Hoi meiden, ben er weer, ben behoorlijk ziek geweest en nu nog erg hoesterig, s'nachts is echt een drama, ik slaap nog steeds op de bank, ik hoest alles bij elkaar zo erg dat man en kind er wakker van worden, dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn. Dominique gaat ook erg goed, ja hoest af en toe nog wat maar gaat een stuk beter. Ik ga straks even bijlezen meiden! groeten jette
Hoi Meiden, Jette heb je al eens hoestcapsules geprobeerd van daro? Deze zijn hoestprikkel dempend en is ideaal voor de nacht. Of codeïne tabletjes, maar die moet je bij een apotheek halen. Iig nog veel beterschap verder. Even verder wat korte reacties op jullie, voor zover ik de verhalen nog kan onthouden. Franka, ik denk ook veel aan jou, maar dat weet je wel.Ik ga heel hard duimen dat je eertse behandeling meteen aanslaat. Miriam, wat fijn dat je nu meer tijd met Bart hebt. Dat is toch eigenlijk wat we nodig hebben he? een lieve man waar je eens wat vaker in zijn armen kan kruipen. Heerlijk. En aan jou denk ik natuurlijk ook heel veel. ME2, kan me voorstellen dta je dan nu geen foto`s durtf te maken. Het is toch echt de bdoeling dat hij / zij nog een hele tijd blijft zitten. Wordt het niet zwaarder voor je de zorg voor JP? Amber hoe ist met jou? Verloopt alles nog goed? Jude, doe je rustig aan? je hebt toch geen harde buiken meer gehad he?Nog maar een paar weekjes en dan ben je ook mama. Marieke volop aan het herstellen nu. Het zal niet meevallen. Ik hoop echt dat je je snle wat beter voelt en weer alles met neia kan doen. Minka, ook alweer aan het werk zie ik? sjonge het zal een gereglen zijn allemaal he? Jezelf verzorgen, dan eline verzorgen en dan nog op tijd overal zijn. Lijkt me heel hectisch. Hoe was het bij de HA? Heb ik nu iedereen gehad? sorry als ik iemand vergeten ben. Hier gaat het nog steeds op en af. Het weekend weg, naar zee, heeft ons goed gedaan. En bij de gyn kregen we de "opdracht" om even rust te nemen en alles een plaatsje te geven. Pffff dat valt niet mee. Ik weet ook wel dat dit moet, maar alleen niet hoe. We mogen wel volgend jaar nog een poging wagen, ze gaven daar accoord voor. En Unive zou me in principe zo als klant over willen nemen voor die 4e poging. Dus dat is wel goed nieuws. En tot die tijd, zien we wel wat ervan komt. Raak ik spontaan zwanger of niet. En wat dan als ik zwanger ben? Ik hoop nog steeds zo erg dat het idd eens spontaan lukt e dat het wel goed afloopt. Dat MOET toch eens lukken? Pfff, liefs Hope, met worstelende gevoelens.
Jette: beterschap! Ik gebruik altijd Tussistim van VSM bij het hoesten,maar dat van jou klinkt wel wat erger. Anders ff langs de ha? Hope: ja zwanger zijn en voor een dreumes zorgen is af en toe bst zwaar en dan vooral lichamelijk...tillen is lastig en je bent ook best wel erg moe, maar ik geniet van alles van JP en van mijn zwangerschap, dus mij hoor je niet klagen. Heftriog hoor, dat afwachten weer. En dan het idee dat je nog maar 1 poging hebt. Gelukkig wordt het wel vergoed. Zou je spontaan zwanger durven worden? Heel veel kracht en sterkte en ik denk aan jullie!
