tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Hoi meiden, ik kom me ook maar weer eens melden. Alles gaat nog goed hier, ik ben nog niet bevallen, hoor (ja hoor Marieke, ik laat het je weten zodra het zover is ;) ). En ik voel me ook wel goed eigenlijk, wel nog steeds last van harde buiken, maar ik moet gewoon niet te veel inspannende dingen doen en te lang lopen, dan blijft het binnen de perken. Dus geen idee wanneer het gaat gebeuren, we wachten gewoon af. Het zal vanzelf wel komen, er is er nog nooit 1 blijven zitten zeggen ze toch...

Marieke, hoe gaat het nu met je? Wanneer moet je weer op nacontrole? Ik hoop zo dat alles er dan goed uitziet.

Minka, ja al die was, vreselijk, ik heb op zich niet echt een hekel aan strijken, behalve als er zo'n enorme berg ligt dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Zo met zijn 2-en valt het altijd wel mee, maar straks... gelukkig zijn die kleine dingetjes wel snel gestreken heb ik gemerkt... maar toch, leuk is anders. Maar ik zet altijd muziek op, kopje thee ernaast en dan strijken maar ;) .

Franka, gelukkig dat alles goed is gegaan met de IUI. Wel apart om je eisprong te voelen he? Ik voelde het meestal ook, wel een goed gevoel vond ik! Nog een weekje wachten en dan weten we meer, spannend!

Miriam, jammer dat je weer ongi bent geworden. Ik kan me je gevoelens tav december zo goed voorstellen, meid, het is allemaal zo dubbel, maar ik hoop dat je toch aan het einde van deze maand nog net op de valreep toch mooi nieuws gaat krijgen. Het kan nog, meid!

Hope, hoe gaat het met jou? Al wat beter? En je ging er toch ook weer voor, de "natuurlijke" manier?!

Meiden, ik ga er weer vandoor, ben bezig met administratie te sorteren, ja je moet toch wat en ik heb er nu mooi de tijd voor en het is niet echt inspannend, dus een mooi klusje voor mij!

X
    Jude.

2. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    goede morgen meiden
    strijk ze minka ik kan je evt nog iets meer brengen als je dan toch bezig bent

hier is het afgelopen weekend goed gepraat mensen wat lucht dat op zeg.
    en zaterdag gaan we serieus bezig met dingen rondom danique en het ging veel makkelijker dan ik dacht heerlijk

echt meiden zo opgelucht en blij

iedereen fijne dag en marieke hoe is het er nu inderdaad mee?

liefs miriam

3. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    goed zo mir! ga zo door meis!

liefs
    jette

4. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    dank je jette

net heel fout terug gelezen op danique d'r site de eerste berichtjes die achter gelaten zijn, o zo lief die berichtjes en jullie berichtjes ook meiden echt zo lief wat is het jaar snel gegaan. laten we hopen dat 2009 straks wel wat moois in petto heeft
    niet alleen voor mij maar voor iedereen

liefs miriam

5. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Miriam, Ik weet niet of het fout is de berichtjes van Daniques site terug te lezen. Natuurlijk roept het een hoop verdriet op, maar het geeft je misschien ook weer kracht. Op deze manier voelt Danique het ook extra en kan ze je die kracht weer geven. Dikke knuf
    Fijn dat je goed gepraat hebt, dat lucht op! enne....kom maar op met het strijkgoed, net als Jude, muziekje erbij (had ouderwets een cd van Spandau Ballet ahhh wat ben ik al oud hihihi) en de strijk vliegt weg!

Jude, je bekende laatste loodjes!
    Wie weet gaat het een sinterklaascadeautje worden, maar dat is voor je kleine mannetje misschien wat minder.
    Bij deze alvast heel veel succes en sterkte, ik kan niet wachten om je verhaal te lezen en mooie foto's te zien.

6. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Miriam, net als Minka vraag ik me ook af waarom het "verkeerd" zou zijn om die berichtjes terug te lezen. Misschien wel als het je alleen maar verdriet zou opleveren en je daardoor dagen van de kaart bent, maar het kan je inderdaad ook kracht opleveren. Het is gewoon een moeilijke periode voor je, maar je bent zo sterk, meid, ik weet zeker dat je het wel aankunt. En goed dat je er over kunt praten.
    Ik zelf heb er ook wel last van, hoor. Mijn vriendin heeft drie jaar voor mij een miskraam gehad (in december 2003) en op haar weblog staan ook rond deze periode altijd weer mooie verhalen daarover om het niet te vergeten en zeker ook de periode direct na haar miskraam was dat het geval. Laatst las ik dat ook weer terug, ook over mijn miskraam in november 2006 had ze iets moois geschreven, want dat raakte haar ook weer extra, want het was dezelfde periode als zij, en toen ik dat over haar en over mij teruglas kwamen bij mij de traantjes ook weer naar boven. Het zal wel nooit meer weggaan, het is gewoon een deel van je...

