tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussion in 'Vlinder clubs' started by flyke, Oct 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minka

Minka Fanatiek lid

Dec 25, 2006
    1,466
    0
    0
    Gelderland
    Jude, waar ben je vandaag?
    Spannend hoor! Ik denk aan je

Wat is het rustig hier meiden! Allemaal vol spanning te wachten op Jude denk ik.
    Ik ben ook lekker lui vandaag. Heb nog niet veel gedaan dan de kerstkaarten geschreven en koffie gedronken bij de buurvrouw.
    Morgen heb ik een lekker dagje vrij op papa-dag, kunnen we de stad in om kerstcadeautjes te kopen. We vieren 1e kerstdag bij mijn moeder, waar we cadeautjes doen, dus nog rap op zoek naar vanalles.
    Voor mijn zwager heb ik een canvas foto doek besteld, die is echt super mooi geworden.
    Maar eerst s'morgens naar de tandarts, moet voor controle, maar ben gestuurd door de mondhygieniste, ze verwacht toch een behandeling voor een kies die erg vervelend is de laatste tijd :(
    Jette, ben jij alweer van de pijn af van je behandeling?

Voor de rest alles prima hier. Eline is weer super in haar hummetje zoals bijna elke dag. Ik ga maar weer eens lekker met haar knuffelen!

Allemaal veel liefs
    Minka

2. Jude

Jude Bekend lid

Nov 30, 2006
    654
    0
    0
    Neeeeeee, ook vandaag helemaal niks :( ! Ik heb een lekkere vrije dag gehad (mannetje is ook vrij nu en we zijn gezellig samen aan het afwachten) en eigenlijk voel ik me best wel oke nu. En ik ga er vanuit dat ik donderdag gewoon weer op controle ga...

X
    Jude.

3. franka

franka Bekend lid

Nov 12, 2006
    751
    0
    0
    Hè nog geen nieuws.
    Ik wacht hier in spanning af!
    Wel lekker dat je man nu ook vrij is, kunnen jullie nog even samen genieten en dan dadelijk met z'n drietjes!
    Zet hem op Jude en ik hoop snel op goed nieuws (zijn we wel weer aan toe)

Liefs Franka

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Zeg Jude, je bent nu al 4 dagen overtijd.. zou je niet eens ...:)
    Grappig zeg, dat jij rustiger lijkt te worden naarmate de Grote Dag nadert. Helemaal goed.

succes
    Amber

5. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Jude, luister nog maar eens heel goed als je samen in de kamer zit en niets tegen elkaar zegt....dat zal je lang niet meer horen namelijk als de baby er is hahahahaha
    Wij zeiden dat nog tegen elkaar de dag voordat JP kwam dus wellicht helpt het!

6. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    hey jude, nog niks meis, nou ik kan me mezelf nog goed herrinneren hoor, ik was twee weken over tijd, en toen hebben ze me bij de controle gestript, een dag later begon het....... en nog een dag later is ons wondertje geboren, heerlijk hoor!

Hey minka, succes bij de tandarts, ja heb er twee dagen last van gehad maar nu is het helemaal over, nu ben ik blij dat ik direct doorgepakt heb, maar afgelopen weekend dacht ik daar heel anders over hi hi hi!

Jette

7. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Dames ik ben weer online zeg maar heb wel continu meegelezen maar antwoorden ging gewoon niet zit nu weer achter mijn eigen pc en kan dus even weer babbelen.

De knie is nog niet over en zoals ik het kan voelen duurt dit ook nog wel 1 a 2 weken denk ik zo

maar het gaat wel weer de goede kant op.
    morgen mijn laaste werkdag voor mijn vakantie
    hoop dat ik een beetje uit de veren kan in mijn vakantie heb de binnenkant van mijn huis wel een beetje gehad zeg maar.

jude meid nog niks had zo'n goede hoop voor je nou is het echt elke dag afwachten en wij wachten allemaal in spanning met je mee

hope meid lees ook op jou topic mee en dan voel ik je pijn meid, het is ook zo oneerlijk eigenlijk.

jette en minka tandarts krijg spontaan last van mijn kiezen heb er zo'n hekel aan bah

ga straks even boodschappen doen moet ook gebeuren he

nou dames tot later liefs miriam

8. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    miriam,welkom terug! hopelijk ben je vlug van die kniepijn verlost!

jude nog niet gemeld vandaag? ola?! we denken aan je! duim duim hopelijk is het zover!

sorry meiden niet veel tijd, merel slaapt net, en ik ga es met wat tijd douche nemen, heb cremespoeling mee gebracht om mijn haar es mee te behandelen want van het chloorwater van zwemmen ziet het precies wat af...

liefs voor iedereen
    flyke

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Miriam, welkom terug! en Flyke, ik denk ook dat Jude nu misschien wel..... oeh! spannend!