Pff Jette, je klinkt niet erg best meid! Hoe lang ben je nu al ziek? Volgens mij steken Dominique en jij elkaar steeds aan. Doe het rustig aan meid en inderdaad misschien toch een kuurtje halen bij de arts. Hope, wat fijn om te lezen dat het weekendje je zo goed heeft gedaan. Een beetje rust zal jou en je mannetje goed doen, het is voor hem ook wel moeilijk denk ik. Samen goed sterk staan en uitgerust, dan zijn jullie volgend jaar echt klaar voor een nieuwe poging. En...volgend jaar is al heel snel hoor! Ik ben wel blij voor jullie dat er nog een poging vergoed gaat worden. Dat geeft je toch weer wat meer hoop. Ik duim voor jullie Marieke, hoe is het nu met je? Begint de pijn al weer wat draaglijker te worden en kun je al weer wat beter slapen? Wanneer moet je voor een controle terugkomen? Hier alles goed. Gisteren bij de HA geweest voor mijn moedervlek, maar het was geen moedervlek Het is een soort eelt met pigment erin. Ik heb er nog nooit van gehoord, maar het zal wel. Hij kon het weg branden als ik er last van heb, maar no thanks, ik voel er niks van. Wel heb ik zoals verwacht een tenniselleboog. Rust, fysio, spuit erin, allerlei opties, maar ik probeer gewoon even op te letten en heb een "kous" voor de steun om. Ben zulke accefietjes wel gewend en ze worden vanzelf minder Vanmiddag bij het consultatiebureau geweest. Eline was 450 g gegroeid in 2 weken, da's beter dan de 40 g van vorige keer! Denk dat de weegschaal de vorige keer gewoon verkeerd stond. Ze waren prima tevreden over haar, net als wij. De inentingen gingen ook goed, maar denk dat ze een verkeerde vloeistof gespoten hebben Tjeetje wat is ze druk vanavond. Ze heeft met haar "klemkaken" 4x in mij (.)(.) gebeten, sorry, maar ik vloekte echt hardop! en zij maar lachen grrrr. Ben blij dat ze zo reageert, beter als koorts en huilerig toch! Allemaal nog een fijne avond Kus Minka
Hey Hope, fijn dat het weekendje weg je zo goed gedaan heeft. En ja, rust nemen, wat is dat ?! Het zit toch allemaal in je hoofd, dus makkelijker gezegd dan gedaan, he! Ik had van jou al begrepen dat hetgeen jij hebt in je familie zit en dat die uiteindelijk ook gezonde kinderen hebben gekregen, dus je zou toch denken dat als het bij hen wel spontaan is gelukt, dat het dan bij jullie ook zou moeten kunnen... Kwestie van geluk hebben?! Dat wens ik jou natuurlijk heel erg toe Hope, dat weet je. Op zich toch ook wel een fijn idee dat het spontaan wel zou kunnen als je niet meer met de PGD door zou kunnen gaan, of niet? Gelukkig maar Minka, dat Eline er niet veel last van had. Is inderdaad beter dan huilerig. Ik snapte trouwens je verhaal over het versturen van die geboortekaartjes niet helemaal.... denk je al aan een tweede dan, of heb ik iets gemist?! Marieke, hoe gaat het, meid? En met de rest, ook alles goed? Ik hoop dat je snel opknapt, Jette! Ik heb trouwens wel nog steeds harde buiken, hoor. Vaak 's avonds, terwijl ik dan niks doe behalve op de bank zitten, ik begrijp er ook niks van. En soms voelen ze dan echt onprettig aan. Het verschilt ook per dag, soms weinig last, soms wel veel, een heleboel achter elkaar dan. Maar ja, er kan niet veel aan gedaan worden. Voorwerk schijnt het te zijn... En gisteren had ik ook pijn in mijn rug, ik voel me nu best wel een oud wijf eigenlijk . Ben blij dat ik mijn autootje heb, want de fiets, die laat ik nu maar even staan (heb nog dat verhaal van Minka in mijn hoofd zitten). Tja, van mij hoeft het niet meer zo lang te duren, maar het kan zo ook nog 6 weken duren natuurlijk als hij er niet vanzelf uit wil komen... We wachten af... X Jude.
