tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussion in 'Vlinder clubs' started by flyke, Oct 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    nou als ik jou zo hoor flyke zou ik voor de twee ongelijke tenen gaan, maar leg me nog even uit waarom je geholpen bent aan je teen?
    Ik heb dat niet goed meegekregen!

46? nee dat is me te oud hoor, ik leg de grens bij zo'n 38 / 39, niet beledigend bedoeld minka hoor, ik weet dat jij ook al wat ouder bent, en ik weet ook dat het bij jou ook lang geduurd heeft en je hebt je huidige vriend ook wat later leren kennen he?
    Dus dat zijn omstandigheden, maar ik heb bewust gekozen om later aan een kindje te beginnen, maar nu ik weet hoe leuk het is, had ik misschien er wel wat eerder aan willen beginnen maar ja dat draai je niet terug dus ik zal gewoon volgend jaar een beslissing moeten nemen, of nog voor een tweede gaan of het bij 1 laten!

jette

2. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Jette, ieder zijn eigen keuze. Ik ben benieuwd wat er volgend jaar gekozen wordt. ;) Een kindje is gewoon het mooiste wonder wat er kan zijn.
    Wij weten ook niet of er nog een 2e (kan) komen, maar dat is om andere redenen.

Flyke, jeetje wat een enge verhalen zeg. Bah, wat vervelend. Die pijn lijkt me verschrikkelijk. En lopen gaat natuurlijk ook niet makkelijk of wel?
    Wat vind je van Gooische vrouwen? Ik vind het wel een grappige serie.
    Neia heeft inderdaad ook nog geen tandjes. Ik voel nog niks, maar sinds een aantal dagen heeft ze er weer flink last van. Maarja, komt vanzelf...... :rolleyes:
    Ik was 13 of 14 maanden oud en ik had nog geen tandjes. Toen is mijn moeder met mij naar de ha gegaan. Hij heeft in 1 keer mijn tandvlees opengesneden en daar stond gelijk een heel gebit! :confused: Pfff ik kan me er niks bij voorstellen, volgens mijn moeder heb ik 5 minuten gehuild, daarna was het over. :confused:

Minka, jij ook al op de schaats, leuk joh.
    En ging het bij jullie goed?
    Ik wilde eigenlijk vanmiddag gaan, maar ik ben kapot, toch maar niet denk ik.

Franka, erg mooi gezegd, je klinkt positief, en ik weet zeker dat dat helpt. Ik heb ook goede hoop voor jou! Maar het mag niet meer te lang duren hoor. ;)
    Kan me voorstellen dat je enorm verdrieting bent over het feit dat het alweer 2 jaar geleden is, dat je zwanger bent geweest. Dit is gewoon TE lang geleden. :(

Amber, wat leuk zeg dat de haptonomieweer zo goed bevallen was. Super dat je ook gepraat hebt over je bevalling en de kraamperiode, dat lucht vast op.
    Zie je tegen de bevalling op?

Me2, jij rustig aan doen hoor. Anders loopt je bloeddruk zo op hoor, kijk maar uit. Wanneer moet je weer op controle?

Hope, ben benieuwd hoe het met je gaat meid, zal zo even op je topic kijken.

Marla, al wat meer balans kunnen vinden tussen je werk en de bv etc.?
    Eet Famke wel gewoon vastvoedsel erbij of gaat dat ook moeilijk?

Neeke, hebben de jongens ook al op de slee gezeten?

Miriam, ja dit weer is gevaarlijk. Kijk maar uit meid.
    Zo'n ongelukje kun je er nu helemaal niet bij hebben.

X Marieke

3. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Verder met mij gaat het redelijk.
    Maandag een halve dag gewerkt en dat ging goed.
    's Avonds voelde ik het wel, erger als de afgelopen weken.
    Vanmorgen heb ik ook weer 4 uurtjes gewerkt. Het is heerlijk om weer aan het werk te zijn.
    Maar eerlijk gezegd ben ik nu wel kapot.
    Ik probeer nu Neia op bed te leggen, en hopelijk kan ik dan ook nog even lekker ontspannen in bad ofzo.

