tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Miriam: Balen dat je ongi bent geworden.
    We gaan er samen met volle moed in de volgende ronde weer tegenaan!

Liefs Franka

2. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    jip we vol goede moed door jij ik en hope het moet toch ooit wel goed komen

iedereen fijne avond ik ga de stad in drinken met collega's voor het eerst in 6 jaar dus kijken of het iets is en of er nog een x aantal komen

gr mij

3. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    volgens mij is marieke nu onder het mes geweest of ben ik nu te vroeg

marieke mocht je dit lezen laat dan even weten hoe het is gegaan en hoe je je voelt meis denk aan je

4. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Meiden,

Even snel een berichtje voordat ik naar het zh ga.
    Gisteravond kreeg ik een sms van Jude dat ze bruin-roze bloedverlies heeft en harde buiken. Ze ligt in het ziekenhuis.
    Gelukkig zijn de ctg's die ze gemaakt hebben allemaal goed en de kleine doet het ook goed. Als dit niet zou wijzigen mocht ze vandaag weer naar huis dacht ze. Ik hoop het voor je lieverd! Die kleine van jou moet nog even blijven zitten.
    Ze houdt me op de hoogte (nu maar hopen dat ik jullie op de hoogte kan houden).

Ik ga dus zo naar het zh. Ben op van de zenuwen. Opeens uit het niks zijn ze er....
    Gelukkig ben ik snel aan de beurt, ik moet er rond 8 uur zijn, en waarschijnlijk word ik al rond kwart over 9 geholpen.
    Misschien kan ik zelfs nog wel vandaag naar huis, maar dan moet het mee zitten met de narcose en het bloedverlies.
    Ik denk niet dat ik online kan komen, omdat ik de komende dagen waarschijnlijk alleen kan liggen. Maar ik hou Minka wel op de hoogte (als ze dat goed vindt ;) ).
    Bedankt voor jullie lieve woorden en steun meiden.
    Hopelijk tot snel.......

X marieke

5. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    marieke toi toi

enne komt goed moet gewoon

jude meid schrikken hoor pfff
    ik hoop dat het inmiddels al weer zo dus danig gaat dat je lekker thuis zit

hoop dat we snel iets van je horen en dat het goed gaat.
    Meiden allemaal alvast een onwijs fijn weekend deze jonge dame gaat maar even hard werken vandaag dan heerlijk weekend vanavond de kids
    knuf miriam

6. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Marieke,

Je was me al voor, wou je nog succes en sterkte wensen en hopen dat de pijn mee gaat vallen
    je zult dit dus niet meer lezen, maar ik denk aan je!
    Prima hoor dat je me op de hoogte houd, ik geef de berichten hier wel door.
    Komt goed meid! Als het achter de rug is kun je lekker verder kijken.
    Maar eerst dit nog ondergaan, het zal niet makkelijk zijn.

Jude, heel veel sterkte! Je mannetje nog wel even bij je houden hoor! Het is nog veels te koud om hem "buiten" te laten.
    Ik hoop dat je snel weer met een gerust hart naar huis mag.

Jette, even een tijdje rust kan geen kwaad toch?
    Volgens mij heb je thuis geen internet, dus moeten we je dan ook een tijdje missen hier?

Miriam, shit hoor! Maar toppie van je, volgende ronde komt er al weer snel aan. Beter in november dan als december toch!
    Was het gezellig met je collega's?

Me2, wel een beetje aan jezelf en je mini-Me2 denken hoor!
    Als je het even niet meer trekt, een pas op de plaats maken of nog beter, een stapje terug doen!

Hoe is het met de rest?