Dit schreef ik op mijn topic: Dacht ik al dat het gister erg was. Maar ik stond vandaag al op met zo`n gevoel van: hmm, vandaag is niet zo`n beste dag. Erg onrustig van binnen. Ik had nog eens nagedacht dat ik binnenkort eens met m`n zusje wil praten, want zij wil ook zwanger raken. en ik wil dan toch graag dat we goed met elkaar om kunnen gaan en elkaars gevoelens respecteren. Maar ik dacht nog: ach het zal zo`n vaart niet lopen. Ben ik bij mijn moeder en ik voelde al nattigheid toen mijn zusje kwam. Ze was gehemzinnig aan het doen. En ja hoor, het hoge woord kwam eruit: IK BEN ZWANGER. Tja hoe moet je daar nou op reageren. Tuurlijk ben ik blij voor haar, maar mijn hart breekt doormidden. Hoe gaat dat liedje van blöf ook alweer? HET REGENT HARDER DAN IK HEBBEN KAN. Mijn zusje vindt het uiteraard ook een rotsituatie, ze zei zelfs: sorry. Tuurlijk hoeft zij zich niet verontschuldigen. Ik gun haar het geluk en ik weet dat zij er ook nog lang niet is. Ook zij heeft de translokatie en moet maar afwachten of het vruchtje blijft zitten. Maar is het nou heel gemeen en raar dat ik denk: ach bij haar zal het wel goed gaan, bij iedereen gaat het goed, behalve bij ons. ow meiden ik ben zo verdrietig. Hoe moet ik hier nou weer mee omgaan? Hope
Och Hope lieverd, ik weet niet goed wat ik hier nu op moet zeggen... wat een rotsituatie... Natuurlijk ben je wel blij voor je zusje, maar dat zal niet het gevoel zijn wat overheerst... En bij haar ook nog de onzekerheid lees ik, och, wat een dubbel gevoel weer... Maar weet je, stel dat het bij haar wel goed gaat, geeft je dat dan niet toch een beetje meer hoop dat het bij jullie ook kan?! Ze heeft toch in feite net zo veel kans als jij?! Ik weet nog als de dag van gisteren dat mijn schoonzusje weer zwanger was en wij al weer geruime tijd na de MK zaten en het maar niet wilde lukken en al een afspraak in het ziekenhuis hadden staan. Toen overheerste bij mij alleen een gevoel van: wat oneerlijk, dat hadden wij moeten zijn... Ik kon er niet blij mee zijn... Lieverd, een extra dikke knuffel van mij. X Jude.
Lieve Hope meid wat een rot nieuws weer toch ook fijn nieuws maar zo confronterend zo moeilijk je wilt echt wel blij zijn voor ze maar je voelt ook die inmense pijn diep van binnen met die vraag wederom waarom? Het leven is heel hard je wordt keer op keer op de proef gezet en het lijkt soms niet te stoppen, het is zo moeilijk om je eigen verdriet aan de kant te schuiven en gewoon maar blij te zijn. Ik heb nog steeds niet goed contact met mijn broer en hun zwangerschap doet mij ook heel veel pijn, ik heb het geluk dat ze zo ver weg wonen en ze niet wekelijks in mijn leven zijn, maar het knaag gevoel blijft, en mijn vriendin die nu mama is dat doet me ook nog steeds pijn. Het is ook niet dat we het niet een ander gunnen maar we zijn zelf ook een keer aan bod toch? Lieve Hope wat moet je weer veel incaseren hierin dikke knuf liefs miriam
Jude meid nog steeds die harde buiken pfff wat een voorwerk moet je al doen zeg nou ik hoop voor jou dat het in ieder geval niet nu al erger gaat worden laat je maar lekker verwennen hoor, enne goed dat je niet gaat fietsen het verhaal staat mij ook nog bij hihihi jette hoe is het met je gaat het langzaamaan al iets beter? marieke hoe gaat het met je en hoe is het met neia las wat bij de mei mama's maar heb niet goed gelezen alles goed met de kleine meid meiden alvast een fijn weekend allemaal jullie merken vast wel dat ik minder hier ben, dat heeft te maken met dat we heel druk zijn geweest en manneke dat nu ook s'avonds thuis is en iets minder is denk ik wel goed voor me het gaat overigens prima hoor, wou gewoon dat ik eens fijn nieuws kon vertellen maar de hoop dat het dit jaar nog gebeurd is weg. liefs miriam