Minka, ja de laatste loodjes, ik hoop stiekem toch geen sinterklaaskindje, maar ja, je hebt het niet niet voor het kiezen, dus als het zo is, dan is het zo. Voor mijzelf vind ik het trouwens wel een mooi sinterklaaskadootje: ik heb hem rond mijn verjaardag gekregen en om het dan met sinterklaas uit te pakken, lijkt me wel mooi!

Dat het de laatste loodjes zijn, dan heb ik geweten. We zijn even naar de stad geweest daarnet, moesten nog wat dingetjes kopen. We zijn in totaal maar 2 uur weggeweest met lunch erbij, maar ik heb echt last gehad van het lopen. Veel harde buiken gehad en nu kan ik echt moeilijk lopen. Last onder in mijn rug en onder in mijn buik en liezen en uitstralend naar mijn bovenbenen. Klinkt dit bekend?! Het zal toch niet mijn bekken zijn dat het niet meer trekt?! Dat moeten we niet hebben...
    Pfff.... ik lijk wel een oud vrouwtje zo langzamerhand...

x
    Jude.

7. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    minka en jude

het is niet zo in de zin slecht van had ik niet moeten doen, maar slecht in de zin van dan ben ik echt even van de kaart en soms heb ik daar gewoon geen tijd voor zeg maar dan denk ik ik moet door moet niet continu meer verdrietig zijn.

dus het is eigenlijk niet slecht maar ik kies altijd verkeerde timming zeg maar.
    o wat blijf ik onduidelijk nou hopen dat jullie me begrijpen

ik ben gisteravond goed bezig geweest dames heb alle kerstkaarten al geschreven dit jaar zit ik op 68 kaarten dus die zijn kant en klaar nu nog zegels kopen en dan kunnen ze over anderhalve week ergens een keer zo de post op goed van me he

dacht dan ben ik er vanaf hihi

Vinden jullie dat ik mensen moet vragen of ze hier willen komen op 23 december of moet ik iedereen vrij laten om zo te kunnen komen
    ik wil graag dat het niet zo voorbij gaat maar ook dat mensen uit zich zelf komen en niet omdat ik dat wil

lastig he

wat zouden jullie doen

jude meid o het wordt toch wel spannend nu hoor, en ik denk dat het 11 december wordt waarom geen idee we zullen zien

de rest meiden nog nieuwtjes?

gr miriam en minka als je dichter bij had gewoond dan had ik zeker mijn was bij je afgeleverd zodat je het kon strijken hihihi

de muziek ken ik niet wat je draaide maar zal eens zoeken op youtube altijd handig

liefs miriam

8. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    euh :oops: ik ze wel het Spandau Ballet jaja ik heb even op youtube gekeken en dan denk ik die muziek vind ik ook mooi

wist niet dat het zo heette maar dat weet ik van de meeste niet hihi

maar minka daar zou ik denk ik zelfs nog wel op kunnen strijken zonder tegenzin haha

9. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey lieve meiden,

ik ben jullie nog niet vergeten en ik lees eigenlijk wel regelmatig mee.
    Maar reageer momenteel voornamelijk nog in mijn topic en bij de meiden van vruchtbaarheidsbehandelingen.
    ik hoop niet dat jullie mij dat kwalijk nemen.
    Ik vind het dan ook lief als één van jullie af en toe eens een bericht achterlaat, bedankt daarvoor.

Hier gaat het best redelijk al is het nu weer wat emo nu ik de 1e keer na de IVF pogingen ongi ben geworden.
    Ook al weet je beter dat het niet "zomaar" raak kan zijn, toch is er altijd weer die hoop ( doet mijn naam eer aan)
    Alleen de ellende met tussentijds bloedverlies kondigt zich weer aan. :rolleyes:
    Voor diegene die het zich nog kunnen herinneren van na mijn miskramen.
    Ik bekijk het nog 1 maand en anders trekken we maar WEER aan de bel, pffff.
    Ik kan me niet voorstellen dat dit alles een spontane zwangerschaps kans ten goede komt. :cry:

In 2009 stap ik over naar Unive.
    Helaas tellen ze de poging al bij het starten van het spuiten, maar ik heb geen andere keus.
    Zij geven tenminste nog 1 poging ergens anders krijg ik niks meer.
    Dus het is iets of niets.
    Tja keuze is makkelijk gemaakt dan.
    En eerlijk gezegd hoop ik nog steeds dat het spontaan wel een keer lukt.