10. franka

franka Bekend lid

Nov 12, 2006
    751
    0
    0
    Zou het dan zover zijn....
    Ik hoop het echt voor haar. We wachten in spanning op nieuws!

Miriam: fijn je weer te 'zien en horen'. Ik heb je hier echt gemist!
    Hoe gaat het met je?

11. Jude

Jude Bekend lid

Nov 30, 2006
    654
    0
    0
    Och sorry meiden, nee hoor, HIJ WIL ER GEWOON NIET UIT!

Ik zat het me vandaag ook al te bedenken: het kostte heel wat moeite om hem er eindelijk in te krijgen, nu wil hij niet meer weg!

Ik ben toch bang dat ik morgen de inleiding moet gaan bespreken... :confused: ...

Ik had wel wat hoop voor vandaag, ik had vanmorgen weer wat bloedverlies, maar ook dat mocht niet baten... Tot nu toe dus nog helemaal niks. Ik laat morgen wel wat weten, mischien dan meer duidelijkheid over de stand van zaken.

X
    Jude.

12. Neeke

Neeke Bekend lid

Apr 8, 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Haha Jude, je kleintje heeft het gewoon veel te goed naar zijn zin bij jou! Geniet er nog maar van, voor je het weet is het voorbij. Is hij niet wat rustiger vandaag? Was bij mij het voorteken.

Miriam, wat een pech weer voor jou! Lekker, bijna vakantie. Hier ook, nog twee dagen. Morgen nog een belangrijke onderhandeling met m'n baas erbij... Spannend.

Me2, Amber, hoe verloopt jullie zwangerschap? Gaat al hard zeg! Hopelijk gaat alles goed.

Het lijkt wel alsof het hier de week van de tandarts is geweest: ik moest maandag! Helemaal nerveus, er was namelijk nog nooit eerder een kies bij mij gevuld en nu meteen twee... :( Heb er een laten verdoven (gat was redelijk groot), de andere niet. Kan wel voelen dat ze flink tekeer gegaan zijn... Nou ja wordt wel steeds beter.

Verder alles goed hier, sorry dat ik niet op iedereen reageer, had vandaag mijn mama dagje dus ga zo toch maar even mijn mail checken :(. Wel een gezelllig dagje, en vanmiddag lag Guus te slapen toen een vriendje van Thijs bij ons kwam spelen. En die speelden zo lief, dat ik zelf allerlei klusjes in huis kon doen! (strijken bleh - maar ja, moet ook gebeuren) Hopelijk straks ook nog even op de bank.

Franka, overmorgen alweer meting - spannend! Ik duim voor je.

Voor alle dames natuurlijk een dikke knuffel!

X Neeke

13. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Heey franka heb jullie ook gemist hoor als je niet kan mee kletsen is toch raar

maar het gaat steeds beter met de knie waardoor ik gelukkig ook weer dingen kan doen, en dan hoef je niet te denken he dus dat is wel fijn.

nog een paar dagen en dan is het al de 23ste
    wat is het snel gegaan dit jaar.
    pfff

jude meid blijf duimen hoor
    liefs miriam

14. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0
    Hey Meiden,

hier weer eens een kort berichtje van mij.

Jude, kom op he?, succes vandaag bij de gyn.

Miriam, ben blij dat je er weer bent.
    En idd hetjaar is heel snel gegaan.
    Het is behoorlijk confronterend he? en dat doet pijn....
    Dikke knuffel voor jou.

Me2, je vroeg in mijn topic hoe het nu zat mijn zusje, of het bij haar dan nu goed is.
    Nou het hoeft niet, het feit dat het hartje klopt is wel een goed teken, maar het kan nog steeds fout gaan, of in het ergste geval kan de vruchtwaterpunctie uitwijzen dat het om een trisomie 13 gaat.
    ( dus een kindje dat niet levensvatbaar is)