X Marieke

4. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Nou flyke als je verhaal lees dan doet mijn teen al zeer bah
    en wat stom dat we je vergeten zijn zeg vergeef ons hihi

hoop dat je snel minder pijn gaat voelen knuf

franka je zit me niet achter de broek hoor maar het heeft wel geholpen dat jullie zeiden je bent gek als je het zo laat.

want na wat heen en weer te hebben gebeld moet ik dinsdag middag op intake in het ziekenhuis.
    En mischien wordt er dan ook over een cerlage gepraat. Ergens denk ik ja doe maar maar aan de andere kant denk ik pfff het is niet niks hoor kan ook miskraam veroorzaken
    tja laten we eerst maar tot het gesprek afwachten mischien is het wel niet eens aan de orde

er zit nu in ieder geval schot in de zaak en ik hoor dus duidelijk bij de gyn mag niet meer naar de vk helaas dat vind ik echt bijzonder jammer ze zijn zo lief daar.

verder nog steeds hier alles goed geen echte kwaaltjes alleen soms zuurbranden en als ik te lange tijd tussen de maaltijden heb beetje misselijk maar nog niet zoals de andere keren

en de cineese kalender geeft voor het eerst ook een jongen aan mischien heeft het er allemaal mee te maken
    we moeten heel veel geduld hebben en afwachten in september zullen we het weten
    als het goed gaat.

o en jette meid vroeger kregen vrouwen toch hele elftallen kinderen dan was de moeder bij de laaste paar echt niet meer onder de 35 hoor
    ik vind je nog niet oud om opnieuw mama te worden hoor.

knuf miriam

5. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0
    Meiden,

lief dat jullie allemaal naar me vragen en aan me denken ( sommige ook via prive mail)
    Maar het gaat best goed met me.
    Ben gewoon even wat minder op de laptop en even wat meer met andere dingen bezig.

Mijn allergrootste wens krijg ik niet uit mijn hoofd en hoop dan ook dat dit jaar ons veel goeds gaat brengen.
    Ik zou niets liever willen dat Franka en ik Miriam snel gaan volgen.
    We wachten maar weer af en doen ons best.

Ik lees af en toe wel bij, maar stukken minder.
    Even time out zullen we maar zeggen.

Liefs Hope

6. Jude

Jude Bekend lid

Nov 30, 2006
    654
    0
    0
    Hoi meiden, sorry dat ik niet vaker wat van me laat horen, maar mijn dagen vliegen gewoon voorbij en ik kom er gewoon niet toe om hier vaker te komen.

Maar wat ik net las, dat stemde me wel blij, lieve Miriam, van harte gefeliciteerd! En deze keer gaat het gewoon goed komen! En natuurlijk hoor jij bij de gyn, laat je maar goed in de gaten houden daar! Fijn dat je nu wel snel terecht kan.

En Franka, ook ik dacht echt dat het de ronde dat het raak was, juist niet raak was. Ik had de dag voordat ik positief testte echt het gevoel dat ik ongi ging worden en ik had toen zelfs de afspraak in het ziekenhuis voor vervolgonderzoek gemaakt omdat ik dacht dat het toch niet raak was... lees maar eens terug (ergens rond 10 april vorig jaar, toen ik testte). Dus... het zegt totaal niks of je wel of niet iets voelt. En als ik mijn dagboek er op na sla, dan heb ik tot 6 weken mij niet zwanger gevoeld... Ik blijf gewoon doorduimen, hoor, en ook voor Hope!

Flyke, ik hoop dat je snel herstelt van je operatie! Bah, pijn is echt niks... En Gooische vrouwen is erg leuk, beetje over the top, maar dat is juist leuk.

O, ik moet even stoppen, mijn mannetje is terug met het eten (vandaag Chinees, even lekker makkelijk). Straks meer!

X
    Jude.

7. Jude

Jude Bekend lid

Nov 30, 2006
    654
    0
    0
    Zo, nu weer verder...

