tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    nou flyke je hebt helemaal gelijk bijzonder groepje zijn we geworden he

en dat mede dankzij jou omdat jij hier bent begonnen openhartig over je verlies te praten

we moeten ook nog bij elkaar blijven we hebben een ondoorzichtig verband hihi

tot wij allemaal gelukkig zijn
    hoe dan ook

meiden jullie zijn toppers

2. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Meiden, wat kan ik nog meer toevoegen aan de woorden van Flyke en Miriam.

Jullie zijn allemaal GEWELDIG!

Daarom wil ik jullie allemaal hele fijne feestdagen wensen en in het bijzonder een vruchtbaar 2009 met mooie kindjes speciaal voor Miriam, Hope en Franka.

Zelf zijn we 2 dagen weg met de kerst en de zwangerschapspagina gaat dicht dit weekend, dus voor iedereen. heel veel liefs en tot volgende week.

Kus Minka

PS Wil iemand mij de website van Jude PB-en, ik ben zeer benieuwd naar Rick :)

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik kan me alleen maar aansluiten bij het voorgaande! Jullie zijn allemaal gewedlig! Bijzonder hoor zo'n groepje!
    Heel vel goeds voor het komende jaar en dat ieders wensen nu maar eens in vervulling mogen gaan, dan kunnen we wellicht een keer de titel van dit topic aanpassen!

Wij gaan naar mijn oduers in Schotland en zijn pas in het nieuwe jaar terug! tot dan!

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

lieve meiden,

ook ik sluit me aan bij het voorgaande, wat een mooie woorden...
    Ik wens iedereen fijne dagen, zonder stress maar vooral met tijd voor plezier en genieten van elkaar.

Amber

5. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Lieve meiden,

Ook ik kan hierin niet ontbreken.
    Afgelopen dagen hebben vele tranen hier in huis gevloeid, vooral om Danique, maar ook om het verdriet van hope en franka, en zelfs (ik ben eerlijk) om het enorme geluk wat ons gegeven is. Rond deze tijd van het jaar is het enorm moeilijk voor jullie (miriam, hope en franka), maar weet dat ik/wij heeeeeeeeeeeeeel veel aan jullie denken, en dat wij jullie DIT uit het diepste van ons hart gunnen.
    Daarom blijf ik mee hopen dat 2009 WEL jullie jaar gaat worden!
    Meiden, heel erg bedankt voor alle liefde, gezelligheid, tips, en tranen die ik met jullie heb mogen delen.

Dikke kus Marieke

6. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Zo iedereen de feestdagen goed doorgekomen?

Morgen is voor mij weer aan de bak werken blehh

en met heel erg veel pech moet ik 1 jan ook werken en al beginnen om 7 uur s'ochtens blehh

maar ja

iedereen nog fijne dag vandaag liefs miriam

7. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hai Mir,
    wij zijn de feesdagen goed doorgekomen, behalve dat ik op 1e kerstdag wat vocht- en bloedverlies had. Ik zag het als onschuldig, maar toen ik na 2e kerstdag voor de zoveelste keer ziek werd en bleef braken (jaja :oops: ) hebben we de vke gebeld en die wilde onmiddellijk komen toen ze hoorde van het vochtverlies. Gelukkig bleek het niet om vruchtwater te gaan, dus alles is okee en ik voel me ook beter. Tweede kerstdag was supergezellig met mijn ouders en schoonmoeder. Lize was ongelooflijk lief en zoet en iedereen heeft van haar genoten.. en andersom.
    Balen zeg, dat je morgen moet werken. En op 1 jan om 7 uur ´s morgens? Dat zou verboden moeten worden! Echt jammer voor je...
    Hoop dat je wel fijne kerst hebt gehad...

liefs
    Amber

8. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee lieve dames,

Ook ik sluit me natuurlijk aan bij alle mooie woorden van de dames! Dat het maar een mooi 2009 mag worden.

Kerstdagen goed doorgekomen, wel erg druk, kerstavond en eerste kerstdag in het noorden, tweede en "derde" kerstdag in het zuiden. Volgend jaar toch maar wat anders op bedenken... Guus was bij mijn ouders (zuiden) erg onrustig, wou na 3 uur 's nachts niet meer in zijn bedje slapen, alleen nog bij mama op de buik... Toen mijn moeder om 7 uur wakker was ben ik nog even gaan slapen. Gisteravond voelde ik me dus bereslecht, nog wat rillerig erbij dus ik lag al om 7 uur in bed! Sliep voor 9 uur. Vandaag voel ik me al een stuk beter.

