tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    meiden even heel kort ga allemaal onwijs duimen heb bloedverlies gehad vanavond ben weer een beetje rustig maar niet gerust

op dit moment alleen nog bloed met afvegen na toilet bezoek maar zie het zwaar tegmoet

hou jullie op de hoogte miriam

2. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Miriam, nee he. Dat mag niet. Ik duim dat het niks te betekenen heeft.

Franka, ook voor jou duim ik nog door.

En hoe voel ik me?

Lees gedicht:

Waarom? Het spookt maar door mijn hoofd
    Mij waren toch ook betere tijden beloofd?
    Waarom? Het voelt zo oneerlijk, steeds weer die pijn
    Mag onze droom er dan niet zijn?
    Waarom? Ik begrijp het soms echt niet
    In plaats van vreugde voel ik steeds weer verdriet
    Waarom? Is de werkelijkheid anders dan in mijn dromen?
    Kon iemand maar zeggen of het er ooit van gaat komen
    Waarom? Ik word zo moe om het me steeds af te vragen
    Iedere seconde van de dag, blijft het aan me knagen
    Waarom? Misschien klinkt het een beetje stom
    Maar alles wat ik op een dag bedenk is, waarom?

Hope

3. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Even snel: Miriam, hoe is het nu met je bloedverlies? Hoe zag het eruit? Hoe ver zou je nu zijn? Heb je nu nog rood of bruinverlies?
    Ik heb destijds bij 5 weken en 2 dagen (bij de zwangerschap van Famke) een bloeding gehad (korte periode rood bloedverlies en daarna nog bruin bloedverlies). Bij mij bleek het een innestelingsbloeding te zijn geweest, maar mijn hoop was ongeveer met de grond gelijk gemaakt.
    Ik voelde me ongeveer verlamd en was compleet overstuur. Het kan ook bij jou een innestelingsbloeding zijn en hoeft niet slecht te zijn: hangt een beetje af ook van de verloop van de bloeding. Ik hoop zo ontzettend voor je dat het niets te betekenen heeft: sowieso haalt het het vertrouwen af van deze zwangerschap. Bij mij werd dat nl. minder na de bloeding.
    Lieve, lieve Miriam, je zult het nu heel moeilijk hebben: nogmaals: ik hoop op het beste!

Hope, wat een prachtig gedicht: ik snap zo goed dat je je afvraagt waarom jullie dit overkomt en waarom je niet zwanger raakt!

Amber, prachtige jurk, zal vast prachtig hebben gestaan. Hoe is het gisteren geweest?

Flyke, fijn dat je voet alweer veel minder pijnlijk is!

Minka, echt heel handig dat je op allerlei mogelijke manieren kunt voeden: dat is wel praktisch.

Neia, echt fijn voor je dat je nu zo'n begripvolle baas hebt! (blijkbaar is de vorige uit beeld?)

Me2, ben je erg moe tijdens deze zwangerschap?

Franka, je verwachtte het al wel dat het deze maand niet raak was, maar toch heel erg balen! Klinkt misschien stom van mijn kant, maar wees maar voorzichtig met chinese kruiden: als er maar niet mee gerommeld is. Ik ben benieuwd wat er uit jouw foto komt!

Jette, knuffel!

Miriam, heeeeeeeeel erg veel sterkte!

Marla

4. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    nog niks van miriam gehoord, :cry: zou het niet goed zijn?!

hey marieke je klinkt goed, wat heerlijk dat je weer alles een beetje kunt op gaan pakken, heerlijk meis!

knuffel terug marla!

jette

5. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee Miriam,

Wat is dat nou!?! Hoe is het nu? Deze keer moet echt jouw keer zijn hoor!

Dikke knuf en veel sterkte,

Neeke

6. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Miriam dat meen je niet! :confused:
    Je zult wel enorm onzeker zijn meid.
    Hopelijk krijg je morgen nu zeker een echo, zodat je snel meer weet.
    Hoe gaat het met het bloedverlies?

Hope, WAAROM is inderdaad het juiste woord en de juiste vraag. Maar WAAROM nog geen antwoord? Dikke knuffel meid!

Franka, echt jammer dat je geen hoop meer hebt. Woensdag is je NOD toch?

Jette, ja ik voel (geestelijk) goed. Gister bij mijn ouders was heerlijk en mijn vader voelde zich erg goed, het leek wel een opleving. Daar kan ik zo van genieten! :D

Marla, hoe is het met jou?
    Inderdaad mijn oude baas is verleden tijd. Ik ben 1 augustus ergens anders begonnen, en het is echt heelijk. Een wereld van verschil! :D

Me2, heerlijk dat je zo'n lang dutje hebt kunnen doen. Soms heb je dat gewoon nodig, toch? En JP blijkbaar ook. ;)

Neeke, je avondje uit klinkt heerlijk!
    Succes met je ongie. :(

7. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    meiden het bloeden is gestopt het was helderrood en een stolsel van ongeveer 1 cm was donkerrood veel slijm zat er ook bij dat dan rood gekleurd is.

