Franka, gefeliciteerd met je verjaardag! Hoop ook zo dat je een heel bijzonder verjaardagskado zult krijgen... Duim duim... Marla, Minka, Merel/Flyke, voor jullie veel beterschap! Hier alles nog OK gelukkig, dus stuur jullie bacillen maar niet de electronische snelweg op... Amber, lekker vroeg op bed gegaan gisteren dus? Ik ook, Guus was een paar keer vroeg wakker. Gelukkig vandaag weer half zeven dus het gaat de goede kant op... Me2, jij alweer bijna 27 weken, wat gaat het hard! Marla, inderdaad een blauwe was hier - en een rode! De jongens dragen veel rood, staat lekker stoer, dus elke 2 weken draai ik een rode was en elke week minstens één blauw/bruin/groene trouwens... Jette, moest weer terugdenken aan toen jij zwanger raakte, je gespiek op de zwangerschapstest op je werk (toch?), moest ik toen erg om lachen. Ongelofelijk he, wat er sindsdien gebeurd is. Me2, JP loopt dus ook al, schattig he die stapjes! Met Guus gaat het nu hard, hij kruipt bijna nooit meer. Hope, hoe is het met jou? Red je het een beetje? En hoe gaan de confrontaties met je zus? Jude, hoop dat jij volop aan het genieten bent! Miriam, hoe vaak heb je al op de echofoto gekeken sinds gistermiddag? Duim voor je dat je je goed voelt. Marieke, ga je nog wel eens gezellig lunchen met je moeder? Veel liefs voor allemaal, dikke knuffel, Neeke
Neeke: ja gaat hier hard nu, maar kan niet wachten totdat ik over de 32 weken ben...ben steeds zo bang voor een vroege bevalling, waarom weet ik niet, had ik met JP ook in deze peiode, waarschijnlijk omdat je nu echt op zo'n grens komt... JP draagt ook veel blauw en rood. lekker stoer! Nu wat meer roze gekocht Maar voor een m,eisje ook prima hoor blauw en rood! JP kruipt de lange onoverzichtelijke stukken nog wel hoor, dan is hij ook veel sneller, hij loopt nu nog maar alleen kleine stukjes die hij kan overzien naar de volgende stoel/kastje/muur, etc..
Hee Me2, Leuk he, van die stoere jongenskleding! Ik was ook vrij snel uit de echte babypakjes. Lopen doet JP dan hetzelfde dus als Guus op die leeftijd, toevallig! Net voor kerst ging hij van de ene op de andere dag grotere afstanden (5-6 meter, armen en benen wijd!) overbruggen en inmiddels loopt hij het hele huis door. Miriam, Ben zo benieuwd hoe het met je is? Kus voor allemaal, Neeke
Franka, van harte gefeliciteerd! Een fijne dag gewenst... Minka en Merel beterschap! Ja Neeke, vroeg naar bed hier, dan trek ik het tenminste als er wat huiluurtjes voorbij komen of als Lize supervroeg staat te roepen vanuit bed... Overigens huilt Lize niet elke nacht hoor, maar er zijn nu een paar moeilijke weken voorbij, het lijkt (afkloppen) alsof ze nu wat beter slaapt. Vannacht ging goed, gelukkig! Me2, ik ben soms ook bang dat kindje te vroeg komt... gek he. Niets wijst er op. Is die van jou trouwens ook zo druk? Ik heb echt wel eens een heel circus in mijn buik!
