaat het nu met je en met je nichtje? Hope: wat een prachtig gedicht! Ik hoop dat je je snel weer een beetje beter voelt (ook al valt het allemaal niet mee) Flyke: wat naar dat Merel zich niet lekker voelt. Kan me indenken dat het jou ook veel energie kost. Neem de tip van Me2 maar aan, misschien is het wel een idee om zelf even een bettje bij te slapen en weer met volle moed deze griep te lijf gaan. Minka: Nog zo'n treurig berichtje van je kat. Ik hoop dat het een beetje mee zal vallen en dat de arts snel weet waar het vandaan komt. Jude en Me2: hoe gaat het met jullie beebjes? Marieke: ik hoop dat het al wat beter met je gaat en je alles nu achter de rug hebt. Het wordt nu toch echt tijd dat jullie met de familie kunnen genieten van elkaar! Ik hoop dat ik nu niemand vergeten ben, anders sorry Fijne avond allemaal. Liefs Franka
Natuurlijk blijf ik duimen Franka! Dit blijf ik continue doen, voor jullie alle 3 Hope, ik hoop dat je je hart hebt kunnen luchten bij de psy. Flyke, hoe is het met Merel vergaan bij de arts? Ben je nog gaan werken of heb je ook gerust vandaag. Onze kat heeft inderdaad een blaasontsteking. Dat zijn we ondertussen wel gewend van hem Urine opvangen was deze keer erg makkelijk, hij had nl in de wasmand een mini plasje gedaan. Ik heb standaard pipetjes en reageerbuisjes in huis om zijn urine in te doen Ik ben vandaag ook nog naar het weeguurtje op het cb geweest. Eline was maar 40g aangekomen in 12 dagen. Ik moest me geen zorgen gaan maken, maar wel de BV ophogen naar 2 x 20 min per borst. Ik deed dit niet omdat ze dan toch alles weer uitspuugde, maar we gaan het proberen. (gaf 1x 30 min) Heb er wel bij verteld dat ze na 2 dagen 3 poepluiers had, een volle plasluier voor we gingen en aan een nieuwe voeding toe was. Als je dit bij elkaar opteld, zal het gewicht wel hoger zijn geweest.
meiden druk weekend gehad, zaterdag gewerkt gister naar oud turnhout op verjaardag bezoek geweest en vandaag weer gewerkt dus ben kapot geen weekend gevoel gehad maar aankomend weekend ben ik twee dagen achter elkaar vrij wel komen de kindjes van bart zijn oom hier slapen dus sóchtens vroeg dag half 7 gemiddeld maar dat geeft niet. Ik heb dan altijd zo'nmoment dat ik even denk dat het ons gezinnetje is heerlijk zo als dat voelt. Hope meid ik heb zo veel aan je moeten denken, ik vind je echt een super vrouw hoor, zoveel tegenslagen in zo'n korte tijd eigenlijk. En dan zit je vast op dat rot geld sorry dat ik het zo zeg maar ik kan er zo boos om worden franka meid jij ik en hope we blijven er voor gaan meid. Tjee spuiten ja o ik ben d'r zo bang voor voor naalden echt een curretage vind ik niet eng maar die naald voor infuus wel gek kind ben ik he flyke is oud turnhout vlak bij jou? meiden momenteel zie ik er toch wel tegenop om het eind van dit jaar niet zwanger in te gaan had zo anders gehoopt. Soms krijg ik het gevoel dat omdat ik vorig jaar met de kerstdagen heb gezegd dat ik aankomende kerst niet zwanger in wil gaan zodat er ook niks mis kan gaan ook echt gaat gebeuren en dat doet me nu toch wel pijn. Mijn nichtje is nog steeds in afwachting wat de uitdrijving verstaat, ze heeft nergens nog last van lichaamelijk echt raar zo'n lichaam maar het gevaar schuilt wel hoor. Ze denkt dat ze een fout gemaakt hebben en dat het hartje toch mischien wel klopt die arma meid maakt zich er gek mee het was heel duidelijk niet goed geen hartje en wachten op de miskraam triest hoor. Hoe staan de andere meiden er tegen over om gezellig een keer iets samen te doen en elkaar in real live te ontmoeten is er een optie? gr miriam