Marieke, werk je nu halve dagen? En lukt dat een beetje? Hoe gaat het nu met je? Ik kan me wel voorstellen hoe het voelt, al zal het dan bij jou nog wel erger zijn, jij hebt natuurlijk veel meer hechtingen als ik heb, en bij mij deed het al zo'n pijn... Ik heb er nu gelukkig nog maar weinig last van, al is het nog niet helemaal over, het voelt nog erg strak aan allemaal. Ik neem aan dat het nog wel goed komt daar... :oops:

Minka, ik geef borstvoeding, maar eigenlijk vind ik het best wel zwaar. Ik kan het alleen liggend op bed helemaal zelf. Zittend, daar heb ik hulp bij nodig, op de een of andere manier krijg ik hem er dan niet goed voor, zodat ik niet lekker zit en hij ook niet lekker ligt heb ik het gevoel. Dus daar moet mijn man me bij helpen om hem dan goed aan te leggen. Nu werkt hij wel vanuit huis en is hij voorlopig nog even niet naar het buitenland, maar toch. Ik voel me afhankelijk en dat wil ik niet. Dus ik ga toch niet heel lang borstvoeding geven op deze manier. Ik kolf nu al wel af voor overdag. Of het moet een combinatie van borstvoeding en flesvoeding worden overdag. Volgende week moeten we naar het consultatiebureau, ik zal het dan eens ter sprake brengen.

Verder gaat alles hier wel okee. Het is wel zwaar met gebroken nachten, maar ja, dat hoort er bij. Soms komt Rick 1 keer 's nachts, soms 2 keer. Tja, zal wel een keer goedkomen met doorslapen ;) . Ik probeer wel steeds overdag bij te slapen, maar helaas lukt dat vaak niet. Gelukkig heb ik nog wel een tijdje verlof, ik begin sowieso pas 1 april en misschien neem ik nog een maandje ouderschapsverlof...

Ik baal alleen ontzettend van dit weer. Ik wil zo graag naar buiten toe met Rick, maar ik vind het te link met deze kou. Van mij mag het weer lente worden!

X
    Jude.

8. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    jude meid wat vervelend dat het niet goed zelf gaat, kan me voorstellen dat je niet continu afhankelijk wilt zijn.

en ja het is nu ook wel heel erg koud he, hoop dat het snel minder wordt voor je

Hope jij krijgt van me een dikke knuf time out begrijp het wel lieverd neem jou tijd om hier weer terug te komen met je leuke fijne verhaaltjes en mooie gedichten knuf

franka ik blijf duimen hoor dacht zelf ook dat het echt niet zo zou zijn en toch ineens het is een wonder voor mij echt waar.

volgens mijn theorie kan het ook helemaal niet dus al die maanden dat ik de theorie aanhield heb ik me zelf dit door de neus geboord denk ik. hihi

toi toi in iedergeval

flyke hoe is het nu met je teen gaat het al iets beter?

jette hoe ist bij jullie ben je al weer volop aan het rijden

neeke hoe is het bij jullie?

en me2 en amber hoe voelen jullie je?

marla mis je heb je telnr niet anders had ik je gebeld om mijn geweldige nieuws je te vertellen maar kom snel online en lees het knuf

minka hoe ist bij jullie?

En Marieke, Wanneer moet je weer terug voor controle in het ziekenhuis om te kijken of het nu beter is geworden? en Hoe denk je zelf hierover, volgens mij als ik het zo nu en dan van je lees zie je het niet heel positief of wel meid

Heb ik iedereen gehad?

dikke knuf miriam

9. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Miriam, is het waar? Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, oooooohohhhhhhhhhhh je bent in verwachting! Wowwwwwwww, weet je dat je nu schuldig bent aan het maken van mascaravlekken op Marla's wangen? Grapje, meid, dit nieuws mag alle mascara van mijn gezicht wassen en dat ga ik nog op straat dansen ook, in de sneeuw, desnoods in mijn bikini: zo blij ben ik voor je!. Echt, ik heb de tranen in mijn ogen staan en wat heeft Danique toch goed voor jou en Bart gezorgd! Zij heeft hier vast een hand in gehad. Wat een prachtig cadeau. Ik weet niet of ik er stil van ben of wil schreeuwen. Ik ga meteen Marlaman bellen om het te vertellen, want ook hij kent jouw verhaal goed.

