tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Meiden, ik snap heel goed dat pakjesavond echt geen plezierige dag voor jullie is. Dit zijn de dagen dat je het nog een beetje extra voelt, want iedereen in de omgeving lijkt kindjes te hebben......

Hope, goed van je dat je gaat overstappen. 1 kans is beter dan niks.
    Ik bedenk me ook constant dat je toch ook gewoon zo zwanger moet kunnen worden, het is tenslotte eerder gebeurd. Hoe dan ook, jullie moeten gewoon een wondertje krijgen!
    Gister alweer 2 jaar geleden..... :cry:

Miriam, pfff vanaf dat het 1 december is denk ik heel veel aan jullie. Jeetje wat is dit een klotemaand voor jullie zeg. En over je dilemma; ik zou ook inderdaad niemand uitnodigen, ik neem aan dat er toch genoeg mensen zijn die uit zichzelf wel komen.
    Hier in onze omgeving weten veel mensen (moeder, schoonmoeder, vriendin) van Danique en jullie verdriet af. En ze vragen allemaal geregeld of er al een wondertje onderweg is. Dus ik mag toch hopen dat dat bij jou in je omgeving zeker zo is.

Franka, oh wat spannend meid. Nog niks? Wanneer zou je NOD zijn? Vandaag toch? Ik duim voor je hoor. Kan me voorstellen dat het deze keer spannender is.....

Jude, pff nog steeds niks. Ik ken de bekende laatste loodjes meid, verschrikkelijk. ;)
    Enne, ik heb dag en nacht mijn mobiel aan staan he. ;) Ik ben hier niet zo vaak, maar ik zet het er gelijk neer hoor.
    Die pijn bij het lopen is echt herkenbaar. Had ik ook, ik heb de laatste week iedere dag op het terras gezeten, en dan moest ik 100 meter lopen vanaf de parkeerplaats, oh dat was toch zwaar joh.
    Bij mij gingen ze met 39 wkn en 5dgn kijken of ik ontsluiting had, omdat ik dat hele weekend ervoor al weeen had. Wanneer heb je de volgende controle?
    Ik denk dat de kleine de 12e komt!

Jette, heerlijk zeg dat het bij jullie allemaal zo lekker gaat. Maar dat mag ook wel een keer, in verhouding met vorig jaar is dit toch wel een flink verschil.
    Geweldig dat Jetteman nu voor zichzelf werkt, dat zal zeker wel schelen denk ik.

Me2, yoehoe er komt een meisje bij! :) Wat leuk zeg. Helemaal geweldig. Typisch dat je nu hele andere kwaaltjes hebt. Maar wat gaat de tijd snel zeg, je bent al over de helft heen.

Amber, ah bah jullie zijn dus getroffen door het virus. Verschrikkelijk zeg, Lize wordt echt nooit overgeslagen, toch? Vorig jaar was ze toch ook al zo ziek? Wat zielig zeg. En dan jij nog, zwanger en wel. Was jouw 20 weken echo ook goed?

Marla, ik weet dat je het druk hebt, maar ik denk nog wel aan je hoor.

Minka, aaaaaaaaaaaaah wat schattig zeg van die voetjes van Eline! :D
    Is maar goed dat ze nog niet kan praten, anders had ze het zeker verklapt.
    Wij hebben laatst ook van die voetafdrukjes gemaakt met vingerverf, voor sinterklaas voor in de schoen. Ze zijn ook erg leuk geworden.
    Hoe gaat de combi met werken en mama zijn? Hou je het een beetje vol?

Flyke, hihi ik herken veel in jouw verhalen. Niet eten voor 1 uur komt hier ook vaak voor. Jeetje wat gaan de ochtenden snel voorbij zeg.
    Slim om Merel even thuis te houden, eerst maar zorgen dat ze echt goed beter wordt hoor.

Neeke, hoe gaat het met jou en met de jongens?

X marieke

2. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Ik was even benieuwd of er al nieuws van Franka was... maar nog niks... hopelijk hou jij je wel aan jouw deel van de afspraak, want ik voel hier nog helemaal niks aankomen, dus ik ga er niet vanuit dat het 'em vandaag gaat worden.