Eline is gisteren de eerste 3 uurtjes naar het kdv geweest. Ze was een superlieve vrolijke meid, maar....ze wou haar flesje niet drinken!
    Gelukkig was ik er al snel weer en heeft ze heerlijk bij mij gedronken.
    Wel was ze erg moe, ze heeft 2 uur in de box geslapen, terwijl ze normaal alleen maar haze slaapjes doet overdag.
    Vanacht heeft ze ook lekker geslapen, ik zal haar zo eens wakker maken.
    Vandaag gaat ze 6 uurtjes, ben benieuwd hoe het dan gaat met het flesje.
    Tja, en dan moet ik maandag weer aan het werk :(
    Ik zie er best tegenop, zeker omdat de sfeer voor mijn zwangerschap al niet al te best was en er ook nog veel veranderd is de laatste tijd.
    Ik hoop wel dat ik jullie kan volgen op het werk, moet mijn computer weer anders neerzetten zodat er geen kijk op is, dan moet dat vast lukken.

Allemaal een fijn weekend en als er nieuws is van Marieke of Jude laat ik het snel horen!

Kus Minka

7. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Miriam, ook al zo´n vroege vogel vandaag!
    Werk ze en succes vanavond met de kids! Ga je nog wat leuks met ze doen.

8. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Marieke, heel veel succes meid, en ik hoop zo voor jullie dat dit nou de laatste mega stap is naar een zonnige, pijnloze toekomst.
    Het moet gewoon goed komen!

ik duim voor je meis!

Minka, weer beginnen met je werk meis, ach voor je het weet zit je er weer midden in, moet je na gaan, het is voor mij al weer 11 maanden geleden dat ik met zwangerschaps verlof ging, ongelofelijk wat is die tijd gevolgen.
    Ja ik heb thuis mijn internet er uit liggen, technische storing, maar kan de helpdesk steeds maar niet bereiken :( maar ikkan internetten op het werk dus no problem.

Heb gisteren de leidsters van de creche gezegd dat dominique voorlopig niet meer komt, ze vonden het erg jammer maar gaven me ook gelijk, misschien is ze gewoon gevoelig.
    Dus gisteren is ze bij opa en oma geweest, oma zou haar om vijf uur terug brengen maar niks hoor, dus ik om half zes bellen en toen zei mijn vader "nee we houden haar hier hoor" :confused: nou ja mijn vader die zo enthousiast reageert, ben ik helemaal niet gewend.
    Maar goed om zes uur kwam ze aan, ze had nogal lang geslapen s'middags.

ben blij dat het zo kan meiden!
    nu eerst allemaal weer beter worden, ikke ziek dominique nog beetje en dan hopelijk een zonnige toekomst tegemoet.

Marieke nogmaals sterkte meid!

Jette

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ik duim heel hard voor marieke en jude!

Amber

10. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Jude: schrikken zeg! Laat die kleine man nog maar even zitten! Hoop snel van je te horen!

Marieke: heeeeel veeeeel succes! Hopelijk heb je niet teveel pijn en ben je snel weer op de been!

Minka: oh, oh, hopelijk geen flesseweigeraar zoa;s mijn zoon op het moment toen ik weer aan de slag ging.....Ja, is weer wennen terug naar je werk na zo'n tijd! Hopelijk valt het mee (ook met de sfeer). Ik zat er na 2 dagen al weer helemaal in :)

Jette: hahaha die opa's toch! Komt veel in ze naar boven met kleinkinderen is mij ook al op gevallen bij mijn vader :) JP mag dingen van hem die wij niet mochten!

11. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    ai miriam, dus toch ongi geworden, ik had even gehoopt...dikke knuffel, stel het wel met de kindjes die op vakantie komen!

oei jude, ik schrik ook! gelukkig alles goed volgens de onderzoeken, ik duim verder voor je!

marieke, vandaag operatie dus, kan me inbeelden dat schrik toeslaat, ik duim voor goede operatie en goed herstel!