Ik wilde snel weer bijlezen (maakte net een typefout: blijlezen, nou dat is het inderdaad!) en zag dus het geweldige nieuws! Lieve Danique, zou je alsjeblieft voor je nieuwe broertje of zusje willen zorgen! Laat Miriam alsjeblieft deze zwangerschap tot een prachtig einde brengen! Oh Miriam het is je zoooo gegund. Nu Hope en Franka nog! We zijn pas "compleet" als iedereen een prachtig wonder in haar armen heeft.

Hey Jude, van harte gefeliciteeeeerd met jouw grote schat, Rick. Weet je dat ik zelfs nu nog altijd liggend voed? Ik vind het wel superrelaxed, maar het is niet altijd even handig. Ik had dus na mijn bevalling accute B.I. en mocht alleen liggend voeden, daarna lukte het niet meer. Famke gleed altijd van de borst af en wilde zelf niet meer. Ik kreeg altijd kramp in mijn schouder, dus Famke en mama liggen altijd samen bijna in slaap te vallen op bed, hoewel Famke mijn neus nu megainteressant vindt. Ze prikt erin (mag natuurlijk niet) en vindt de mascara op mijn ogen zo interessant dat ze het eraf plukt. Dus het kan echt goed, hoor, liggend voeden. Maar als jij je daar niet goed bij voelt, dan gewoon op de fles overstappen. Jij bent de moeder en jij weet wat het beste is voor Rick en jouzelf en niemand anders (hooguit Judeman).

Jeetje Amber, lees ik nou goed dat je vochtverlies hebt gehad met kerst? Wat zul jij immens geschrokken zijn. Ik ben zoooo blij dat alles helemaal goed is met mini-Ambertje.

Me2, van harte gefeliciteerd met je meissie! Leuk, leuk, leeeueeuuuuuuk.

Flyke, succes met je teen: ik ga zo even lezen wat er precies aan de hand is.

Groetjes en tot zo (tenzij Famke wakker wordt).

Marla

10. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    hey meiden

jette: eerlijk gezegd vind ik 46 ook iets te oud, maar je ziet het kan wel degelijk he, maar je hebt dus nog wel even tijd om erover na te denken

marieke: in het begin vond ik gooische vrouwen niet zo mooi, ik vond het een beetje TE.. ja vind het juiste woord niet... maar ondertussen kijk ik wel al wekelijks, hehe, brrr klinkt ook akelig wat je de eerste keer in je leven hebt mee gemaakt bij de tandarts...hopelijk ben je gisteren nog aan wat ontspantijd toegekomen?

miriam, dus je hebt het heft in eigen handen genomen en mag toch naar gyn,wat is cerclage ook al weer? iets voor de baarmoedermond plaatsen? en mijn theorie zegt jongetje, gezien je nu minder misselijk bent of bij Danique, btw chinese kalender klopte bij mij niet

hope, kan me voorstellen dat jullie allergrootste wens continue in je gedachten is, en wens je dus heel veel goeds in die nieuwe jaar!

jude, blij je nog es te lezen, herken de tijd van toen, dagen vliegen voorbij en je geraakt niet waar je wilt....jum krijg ook wel zin in chinees moet ik zeggen! bij mij kwam een vk aan huis en zij leerde me en hielp me met verschillende houdingen om bv te geven, combinatie fv en bv is toch ook zeker te doen, heb ik op het laatste ook gedaan

marla, joehoe, je bent er om het goede nieuws van miriam mee te beleven! nu moeten inderdaad franka en hope volgen he

zo, ik las dat enkele vragen hebben hoe dat net zit met mijn teen: hier komt een saaie en misschien te lange uitleg, maar weet niet hoe anders uit te leggen: voor geïnteresseerden,

ik heb het aan de twee grote tenen, normaal is een teennagel recht,
    van mij is die gebogen; die groeit naar binnen toe, begon met teennagel hoekjes groeiden in mijn vel, en op den duur zijn de zijkanten en nagelbed ook schuin beginnen groeien, waardoor mijn teen vaak roodzat en heel pijnlijk als ik die ergens tegen stootte, infecteerde, of soms kloppend gevoel ook erin.

Ze hebben dus aan mijn ene teen: aan de linker en rechterkant een stuk nagel weggeknipt en nagelbed verwijderd, zodat mijn nagel terug recht is, en dan genaaid,dus mijn grote teennagel schijnt nu veel verkleind te zijn.