Marieke, gelukkig dat je denkt dat het weer iets beter gaat, ik hoop zo dat het goed komt. En wat mooi, zo'n afscheid voor je vader, maar natuurlijk ook erg emotioneel. Hopelijk kan hij er van genieten, hoewel het wel erg vermoeiend zal zijn, lijkt me.

Hope, mooie gedichten weer! De tijd gaat zo snel, he! Ik dacht gisteren nog over mijn MK en toen dacht ik vorig jaar... nee, dat is al weer 2 jaar geleden :confused: .

Groetjes aan de rest en ja Marieke, je krijgt een sms, maar dat zal ik niet 's nachts doen, hoor ;) .

X
    Jude.

3. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey marieke wat fijn van je te horen meis, je klinkt hoopvol, heeft het met de hoeveelheid pijn te maken of het goed komt of niet?

en toch al weer werken? mocht dit al weer?

wat geweldig voor je vader zo'n afscheid, ik heb het niet helemaal begrepen was dit van je vaders werk, gaat hij met pensioen?
    sorry als ik het helemaal fout heb hoor maar heb dat niethelemaal begrepen!

Denk aan jezelf he, goed voor jezelf zorgen hoor!

Mooi he die sinterklaas viering met zo'n kleintje!

liefs
    jette

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    even vlug piepen of er al nieuws is van Franka.....

5. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Nog geen nieuws dus Me2, ik kwam ook even kijken. ;)

Jude, ook 's nachts hoor, maakt me niks uit, ik vind het veels te spannend. :D
    Enne niks voelen is een goed teken, ik voelde de avond van tevoren, voor het eerst sinds 6 weken ofzo geen voorweeen, dus wie weet. ;)

Jette, mijn vaders afscheid is ivm zijn ziekte, hij kan echt niet meer. Hij heeft de laatste maanden ook niks meer gedaan, en er is eindelijk een nieuwe directeur, dus nu kan hij het ook echt afsluiten. En omdat hij daar 27 jaar directeur is geweest, wordt het dus een groot afscheid. Ik ben benieuwd.
    Wat betreft de pijn, geen idee of hier het resultaat vanaf hangt. Volgens mij zit er ook veel pijn en onzekerheid in mijn hoofd, ik ben zo blij als het vrijdag is, dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.
    Ik weet wel dat als er weer littekenweefsel is gaan ontwikkelen, dat het dan grote pech kan zijn, afwachten dus maar.

6. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Vanmorgen negatief getest :cry: :cry: :cry:
    Ben er echt even helemaal ziek van (heb nu ok erge hoofd :cry: pijn en duik zo mijn bed in)
    Hope, je had gelijk. Dit doet zoveel verdriet en pijn. Weer een nieuwe ronde in met alle toeters en bellen. Ik moet er even nog niet aan denken.

7. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    O nee Franka, wat jammer... :cry: ...

8. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Franka, wat gigantisch balen, maar nog geen bloed? dus geef de moed niet op, het kan natuurlijk wat langer duren. Ik duim voor je

Jude, vandaag is mijn geschatte datum van je bevalling.
    Bij deze: vanaf nu elke dag meldplicht hier :)
    Ik denk aan je, even doorzetten en dan je kleintje vasthouden, geniet er maar vast van.

Jette, je klinkt lekker vrolijk! Goed zo meid. Wat een mooi cadeau voor je moeder. 1 1/2 jaar geleden had je volgens mij nooit verwacht dat ze er zo goed bovenop kon komen.

Marieke, heel veel plezier met het afscheid van het werk van je paps.
    Zorg er maar voor dat hij een mooi afscheid krijgt, dat heeft hij wel verdiend.
    Ik moest even lachten om je regel over de controle bij de arbo: .....""omdat ik nu bijna 6 wkn thuis zit" , mocht je willen dat je al 6 weken kon zitten :) :) :)
    Hoop dat je mijn humor kunt waarderen, ik lach je heus niet uit hoor!
    Ik ben blij te horen dat het al wat beter gaat, al even op het werk geweest, knap hoor!
    Heel veel succes vrijdag op controle. Laat je even weten hoe het is gegaan?