franka, tuurlijk duimen wij met je mee! dus als ik het goed begrijp is je nod deze week? minka, dat is wel snel die uitslag, dus terug blaasonsteking.. ivm minder bijkomen moet je je geen zorgen maken, het is bekend dat kindjes plots minder snel bijkomen, en inderdaad die poepluier enz...;zeggen al veel miriam, kan me voorstellen dat je uitkijkt naar je logeetjes, oud turnhout ligt niet dicht bij mij hoor, is zo twee uur rijden van bij mij denk ik, en afspreken in real live, ik als enig belgje is nogal verweg, wat verdrietig van je nichtje dat ze denkt dat het verkeerd is en hartje nog klopt...moment van niet willen aanvaarden ook zeker? voor de rest, Merel heeft dus een spastische bronchite en iets van rsv (respiratoir .... virus ), (kinderarts waar ik donderdag bijging, zei meteen dat haar hoest anders was dan donderdag, ze er wat getrokken en bleek uitzag, haar longen zijn niet meer zuiver, piepen wat enz... krijgt nu antibiotica en aerosol. eerste keer vond ze dat leuk, dat machientje die lawaai maakt met maskertje met slangetje maar al gauw zette ze het op een wenen, en nu als ik machientje aan zet, zet ze het al op een wenen, het lijkt wel eng voor haar, maar ja, het moet nu eenmaal. Ik ben dus toch nog gaan werken tegen 13u was ik er, donderdag is mijn vrije dag, en anders kom ik niet rond met mijn werk als ik gisterenmiddag ook zou thuisblijven, is nogal druk...normaal gaat ze dan opnieuw vrijdag naar de creche want do/en vrijdag moeten schoonouders weg. voor de rest al een hele verbetering ze heeft geslapen van 23-5u aan een stuk vanacht maar nog steeds met veel hoesten maar blijkbaar werd ze er niet wakker van, dus ik heb al beetje kunnen bijtanken. liefs flyke
hoi meiden, flyke tjemig meid je kleine meisje is goed ziek of niet? is dit iets wat wel weer over gaat of is dit iets chronisch? Ik herken het zo ik ben ook al weer een aantal nachten in de weer met dominique ze is afgelopen donderdag naar de creche geweest, ja hoor weer verkouden, ben alweer 2 nachten op, doe geen oog dicht, en onze dominique ook niet hoesten hoesten hoesten, ik wordt er moedeloos van, zit nu echt serieus te overwegen haar niet meer naar de creche te doen, of in ieder geval een aantal maanden niet en dan kijken of het beter wordt. Mijn moeder heeft aangeboden dat ze wel een dag bij hun mag komen (liefst wil ze haar elke dag hoor ha ha ha). Maar mijn moeder past al 2 dagen op in de week, wordt het dan niet zo'n muts straks dat ze net zo gaat doen als mijn moeder? Ik weet wel dat ze weerstand moet opbouwen, maar dit is toch niet normaal, als ze nou een snotneus kreeg maar ze is echt dagen lang hardstikke verkouden en dan is het al weer tijd om haar heen te brengen. Komt bij dat ik geen belastingvoordeel heb van de creche, dus ik betaal volle pond (278 euro) per maand voor 1 dag in de week (best veel) en als ik haar dan om de week niet breng omdat ze ziek is............, als mijn moeder extra uren oppast krijg ik wel vergoeding van viavila nou ja mijn moeder dan maar wat over blijft delen we, dus worden we er beiden beter van, wat vinden jullie wat moet ik doen? Miriam je klinkt wel een beetje moe meis, wel leuk dat de kinderen van familie zijn komen logeren, gezellig, maar vindt je het dan niet moeilijk om weer met z'n tweeen te zijn als ze weg zijn? He minka, vervelend voor de kat blaasontsteking, kun je dit voorkomen? Hope, he meis ik leef met je mee hoor! Jette