minka, oei is die tijd weer zo vlug gevlogen, moet jij maandag al terug aan het werk.. waar is tijd dat ik ook moest herbeginnen en jij nog twee maanden te gaan had, je zal het vlug gewoon zijn terug, hoewel ik moet zeggen dat ik toch heb moeten zoeken naar evenwicht - organisatie werk/huishouden/Aandacht merel... ik ben er nog niet helemaal aan uit vooral nu alles terug verstoord is door merel haar ziek zijn,

jette goede beslissing, ik belde gisteren naar creche dat Merel ipv vandaag maar maandag gaat, en vertelde van rvs en bronchite en ze vertelde dat een ander kindje opgenomen is in ziekenhuis ook rsv en combinatie ooronsteking wel...echte bacterie haard he...collega van mijn werk haar broers kindje ook rsv en aerosol en weken sukkelen, andere collega haar kindje van 2.5jaar longontsteking, zijn er echt megaveel ziek...

zo, vandaag dagje thuis, merel recupereert goed dankzij de antbiotica denk ik, eindelijk terug een goede nacht gehad sliep van 21u tot 6u, joepieee hoop dat ze terug haar oude patroontje aannneemt, qua aantal voedingen en hoeveelheden zit ze nog niet op oud schema (maagje moet terug wat aanpassen aan grotere hoeveelheden enz) maar we komen er wel. Ik hoop alleen dat ze tegen volgendd weekend beter is want dan ga ik zoals elk jaar met groepje vrienden naar Ardennen en bedoeling is om Merel mee te nemen, hoewel ik toch meestal in huisje zal blijven, heb angst dat ze hervalt plus in bos wandelen is nu ook niet zo handig met buggy...heb zo een babyborn draagbuidel dat ik mag lenen van collega, heb dit paar keer geprobeerd in huis, maar denk niet dat ik zo in bos durf te lopen, stel dat ik uitglij... vertrouw het niet helemaal

goe wekend nog iedereen, ik ga vlug wat verder poetsen terwijl ze slaapt!
    liefs
    flyke

12. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Jude meis, ik duim voor je dat alles goed gaat veel sterkte!

Ja me2 het is ongelofelijk met mijn vader hij is stapelgek op Dominique dit had ik nooit verwacht, mijn vader is normaal niet zo spontaan, maar nu....!

hey flyke het gaat beter met merel nou gelukkig maar, is ook niks he als die kleintjes ziek zijn, met dominique gaat het gelukkig ook weer wat beter, ze slaapt nu weer van 19.00 tot zes dat is nog wel een beetje vroeg voor haar doen, maar ik kan het rekken tot zeven uur, hopen dat ze dit uurtje er ook weer gauw bijpikt!.

Ja ik heb ook gehoord dat er veel rondgaat momenteel op creches, ook ontstoken ogen, en ja hoor die hebben wij thuis dus ook.

Ik ben nu zelf ook megaverkouden, zo'n droge hoest, die echt pijn doet bij het hoesten en niks oplevert geen slijm of iets dergelijks.
    Hoe doen jullie dat als jullie verkouden zijn ik ben aldoor bang dominique weer aan te steken dus blijf een beetje op een afstand als het gaat, maar ja soms kom je er niet voor weg he!

Mooi vooruitzicht flyke, lekker even weg!

liefs
    jette

13. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Hoi meiden, ik las al dat Marieke al iets had laten weten, dank je daarvoor Marieke, ik hoop dat met jou alles goed gegaan is vandaag! Ik stuur je zo wel een sms!