ps Neeke: echt heel lief klinkt dat, dat speentje in zijn oog... hihi... Lize deed wel eens 2 speentjes naast elkaar in haar mond, haha! Heel koddig
Hier stiekum even vanaf het werk: Met wat paracetamol en goede nachtrust is het te doen, af en toe een gigantische zweetuitbraak en hoestbui, maar ik probeer alles vol te houden Eline krijgt maar af en toe een speen, meestal doet ze wedstrijdje speen-spugen, telkens weer een stuk verder, zie je weer de speen uit de box vliegen hihihi (en dan de kat er keihard met het speentje vandoor rennen ) Me2 en Amber, jullie kleintjes blijven gewoon lekker zitten tot ruim 38 weken hoor! Veels te koud om nu naar buiten te komen. Miriam, hoe is het? Franka, jarig jopje, heb je al een cadeau? (en dan bedoel ik dus echt GEEN ongi) Stop er maar weer mee, ben in dit korte stukje 5x terug moeten klikken naar mijn exel werkblad Liefs Minka
Lieve Miriam, hoe is het nu met je? Geen bloedverlies meer gehad? Hier alles oke, vanmorgen weer gewerkt dus vanmiddag lekker rustig aan doen. Pfff ik voel het altijd wel hoor als ik zo lang heb gezeten. Het is nu mega druk op het werk, en dan voel ik me klote als ik ga, maarja ik kan niet langer blijven, en gelukkig snappen ze dat goed. Oja over neia's speen, het probleem is dus dat mevrouw geen andere speen wil......... Ik kan wel een spenenwinkel beginnen denk ik met al die spenen die ik hier heb liggen, maar ze wil alleen maar die ene. Zelfs als we er 1 hebben die er precies op lijkt, neemt ze hem gewoon niet. Ze is een schat van een meid, maar voor de gek houden doe je haar echt niet, en ze weet precies wat ze wil. Minka en Marla veel beterschap meiden. Lekker op tijd naar bed doet wonderen. Flyke, geef Merel maar een dikke kus van Neia. Zij krijgt het ook te voorduren zeg. Zielig hoor! X Marieke
Franka, van harte gefeliciteeeeeerd enne..... een heel mooi cadeautje toegewenst! Zou wel helemaal geweldig zijn. Hoe was Acda en De Munnick? Minka, hopelijk voel je je snel weer beter, want het is niet prettig om te werken als je je niet fit voelt. Haha, dus jullie kat is ook speenverslaafd? Hoe gaat het nu met Eline's rode wangetjes? Miriam, hoe gaat het nu met je? Voel je je nog steeds erg angstig? Jette, bedankt voor je "van harte beterschap" Het heeft geholpen. Is Dominique nu nog vaak ziek? Op Famke's creche heerst de waterpokken: laat die alsjeblieft aan Famke's deurtje voorbij gaan. Flyke, die arme Merel: heel veel beterschap voor het kleine meisje toegewenst! Me2, heb hier heeeerlijk geslapen en was er wel aan toe: ik lag te rillen in mijn bed, maar nu is mijn oog wat minder "hangerig". Vervelend dat je je toch erg onzeker voelt over de zwangerschap: ik herinner me nog goed dat ik dat vlak voor de 28 weken had: zo bang om je kindje te verliezen. Het komt vast helemaal goed, net als bij Amber. Het zal wel een natuurlijke beschermingsdrang van moeders zijn. Wow, JP is niet laat met lopen! Haha Neeke, jij hebt echt veel wasjes te doen, zo te horen. Ik blijf te veel in roze hangen. Ik heb ter compensatie maar eens een blauw shirtje voor Famke gekocht (en een blauw rokje). Ik ben echt verslaafd aan kleertjes.com. Ik heb nu wel een bestelverbod van Marlaman gekregen. Amber, heeft Lize dan net een groeisprongetje achter de rug? Was dat de reden dat ze wat meer huilde? Pfff... wel heel fijn dat ze nu wat beter lijkt te slapen, want dat trek je anders bijna niet met je zwangerschap, lijkt me. (als ik me herinner wat voor een marmotje ik was tijdens mijn zwangerschap.) De 32-weken grens komt rap dichterbij! Haha Marieke, Neia klinkt als een dametje dat precies weet wat ze wil. Ik heb er hier nog zo een. Ze zijn absoluut niet achterlijk, die kleintjes. Soms verbaas ik me erover wat Famke al wel niet allemaal kan. Ja, moeilijk he, zo'n schuldgevoel naar je werk toe, ook al vindt niemand het erg dat je eerder weg moet. Het is vaak meer je eigen gevoel. Je gezondheid gaat voor! Jude, hoe gaat het met jou en Rick? Je zult het wel druk hebben (alleen al met wassen, hihi, want de wasmachine draait overuren met een kleine baby in huis). Famke is niet helemaal lekker: vanochtend had ze wat verhoging (38.4), maar ondanks dat heeft ze toch de injectie gekregen. Ze voelt nu warm aan en ligt lekker te slapen. Ik heb het met het CB over het verminderen van het aantal BV's gehad en we moeten proberen om 1 voeding door KV uit een beker te vervangen. Ik ben benieuwd of dat lukt. Marla