Flyke, zo...da's sportief! Ik wou dat ik er de puf voor had. Ik sporte vroeger best veel maar op het moment eigenlijk helemaal niks :oops:
    Wat lekker dat je dan zulk leuk commentaar krijgt. Daar fleur je weer helemaal van op.

Me2, al op je roze wolk? Kun je straks ook genieten van roze i.p.v. blauw!
    Ik hoop dat je je goed voelt.

Miriam, jij ook heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Probeer te genieten van Bart, samen zijn jullie oer-sterk! Maar ik kan me voorstellen dat je de kalender snel naar januari wilt draaien.
    Lijkt me een ontzettend mooie bedel aan je armband.

Hope, wat een mooi gedicht weer. 2 jaar geleden al, en dan weer de vreselijke december maand.
    Ook voor jou, put kracht uit jullie samen in deze donkere maand.

Marla, Amber, Neeke alles goed?

Hier gaat alles prima. Tot nu toe gaat het werk en mama zijn wel goed samen. Ben af en toe best moe en heb weinig tijd om het in te halen, maar het gaat goed. Ben ook blij dat de BV nog steeds goed loopt. Eline drinkt nu een stuk meer, maar de productie gaat er mooi in mee.
    Vanmorgen werd ik van Eline wakker omdat ze volop zat te kletsen en kirren, wat een heerlijke wekker is dat. Ze is echt bijna altijd vrolijk, ik geniet nog steeds elke seconde.
    Ik heb net een kerst cd van Celtic woman opgezet. In combinatie met het donkere weer en de sneeuw (hier valt wat lichte sneeuw) heb je echt een december gevoel. De 2 katten hebben het ook koud denk ik, ze ligge samen (doen ze normaal nooit) op een krukje voor de verwarming hihihi.

Jude, nogmaals succes

Allemaal veel liefs van mij
    Minka

9. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    He meiden is zag net dit mailtje van miriam bij mij op de hyves staan:

*
    Ik kan even niet op zwangerschapspagina omdat ik niet mijn wachtwoord weet en niet achter mijn eigen pc kan

heb vanmorgen een ongeluk gehad en zit op thuis op de bank met een onwijs zere knie en behoorlijke hoofdpijn.

Ben aangereden door een auto die niet uitkeek, en mij als fietser over het hoofd zag.

kan dus ook niet zeggen wanneer ik weer kan krabbelen dus zou jij de meiden even willen zeggen dat ik wel lees maar niet reageer

tot ik weer mijn wachtwoord weet of op mijn eigen pc kan inloggen

liefs miriam de brokkenpiloot
    *

Meid, nogmaals heel veel beterschap, hopelijk kun je weer snel hier meekletsen!

10. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Franka, pffffff wat erg zeg! :cry:
    je zult er wel helemaal kapot van zijn, natuurlijk is zo'n poging geen garantie, maar het lijkt me dat je hoop groter wordt, en dan komt het verdriet extra hard aan..... :(
    Dikke knuffel meis!

Minka, haha ik kan wel lachen om jouw grapjes hoor. ;)
    Fijn dat alles zo goed gaat bij jullie. Knap hoor dat je nog steeds bv geeft.
    Hoevaak komt Eline nu?

Jude, hoe gaat het vandaag?

11. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    @ Minka en Marieke: vandaag gaat het goed... niks dus nog... ik ben alleen wel erg moe vandaag, net op de bank gelegen, maar ik ga zo weer liggen... heb het gevoel dat ik wel uren kan slapen. 's Nachts lukt het namelijk niet zo best meer... Heb nu zelf het gevoel alsof ik overtijd ga en dat ie pas met Kerst komt. Maar ik hoop eerder!

@ Miriam: o nee toch, een ongeluk? Hopelijk gaat het snel weer beter met je en zien we je hier snel weer verschijnen! Wat een pech zeg... Heel veel sterkte en beterschap!

X
    Jude.

12. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Jeetje Miriam, wat een vreselijke pech weer en dat dat nu juist jou weer moet gebeuren. Ik hoop dat je snel weer online bent, maar rust eerst maar even uit. Ik hoop dat je snel weer een beetje op de been bent.