Met mij gaat het ook goed gelukkig. En met de kleine ook. Ik ben een nachtje in het ziekenhuis geweest, pfff.... Ik had dat niet verwacht! Ik had al een klein weekje wat bruinverlies, maar ja, ik dacht dat het niks was en had maandag ook al even met het ziekenhuis gebeld en die gaven al aan dat zolang het bruin was en ik geen buikpijn of wat dan ook had, dat het dan geen kwaad kon (ik had vandaag ook al een afspraak staan bij de gyn, dus ze adviseerden om dat even af te wachten). Maar dinsdag en woensdag werd het ineens wat meer roze en woensdagavond ineens echt rood met afvegen, niet heel veel trouwens, maar toch. Dus ik heb gisterochtend toch maar weer gebeld en ik kon langskomen. Ik ben daar dus naar toe gegaan in de veronderstelling dat ik binnen een uurtje wel weer weg zou zijn en gewoon weer naar werk zou gaan (had ik ook tegen mijn manager gezegd). Maar eenmaal daar gingen ze uitgebreid onderzoek doen, ctg maken, echo etc. Op de echo bleek gelukkig alles goed, alles zit nog helemaal dicht en het bloed kwam in elk geval niet van de placenta. Wel zagen ze op de ctg dat ik wel regelmatig harde buiken had (en dat klopte ook). Omdat het er toch wel 3 per uur waren en ik soms wat last heb dan van mijn buik, wilden ze mij toch even ter observatie daar houden, dat had ik echt niet verwacht. Vooral ook omdat ik op dat moment al geen bloedverlies meer had, maar het nog maar weinig was en weer "gewoon" lichtbruin. Maar toch...

Dus 's avonds weer een ctg en weer wat harde buiken geregistreerd. Vanochtend ook weer een ctg en nu ging het beter. Maar ik had dan ook al een hele tijd niet veel meer gedaan dan op bed liggen :oops: . Dus rust helpt in elk geval wel.
    De gyn die dienst had was toevallig mijn eigen gyn, dus dat was wel fijn. Hij zei dat ik naar huis mocht, maar het wel rustig aan moest doen. Ik vroeg nog of ik komende week wel nog mocht gaan werken, maar hij keek me aan alsof ik iets heel oneerbaars had gezegd en zei dat ik dat beter niet kon doen.

Dus ja... nu gaat mijn verlof toch vandaag al in, gewoon 6 weken van te voren... Dus niet eens zo'n ramp. Maandag ga ik trouwens nog wel even noodgedwongen naar werk, want ik moet nog wat dingen overdragen en regelen, daar heb ik natuurlijk nog geen tijd voor gehad... Ik vind het een vreemd idee om nu ineens thuis te zitten, hoewel ik anders vanaf donderdag verlof had gehad.

Voor nu even mijn verhaal, ik kom binnenkort weer uitgebreid langs om op jullie te reageren (ik heb nu toch alle tijd).

Liefs,
    Jude.

14. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    pffff jude gelukkig meis wat een opluchting maar doe het echt rustig aan he, ga nu niet je hele huis op de kop zetten omdat alles schoon moet, nestdrang!
    Rust nemen meis, jullie kleintje is nu het aller aller allerbelangrijkste!

Fijn weekend meiden

Jette

15. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Jude, gelukkig meid, dat is een hele opluchting.
    Kan me voorstellen dat de gyna raar keek toen je vroeg te werken!
    Nu inderdaad wel rustig aan doen he!
    Laat je maar lekker verwennen en neem je rust.
    Daar is je kleine mannetje ook het beste mee af

Liefs Minka

16. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hier het bericht van Marieke:

Het is achter de rug. ben net thuis. De operatie was moeilijker dan gepland, zowel van binnen als van buiten hebben ze dingen moeten doen.
    Moet 2 weken plat liggen, na 6 weken hopen ze dat ik binnenshuis weer kan rondlopen. Ik heb veel pijn, dus ga zo proberen te slapen.
    Liefs Marieke

17. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Heftrig Jude, maar gelumkkig alles goed met de baby! en nu heeel rustig aan doen!

Marieke: we denken aan je! Hopeijk is het geslaagd en heb je snel geen pijn meer!

18. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    meiden ik krijg kippenvel van marieke d'r berichtje wat lijkt het me zwaar voor haar echt onwijs.

hopen dat het heel goed geneest en ze over een niet al te lange tijd kan terug kijken op een geslaagde operatie
    heb echt met d'r te doen.