neia meid eind deze week wordt je volgens mij geopereerd of niet zie je er erg tegenop? knuf miriam meiden ben weer zo moe ligt het aan het rot weer? gr miriam
jette, ik hoop dat het niet iets chronisch wordt, maar kan zich natuurlijk herhalen die rvs vooral las ik op internet en bronchite kan in principe zich ook herhalen he, laat ons hopen van niet... oei dus jouw kleine meid ook ziek, moest even lachen met je zin, wordt ze dan niet zo een muts als mijn moeder, hehe, tja eerlijk gezegd vind ik 50-50 ideaal, creche-moeder, of 3/4 je ma en 1/4 creche, gewoon, wil hiermee niemand een steen gooien of zo, omdat ik vind dat ze in een creche zich beter ontwikkelen, ik bedoel qua sociale vaardigheden, delen en spelen met anderen, ze zien dingen van anderen, doen dit na, natuurlijk ook wel soms negatieve dingen. Ik had het er gisteren over met een mama in de wachtzaal bij kinderarts, ze zei dat haar zoontje beschaamd is, kijkt naar andere kindjes die spelen maar niet mee speelt met hen, niet kunnen, niet durven, niet gezien, niet geleerd...en ze vergeleek met haar buurvrouw haar kindje die veel socialer is (gaat naar creche) , maar elk kind is natuurlijk ook anders he en deze vaststelling is misschien niet altijd zo, dusja, alles heeft voor en nadelen natuurlijk, financieel blijkbaar ook. Bij ons is dat niet zo, als ouders voor kleinkinderen zorgen, interessant daar bij jullie...De creche zie ik ook als een voorbereiding naar school toe en waar ik me ook wat aan troost nu is dat iedereen me zegt, als ze nu die ziektjes meemaakt/overwint dan zal ze die in school niet meer hebben. Collega van mij haar moeder zorgde fulltime voor haar twee kids, en pas toen ze naar school gingen zijn de ziektes losgebarsten... ooit moeten ze erdoor, zo, denk dat hubbie daar zo zal zijn, hij haalt Merel op van bij schoonouders, in mijn geval zou ik Merel niet fulltime bij hen willen laten, ze zijn heel goed en bezorgd, dat is het net, beetje te overbezorgd en te beschermend naar haar toe, als ze even weent wordt ze meteen opgepakt, getroost gesust, heb dat vorige keer ook gevoeld toen ze daar geweest was toen ze ziek was... Merel heeft even moeten ontwennen aan al die extra aandacht zo, plan om vroeg in bed te kruipen, ben strontverkouden en mijn hoofd weegt als ton, liefs flyke miriam: ik ben ook supermoe, toch ook geen plaagje op komst bij je? spontaan was ik even aan denken,je bent toch niet .... ? vergeef me als ik het over het hoofd gelezen heb dat je ongi bent geworden Mijn moeder heeft aangeboden dat ze wel een dag bij hun mag komen (liefst wil ze haar elke dag hoor ha ha ha). Maar mijn moeder past al 2 dagen op in de week, wordt het dan niet zo'n muts straks dat ze net zo gaat doen als mijn moeder? Ik weet wel dat ze weerstand moet opbouwen, maar dit is toch niet normaal, als ze nou een snotneus kreeg maar ze is echt dagen lang hardstikke verkouden en dan is het al weer tijd om haar heen te brengen. Komt bij dat ik geen belastingvoordeel heb van de creche, dus ik betaal volle pond (278 euro) per maand voor 1 dag in de week (best veel) en als ik haar dan om de week niet breng omdat ze ziek is............, als mijn moeder extra uren oppast krijg ik wel vergoeding van viavila nou ja mijn moeder dan maar wat over blijft delen we, dus worden we er beiden beter van, wat vinden jullie wat moet ik doen? Miriam je klinkt wel een beetje moe meis, wel leuk dat de kinderen van familie zijn komen logeren, gezellig, maar vindt je het dan niet moeilijk om weer met z'n tweeen te zijn als ze weg zijn? He minka, vervelend voor de kat blaasontsteking, kun je dit voorkomen? Hope, he meis ik leef met je mee hoor! Jette[/quote]