Hoi meiden, sorry hebnog helemaal geen tijd gehad om bij te lezen! Maar hier gaat het redelijk tot goed hoor, mijn verkoudheid zakt wat af, ja moet nog wel hoesten maar niet meer zoveel als vorige week. Nu begon dominique gisterenavond ineens te hoesten toen ze op bed lag toch niet weer.............! Maar om 11 uur sliep ze en heeft doorgeslapen totn vanochtend zeven uur zonder te hoesten en vanmorgen hoeste ze ook niet, nou ja hopen dat het goed gaat anders maar weer een kuurtje van VSM er tegen aan gooien! Me2 valt zeker niet mee he, zwanger en zo'n kleintje en je werk. Denk aan jezelf meis! Marieke hoe gaat het met je, wordt de pijn al beter? sorry andere meiden maar heb echt niet bijgelezen dus ik reageer nog niet op jullie! liefs jette
Hallo lieve meiden, Even een update van mij. Hier gaat het redelijk, de ene dag beter als de andere. Woensdag had ik er ook nog buikgriep bij. Ik was zoooooo beroerd; overgeven, buikpijn en hoofdpijn. Gelukkig is dat nu wel minder. Donderdag heb ik de hele dag bezoek gehad, weinig gedaan maar wel veel gezeten op een kussen. maar ik had daar de hele nacht en gister last van. Dat moet ik dus echt niet meer doen. Vandaag nog steeds veel pijn, hopelijk wordt het snel een keer minder. X marieke
Hope: jeetje wat een dubbel nieuws! aan de ene kant verdriet (waarom zij en niet jullie) en aan de andere kant blijdschap (voor je zusje en misschien wat hoop voor jullie) Het is en blijft enorm rot. Je wordt er steeds weer zo door overvallen. Echt vreselijk en zo oneerlijk. Is het voor je zusje haar eerste kindje? Wanneer zijn jullie nu toch eens aan de beurt Miriam: het is een goed teken, dat we je hier even wat minder zien. Het betekent, dat je lekker tijd met Bart kunt doorbrengen en dat zal jullie alleen maar goed doen. Dikke knuffel. Marieke: ook nog een buikgriep erbij Gelukkig voel je je nu alweer iets beter. Zo te horen blijft het behoorlijk pijnlijk. Ik hoop maar dat het héél snel beter gaat! Jude: nog niet verveeld? Minka: gelukkig hebben ze geen nare dingen ontdekt m.b.t. de 'moedervlek' (behalve de tenniselleboog dan) Zo te lezen gaat het met Eline ook goed na de inentingen. Blijft toch altijd even spannend hoe ze hierop reageert. Ik ben afgelopen donderdag bij de gyn geweest voor de eerste FM en het zag er prima uit. Nog geen eitjes op springen, dus ik moet maandag weer even een meting doen. Het is nu wachten de eisprong en dan moet ik met de spuiten beginnen Voor iedereen een fijn weekend en tot snel Liefs Franka
Franka, zie je erg tegen het spuiten op? hebben ze dat al een keer voorgedaan? Spannend deze tijd zeg. Hope, och nee toch.........zul je altijd zien, denk je dat het niet erger kan, krijg je dit nieuws te horen. Pffff wat moeilijk zeg. Natuurlijk is dit moeilijk om te horen, het maakt niet uit dat je het haar ook gunt, maar jullie zijn nu aan de beurt! En volgens mij is het nog moeilijker om het van iemand zo dichtbij te horen of niet? Hele dikke knuffel meid. Miriam, je klinkt erg goed meid. Fijn dat je zoveel tijd met bart nu door kan brengen. Ik duim voor je dat er iets heel goeds uitkomt. Jude, het voorwerk is dus flink bezig. Volgens mij is dat een goed teken hoor, dat had ik ook, weet je nog? En ik ben in 8 