tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    dank je meiden maar het vertrouwen is er niet meer, ben zo bang dat ik een echo krijg en dat het over en uit is

pfff

2. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee Miriam,

Begrijpelijk dat je je zo voelt! Maar als het bloeden maar even was, en je maar een klein stolseltje verloren hebt, hoeft het volgens mij echt niet over te zijn - op basis van je berichtjes lijkt het niet te vergelijken met je eerdere mk's of wel? Er kan ook makkelijk een wondje ontstaan aan de baarmoedermond.

Houd moed lieverd! Hoe laat ben je aan de beurt?

Knuf Neeke

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Miriam: begrijp dat je het niet meer ziet zitten, maar dat je niet meer bloed is wel hoopvol! Ik duim voor een goede echo straks! Succes!

Marla: mijn zoon is ook een klassieke flesseweigeraar, maar de speen heeft hij altijd fijn gevonden, vooral toen hij zoveel buikpijn had (schijnt te verzachten).....

Eet Famke helemaal geen vast voedsel? Da's wel lastig ja en eigenlijk ook wel noodzakelijk toch met bijna 11 maanden? Ik ben met 6/7 maanden begonnen met bijvoeden e inderdaad eerste vruchtenhapjes en daarna groeten. Gewoon alles uitproberen wat ze lekker vindt en desnoods dat steeds geven. Wij zijn gewoon telkens iets blijven aanbieden, Van een hele slechte eter is JP nu echt een super eter en vindt alels lekker. Had ik nooit durven dromen.

Neeke: wat schattig van die speen in zijn oog hahahah zie het helemaal voor me. Wij hebben voor snchats de speen aan zo'n doekje, dan vindt hij hem weer heel makkelijk terug en kan hij hem minder makkelijk uit bed smijten :)

4. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Miriam, blijf vertrouwen hebben. Ik hoop dat je snel met goed nieuws komt meid!
    Ik ben de hele dag al aan je aan het denken.

Franka aan jou ook! Ik hoop toch zo dat je gevoel ongelijk heeft, wanneer zou je kunnen testen

Ik ben vanmorgen naar de HA geweest vanwege de rode vlekken in Eline´s gezicht en nek. Het kan dus vanalles zijn. Het is een vorm van eczeem, dus het was aan te raden haar lekker vet te houden met vaseline. Nu heb ik dus een glibberig meisje in huis hihihi.
    Ik moet wel het voedingspatroon in de gaten houden, ben vanaf vorige week 1x per dag gaan voeden met FV, wel hypo allergeen, maar het zou ermee te maken kunnen hebben.
    Ze is ook verkouden (wat wil je als alle leidsters van het kdv ziek thuis zijn :confused: ) maar ze voelt zich prima, zoals altijd supervrolijk.
    Ik kom snel weer kijken of er bericht is van Miriam, maar moet weer aan de poets en strijk. Afgelopen weekend niks gedaan vanwege het schaatsen, dus echt nodig!

Allesmaal veel liefs
    Minka

5. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    meiden er is een hartje wat klopt de termijn is terug gezet naar rond de 6 weken we moeten hoop blijven houden en volgende week vrijdag 23 jan heb ik om 13.40 opnieuw een echo om te kijken of het gegroeid is.

Dus tot op heden ziet het er goed uit al ben ik niet gerust nog hoor maar wel ietsjes

zelf had ik berekend dat we op 6 weken en 3 dagen zouden zitten dus iets terug volgens mijn eigen berekening

blijf duimen voor me meiden

6. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Oh meid, pak van mijn hart!
    Ik krijg de rillingen over mijn rug, wat mooi!
    Blijf echt vertrouwen hebben meid! komt goed
    Doe het rustig aan en niet teveel piekeren, volgende week zie je alles nog veel mooier!
    Die 3 dagen zegt ook niks, dat haalt "hij" vast nog wel in.

Hele dikke kus
    Minka

7. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa wat een goed nieuws!
    Tuurlijk is nog niks zeker, maar de 1e echo is binnen! :D
    Oh, ik kan het hier wel van de daken schreeuwen.
    Die 3 dgn is gewoon letterlijk niks. Omdat het nog maar heeeeeeeel klein is kunnen ze het niet precies meten hoor, ik was 1,5 week teruggezet. En een kloppend hartje is super.
    Ben blij voor je dat je volgende week weer mag!

8. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ja ik ben ook blij dat ik volgende week vrijdag weer mag toch blijft er die onzekerheid en angst zitten stel dat stel zus bah

waarom mochten wij nu niet gewoon genieten waarom moet het weer zo op deze fiets bah

ga een winterslaap houden zodat het snel vrijdag 23ste is

en zo lief iedereen is zo positief dan wordt je dat zelf ook iets meer

9. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Lieve Miriam,

Ik snap je onzekerheid maar al te goed, maar vergeet niet:

DIT IS GEWELDIG NIEUWS!