heey je weet het niet moet nog ongi worden eind deze week of begin volgende week maar heb wel buik pijn dus denk ongi gewoon. enne ja enerzijds is het heel moeilijk als ze weg zijn de kinderen maar het moment dat ze er zijn geeft me even zoveel warmte dat ik dat er wel voor over heb. even die knuffel van zo'n kleintje even lekker voorlezen die domme dingen even een gezin al is het niet echt dat mogen ze me niet afpakken zeg ik altijd even dat gevoel heerlijk, wat ik wel moeilijker vind is dat danique haar bedje gebruikt wordt heb ik zelf gezegd hoor maar ergens denk ik nee daar had mijn meisje in moeten liggen verder niks geen probleem heerlijk ga zo lekker een bak koffie pakken en me nestelen voor de tv gr miriam
ben ongi geworden dus deze maand is ook over hopen op volgende maand toch beter nieuws maar het is heel raar het is steeds minder lang dat ik tussen de ongi's heb zitten heel vreemd nu ja ik probeer goed positief te blijven en dan maar hopen dat onze tijd toch nog komt liefs miriam
hey miriam, wat k*t zeg dat je toch ongi bent geworden. bah nou ja weer moed verzamelen en op naar de volgende ronde! We hebben nu besloten om dominique toch eerst thuis te houden, haar helemaal te laten uitzieken en dat kijken wat we dan gaan doen of terug naar de creche of met 1,5 bij ons in het dorp naar de kindergarten, want ik vindt het belangrijk dat ze leert met kinderen om te gaan. Maar zo hou ik het ook niet meer vol, elke week 4 tot 5 nachten in de weer met haar, plus dat ze mij ook elke keer behoorlijk aansteekt, ben nu ook weer ziek. ik heb eerst vrede met deze beslissing, en we kijken met een maand of wat wel weer verder! Jette
Heb even vluchtig bijgelzen... Miriam: wat jammer van je ongi... Vol goede moed verder. wij duimen! Franka: 'tuurlijk duimen we voor jullie dat je de medicijnen niet nodig hebt! Maar wel een fijn dat als het nu niet lukt je an hulp hebt van de medicijnen. Heb daarover veel goede berichten gehoord. Jette: ik ben ook continue ziek omdat JP me aansteekt en hij heeft er minder last van dan zij.......Ook kan ik nu door de zwangerschap helemaal geen medicatie nemen dus sukkel wat af en dit terwijl ik ook gewoon hard moet werken... Lijkt me voorlopig een goede beslissing om haar thuis te houden. Wie past er dan op? Ik weet wel van ouders met kinderen die nooit naar de creche zijn geweest dat zij al die ziektes achter elkaar kregen zodra de kinderen naar school gingen. Dus echt vermijden doe je de periode nooit. Maar voorlopig lijkt me ook het beste dat Dominique even helemaal uitziekt en jullie beide bij kunnen komen!
hey me2 ja mijn moedr heeft aangeboden dat dominique wel een dag bij hun kan komen, ik had daar wat moeite mee maar zij heeft me er van overtuigd dat ze het heerlijk vindt om dominique nog een dag extra in de week te hebben ik denk dat dominique eerst wel genoeg virussen heeft gehad om een behoorlijke weerstand op te bouwen. je forceert het natuurlijk om een beebje wat schijnbaar gevoelig is elke week in een ruimte met mega veel virussen en infectiegevaar te plaatsen. en het voordeel voor mij is natuurlijk dat ik een mogelijkheid heb om het anders te proberen dus we gaan wel zien, he hardstikke vervelend dat jij nu zo veel ziek bent, ik ben ook ziek nu bah baal er zo van, is dominique er straks weer boven op, steek ik haar weer aan! Jette