uur tijd bevallen, ook al kon het in 5 uur tijd, als neia niet verkeerd had gelegen, dus hopelijk geeft je dat goeie hoop. Zie je tegen de bevalling op? Minka, wat fijn zeg dat de inentingen goed zijn gegaan bij Eline. Dit was de 3e keer toch? Die was bij Neia ook het minst erg. Rustig aan meis met je arm, dit is een teken he! Jette, yes eindelijk zakt je verkoudheid wat af. jeetje wat ben je lang ziek geweest zeg! Inderdaad proberen om de verkoudheid bij Dominique voor te zijn. me2 hoe is het met de kwaaltjes? Of is alles weg? Flyke waar ben je? X Marieke
Hope, ik sluit me bij de rest aan. Pff wat zwaar voor je! Jullie zijn nu toch echt aan de beurt. Je gunt het je zusje vast heel erg, maar kan me de tweestrijd ook voorstellen. Sterkte meid, ik hoop wel dat alles goed gaat met je zusje, dan is er ook voor jullie weer wat meer hoop. Marieke, je hebt me aangestoken! Ik heb donderdag de hele dag boven de pot gezeten en gehangen, pff wat was ik beroerd. Vrijdag was Minka/man aan de beurt. Nu gaat alles weer goed. Zo te lezen ietsjes beter qua pijn. Nu deze lijn volgen, veel rusten en alles lekker laten genezen. Franka, nu dus echt de mmm in. Het is geen pretje al die toeters en bellen, maar ik hoop dat het jullie snel zal helpen. Jette, volgens mij steken jij en Dominique elkaar steeds aan. Nu maar hopen dat het weg blijft bij jou. Het heeft nu lang genoeg geduurd. Jude, rust nemen hoor! dat is het belangrijkste, het begint nu wel spannend te worden voor je. Wat de kaartjes betreft, nog even geen zwangerschap voor mij hoor, maar de geboortjekaartjes voor jou, Me2, Amber, en ook voor Miriam, hope en Franka liggen te wachten om verstuurd te worden! Flyke, hoe was je weekend Hier alles goed, weer wat beter na de buikgriep. Heb wel een vraagje aan jullie. Toen ik op controle was biij de gyna, had ik bijna een eisprong. Met BV weet je dus maar nooit hoe of wat. nu had ik verwacht dan ook na 2 weken ongi te worden, maar tot op heden niks. Weet 1 van jullie of je dan ook daadwerkelijk ongi gaat worden na een ei? of dat het ook zo voorbij kan gaan. Niet dat ik me er zorgen om maak, heb weinig "geknuffeld" en regenjas is goed aan geweest maar wil graag weten hoe of wat. Ik ga maar eens kolven, altijd vroeg, ook in het weekend hihihi Fijna dag nog allemaal Kus Minka
hallo lieve meiden, ik ben er nog hoor. lieve Hope, het lijkt nog altijd harder te regenen dan je hebben kunt... Wat moet je toch veel verdragen. Ik vind dat je het geweldig doet. Knuffel voor jou... Franka, fijn dat de eerste FM er goed uit zag. Dat er maar een mooie eisprong aan mag komen voor jou! Zo spijtig dat ook jij nu de wereld van de spuiten in moet, maar we hopen op een goed en welverdiend resultaat. Succes meis... ik duim voor jou. (spring ei, spring!) Marieke, jij arme meid, ik heb ook zo met jou te doen. Deze bevalling is niet ´ongemerkt´ aan je voorbij gegaan... veel beterschap! Miriam, altijd weer bijzondere verhalen... ik stond versteld van het verhaal van het vermiste meisje... heb jij weer! Gelukkig liep dat goed af. Fijn dat Bart en jij meer tijd voor elkaar hebben. Ook voor jou een dikke knuffel! Lieve Minka, Flyke, Me2, Jude, Jette en alle andere meiden, ook de lieve groetjes aan jullie! ik moet het kort houden, ik heb eindelijk even tijd ´voor mezelf´ (papa is met Lize naar de dierentuin, ik ga altijd mee, maar ik was nu te onrustig... zoveel te doen..) Wij krijgen morgen het hele huis vol Hardwerkende Mannen, we laten o.a. alle ramen op de eerste