De rest van de meiden ik lees wel, maar heb even niet de tijd en te rust om uitgebreid te reageren.
    De laatste mail van mijn zusje, heeft er behoorlijk op ingehakt.
    Ik ga het vandaag met de psych bespreken wat ik er nu mee moet.
    Als het aan mij ligt, zie ik haar al die maanden van haar zwangerschap niet.
    En als ik het wel zou doen, dan is het puur om me niet te laten kennen, om me groot te houden.
    En ik ben dat zo zat om me groot te houden.
    Steeds maar weer jezelf en je eigen gevoelens wegcijferen.
    Maar zo gemakkelijk als ik het zeg, is het niet.
    Mijn zusje woont namelijk tegenover mijn moeder en kan dus altijd elk moment binnen komen stappen, onverwacht, als ik daar ben.
    En daar heb ik zo géén zin in.
    We zouden ook eigenlijk op 1e kerstdag samen met mijn schoonouders bij mijn moeder gaan eten.
    Maar ik ga nu toch vragen of het gewoon bij ons thuis kan.
    Als mijn zusje op zo`n dag binnen komt wandelen en zoals zij is: geen blad voor de mond neemt en uitgebreid haar zwangerschaperikelen gaat vertellen, dan is mijn dag verpest.
    En wij hebben toch ook recht op een beetje leuke kerst ondanks het verdriet? :rolleyes: :cry:
    Misschien klinkt het voor jullie raar dat ik zo schrijf over notabene mijn zusje.
    Maar het wordt nu echt tijd dat ik aan mezelf denk, en stop met me groot houden en mijn gevoelens onderdrukken.
    Het zou allemaal anders zijn als zij wat meer begrip opbracht, maar helaas.............. dat doet ze niet.

Nou lieverds, dat was het wel weer.
    Liefs Hope

15. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    He meiden, ik heb nog geen nieuws van Jude, helaas.
    Succes vandaag meid!

Verder gaat het hier niet best. Neia heeft het rs-virus, en ze is zo ontzettend ziek.
    Vorige week vrijdag en zaterdag was ze een beetje grieperig, maar zondag begon ze gewoon alleen maar hele grote proppen slijm over te geven. En dat 3 uur achter elkaar! :confused: We schrokken ons rot en zijn naar de huisartsenpost gedaan, daar aangekomen was het over, en hij kon niks vinden. Hij dacht toen aan astma. Ik moest maandag maar naar de ha gaan.
    Die nacht ging het overgeven van slijm gewoon door. Maandagochtend naar de ha geweest, bleek dus dat ze een luchtweginfectie had, en dat ze misschien opgenomen moest worden ivm uitdroging.
    Ze wil(de) namelijk niks drinken en had helemaal geen plasluiers meer.
    Ze heeft antibiotica gekregen, en we moesten het 24 uur aankijken. Dat was een hel. Gelukkig om 6 uur 's avonds wilde ze een klein beetje drinken en iets later had ze een vochtige luier, oh wat waren we blij.
    Ondertussen is ze hardstikke beroerd, alleen maar hoesten, overgeven, snotteren, niet kunnen slapen, koorts en niet willen/kunnen drinken.
    We hebben wat beroerde dagen/nachten achter de rug zeg. Nu lijkt het eindelijk alsof de antibiotica aanslaat. Maar drinken lukt nog niet echt. Hopelijk gaat ook dat snel beter.....

X Marieke

16. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Marieke: neeeeee he...wanener houdt het nou ens op voor jullie! wat naar voor Neia en wat eng voor jullie om haar zo te zien! Hopelijk voelt ze zich snel beter!
    Hoe is het met jouw pijn? Wanneer is de controle?

Hope: heel begrijpelijk je verhaal. gewoon niet de confrontatie met haar zien aangaan tenzij jij daar zin in hebt. bespreek maar met de psych. Jij gaat nu voor en je kan niet eeuwig je gevoelens wegcijferen. Ik begrijp je volledig.
    Dank ook voor de uitleg over de translocatie en de zwangerschap van je zus.

Miriam: welcome back! Heb je nog veel pijn? Hoop dat je knie snel beter is!

Neeke: goed van je te horen! Klinkt alsof jouw kdienren je een fijne mamadag gunnen! lekker wat klusjes doen en voor jezelf emailen!
    Hoop dat je kiezen snel geen pijn meer doen!

Zwangerschap gaat goed. Voel me goed en geniet enorm weer van dit grote wonder!

Flyke: heeft de cremespoeling geholpen?

Franka: good luck bij de fm morgen!

Jude: we wachten met spanning! Hoe was het bij de gyn?