Was al veel beter of eergisteren vond de HA gisteren, bloedde niet meer zo hevig maar wou mij vandaag terug zien. En hopelijk vandaag een klein verband want nu kan ik in geen enkele schoen of pantoffel, wegens verband en ook vanwege de pijn. Heb al minder pijn en probeer zoveel mogelijk pijnstillers af te bouwen want gisteren voelde ik me precies geleefd worden, zombie gelijk, hubbie vond ook al dat ik raar deed, dus toch dat suf worden zoals ze voorspeld had.

Ze was wat verrast dat ik maandag terug moet gaan werken (briefje van chirurg) en zittend beroep heb en eigenlijk in auto moet rijden, maar ik gaf aan dat het grotendeels op te lossen is ,hubbie kan mij de eerste drie dagen brengen naar mijn werk (is dan gelukkig niet ver weg voor zijn werk) en ik kan voet op iets leggen, maar als ik nog pijn heb wil ze nog 1-2dagen bijgeven. we zien wel,

tbeste lieverds!
    flyke

11. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Allereerst: iedereen een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst en dat alle baby's onderweg, die van Amber, Me2 en Miriam helemaal gezond geboren mogen worden en dat Franke en Hope's grootste wens moge uitkomen. Alle anderen heel veel plezier met hun kind toegewenst.

Pfff...... ik kan het allemaal niet zo goed uit elkaar houden, dus vergeef me als ik ernaast zit:

Hey Flyke, wat knap dat Mereltje al zelf kan zitten en kruipt. Het is een snelle dame! Brrrr.... dat klinkt allemaal niet zo lekker met jouw teen. Ik krijg er kippenvel van. Lijkt me behoorlijk pijnlijk allemaal.

Amber, wat fijn dat je je zo goed begrepen voelt door de haptonome. Achteraf terugkijkend, weet ik dat ik behoorlijk last heb gehad van mijn hormonen na de bevalling, ook door omstandigheden. Ik ben altijd helemaal dol op Famke geweest, maar ik voelde me zoooo onzeker over alles. Famke heeft me daar echt doorheen getrokken: ze relativeerde alles. Ik wijt het bij mij aan mijn hormonen, maar gelukkig is dat helemaal overgegaan. Bij jou speelde er ook zo veel mee! Kan me voorstellen dat je daar toch een beetje bang voor bent (dat ben ik zelf nl. ook wel).
    Dan helpt zo'n haptonome wel heel erg, lijkt me.

Miriam, wat erg dat je vriendin gaat scheiden en wat lief dat jij voor haar klaar wilt staan. Dat is zo 100 procent jou en ik had eigenlijk dan ook geen andere reactie van je verwacht.
    Wat spannend (zeg maar "eng") dat je dinsdag al mag komen, maar het is maar goed ook! Belachelijk dat ze dat in eerste instantie afhielden. Wat is een cerlage?

Jette, ook hier een "oudere" vrouw, die graag een tweede zou willen, als het haar gegeven is. Ik ben er ook een beetje angstig voor, vanwege de BI + hormonen. Ik ben trouwens nog helemaal niet ongesteld geweest vanwege de BV, dus het is nog niet aan de orde. We vrijen onveilig, maar dus eigenlijk ook weer veilig, snap je? Ook ik denk veel aan mijn leeftijd, maar het kan nog goed: kijk maar naar Amber en Minka, mijn schoonzus, etc. etc. Soms wou ik dat ik nog een heel stuk jonger was, maar daar doe je niets aan, helaas, haha.

Hey Minka, goed dat je al wee zo lang BV geeft. Vind je het niet moeilijk om langzamerhand op KV over te gaan? Het maakt natuurlijk niets uit, maar ik vind het wel gezellig, zo met zijn tweeen. Hier ook een Balneum extra vettend-fan. Famke wordt er erg zacht van, maar op dit moment voelt ook haar huidje droog aan.

Franka, ik hoop echt heel erg dat jouw voorgevoel deze maand niet uitkomt, maar meestal klopt dat wel. Wel een goed teken dat je er de volste vertrouwen in hebt dat alles helemaal goed komt. Dat is dan ook heel belangrijk! Hier ligt trouwens nog steeds veel sneeuw.