verdieping vervangen. Dat betekent veel voorbereidingen treffen, maar ook veel ´na-werk´. Amberman en ik hebben de week vrijgenomen, omdat er veel klussen gedaan gaan worden maar Lize gaat toch maar naar het kdv (met een beetje pijn in mijn hart, maar ze kan morgen moeilijk de hele dag in de herrie zitten, ze kan niet eens in haar kamertje..) Lize doet het geweldig, ik ben echt zo trots. Ze loopt al een tijd heeeel goed! smelt... dan sleept ze met de grootste knuffels door het hele huis, armpjes omhoog zodat ze er niet overheen valt en lopen maar. Ze begrijpt heel veel van wat we zeggen en begint al ´woordjes´ te spreken. (wat doet de hond? Bwoeh!) Ik ben zo gek op die griet, dat het bijna beangstigend is... maar dat hoort erbij, hoor ik van iedereen. Ze kan nog niet goed begrijpen dat er een ander kindje komt, maar ze vindt mijn buik wel interessant. Af en toe trekt ze mijn trui omhoog en giert ze het uit als ze haar vinger in mijn navel stopt, haha! ook leuk... lieve meiden, ik ga als Razende Roeland door het huis Razen, de tijd vliegt! tot snel en veel liefs Amber
Hope, ik vroeg me af hoe het nu met je is? Marieke, ook al ziek geweest, net als Minka... Je krijgt het wel zwaar te verduren, he! Beterschap! En is je 2 weken bedrust nu voorbij en mag je al wat meer? Amber, fijn weer wat van je te horen, zo te lezen gaat alles wel goed! Franka, moet je nu gaan spuiten na de eisprong? Waar is dat dan precies goed voor? Dus je krijgt nu nog geen IUI als ik het goed begrijp, maar alleen clomid voor de eisprong en dan nog spuiten? Nou meid, ik hoop dat het gaat helpen! Ik duim er in elk geval heel hard voor en ben heel erg benieuwd! En voor jou Miriam, ik duim ook nog steeds heel hard dat het snel gaat gebeuren bij jullie! Pffff... we zijn een weekendje weg geweest met de schoonfamilie. Ik dacht dat dat een uitrustweekendje zou worden, omdat ik toch niet veel zou kunnen doen, maar ik ben nu echt gebroken thuisgekomen. Ik heb twee nachten heel slecht geslapen en was dus overdag echt moe (gisteren wel nog 3 uurtjes 's middags op bed gelegen en gelukkig wel wat kunnen slapen). Verder waren de bank en de keukenstoelen niet echt geweldig, dus ik zat daar niet goed. Schoonbroer en -zus waren ook mee met de kinderen (bijna 3 jaar en ruim 8 maanden) en het was een drukte van jewelste. Schoonouders die de hele tijd aan de kinderen aan het plukken waren. En wat dat allemaal voor een geregel met zich meebrengt, mijn god, ik moet er niet aan denken . Het is misschien anders als het je eigen kinderen zijn, maar toch... Op een gegeven moment werd ik er helemaal gek van. Alles draaide natuurlijk om de kinderen (kan ik wel begrijpen), maar steeds werden de plannen dan ineens omgegooid en als wij dan wat wilden, dan was dat moeilijk. Dus vanmiddag zijn wij al eerder naar huis gegaan, ik trok het echt even niet meer. En dan word ik dus erg sjacherijnig en dan moet ik even niemand in mijn buurt hebben en zeker geen schoonfamilie . Mannetje had er ook geen zin meer in, we zijn blij dat we weer thuis zijn, eindelijk even rust aan ons hoofd en lekker slapen in ons eigen bed! Dus ik had gehoopt op een relaxt weekendje, maar dat is dus anders uitgepakt helaas... ik heb ook een paar keer 's nachts in bed een huilbui gekregen, ik denk van de vermoeidheid en de aankomende bevalling (waar ik zeer zeker wel tegenop zie nu). Nu ga ik in elk geval niet meer weg thuis! Deze week de laatste dingetjes regelen en dan is alles klaar hier in huis. X Jude.