Is het trouwens niet zo dat het hartje pas met 6 wkn 3 d begint te kloppen? Het is echt ongelofelijk dat je met zo'n vroege echo al een hartje ziet. Het begin is er!

Natuurlijk doet het bloedverlies je aan je zwangerschap van Danique denken. Ik weet zeker dat ze over haar broertje of zusje waakt, en er alles aan zal doen om dit goed te laten gaan. Heb je het trouwens nog over een evt cerclage of kweek gehad in het ziekenhuis?

En wat fijn dat je volgende week vrijdag weer mag voor een echo. Wij zijn dan even skiën, maar ik spiek wel even via mijn BBerry of alles goed is dan.

Hoe dan ook, een mooie echo is reden om blij te zijn!

Veel liefs, Neeke

10. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Franka, hoe is het trouwens met jou? Nog voortekenen? Ik duim voor je!

11. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Hè meiden,

Sorry, sorry, Miriam, dat ik je niet heb kunnen steunen in de onzekere dagen van deze week. Het is hier zo druk. Ik ben dubbel zo blij te lezen, dat je een mooie echo hebt gehad! Ik ben superblij voor jullie. Het is alleen zo naar, dat het gepaard gaat met een heleboel onzekerheid. Gelukkig heb je weer een datum gekregen om naar uit te kijken.

Ik wilde zondag nog even posten, maar de site was gesloten. Helaas daarna weinig tijd gehad.
    Hier al 2 dagen ongikrampjes, maar nog niets te zien. Het zal morgen wel doorkomen, denk ik. Vannacht erg onrustig geweest. Buikpijn, koorts en overgeven. Helaas betekent het niets, want Franka-man bezocht de toiletpot direct na mij. Waarschijnlijk allebei een griepje.
    Dadelijk gaan we lekker met vrienden naar Acda en de Munnick (hopen dat ik het vol ga houden) en morgen nog wat visite en samen uit eten. Voldoende afleiding dus.

Liefs Franka

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Franka: en wanneer ga je testen als je ongi uitblijft? Dit klinkt toch wel enigzins hoopvol.....

Mirima: wat een geweldig nieuws! HArtactie is ene goed tekenen! Natuurlijk is nog niets zeker, maar dat is het nooit tijdens en zwangerschap en jij bent degene die daar helaas alles van weet. 3 dagen is helemaal niets op deze termijn. Het is nog zo klein dat je er snel naast zit qua meting. Bij deze zwangerschap was ik de eerste keer 6 dagen korter, 3 dagen later lag het bij een andere echo volledig op, mijn uitgerekende, schema en dat doet het nog steeds! Daar over moet je dus geen zorgen maken!

13. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Jaaaaaaa, hoera, hoera, hoeraaaaaaaa! Ooooooh Miriam, wat ongelooflijk fijn dat jullie al een hartje hebben gezien! Net wat Neeke zegt: het is echt heel vroeg en ik sluit me ook bij Me2 aan: de eerste hele belangrijke hobbel is genomen: een kloppend hartje. Vond de gyn het er positief uitzien? Ook ik was onzeker van niet kloppende termijnen, maar 3 dagen verschil is niets enne... je wist ook nog eens niet precies wanneer je eisprong was geweest. En dan nog kun je niet zeggen hoe lang je precies zwanger bent, althans dat zei mijn VK: de innesteling duurt ook niet bij iedereen even lang. Kortom: ik vind het heeeel hoopvol. Wat zei de gyn van je bloeding? Kon dat een innestelingsbloeding zijn? En weet je al wat meer over de cerlage? Ik begrijp je onzekerheid zo: dit haalt het "onbezorgde" voor zover je daar uberhaupt al van kon spreken van je zwangerschap. Het zullen zware weken/maanden voor je worden, maar het is het waard, Miriam! Sowieso leefde ik ook altijd van echo naar echo en de tijd leek zo lang te duren en de stress vlak voor de echo was enorm.
    Kan het niet zijn dat jij gevoelig bent voor hormonen ofzo? Volgens mij heb ik dat zelf ook en mijn moeder had ook vaak bloedinkjes tijdens haar 3 zwangerschappen. Wij houden je hand vast!

En lieve Franka, ik hoop zo dat je ongi wegblijft en dat je positief test! Soms lijkt het alsof je je lichaam goed kent, maar het kan je soms toch nog wel verrassen: laten we dat laatste hopen. Wel balen dat ook Frankaman naar de toiletpot kroop.... het leek nl. wel hoopvol! Ik blijf voor je duimen! Heel veel plezier bij Acda en De Munnick. Sorry dat ik het even kwijt ben, maar wanneer is je NOD precies?