Ik zal binnenkort echt nog eens op iedereen proberen te reageren, maar voor nu alleen een update van mezelf. ( voor wie geinteresseerd is)

Dikke knuffel van mij.

10. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    heey lieverd hope meid,

tuurlijk zijn we geinterreseerd in hoe het met je gaat hoe je je voelt en je mag altijd daar over schrijven zodat wij weten waar je staat met je gevoel.

toch fijn dat je nu je overstapt nog 1 poging hebt om naar toe te leven.
    En ja ik weet nog hoe het was, met je ongi naar je miskraam, hopen dat het zich niet weer zo voordoet en dat er op een moment als je het niet verwacht ineens een wonder voltrekt en dat het toch spontaan kan o meid gun je het beste

liefs miriam

11. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey hope gewoon hier blijven komen hoor meis, we zijn altijd geinteresseerd, maar even een vraag, lees ik nou dat je nog 1 poging hebt? hoe zit dat dan precies wat gebeurt er als die poging niet aanslaat?

Hey mir het is toch niet verkeerd om terug te lezen, ik heb in de tijd van mijn moeder haar ziekte een schrift opgesteld om alles in op te schrijven, ik lees dat nog regelmatig terug en huil dan nog geregeld die tijd was zo intens!
    Maar het lucht ook op dus gewoon blijven doen hoor!

Minka, tja meis de jaren gaan tellen he? hi hi hi!

Jude, doe je rustig aan meis, je kunt de laatste weken niet meer zoveel lopen etc.
    Er aan toe geven, je lichaam geeft heel goed aan wat je nog wel en wat je niet meer kunt!

liefs
    jette

12. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    jette, die kuur dat je zei vms, waar vind je dat? ook in belgië? is dat op voorschrift? je kleine grote wordende meid hehe, doet het ook goed las ik, goed zo!

miriam, helaas toch ongi geworden...en de maand december is gestart, terug een maand vol emoties en herinneringen, dat jaar is voor mij ook gevlogen, ik herinner me nog zo het verdriet en het verschieten van te lezen dat kleine Danique je ontnomen werd...dikke knuffel en één ding ben ik heel zeker is dat Danique een hele lieve attente moedige , in de bres voor de ander springende.... mama is waar Danique zeer trots op is! en is inderdaad dubbel, je wil enerzijds mensen uitnodigen 23december maar anderzijds wil je ook dat ze uit zichzelf komen, misschien kan je iets laten weten dat ze altijd welkom zijn, misschien denken bepaalde mensen dat je die dag liever alleen met bart herinnert?

minka, kleine eline beetje verkouden, hoop dat het vlug voorbij is! veel strijkplezier! ik haaaaaaat strijken :(

jude, was ook benieuwd of er nog geen nieuws van jou was, blijkbaar loop jij ook letterlijk en figuurlijk op je laatste loodjes hehe, in ieder geval een heel goede bevalling gewenst vooraleer ik te laat ben om dit te zeggen hehe, want kan elk moment starten he...

hope blij je nog es te lezen, eerlijk gezegd kom ik er niet aan om op je andere topic bij te lezen, en ivm spontaan gebeuren: mijn motto is zeg nooit nooit... ! knuffel!

zo meiden ik ga jullie laten, is 13.30u en heb nog niet gegeten, merel ligt net te slapen, heb ze enkele dagen thuis gehouden van de creche omdat ze terug zo hoestte,ze verbleef dus bij mijn schoonouders, vandaag ik dagje thuis, vanmorgen hoestte ze terug zo diep dat ze alle eerder uitgedronken melk terug overgaf....dus maar gebeld en geweest naar kinderarts: conclusie milde bronchite (gelukkig milder of vorige keer), ik zei het hem, is dit wel normaal, eind sept, eind okt, eind nov...ben ik naar kinderarts geweest, hij gaf aan dat het ontzettend is hoeveel kindjes ziek zijn, ze zieke kindjes soms naar huis moeten sturen en sanderdaags op controle moeten laten komen, zelfs zijn wachtzaal was nu ingericht als kinderkamertje....gezien ze geen koorts heeft tot nu toe, geen antibiotica wel aerosol enz. en pas maandag laat ik haar terug gaan naar de creche.

beste voor iedereen,
    liefs
    flyke

13. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Ja Jette dat lees je goed.
    Unive is de enige verzekering die nog een 4e poging vergoed zonder medische selectie.
    Dus daar zou ik naar toe kunnen ( en dat doen we ook)
    helaas tellen ook zij dit als poging als het b.v. al stopt in de stimulatiefase, zoals bij mijn 1e poging.
    Maar nogmaals, het is beter dan niets.
    En verder zien we wel of er een wonder spontaan voor ons is weggelegd.
    Wat ik natuurlijk héél erg hoop.