Nu dus niks meer morgen middag eis ik een echo heb gister met de vk gebeld ook al hoor ik d'r niet meer die was wederom heel lief en gaf aan liever niet direct te gaan wroeten eerst kijken of het bloeden stopt of doorgaat.

vanmorgen weer gebeld met ze en aangegeven dat het is gestopt dus marla hoop het zelfde als bij jou maar bij mij is altijd bloed verlies het begin van het einde geweest

ga zo weer naar bed rustig liggen en hopen dat het heel snel morgenmiddag is.
    en dat we in ieder geval iets kunnen zien op de echo ik ben naar mijn eigenberekening 6 weken en 3 dagen dus met heel veel geluk zien we ook al een hartje maar ga er nog niet vanuit

liefs een super onzekere miriam

8. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Pfffff.... Miriam, wat een ellende allemaal! Goed om morgenmiddag een echo te eisen! Als je ruim 6 weken zwanger bent (weet je wanneer je eisprong is geweest?) dan moeten ze in ieder geval iets kunnen zien. Mensenkinderen, wat zul je in onzekerheid zitten (als ik naga hoe ik me toen voelde). Zou je nog afleiding kunnen krijgen? (ik weet nog dat ik daar absoluut geen behoefte aan had: ik zat maar wat doelloos te googlen op bloedverlies en er was niets anders waar ik aan kon denken.
    Ik duim voor je!

Neeke, leuk om met het gezin uit eten te zijn geweest en nog wel in Maastricht: DE culinaire stad bij uitstek.

Marla

9. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ai miriam, het zou toch niet weer mis zijn............... een stolsel vindt ik altijd eng klinken, maar hopen dat het allemaal goed is, denk aan je meis!

jette

10. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Miriam: ik denk aan je en ik duim! En echt een echo eisen! Weet je ong. wanneer je ei was? Bij 6,3 moet er wel al iets te zien zijn!
    Is het bloed nog steeds weg! Hoop zoooodat het ene innestelbloeding was zoals bij Marla!

Marieke: en heb je nog geschaatst met Neia?
    Fijn dat je baaas zo begripvol is. Heerlijk is dat he!

Neeke: klintk als een heerlijk weekend!

Minka: wat gaaf op het ijs met kdienrwagen! Gewedlig! Heb je foto's?

Amber: wat een mooie jurk! Kan je hem niet ook nog na de zwangerschap aan?

Franka: hoe is het?

Hope: ja waarom?WAAROM? Ik zou het wel willen schreeuwen.....mooi gedicht weer. Hoop zo dat je snel een gedicht met positieve inhoud kan schrijven!

Marla: ja ben af en aan vreselijk moe deze zwangerschap. Komt gewoon doordat je al een kleintje hebt en het lijkt nu alsof we van de ene fase in de ander gaan met hem...net weer 3 nachten midden in de nacht brullen en zodra hij een flesje met pap krijgt ligt hij weer meteen te slapen...ik lig daarentegen weer 1,5 uur wakker voordat ik verder slaap....Nu slaapt hij weer door....

11. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    nee dat weet ik niet denk de 15 de of zo van december maar geen idee

heb de hele dag in bed gelegen niks doen dom liggen

ergens denk ik het moet goed zijn danique d'r kado voor ons

maar dat bloed he

pfff

12. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee Miriam,

Is het de rest van de dag rustig gebleven? Duimen draaien hier volop!

Franka, hoe is het met jou?

Hope, prachtig gedicht - weet niet meer te zeggen, sorry...

Dikke knuffel voor alle meiden en kids,

Neeke

13. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Miriam, ik heb heel de dag aan je gedacht meid. Zoals je zelf zegt; dit moet goed gaan, ook omdat het december was, dus een cadeau van Danique.
    Gelukkig is het nu snel morgen, hoelaat moet je? Ik steek een kaarsje voor je op.

Me2, ja die gebroken nachten zullen vast niet helpen......... :rolleyes: Dan is een dutje op zijn tijd wel lekker.
    Wij zijn gister inderdaad weer op het ijs geweest (alleen dan zonder schaatsen ;) ). Neia heeft, in de kinderwagen met mijn broer en zus geschaatst. Ik heb ook een mooie foto van mijn ouders samen met Jayden (mijn neefje) en neia. Als ik tijd heb zet ik hem vanavond op de pc. Mijn vader had echt een hele goeie dag dus dat was heerlijk.