Lieve Hope, ook ik begrijp dat alles steeds zwaarder voor je wordt en dat de droom van een kindje steeds verder weglijkt en dat je een time out nodig hebt. Ook ik wens dat dit jaar jou een nieuwe, gezonde, zwangerschap mag brengen!

Neeke, een applausje voor Guus! Famke kijkt hem vol bewondering aan!

Op de anderen heb ik volgens mij al in mijn vorige bericht gereageerd. Ik hoop echt dat ik niemand vergeten ben!

Amazonnetje, gaat met jou ook alles goed?

We waren bij vrienden met oud en nieuw en Famke lag boven. Om 00.05 uur ben ik even gaan kijken en lag ze met grote angstige ogen in haar bedje. Ik heb haar toen naar beneden genomen en van achter het raam hebben we toen naar het vuurwerk gekeken. Ze keek haar oogjes uit en haar vingertje ging dan ook alle kanten op.
    Toen we 's nachts thuis waren en nog even journaal keken, ging haar vingertje weer naar het vuurwerk op de TV en zei ze er "ooohoooh" bij. Zo schattig!

Liefs,
    Marla

12. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Hey Marieke, ik bedacht me onder het voeden dat ik nog niet op jou gereageerd had (had wel wat opgekrabbeld op een briefje).

Wat erg om te lezen dat je vader zo ziek was rondom oud en nieuw. Ook naar dat Neia exceem heeft. Heeft ze er jeuk van? Grappig dat kleine Neia ook al zo'n fan van vuurwerk was, haha.

Marla

13. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    marla heey wat fijn om even weer wat van je te horen en een cerlage is een soort bandje dat wordt om de baarmoedermond geplaast zodat die hermetisch afgedicht wordt. Als het bandje voor mij iets is wordt het tussen de 12 en de 16de week geplaast er is wel een vehoogde kans op miskraam op moment van plaatsing.
    Als dat goed gaat zit de baarmoeder echt dicht kan niks in en of uit.
    en dan wordt het als ik het goed heb in week 36 eraf gehaald ook operatief
    we wachten dinsdag af.

geef je nog steeds borstvoeding meid pfff lijkt me best zwaar

kreeg net telefoon andere stel vrienden van ons gaan waarschijnlijk ook uit elkaar wat is dat toch ineens men stopt maar
    bart en ik zijn de enige stabiele factor lijkt wel pfff
    en allemaal teglijk pff
    we waren club van 6 en bart en ik zijn straks de enige stel nog

effe slikken hoor
    maar ik ga voor ons geluk voor ons beepje en wil niet te veel nadenken aan het leed de pijn van vrienden nu
    iedereen fijne dag nog liefs miriam

14. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Hey marla, leuk je ook hier weer te lezen meis, fijn.
    Ja ik zei gisteren nog tegen jetteman, dat we eigenlijk toch te laat begonnen zijn, ik bedoel we hebben het altijd heel erg fijn gehad hoor samen, en dachten ook daar geen spijt van te krijgen, maar nu we Dominique hebben dat is zooooo leuk, dat we toch eigenlijk stiekum wel denken om voor een tweede te gaan, maar momenteel lijkt het me nog wat te vroeg maar ja te lang wachten is geen optie, ga er nog maar even goed over na denken!
    (wie had dat gedacht dat ik zo zou denken, ik dacht dat ik 1 maar nauwelijks zou kunnen handelen......... nu denk ik al aan een tweede)!

Flyke auw auw auw, dat lijkt me erg pijnlijk je teen, ik heb een tijdje terug een ontstoken teen gehad en dat deed al pijn!

Miriam moeilijke beslissing meis dat van dat bandje om je baarmoedermond, aan de ene kant zou ik zeggen DOEN om alle risico's uit te sluiten, aan de andere kant als het een miskraam kan veroorzaken! eng eng eng! wat zijn de percentages qua miskramen na zo'n ingreep.
    Maar ja wat zijn de percentages dat je nog een keer hetzelfde krijgt wat je bij Danique hebt gehad? Moelijk meis!
    Waar gaat jullie voorkeur naar uit?