Spitsuur begint zo dus ik ben even heel onattent dames sorry, lekker nog een week vakantie dus ik kom gauw weer.

Miriam, succes met werken! en 1 januari, dat zou wel beestachtig zijn... Hopelijk hoeft het niet!

Grts Neeke

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

hmm Neeke, voor jou dus ook niet zulke uitgeruste dagen... wat fijn dat er dan mama´s zijn die even kunnen inspringen he.
    tot snel!

10. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    He meiden,

Ik dacht dat de pagina buiten gebruik zou zijn dit weekend, maar niet dus :D
    Hier ook fijne dagen gehad. 1e kerstdag naar Weert. Was erg gezellig en heel veel cadeautjes gekregen :) 2e kerstdag naar Emmeloord geweest (schoonfamilie). Beide dagen zijn erg leuk geweest en met Eline is alles prima gegaan.
    Ik was wel erg moe, laat naar bed en weer vroeg eruit, maar ja,dat gaat al weken zo.
    Mijn moeder komt dinsdag t/m donderdag, ook wel even lekker als iemand me even de handen vrij geeft. We gaan met wat buren samen oliebollen en wafels in onze tuin bakken (brrr ), oma mag dan oppassen.
    We hebben 2 weken geleden onze nieuwe eethoek gekregen en afgelopen zaterdag ons bankstel. De oude staan als zitje in de tuin, erg gezellig; vuurkorf erbij, warme chocomelk en bakken maar.

Miriam, ik hoop dat ze je met rust laten op nieuwjaarsdag,dat is toch ook geen tijd om te moeten gaan werken!
    Ik heb Minka man de foto´s van Danique´s ballon ook laten zien, ik had de tranen over mijn wangen lopen, zooo mooi, maar hij moest er ook een traantje om laten.

Neeke, leuk dat je weer komt spieken hier, als ervaren mama weet je ons ook altijd wel raad te geven :)
    Niet ziek worden hoor! dat doe je maar als je weer moet werken, nu genieten van je vrije dagen.

Amber, pff da's ook even schrikken. gelukkig is alles goed gegaan, wel rustig aan gaan doen hoor! Ik weet nog wel dat je de vorige zwangerschap ook te weinig tijd aan jezelf besteede (ja, luister maar naar Mama Minka :) )

Jude, alles goed met Rick? Wat een heerlijk mannetje!
    Ben je zelf al weer wat beter aan je onderkantje? hoop dat het snel geneest en niet dat je Marieke achterna gaat. Hoe voelt het om je ventje vast te hebben?

Marieke, hoe gaat het bij jou? Ik hoop voor jou en je familie dat 2009 ook een keer wat meer positiefs met zich mee gaat brengen.

Franka, hoe is het gegaan woensdag? Laat je het ons weten?

Me2, heerlijk in schotland! Ook al zo'n mooi land, net als zwitserland.
    Geniet lekker samen met je familie. Heb jke nog bericht over de diabetes?
    Voel je je weer wat beter?

Jette, hoe is het met jullie? Moet je nog werken rond deze dagen?

Hope, het zal een moeilijke kerst zijn geweest voor je, maar voor 2009 de moed niet opgeven hoor! Je bent zo sterk geweest dit jaar, deze kracht zo doorzetten.

Flyke, hoe is het met je lijntje, toch niet teveel volgepropt met de kerst?
    Ai, ingegroeide teennagel, dat kan flink lastig zijn en dan ook nog aan 2 voeten. De operatie zal niet fijn zijn maar daarna kun je weer in alle schoenen.
    Eline heeft van mijn zus uit Belgie een speelboek met muziek gekregen in het vlaams en frans. Het heet poesje en toppolientje. De tekst is erg in het vlaams en moet nu de hele tijd aan jou denken :)
    Alles goed met Merel

Marla, vragen of je hier nog mag komen! Hoe durf je! Natuurlijk zul je hier altijd welkom zijn. Ik kan me vboorstellen met al die voedingen met Famke en je werk dat je weinig tijd meer hebt om hier te komen. Maar wees welkom terug zou ik zeggen :)

Zo, even de schade van de laatste dagen ingehaald hier. Hoop nog wel wat te kunnen posten hier de komende dagen. Maar voor nu sluit ik af, nog even lekker op de nieuwe bank zitten!

Allemaal dikke kus
    Minka

11. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    amber meid tjee toch wel schrikken hoor, ben blij dat het goed allemaal is. En als ik naar je banner kijk sta ik versteld hoe snel het nu ineens gaat

minka wat leuk om samen met de buren te gaan bakken. En heerlijk nieuwe spullen in huis.