Zie best wel op om weer opnieuw alles rond de IVF te doen.
    Als het garanties zou geven deed ik het zo weer, maar die teleurstellingen hakken er flink in.
    en na die poging......tja dat zien we dan wel weer, ik probeer niet te ver vooruit te kijken

Hope

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hope: tuurlijk zijn wij geinteresseerd in jouw updates!
    Pfff lijkt me moeilijk idd om te realiseren dat dit de laatste poging is. Die moet gewoon goed gaan!

Franka: ben benieuwd hoe het jou op de wachtbank vergaat....is het nu spannender dan als je het zonder iui doet? Ik hoop zo dat dit het laatste zetje was dat nodig was voor jullie wonder!

Miriam: begrijp heel goed dat je nu op het draadje van danique terugleest. Zat me van de week nog af te vragen of je dat nu zou doen, nu het bijna een jaar geleden is. Hoop ook zo dat het wonder jullie snel is gegund.... Wat is dat jaar weer voorbij gevlogen.....Ik zou wel aan deze en gene laten vallen dat je het op prijs zou stekllen als ze er de 23ste zijn.....

Minka: Eline ok al verkouden. Onze kindjes hebben het wel allemaal te pakken he! Heb je de was en strijk aan kant gekregen thuis? Heerlijk hoor Spandau Ballet, jeugdsentiment!

Flyke: beterschap voor Merel! JP ooke en lichte bronchitus. Heeft Ventolin gekregen..Zorg wel voor je zelf he! NIet eten tot 13.00 uur: Foei! hahahaaha

Marieke: moet staads aan je denken en je pijn....hoop zo dat het langzaam maar zeker beter gaat...hoe lang geleden is de operatie nu geweest 4 weken?

Jude: mooi gezegd: je hebt hem op je verjaardag gekregen en zou hem rond Sinterklaas kunnen uitpakken jullie cadeautje! Zijn nu echt de laatste loodjes...je gaat nu richting de 40 weken! Ben echt heel benieuwd wanneer het zo ver is!

Jette: hoe is het bij jullie? Dominique al weer beter en jij ook?

Nou hier was de 20weken echo vandaag....ik was echt mega zenuwachtig....Bij JP had ik daarvoor natuurlijk al zoveel echo's gehad (na die mk) en was er al zo goed gekeken naar de baby dat ik minder zenuwachtig was...Gelukkig is nu ook alles goed. Pak van ons hart. En ons gevoel had gelijk (deze zwangerschap was zeker de eerste 13 weken echt heel anders dan bij onze zoon) en jawel hoor....het is een meisje! We krijgen een Koningskoppel!

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Gefeliciteerd met jullie meisje Me2 ;)

16. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    wow, dikke proficiat met jullie meisje me 2 en goede 20w echo, wat leuk zusje voor JP, koningswens, ik begrijp dat iedereen ook familie en zo al mag weten dat het meisje wordt?
    en je hoort mij al komen, wat was het verschil dan tussen JP en je meisje nu? meer misselijk geweest nu?

oei Jp kampt er ook mee, ja merel ook ventolin en atrovin in aerosol,

slaapwel
    flyke

17. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ja Flyke echt de eerste 13 weken kotsmisselijk en bij JP tot een week of 16 alleen weeig gevoel in mijn maag. Mijn borsten deden bij JP vanaf dag 1 tot een week of 10/11 pijn. Deze keer helemaal geen gevoelige borsten, maar opeens bij een week of 11/12 wel tot een week of 19. BIj JP vanaf dag 1 elke nacht uren wakker zonder te malen...nu slaap ik als een blok, en zo zijn er nog wel wat verschillen....

18. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Jaaahhhh Me2, wat gaaf een koningskoppel!
    Van harte met je kleine meid.
    Ik ben blij te horen dat alles goed is. Nu mag je al af gaan tellen :)

Hope, ik blijf je wel volgen hoor, ik kom ook niet zo vaak op het andere forum. Ik ga mijn best doen er ook wat vaker te komen. Het is een moeilijke periode waarin je nu zit, maar geef de moed niet op meid!

Franka, ik duim, duim, duim

Miriam, ik zou persoonlijk niemand uitnodigen. Dan weet je ook wie er aan jullie denkt de 23e.
    Een hint geven kan natuurlijk altijd.