Ja ik rijd weer volop, heb ook al weer wedstrijden gereden, maar mijn wedstrijdpaarden zijn inmiddels allemaal verkocht naar Engeland, dus had niks meer, nu weer een jonkie maar ik denk dat ie wel weer verkocht gaat worden, ze doet het super hoor erg braaf en erg leergierig, maar een beetje te klein voor mij, maar goed voor dit moment is het hardstikke leuk om met haar bezig te zijn, al heeft ze nu noodgedwongen een weekje vakantie, vanwege de vorst.
    Heb nog 2 driejarige paarden staan die worden dit voorjaar onder het zadel gemaakt, kan ik daar weer mee aan de slag.

We hebben net gisteren een hotel geboekt, we gaan 5 februari naar Den bosch, daar is altijd een heel groot paardenevenement, hengstenkeuringenen shows, dat is vrijdags de hele dag, dus gaan we donderdagmiddags weg, lekker slapen in het hotel en zaterdags terug.
    Nu blijkt dat kennissen van ons die bij een paardenvoer werken daar ook in het hotel zitten en de jongens van een hengstenhouderij ook, dus dat wordt gezellig!

Dominique ging zelf nog niet zitten, ze wil wel staan maar zitten ho maar, maar nu na veel oefenen lukt het haar zelf, gisteren drie keer achter elkaar, en als ze dan zat schreeuwde ze van jaaaaaaahhhhh! heerlijk toch!

jette

15. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    hey

marla, inderdaad wat schattig , zie het al helemaal voor me, Famke en wijzend met haar vingertje,oooh, jammer dat ze terug een jaar moet wachten om vuurwerk te zien!

miriam, dus cerclage is toch zoiets als ik dacht, wist niet dat daar risico MK bij is, hopelijk krijg je dinsdag duidelijke informatie wat je het best doet, amai dat stopt daar ook niet in je vriendenkring, zoals je zegt niet teveel over na denken en energie bij jezelf en Bart houden, die heb je nu goed nodig!

jette, 5februari lijkt dus een heel gezellig weekend te worden, paarden, vrienden, en hubbie natuurlijk hehe, op hotel slapen geeft toch een ander sfeertje vind ik ;) hehe zo grappig dat ze zelf blij is dat het lukt! goed zo!

marla en jette, voegen jullie nog es recente foto toe, zou jullie meidjes nog es willen zien!

en als laatste terug de teen hehe, zag er gisteren al beter uit volgens huisarts, ik heb van ver eens gekeken met ogen halfopen halftoe :( vanaf vandaag tem zondag komt thuisverpleegster om wonde te verzorgen, kreeg nog briefje bij om eventueel maandag en dinsdag thuis te blijven maar als het een beetje lukt zal hubbie mij brengen naar het werk, neem ik stoeltje mee om voet op te leggen en doe ik een pantoffel aan ipv schoen. Goe wekend!

liefs
    flyke

16. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    flyke je bent een dappere vrouw hoor, je baas mag trots op je zijn dat je direct weer wilt werken maar lukt het niet dan thuis blijven hoor.

Jette dat lijkt me op zich wel een uitdaging om die twee driejarige paarden zover te krijgen heb een vraag als je zwanger bent wat wordt je dan geadviseerd over paardrijden? mijn schoonzus is nu 32 weken en rijdt nog prins vrolijk ze is niet van het springen maar wel galoperen en buitenritten ik kan er niet met mijn hoofd bij dat het goed is maar weet het niet dus dacht ga jou eens vragen

Ik ben nog steeds vrij rustig moet ik zeggen en heb een gevoel dat het nu goed gaat. Wel denk ik dat ik voel dat de baarmoeder uitzet
    soms steken links of rechts onderin helemaal maar niet te veel bij nadenken en onwijs zeere borsten pfff die mogen er wel even afgehaald worden

Ik weet niet kwa de cerlage wat het beste is wat ongeveer de percentage's zijn ga me er nu ook niet verder in verdiepen laat eerst dinsdag op mij afkomen mischien maak ik me zorgen om niks

doe verder echt rustig aan geen gekke dingen
    hoe is het met de rest van de meiden?

17. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Meiden, hjet gaat te snel voor mij hier! lees wel alles bij, maar is gewoon te veel om te reageren!

Hopelijk snel alles beter met je teen Flyke!