Vandaag heb ik weer gewerkt. Het was mega druk, maar wel lekker.
    Nu ben ik wel kapot hoor. Neia was bij mijn ouders en ze waren vergeten haar speen mee te geven. Dus ik ben net die speen nog gaan ophalen, hihi. Nu ben ik echt moe, dus duik zometeen lekker mijn bedje in denk ik.

X Marieke

14. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hoi allemaal,

Even een korte reactie:

Lieve Miriam, ik hoop dat je geen bloed meer gezien hebt. Volhouden meid, deze keer gaat het gewoon goed! Ik steek ook een kaarsje voor je aan en alvast heel veel succes voor als ik je morgen niet meer op tijd spreek.

Franka, wel gevoel, geen gevoel. Laat het maar op je af komen.
    Wie weet is het poetsen van gisteren wel nesteldrang ;)

Hope, wist je maar waarom! het blijft moeilijk voor je. Sterkte meid.

Ik ga morgen maar even met Eline naar de HA. Ze heeft zulke rode schrale wangen en nu ook dikke ogen van het wrijven erin. Het kan zoveel zijn, tandjes, eczeem, allergie, wie weet kan de arts het zeggen.

Liefs Minka

15. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Minka: sterkte met eline, kan idd van alles zijn. In iede rgeval vet insmeren kan nooit kwwad!

Marieke: klinkt fantastisch dat schaatsen met de kidnerwagen! Fijn dat je vader zo'n goede dag heeft gehad!
    Hier ook een reserve speen voor het geval dat! Is de aanschasf waard :)

Miriam: vandaag verder rustig gebleven? Heel veel succes morgen! Hoe laat moe je?

16. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Ik blijf maar spieken of er nieuws is van Miriam...

Me2, één reservespeen? Wij hebben geloof ik wel 5 spenen in huis! :) :) Guus heeft er minstens 2 nodig om te slapen, een in z'n mond en eentje in z'n hand en die probeert hij dan in een oog te stoppen... Heel schattig.

Wederom veel liefs!

17. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Miriam, hoe is het nu met het bloedverlies? Is het gestopt, of bruinverlies geworden? Ik had geen stolsels bij mijn roodverlies, maar verloor wel bruine prutjes. (dikkere sliertjes, sorry voor de vieze praat). Ik duim gigantisch voor je voor morgen!

Franka, ik blijf ook voor jou duimen, hoor!

Hey Neia, zo te horen is het prima gegaan op het werk! Eigenlijk wel fijn dat je Neia's speen was vergeten, want dan kon je haar nog even zien. ;)

Minka, het zoontje van mijn schoonzus heeft ook een tijd hele rode wangen gehad. Bij hem kwam het door een koemelk/pinda allergie. Maar het is zoals je zegt: het kan zo veel zijn. Misschien heeft het koude weer er iets mee te maken, want Famke heeft een hele droge huid, terwijl ze daar normaal geen last van heeft.

Me2, er is 1 voordeel aan een flesweigeraar: ze weigert ook speentjes en zelfs duimen gaat haar niet goed af (ze zuigt niet vacuum), dus gelukkig hoeven we Famke niets af te leren.

Mijn baas, die sinds ik werk heel coulant over het live voeden is geweest, hoopt nu toch wel heel erg dat er eens een keer een einde aan komt en ik kan dat heel goed begrijpen, alleen weet ik niet hoe! Famke eet momenteel heel slecht, maar vanochtend heeft ze dan opeens wel een fruithapje gegeten, dus ik heb een voeding over kunnen slaan, maar hoe gaat dat op andere dagen? Pfff.... lastig.....

Fijne avond,
    Marla

18. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    nu op dit moment geen bloedverlies meer ook niks meer aan wc papier morgen meer zekerheid hoop ik

toch ben ik niet gerust
    bart helemaal niet meer die is het vertrouwen weer volop verloren

morgen middag gaan we het zien en horen hoe en wat nu
    maar ben weer terug op aarde beland tjee wat een stress zeg

19. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee Miriam,

Ben vannacht een paar keer wakker geweest, vroeg me steeds meteen af hoe het met jou zou zijn - in elk geval goed te lezen dat het bloedverlies is opgehouden. Ik hoop dat het zo gebleven is en dat je vanmiddag goed nieuws krijgt!

Dikke knuf, ook voor de andere dames,

Neeke

20. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Lieve Miriam,

Heel erg veel succes straks!

Liefs,
    Marla