Vandaag de gyn gebeld. Ik heb een dubbele dosis Clomid gekregen en ik heb de hele dag al ongikrampjes (héél licht verlies) Het zal morgen wel doorzetten. Ik probeer weer een beetje met goede moed de nieuwe poging in te gaan (maar het valt niet mee)

Jude: nog steeds niets. Bij jou heeft de maandag dus ook niet doorgezet.
    Ik hoop maar, dat hij niet al te lang op zich laat wachten?

Marieke: fijn dat je er weer bent! Ik ben benieuwd wat ze straks bij de controle weten te vertellen.

13. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Jude, onee toch niet zolang meer hoor. Vrijdag heeft hij denk ik zin om jarig te zijn. ;) Ik hoop het in ieder geval.

Franka, goed van je dat je probeert om gelijk positief weer door te gaan. Krijg je dan aankomende maand weer de volgende kans?

Vanmiddag gezellig met Miriam aan de telefoon gehangen. :D Was gezellig he? Ze kan alleen niet reageren, hihi..... ;)
    Maar ze is naar de ha/echoscopist en het zh gister nog geweest, en er zit waarschijnlijk een scheurtje in haar knie. Nu maar met haar been omhoog en rust houden. Ze moest vandaag wel perse naar haar werk komen, maar mocht gelukkig daarna wel naar huis, omdat ze zagen hoe erg het was.
    Doe het rustig aan meid!

14. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hey miriam nee toch, meis wat een pech doe rustig aan he!

Okay marieke bedankt voor de update, hoe gaat het verder met je vader, zie hij het nog wel een beetje zitten nu ook zijn werk beeindigd wordt door zijn ziekte?

nou mijn eerste ongelukje met dominique is een feit :cry: gisteren na haar middagslaapje had ik haar zittend in bed om haar slaapzak uit te doen, nam ze ineens een duik naar voren en lande ze met haar lip op de rand van haar bed, ja hoor, huilen, bloed ach jee ach jee!
    een dikke lip binnen een mum van seconden!
    Er zat een klein scheurtje in maar dat was snel dicht, heb haar een nat washandje gegeven om op te sabbelen, koel en nat kon geen kwaad dacht ik!
    Jemig wat voelde ik me schuldig dominique was het vrij snel vergeten en speelde weer vrolijk verder.
    Maar s'avonds toen ze in bed moest gillen en huilen, helemaal overstuur dit hadden we nog nooit mee gemaakt, zou het met die middag te maken hebben of niet?
    Na zo'n 20 minuten huilen en troosten werd ze rustig, heb een lampje aangelaten en toen viel ze vrij snel in slaap vanmorgen was ze weer haar vrolijke zelf alleen mega vroeg half zeven, dat ben ik helemaal niet van haar gewend.

zou dit een fase zijn of toch de schrik van het ongelukje?

liefs
    jette

15. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    vlug es piepen, ben aan het koken voor Merel terwijl ze slaapt,
    jude, nog niets dus, spannend!

franka, :cry: negatief getest, kan me inbeelden dat je met die mmm nog meer hoop had op een pos.test deze keer, dikke megaknuf!

miriam, ai nee, ongeluk gehad...hoop dat je niet te veel pijn hebt, je zal vast wel geschrokken zijn!

marieke, stel het wel vrijdag op controle!

kga vlug kijken of mijn kookpotje niet overloopt beneden hehe
    liefs
    flyke

16. Lara11

Lara11 Niet meer actief

:cry: :cry: :cry: Wat rot voor je Franka.... :cry:

Miriam, beterschap, bent je vast rot geschrokken... :cry:

Jette, dit gebeurt vaker, trek het je niet aan hoor. Het krijsen hoeft trouwens niets met de val te maken te hebben

liefs
    Amber

17. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Ik kom me "verplicht" maar weer eens melden vandaag, maar eigenlijk heb ik niks te melden :( . Alles rustig hier en ik voel me goed. Wel nog steeds harde buiken, maar ja, dat zegt dus niks, die heb ik al zo lang.
    We hebben de kerstversiering opgehangen en het is hier binnen nu lekker gezellig met die lampjes etc. Dus ik zit hier lekker in mijn huisje te wachten en niet veel te doen, ha ha :D ! Hier word ik zo lui van!