Vandaag weer gewoon aan het werk wel raar naar een week vrij gekke dagen dan weer te werken maar ja er moet geld in het laadje komen he.
    Hopen dat er iets is geregeld voor 1 januari maar ja er moeten er toch wat mensen zitten om evt pasjes te blokeren en dergelijke dus ben ergens toch bang dat ik gewoon aan de beurt ben.
    Baal er wel van hoor.

Gisteravond is er een herdenkingsbijeenkomst geweest op de begraafplaats in almelo, elke nabestaande kreeg een kaars en na een toespraak en drie herrineringsballonen kon je na je eigen dierbare gaan.
    Wij hebben 6 kaarsjes meegenomen twee voor ons danique en 2 voor bart zijn moeder en voor de overleden kindjes ook 2 mooi he
    De hele begraafplaats was verlicht door fakkels het was zo mooi om te zien.
    Volgend jaar is het weer en dan heel toepasselijk op 27ste

iedereen fijne dag liefs miriam

12. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Hoi Meiden,

Ik kom me maar weet eens melden na alle toestanden van de vorige keer. We zijn in ieder geval de Kerstdagen goed doorgekomen bij onze families.
    Even kijken waar we gebleven waren in het Franka-verhaal. Oh ja, de gyn had iets gespot op de echo en we hadden een negatieve zwangerschapstest achter de rug (het lijkt soms wel een film zonder einde). Wij dus op afspraak naar die andere gyn en die vond, dat elke poging er één moet zijn. Ja, mijn eicel ontwikkelde zich traag, maar hij had hem opgemeten en het was toch echt 11 mm (één in ontwikkeling) en ook al was deze traag, hij ontwikkelde zich en zou zich héél waarschijnlijk ontwikkelen tot een eisprong. Hij vond dat ieder eitje dat doorgroeid (ik welk stadium dan ook) een poging en een kans waard is. Wij weer even opgelucht.
    Hij reageerde ook wel hevig op zijn collega. Hij vond dat die het maar aan een ander had overgelaten en was het er niet mee eens. Hij had mijn dossier op zijn bureau gelegd en gaf mij een telefoonnummer van de receptie en zei, dat ik hem afgelopen zaterdag (derde kerstdag) gewoon moest bellen tussen de bevallingen door en dan een echo zou krijgen (bij zijn collega, dus...volg je het nog :rolleyes: ) De poli was gesloten, maar wij moesten er maar tussen komen, vond hij. Zaterdag dus naar die gyn (in een héél stil ziekenhuis) en ja, mijn eitje was inderdaad doorgegroeid naar 15 mm (bij 18mm gaat hij ongeveer springen) Vervolgens een afspraak gemaakt voor vandaag en..... hij staat op scherp.
    Vanavond om 22.00 uur de Pregnyl halen en dan woensdag de tweede IUI poging. Hij moest echt woensdag, anders zou het te laat zijn. We zijn nu dus enigzins opgelucht dat de tweede poging er toch van gaat komen.

We gaan na de IUI nog lekker een nachtje naar Middelburg (oud- en nieuw) en hopen, dat we héél positief nog het jaar kunnen afsluiten. Wij zullen er een pijltje voor de lucht in schieten.
    Een ander punt is, dan wel dat ik op mijn verjaardag ongi word of eeen test kan doen. Zou een superleuk cadeau zijn natuurlijk, maar het kan mijn grote 30-jarige feestje ook wel een naar tintje geven. Misschien moet ik daar nog maar even niet over nadenken en het allemaal maar weer op zijn beloop laten gaan.

Zo, ik heb de pagina weer aardig gevuld :D
    Ik sluit me aan bij de woorden, die eerder gepost zijn. Ook ik ben superblij met jullie en ervaar jullie allemaal als een zeer grote steun en superlieve vriendinnetjes!

Veel liefs Franka

13. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Gelukkig nog even tijd om op iedereen te reageren.

Miriam: wat mooi, dat er herdenkingsdiensten op deze manier gedaan worden. Ik wens jou ook het allerbeste in het nieuwe jaar en dat ook jullie droom in 2009 gaat uitkomen!

Hope: ook voor jou is het een heel heftig jaar geweest met een achtbaan van emoties. In het nieuwe jaar zal ik ook altijd weer voor je klaarstaan en mijn duimen op volle toer laten draaien. Veel liefs -X-

Amber: oei, dat was even schrikken. Gelukkig had het niets te betekenen, maar het zullen angstige momenten geweest zijn. Alvast de beste wensen.

Minka: 2009 met een nieuw interieur zo te lezen. Zijn alle meubels nu een beetje Elineproof, want in 2009 zal ze op ontdekkingstocht gaan.