Jude: ja bv geven vond ik de eerste circa 8 weken echt mega zwaar, maar daarna echt een makkie. Vandaar dat ik het tot 7 maanden heb gedaan ondanks dat ik full time werk en dus overdag full time moets kolven voor een baby die helemaal geen fles wilde! Maar dus ook geen borst mer na 7 maanden en ook geen KV....toch gaat het buitengewoon goed met ons mannetje en loopt hij al!

Marla en Jette: denken al aan een 2de! Mooi! Het komt zoals het komt en ik heb ook vaak gedacht, we zijn te laat begonnen, maar als ik om me heemn kijk is een groot deel van mijn omgeving later dan ik en gaat het allemaal vrij soepel (was ik voordat ik JP had ook wel eens jaloers op, van waarom bij hen wel en bij mij niet. Dit gevoel is door deze zwangerschap, in 1 keer raak, wel helemaal goed gekomen :)
    Ik vind 45 wel oud, maar jullie zijn nog piep!

Miriam: kaat je maar goed voorlichten dinsdag! Werkt zo'n cerclage ook als je vliezen breken?

Franka: geef de moed nog niet op! Wij blijven volop duimen! en hety is echt zo...zodra je het minste verwacht dan opeens is het zover!

Marieke: fijn dat je op je werk afeliding vindt...zal inderdaad wel zwaar zijn. Blijf voorlopig rustig aan doen! Niet alles weer tegelijk willen nu het wat beter gaat :)

Amber: fijn dat de haptonomie je weer vertrouwen geeft.......er zijn ook dingen waar ik nu wel weert tegenopzie, zoals de gebroken nachten...het is allemaal zo heftig in het gein en bij jou is het niet op een roze wolk gegaan, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn deze keer! In iede rgeval goed om er over te blijven praten! Gaat nu hard he! Wanneer ga je met verlof? Ik nog 10 weken. Kijk er wel naar uit, kan ik eindelijk even slapen als JP naar de oppas is.....

Gekke is dat ik nu weer de angst heb, net als bij de zwangerschap van JP dat het kindje te vroeg komt....baby ligt heel laag en dat is niet altijd een prettig gevoel als ze beweegt.....maar verder heb ik geen enkele reden om er bang voor te zijn. Het is denk ik meer de angst voor het verlies van een kind dan een realistisch iets....

18. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    hey miriam, het kan op zich geen kwaad hoor paardrijden terwijl je zwanger bent, het risico is dat je er af kunt vallen, verder geeft je lichaam wel aan hoor wanneer het niet meer gaat.
    Ik ben omstreeks de 28ste week gestopt maar meer omdat mijn omgeving begon te klagen dan dat ik zelf problemen had.
    Maar als iedereen je begint te vragen of het niet te link wordt begin je zelf onzeker te worden en dat slaat over op het paard, ook aangezien ik toen ook alleen maar jonge paarden had die nog wel eens jolig kunnen zijn ben ik toen gestopt!

He me2 je niet gek laten maken meis, komt allemaal goed, het ene kindje ligt toch lager als het andere of zeg ik nu iets doms?!

jette

19. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    me 2, een zwangere collega van mij kampt ook met die angst, ze is zwanger van haar tweede en geeft ook voortdurend aan dat ze angst heeft dat het te vroeg geboren zal worden, de baby zo laag ligt, ze het zo goed voelt liggen en voelt duwen, maar haar gyn zou ook gezegd hebben dat dit anders aanvoelt omdat nu met de tweede zwangerschap de spieren veel losser en beetje uitgerokken zijn tov eerste zwangerschap, komt goed meid!

liefs
    flyke

20. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Hey: de 500ste pagina alweer! Flyke: gefeliciteerd met jouw topic.

Ik eet hier nu een stuk fruit op, omdat ik gisteren een hele grote speculaaspop van 250 gram in 1 keer naar binnen heb gewerkt! Neeeeee, ik dacht dat je zo veel kon eten als je wilde met BV, maar de kilootjes vliegen erbij. Ben minimaal 5 kg aangekomen sinds juli.... grrrrr.

Ik kom zo met een reactie op de rest. Ooooh Miriam, het klinkt goed!

Marla

Share This Page