Er valt mij nog een vraag in, voor de ervaringsdeskundigen. Ik probeer borstvoeding te gaan geven, maar je weet natuurlijk nooit hoe het loopt en of het wel lukt en zo. Is het sowieso handig om dan ook alles al in huis te hebben voor flesvoeding? Want dat is ook wel een heel pakket (flessen en alles wat je daarbij nodig hebt etc) wat je dan nog moet hebben, zag ik. Hoe hebben jullie dat gedaan, toch maar wel alvast alles gehaald en een pak voeding gehaald voor de zekerheid? Ik zag dat die voeding voor 0 tot 6 maanden is, dus je kan het natuurlijk altijd in huis halen, dat komt voor die tijd dan wel een keer op als je het niet meteen nodig hebt. En wat hebben jullie dan verder aan flessen etc gehaald? Volgens mij staat er altijd veel te veel op die lijstjes wat je helemaal niet allemaal nodig hebt. En als ik dan toch bezig ben, wat voor babykleding hebben jullie meegenomen naar het ziekenhuis? Je weet de maat natuurlijk van te voren niet... ik weet echt niet hoeveel ik mee moet nemen... X Jude.
Jude, even wat antwoorden op je herkenbare vragen : - Ik had al wel wat dingetjes in huis voor de fv; ik had de startersset van avent (die flesjes gebruik je later ook wel als de bv wel loopt). Verder had ik nog niks in huis zoals een kolf, flessenverwarmer etc. dat is snel genoeg gehaald. Maar wel inderdaad een pak voeding voor de zekerheid. - Qua kleerjes had ik echt een tas vol. Wel met lekker zittende broekjes en truitjes natuurlijk. Oja en ook 3 mutsjes (heeft ze maar 1 opgehad). Ik had 2 stelletjes 50 en 2 stelletjes 56 bij. En ik had ook een echt meisjes pakje en een echt jongenspakje mee, omdat wij niet wisten wat het zou worden. En natuurlijk rompertjes en sokjes. En een jasje om in naar huis te gaan. En een badcape was ook wel erg handig om haar warm in te houden. Geen luiers ofzo, dat hebben ze allemaal in het zh. Ga je zowieso in het zh bevallen?
Vandaag eindelijk een iets betere dag. Vannacht ook wel goed geslapen dus dat scheelt. Mijn ouders en schoonouders kwamen vandaag langs om met Neia te knuffelen en voetbal hier te kijken. Dus dat was erg gezellig. Met het poepen van Neia gaat het nog steeds niet goed. Dit is al zo'n 2 weken zo, eigenlijk sinds dat ze een beetje van het vaste voedsel gaat eten. Nu hebben we ondertussen de lactulose weer opgehoogt naar het maximale: 5 ml. En ze krijgt in iedere fles een scheutje olijfolie. Maar nu was het alweer 3 dagen geleden dat ze gepoept had, dus vanmorgen zijn we een uur bezig geweest om haar te helpen, met vaseline en thermometer erin, en beentjes tegen haar aangedrukt. Och ze was zo zielig, en toen het eruit kwam moest ze ook echt huilen. Maar het ware flinke harde brokken. Dus ik kijk het nog 1 poepluier aan, en als die nog steeds hard is dan bel ik de ha, want dit is te zielig en dan moet ze maar weer naar de kinderarts hoor! Amber, fijn om iets van je te horen meid! Jeetje alweer 22 weken zwanger, wat gaat dat snel zeg! Welke datum ben je uitgerekend? Balen dat die klusjes allemaal moeten gebeuren, maarja dan ben je er wel vanaf. Wat schattig zeg dat Lize zo aan je navel zit! Minka, och jeetje jij dus ook al ziek geweest. Ik vraag me toch wel af of je niet ziek kunt worden via het internet hoor. Fijn dat het nu ietsje beter gaat. Hoe gaat het met je arm? Jude, balen zeg zo'n weekendje. Vooral omdat je er wel zin in had om bij te komen. Kan me voorstellen dat je kapot bent. Ik had je wel kunnen vertellen dat dit te zwaar zou zijn aan het einde van je zwangerschap. Die huilbuien horen erbij hoor, zijn gewoon hormonen. En ze houden niet op, want hierna komen kraamtranen. maar komt goed hoor..... X Marieke