Me2: In 2009 een koningskoppel compleet. Geniet nog maar even lekker van de laatste 2008 dagen, 2009 zal een druk jaartje voor je worden ;)

Marieke: Ik hoop nu vanuit de grond van mijn hart, dat 2009 een gezond jaar voor jou en je familie gaat worden. Er is heel wat gebeurd voor jullie in 2008 en nu maar hopen, dat het ook bij 2008 blijft.

Neeke: Ook voor jou is het een druk jaar geweest met verhuizen en die lieve mannetjes. Heel veel geluk in 2009.

Jette: al even niets meer gehoord, maar volgens mij ging het ook goed bij jullie. Ik hoop dat Jette-man in 2009 een beetje rust heeft en jullie lekker genieten van jullie gezinnetje.

Jude: weet je nog wat je voornemens waren in 2008? Ik weet het nog precies. 1. je rijbewijs halen en 2. zwanger worden. Allebei je voornemens zijn uitgekomen (moet ik toch ook maar eens aan voornemens gaan beginnen of maak jij die even voor mij, jij hebt hier positieve ervaringen mee ;) ) Niet alleen deze twee voornemens zijn uitgekomen, maar ook de derde: Rick in 2008. Ik wens jullie ook weer alle goeds voor 2009 en ik ben benieuwd welke voornemens je hebt.

Ik hoop niet, dat ik nu iemand vergeten ben.
    Voor iedereen een prachtig 2009 en laten al onze wensen (in het bijzonder die van Miriam, Hope en mij :) ) uitkomen.

Werderom veel liefs Franka

14. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Franka meid wat fijn nieuws zeg toch nog in dit jaar een poging en dan maar kijken en afwachten wat het brengt.

Houdt hoop ook al lukt deze niet het is niet onmogelijk he en wat een onwijs lieve gyn zeg echt

Nou ik moet helaas toch werken 1 januari maar met een beetje geluk morgen hoor ik het mag ik om 11 uur s'ochtens al weer weg.
    moet openen dus moet er wel zijn kan niet maken om er niet te zijn.
    Dames van wie er bij abn amro bankiert niet bellen 1 januari hoor ik wil dan rust hihi

Vandaag op het werk waren ze heel attent om nog te vragen hoe mijn dagen geweest waren en dat was fijn dat ze aan je denken.

Vanmiddag vrij genomen was rustig genoeg en toen ben ik naar mijn ouders gegaan om appelflensjes te bakken heerlijk zijn ze ze zijn al bijna op hihihi

Tjee het is echt koud buiten he, gelukkig heeft bart nog vrij en heb ik de auto tot mijn beschikking.
    Vanmorgen voor werktijd nog even naar de huisarts geweest vorige week maandag ook al en aankomende maandag mag ik weer terug komen
    heb een astma aanval gehad en heel benauwd vorige week moest ik blazen dan wordt er gekeken hoeveel lucht je in je longen hebt en dat was normaal voor een vrouw van 91 (euh ben 27 ) en vanmorgen was het al verbeterd naar de leeftijd van 64 maar nog veelste hoog.

dus heb nu een 2de kuur van pretnison (of hoe je het ook schrijft).

Zijn er nog dames met mooie voornemens voor 2009?

Hier twee voornemens zwanger raken en een kindje krijgen
    en als tweede voornemen stoppen met roken (zie hierboven) het is echt tijd. niet meer als excusses gebruiken om het verdiet gewoon stoppen.Roken er hier trouwens meer meiden of ben ik de enige die zondigt?

nou genoeg gebabbeld dacht ik zo
    gr miriam

15. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Franka, wow toch nog een goed puntje zo aan het einde van het jaar!
    Kom op eitjes van Franka en zaadjes van Franka man, doe wat jullie moeten doen en smelt in deze kou fijn samen tot een mooi babytje voor Franka en Franka-man.

Miriam, toch nog werken blehhh
    Ik zal niet bellen, ben niet bij de bank en hoop dan nog op 1 oor te liggen hihihi.

Brrr meiden wat is het koud! Heb net boodschappen gedaan en het was nog -7°C Dat gaat leuk morgen om buiten oliebollen te bakken!
    Wie wil er een paar? dan bak ik ze voor jullie.

Kus Minka

16. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Hallo meiden! Ik heb eindelijk weer eens de tijd gevonden om hier wat te schrijven... het is zo ontzettend druk hier, ik kom echt nergens aan toe! Ik heb alleen niet alles uitgebreid terug kunnen lezen, dus ik kan niet overal op reageren, sorry.