Wat vinden jullie ervan om d'r eens lekker op te fleuren en een bosje bloemen te sturen

en jude meid ik schrik er toch wel van hoor het is echt te vroeg nog ga maar lekker onstpannen en niks doen laat anderen het maar voor je doen.
    ben wel blij dat je weer in huis bent

jette doe je het rustig aan meid, als ik het zo lees dan gaat het geweldig bij julie momenteel wel lief van je vader die opmerking geweldig

me2 jij ook rustig aan doen hoor anders even rust op de plaats meid.

minka weer werken tjee wat zal dat wennen zijn, ik hoop dat de sfeer meevalt ten goede en dat je er snel weer in zit positief.

flyke bij jou ook al aan het sukkelen doe je het ook rustig aan.

franka meid hoe is het bij jou?

amber hoe voel je je gaat het gestaag wat beter?

marla als je hier nog leest zo af en toe hoe is het bij jullie?

lieve hope moet ook veel aan jou denken en wil je een dikke knuf geven

Hier moe en alles kwam er toch weer even uit, ongi donderdag middag mijn vriendin op bezoek haar kleintje veel vast gehouden fles gegeven vond het heerlijk maar voelde me ook zo leeg tegelijk haar zusje ongewenst zwanger aan de drugs mischien wil ze het laten weg halen dat weet niemand.
    Dus toch veel onbewuste stress

En dan reageer je het af he op de gene die je het liefst hebt bart dus.
    knapte vanavond gewoon was even niet voor rede vatbaar heb daarna even gehuild als een klein kind en heb even in bart zijn armen gehangen als of mijn leven op het spel stond voelde me zo machteloos, waarom lukt het nu niet gewoon, en dan mag ik helemaal niet klagen maar het is nu bijna een jaar geleden dat Danique* kwam en de miskraam is in juni geweest dus het duurt al met al gewoon te lang.

En dan denk ik aan franka en hope die al helemaal lang wachten maar toch het duurt mij nu al te lang.

De kindjes zijn er en ook dan is het even weer goed maar zo als iemand hier al zei dan komt het moment dat ze weer gaan en daarna ben ik even weer van slag toch geniet ik van ze.
    hebben vanavond eerst lekker pannekoeken gegeten daarna gewandeld met de hond en toen onder de pomp in de pyama nog even opblijven chips erbij nu beide in bed.

morgen staat er verder niks op het programma mischien nog even de kinderboerderij maar tegen 10.30 worden ze opgehaald dus niet echt weg.

Gister avond was gezellig even er tussen uit wel lekker hoor, oude collega's waren er echt heerlijk teuten

nou iedereen fijn weekend liefs miriam

19. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    He lieve meiden,

Even een berichtje vanuit mijn bed.
    Ik heb enorm veel pijn en kan me niet herinneren dat het de vorige keer ook zo erg was.
    De operatie was uitgebreider als dat de gyn verwacht had. Naast het wegbranden van het littekenweefsel hebben ze 8 cm aan de binnekant en 5 cm aan de buitekant weer open moeten maken en hebben ze opnieuw gehecht. Ik was er flink van geschrokken toen ze dat vertelden. Nadat de verdoving was uitgewerkt had ik zo'n flinke pijn dat ik het niet uithield. Gelukkig heb ik morfine gekregen.
    Het was erg fijn om thuis mijn meisje weer te zien. Dat deed me wel goed.
    Ik moet 2 weken plat blijven liggen en mag niks doen. Het is de bedoeling dat ik na 6 weken weer een beetje de dagelijkse dingen rondom huis kan doen. Dat valt me vies tegen.
    Afgelopen nacht was zwaar, iedere keer als ik ga verliggen doet het ongelofelijk veel pijn.
    Ik hoop dat het snel minder wordt....

Dikke knuffel voor jullie allemaal.

X Marieke

20. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Och och Marieke, hele dikke knuffel, hoop dat de morfine goed zijn werk doet ej je snel door de pijn heen bent....Konden ze al wat zeggen over of de operatie goed was gegaan?

Deel Deze Pagina