Me2, suf van mij zeg: ik wist natuurlijk heel erg goed dat JP ook een fervente flesweigeraar was; ik heb nog wel tips van je gekregen. Misschien is het van Famke een onvermogen om de flestechniek onder de knie te krijgen en was JP heel erg aan zijn mama verslaafd. (ik kan nl. niet goed verklaren waarom Famke zo slecht vacuum zuigt).

Goh Minka, ik hoop heel erg voor je dat Eline geen allergieen heeft! Hopelijk werkt de vaseline goed en glibbert jouw meisje niet te hard uit je handen, haha. Pfff.... die strijk, die strijk..... bleeeerrgghh!
    (en van poetsen ben ik ook al geen fan, maar doe het toch netjes).

Marieke, hoe was het verder gegaan op je werk? Nog steeds goed?

Neeke, is bij jou nou alles blauw in huis? ;) Sinds Famke eris hebben wij naast een witte en zwarte was ook een roze, hihi.

Amber, vonden ze je jurk zondag ook zo mooi als wij hier?

Trouwens, Hope, ik mis je lange mails wel, hoor!

Nou, ik duik vanavond vroeg onder de wol: ik zie er ZO groezelig uit: heb 2 joekels van koortsuitslagen: 1 op mijn linkeronderlip en een gigantische op mijn rechterbovenlip: ik lijk Andre van Duin wel met mijn scheve mond. Daarnaast heb ik ook een ontsteking opgelopen in mijn oog en dat is rood en hangt en het is vies, bleeeeeerggggghhhh! Ik ben 1 grote baccil op het moment en ik zou het liefste met een grote boog om mezelf heenlopen. :x
    Morgen krijgt Famke weer een injectie op het CB: och erm, ons meissie, maar het is natuurlijk voor een goed doel.

Liefs,
    Marla

14. Lara11

Lara11 Niet meer actief

lieve Miriam, wat FIJN! Ik ging alles teruglezen en het werd steeds spannender, wat een opluchting toen ik las dat het hartje klopt! gefeliciteerd! (vergeet niet dat velen van ons bloed verloren in het begin en dat er toch mooie baby´s uit zijn gekomen... waaronder die van mij!). Houd moed!

Franka, er is nog hoop...

Marla, beterschap met je ´groezeligheid´... jij moet eens lekker lang slapen meid.

alle anderen, veel liefs! ik ga naar bedje toe...
    Amber

15. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Franka, ook ik vind het eerder hoopvol klinken dan wat anders... Was toevallig van de week aan het terugzoeken en vond een berichtje van Jude die zich ook een beetje koortsig voelde, ongikrampjes en hartstikke zwanger bleek...

Ik duim volop!

Succes en dikke knuffel voor allemaal!

16. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland

Lieve Franka, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    ik hoop dat je het allermooiste cadeau mag krijgen wat je wenst!
    Succes, beterschap en een mooie dag van mij

Minka

17. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    lieve meiden,

hier ook niet al te fitte Minka, gisteren ineens toegeslagen, hoesten, pijn in de keel en luchtpijp en wat koorts.
    Toch maar even doorzetten, heb een hele drukke week op het werk, bleh!

Hoop jullie berichten tussendoor te kunnen lezen.

Kus (zonder bacillen :) ) Minka

18. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey meiden, wat ben ik blij dat jullie baccillen niet via de pc hier heen kunnen komen, maar voor degenen die ziek zijn, van harte beterschap!

Miriam meid, wat ben ik blij, zoals iedereen al zegt die dagen verschil hoef jij je helemaal geen zorgen over te maken, ik was ook minder ver als ik zelf dacht, de eisprong kan wat verschoven zijn, en ook de bevruchting heeft geen wekkertje bij zich, dus daar kan ook wat verschil in zitten!

Wees blij met wat je nu gehoord en gezien hebt, het is fantastisch nieuws, tja en wat er komen gaat is zowieso een hele spannende tijd meis, vooral met wat jullie hebben mee gemaakt.
    maar probeer toch positief te blijven, je bent weer zwanger meis!

Denk aan jezelf, en positieve gedachten houden!

jette

19. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    [heel vlug bijgelezen
    miriam, jee weer al wat meegemaakt, gelukkig lees ik dat je gisteren goede echo had en al hartje zag, wel al vroeg he dat je het ziet goed zo!
    en verschil qua termijn is toch niet groot? je kan toch moeilijk exact weten wanneer bevruchting gebeurde?

franka gelukkige verjaardag, en ongi biljft uit? ik duim mega hard!

en ja merel ook ziek, bovenste luchtwegeninfectie en keelonsteking, vandaar deze morgen verlof genomen en zo meteen komen schoonouders terug op haar passen zoals gisteren,

liefs!
    flyke

20. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Franka: van harte met je verjaardag! DAt het maar dubbel feest mag worden!

Minka: beterschap!

Marla: heb je lekker geslapen?!

Flyke: beterschap met Merel. Bij haar gaat het ook maar door he...

Deel Deze Pagina