Ik wil jullie allereerst allemaal alvast een heel mooi 2009 toewensen, een jaar waarin al jullie wensen, en dan denk ik vooral aan Hope, Miriam en Franka, uit mogen komen. Jullie hebben het nu ook eindelijk eens verdiend meiden.

Franka, je hebt gelijk met mijn voornemens vorig jaar voor 2008, ze zijn allemaal uitgekomen :D . Waar ik dat aan verdiend heb, ik weet het ook niet. Ik denk dat 2008 gewoon mijn jaar was. Voor komend jaar 2009 heb ik geen wensen meer voor mezelf... ik wens deze keer een wondertje voor jullie alledrie.

Miriam, ik hoop dat jij de dagen ook goed door bent gekomen, ik heb veel aan je gedacht. Ik had het extra moeilijk met mijn emoties door de kraamtranen. En daarbij had ik een kraamhulp die zelf ook vorig jaar april haar zoontje heeft verloren met 37 weken zwangerschap. Ze heeft nu dan wel een dochtertje van 4 maanden, maar toch. We hebben het daar over gehad en het deed mij heel veel. Ze was zo sterk en nuchter, en dan dat beroep als kraamhulp, dat vind ik echt heel knap van haar. Het maakte mij echter extra emotioneel met mijn kraamtranen.

Ja meiden, even een update van mijn kant. Met mij gaat het sinds dit weekend weer prima! De kraamtranen zijn weg en de pijn ook! Ik kan weer gewoon zitten, lopen en staan etc. Heerlijk zeg. Ik dacht dat het nooit meer goed zou komen! Het deed zo'n pijn en ik kon niks met Rick doen, zelfs niet oppakken. Alles moest ik aan mijn man overlaten, terwijl ik zo graag ook mee wilde doen. Maar nu ben ik alles in aan het halen. Het is wel heel erg wennen, ik ben nog een beetje onhandig en langzaam en ben een beetje bang om hem pijn te doen :( . Maar dat gaat ook goedkomen. Alle begin is moeilijk.

En het cliche is dus echt waar: je vergeet gewoon de pijn van de bevalling. Ik heb echt een zware bevalling gehad, ze hebben een keizersnede overwogen, maar uiteindelijk een spoed vacuumextractie met een flinke knip, maar nu is het naar de achtergrond gezakt en kijk ik er niet met een vervelend gevoel aan terug. Ben wel heel blij dat ik in het ziekenhuis bevallen ben. Ik voelde me daar echt in goede handen en zal het een eventuele volgende keer ook zeker weer doen.

Ik ga er weer vandoor voor nu, ik heb nog meer dingetjes te doen en maar weinig tijd. Tot snel, ik denk aan jullie.

X
    Jude.

17. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    o je bent stiekem ook wel een doosje he
    zo lief dat je aan me gedacht hebt.

Maar ik wil toch even zeggen ondanks dat jullie zoveel aan mij hebben gedacht jullie leven gaat door he, niet vergeten de meiden met kleintjes geniet er volop van dat ga ik ook echt doen als het zover mag komen.
    En bij verdriet moet je niet te lang stil staan dan wordt je alleen maar heel eenzaam van.

We gaan knallend het jaar uit een afsluiting van verdriet en pijn.
    En vol goede moed gaan we het nieuwe jaar in om er een knallend 2009 van te maken
    ik franka en hope

en jullie meiden natuurlijk ook

Dus bij deze alvast een zeer goed uiteinde voor de dames die drinken drink niet te veel
    hihihi
    En als je s'morgens vroeg nog lekker op 1 oor ligt denk dan even aan mij

gr miriam

18. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Nou meiden mijn dienst zit er op ga nog even een paar uurtjes liggen al het lukt vanacht slecht geslapen veel knal werk nog bij ons in de buurt
    Gelukkig liggen de meeste mensen nog op 1 oor waardoor het zeer rustig was. pfff gelukkig

Onze avond gister was beregezellig had ik niet verwacht, soms even een moeilijk moment omdat mijn broer met vrouw er ook waren en die zijn nu 31 weken zwanger dus beste buik waar ik tegen aan keek.

hopelijk wordt dit jaar ons jaar.
    iedereen nogmaals de beste wensen
    knuf een vermoeide miriam

19. Lara11

Lara11 Niet meer actief

lieve dames, gelukkig nieuwjaaaaaar!
    Amber

20. Lara11

Lara11 Niet meer actief

tja... ik ben al heeeel lang op... dan ga je je een beetje vervelen, hihi....
    slaap lekker allemaal

Deel Deze Pagina