Morgen moet ik wel weer op controle, ik denk dat ik dan maar eens ga vragen wat ik verder kan verwachten als er niks gaat komen uit zichzelf, ik vind het wel fijn om te weten waar ik dan aan toe ben en wanneer. Want 2 weken overtijd is 2e kerstdag en ik denk toch niet dat ze dan iets gaan doen... Kan ik me in elk geval niet voorstellen.

X
    Jude.

18. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    nog even reageren op de anderen:

jude, volgens mij gaan ze ook niets doen de 24e, maar geloof me twee weken overtijd ga je volgens mij niet gaan, hier wachten ze max.tien dagen zei mijn gyn, en volgens mij gaan ze desnoods het zeker voor de kerst in gang steken, bij collega van mij die zes november beviel ook in gang gestoken, voor verlengde weekend van 10november.

jette kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent maar naar het schijnt gebeurt het wel vaker, enkele collegas van mij biechtten ook al op dat zij ongelukje tegen kwamen, kindje uit zetel gevallen, kindje uit maxicosi gevallen die niet dicht was enz..mag er niet aan denken dat ik dat tegenkom, en misschien was het nog beetje na huilen van het verschot en ook omdat ze zag dat jij in paniek was misschien dat het haar even bij blijft?

minka, weet niet of ik het je al zei, maar petje af hoor dat je nog bv geeft en combineert met werk, moet je snachts ook voeden? of slaapt elientje al wat door?

hope, sorry heb het over het hoofd gezien op de kalender, mooi en ontroerend gedicht schreef je, twee jaar geleden, hoop dat 2009 je eindelijk geluk mag brengen!

me 2, koud weertje daar zeker? kom je met de feestdagen terug naar het thuisland?

zo, vandaag dag thuis geweest, Merel is zo goed als erdoor, soms wel nog eens hoesten, donderdag nog naar schoonouders en vrijdag eerste keer terug naar de creche, ik merk wel dat ze veel aandacht kreeg bij schoonouders, zodra ik niet meer in haar gezichtsveld was zette ze het op een krijsen...en zolang ze mij zag stofzuigen was het goed, maar eenmaal de woonkamer uit ging de sirene terug, heb dus op moment alles stilgelegd en ook maar es goed geknuffeld nu ik thuis was hihi, overdag slaapt zij dus echt bijna niet, de laatste dagen valt ze als gevolg van weinig slapen en veel friemelen en spelen, rond 19u als een blok in slaap en slaapt tot 6u30 -7u. Moet wel zeggen dat het even wennen is, heb nu 's avonds weer wat tijd voor mezelf en huishouden en ergens vind ik het jammer dat ze zo vroeg slaapt vooral als ik gaan werken ben en weinig tijd met haar kan doorbrengen savonds, maar soit ...

goeie avond nog iedereen
    liefs
    flyke

19. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Franka: ...nee he...kan me voorstellen dat je nu best wat meer hoop hebt als je in de mmm zit en het dus harder aan komt....dikke knuffel...

Miriam: da's schrikken!Veel beterschap!

Jette: och, och, ja schuldig voelen herken ik. Ik zie JP nog de eerste keer een duik voorover nemen op de stenen vloer. Dikke bult op zijn voorhoofd, maar ze zijn het snel vergeten hoor! Ik denk dat het krijsen niets meer met de val te maken heeft! Geef haar maar een extra knuffel!

Minka: heerlijk he zo'n kletsend kindje door de babyfoon :)

Jude: nog geen nieuws dus! Vandaag is mijn mannetje percies een jaar geleden geboren! Zou nog kunnen bij jou!

Marieke: ik hoop zooooo dat je echt ana de beterende hand bent je je pijn nu langzaam weg gaat. Hoe was de controle?

Flyke: blij dat Merel weer beter is! Lekker dat ze zo vroeg slaapt voor jou eigen avond , maar vond dat ook wel ongezellig.

JP is vandaag 1. Om 11.47 uur een jaar geleden is hij geboren. Toch wel weer heel speciaal zo'n 1ste verjaardag!

20. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Me2, jammer genoeg ben ik net tien minuutjes te laat om je te feliciteren met JP, maar bij deze: van harte gefeliciteerd met zijn eerste verjaardag!

Ik denk niet dat ik je achterna ga, maar de dag is nog niet voorbij ;) .

X
    Jude.

Deel Deze Pagina