Flyke, wel aan jezelf blijven denken hoor! Ik weet het, als mama schiet je er het eerste bij in, eten, slapen, ik herken het wel.

Jude, SPANNEND! laat het op je af komen meid. Ik denk de 9e ;)
    (waarom weet ik niet)

Jette, hoe is het bij jullie?

Marieke, hoe is het ermee? kun je al weer wat beter uit de voeten?
    Ik hoop dat de pijn minder is geworden. Hoop dat je snel iets laat weten.
    Ook alles goed met je papa?

Eline had laatst wat gekleurds onder haar teennageltjes zitten :confused:
    We maakten er een grapje over dat ze vieze sokjes van iemand anders op het kdv aan had gehad.
    Kwam ze maandag terug met een piet-pet op en een gemaakt stoombootje met haar voetafdrukjes erop. Hihihi ze had ons niet verklapt waar de verf voor was! :)

Ik ga me aankleden en Eline wakker maken.

Fijne dag allemaal
    Kus Minka

19. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Me2, nu een meisje lees ik, wat leuk, van allebei 1! Apart dat elke zwangerschap dan weer anders is. Nu maar weer lekker genieten, he!

Minka, wat grappig van die voetjes van Eline!

Hope, ja wel hier blijven komen, hoor! Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik ook niet zo vaak op dat andere forum kom, dus je moet ons hier ook op de hoogte blijven houden, hoor! Dit is toch ons gezamenlijke topic!

Wel fijn dat je sowieso nog 1 poging hebt volgend jaar, maar wel balen dat die meteen telt bij spuiten. Hopelijk is dit nu echt de laatste poging die je nodig hebt en anders moet het toch spontaan een keer goed gaan.
    Ik durf het je bijna niet te vragen, maar hoe gaat het nu verder met je zusje? Gaat het bij haar dan wel goed? Of is zij nog niet zo ver dat je dat kunt weten?

Miriam, moeilijk inderdaad, over 23 december, wat zou ik doen? Ik zou denk ik de mensen om me heen waar ik echt veel om geef vragen of ze langs willen komen (ervanuitgaande dat ik dat zelf prettig zou vinden, stel dat je het liever alleen doet, dan natuurlijk niet, dan juist zeggen dat je alleen wilt zijn) en de anderen zou ik gewoon afwachten wat ze doen, of ze wat laten horen. Net wat Minka zegt, dan weet je wel meteen wie er echt in geinteresseerd is.

Pfff Flyke, jij ook al zo aan het tobben met Merel. Hopelijk is ze snel weer beter, want zo is het ook niks natuurlijk. Wel aan je zelf blijven denken, he!

Hier nog niks gebeurd. Wel had ik gisteren ook heel erge last met lopen, terwijl ik dat gisteren nauwelijks gedaan heb. Op een gegeven moment was het zo erg dat ik echt pijn had als ik op wilde staan van de bank/stoel/bed. Net alsof ik geen stap meer kon verzetten en alle spieren daar beneden verrekt waren of zo. Gelukkig gaat het nu wat beter, maar dat was gisterochtend ook zo. Morgen moet ik weer op controle, ik ben benieuwd of er nog wat gedaan wordt, of dat ik weer gewoon een week moet afwachten wat er gaat gebeuren. Ik hoop nu elke keer dat de volgende controle niet meer nodig zal zijn ;) .

Weten jullie eigenlijk wanneer ze gaan controleren of je al ontsluiting hebt en of er al wat bezig is daar binnen etc? Ik heb geen idee wanneer ik dat kan verwachten namelijk. Dat zal zeker wel zijn als je 41 weken bent en er nog niks lijkt door te zetten?

Nou meiden, voor de voorspellingen van 9 en 11 december doe ik het wel hoor, dat zou nog max een week zijn, van mij mag het! Ik laat wel wat weten, als ik het zelf niet kan doen, stuur ik Marieke sowieso wel een sms. Maar voor hetzelfde duurt het nog 3 weken...

X
    Jude.

20. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Me2, gefeliciteerd! wat heerlijk, een meisje....

Jude, we beginnen te duimen, zet ´m op he!

ik hou het kort meiden, de griep heeft weer ons huisje niet overgeslagen... Lize kampt al lange tijd met nare kwaaltjes, ze is net van een keel- en oorontsteking af maar de nachten zijn nog erg gebroken... ze wordt vaak huilend wakker en is dan niet goed te troosten..zoo zielig.
    Heb nu ook griep, bleh...

lieve groetjes aan iedereen!
    Amber

ps: Miriam, moeilijke maand voor je... ik denk aan je hoor...

Deel Deze Pagina