17. Jude

Jude Bekend lid

Nov 30, 2006
    654
    0
    0
    Ha meiden,

Ik ben net terug uit het ziekenhuis. Morgen gaat het gebeuren, als het niet al vanzelf vandaag doorzet. Ik had 1 cm ontsluiting (maar jezus, wat deed dat inwendige onderzoek een pijn, gatver :confused: ) en dat was volgens de gyn voldoende om in te gaan leiden. Maar ik heb sinds gisteravond ook al wel meer harde buiken en nu zijn ze er echt veel vaker en ook pijnlijker nu, al duren ze gelukkig nog niet echt lang (net nog een ctg gehad en daar waren er al 6 te zien in een half uur tijd). Ik heb echt het idee dat het wel eens beginnende weeen kunnen zijn. In elk geval had ik ze voorheen niet zo pijnlijk als nu, die harde buiken. De vliezen zijn nog niet gebroken en dat gebeurt dan eerst morgenvroeg, tenzij het natuurlijk vanzelf gebeurt, alles kan.

Dus als het verder niet doorzet vandaag, dan moet ik morgen om 8 uur in het ziekenhuis zijn. En dan stuur ik Marieke wel een sms als er nieuws is, want voor hetzelfde geld beval ik zaterdag pas, je weet toch nooit hoe lang het gaat duren natuurlijk.

Gelukkig heeft mijn eigen gyn morgen dienst en ook het hele weekend, dus dat is wel prettig.

Dus... we verwachten hem uiterlijk zaterdag :D !

Misschien nog even een gekke vraag: maar ik vroeg me af als je echte weeen hebt, is dat dan ook altijd gelijk een harde buik? Want tot nu toe is dat bij mij wel de combinatie: harde buik en pijn. Of is een wee niet zo als een harde buik?

X
    Jude.

18. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    He meis,

Ikke helemaal blij met jouw sms! :D
    Nu gaat het gebeuren, ja of morgen maarja ik denk misschien wel dat het al begonnen is.
    ik hoop voor je dat het snel gaat en alles goed is met de kleine.
    Ik had echt harde buiken die pijn deden, dat waren mijn weeen. Zoiets wat jij omschrijft dus. ;)
    Spannend!
    Succes meid.

X Marieke

19. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Jude: spannend hoor! Zal goed kunnen dat het al is begonnen! Ik heb eigenlijk nooit harde buiken gehad...de weeen waren echt golven van pijn....

20. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    O jude meid wat maak je het ons spannend zeg nou ik ben zeer benieuwd wanneer het wonder op de wereld komt mischien nu al wel je weet het niet

ik hoop in ieder geval dat je een voorspoedige bevalling krijgt of hebt en dat je volop gaat en mag genieten van je kleine wurm o ben zo benieuwd naar de naam

Franka heftig hoor direct weer door hoe gaat het spuiten vind je het niet eng lijkt me zo doodeng alleen daarom denk ik laat me nog maar een jaar wachten pfff
    heb echt diep respect voor je knuf

hope lieverd je zusje ja heb het gelezen bij je in je topic onvoorstelbaar zeg goed dat je aan jezelf denkt.
    Dat wordt tijd jij jou lijf jou manneke jullie samen knok ervoor knok voor je eigen geluk een ander kan en doet het niet voor je.
    En iedereen die je lief heeft komt om je heen te staan en steunt je geef die mensen aandacht terug maar niet mensen die jou niet steunen of begrijpen

en goed dat je het eten naar jou huis toe verplaast ook voor jou heb ik diep respect knuf

flyke,jette,amber,marla,neeke,me2
    meiden jullie zijn ook skatten allemaal een kleintje al in de armen de eerste kerst heel speciaal allemaal geniet met volle teugen ervan en dames die zwanger zijn rustig aan doen he

en marieke, meisje toch rs virus gatver had goede hoop zo als ik je ook gemaild of gesmst heb dat het astma was nu gaat het rs over dus dat ik ook wel fijn maar het lijkt me zo zwaar je kindje zo te zien en niks te kunnen doen dan alleen heel erg veel liefde afgeven zodat ze weet dat er mensen zijn die van d'r houden

jij ook knuf

Vinden jullie allen ook niet dat 2009 eens een jaar moet worden vol leuke dingen mooie dingen en vooral veel minder narigheid als afgelopen jaar
    en lieve franka en hope wij hopen met elkaar het goede jaar te openen he

nou ik ga kappen ga even bankhangen en wit licht kijken op tv

o ja had vandaag mijn laaste dag voor de vakantie en omdat ik afgelopen september 5 jaar op contract zat heb ik vandaag beetje laat maar okee een mooie bos bloemen gekregen en een bon van 50 euro te besteden voor verschillende dingen denk dat ik hem ga gebruiken of voor een hotsteen behandeling of een mooie tas te kopen er zit namelijk een boekje in wat je allemaal kunt doen dus twijfel nog hihi maar wel heel leuk

jude zet hem op he
    liefs miriam

Share This Page