hey marla, morgen krijgt dominque haar inenting weer, bah vindt het altijd vervelend, moest famke erg huilen? Ben altijd blij als de 24 uur dan weer voorbij zijn, ze heeft er gelukkig nog niet echt veel last van gehad, mamma meer volgens mij. Nou ja moet gebeuren he! Nee dominque is eigenlijk nog niet weer ziek geweest, ja 1 x zo ineens behoorlijke koorts een dag, heb haar toen een paracetamol gegeven en de volgende dag was ze weer in orde. Baal wel een beetje, dit is de laatste keer dat ik naar het CB mag, mensen die in het buitenland wonen mogen nu niet meer naar het CB in nederland, ergens ook wel logisch natuurlijk, had liever gehad dat ze haar 14 maanden inenting ook nog in nederland kon krijgen maar je so be it! Ja neeke klopt ik heb op het werk getest kon niet langer wachten! wat een tijd he, en wat lijkt het al weer ver weg! Momenteel is slapen bij ons moeilijk ze wordt gemiddeld zo'n twee tot drie keer s'nachts wakker, na het speentje en een beetje drinken slaapt ze zo weer verder maar ben een beetje bang dat het een gewoonte gaat worden! Ook is ze veel vroeger wakker dan normaal. Gisterenavond heeft ze bij mijn ouders geslapen, en was ze om 22.00 uur klaarwakker, riep om mamma en wilde alleen maar stil zijn als oma bij haar ging zitten, dit heeft tot half 12 geduurd en toen was oma er zat van en is op bed gegaan, toen is ze ook in slaap gevallen denk dat ze oma een beetje bespeeld! hihi hi, maar hoop dat ze dit vanavond niet thuis gaat proberen! Jette
Oh, dus Dominique is morgen de klos? Famke heeft een beetje gehuild: ze schrok best wel van de prik zelf en ik voelde me toch best wel een verraadster: zat ze net lekker met houten blokjes te spelen, toen er een naald in haar beentje werd gedrukt. De eerste keer heeft ze het hele CB bij elkaar gekrijst, maar zo erg is het gelukkig niet meer. Is er in Duitsland niet iets als een CB waar je dan naartoe kunt? Moet je de inentingen dat bij de HA halen? Gelukkig kun je vast nog wel bellen naar het CB met vragen. Bij ons vragen ze niet wie je bent (wel soms bij welk bureau je zit). Heeft Dominique veel last van eerdere spuiten gehad? Ja, moeilijk dat ze nu een paar keer wakker wordt 's nachts. Misschien is het maar tijdelijk en heeft ze weer een groeisprong. Heb ik het goed begrepen dat ze weer wat eenkenniger worden rond een jaar? Eigenlijk wel heel schattig dat je dochtertje om haar mama riep bij oma. Haha, ik kan me heel goed voorstellen dat oma het om 23.30 uur wel had gehad en zelf naar bed ging: het kinderbedje is natuurlijk te klein voor ze om er samen in te liggen. Ik ga het snel afkloppen, maar Famke slaapt als een roosje 's nachts. In de kerstvakantie werd ze telkens pas rond 08.30 uur wakker en konden we even lekker bijslapen. Maar ik klop het snel af, want nu zul je zien dat ze vanaf vanavond telkens wakker wordt. Marla
kreeg ze maar 1 spuit, ze krijgen toch 2? in elk beentje 1 of niet? nee ze heeft van de vorige entingen totaal geen last gehad gelukkig maar! ja zou kunnen ze heeft het nu al een wat langere tijd, wordt misschien wat gewenning, even een kick en mamma staat naast je bed met een beetje drinken, maar wil eigenlijk voorkomen dat ze klaarwakker wordt, nu slaapt ze gewoon verder. Het mamma roepen bij oma is niets speciaals ze zegt de hele dag mamma, mamma, mamma, mamma dan zeg ik ja dominique zegt zij weer mamma, heerlijk hoor! jette
Franka, van harte gefeliciteerd met je 30e verjaardag! Ik hoop op een heel mooi cadeautje voor jou! En Miriam, wat fijn dat er een kloppend hartje te zien was! Weet je nog dat ik met 6 weken ook bruinverlies had en dacht dat het al weer voorbij was? Toen ik de echo kreeg ging ik ook van het ergste uit, maar toch was er een mooi kloppend hartje te zien en het resultaat ligt hier lekker in zijn wiegje te slapen! Dus het zegt niks en deze keer gaat het gewoon wel goed! Een kloppend hartje zegt al heel veel! Meiden, ik heb het nog steeds erg druk! Ik kom echt nergens aan toe. Wel ben ik net even een half uurtje met Rick naar buiten geweest na zijn voeding, ik moest echt even weg hier. Dat heeft me wel goed gedaan, even frisse lucht! Verder hebben we nog geen vast ritme, maar de afgelopen nachten is hij wel maar 1 keer gekomen ipv 2 keer, dus dat scheelt al! Maar ja, hij kwam om half 2 en normaal dan na een uur of 3 of 4, dus vanaf 5 uur was ik wakker en zat ik er op te wachten dat hij ging huilen. Dat gebeurde dus niet (hij kwam pas om 8 uur), dus dat zat me ook niet zo lekker... dus echt goed doorgeslapen heb ik niet... Het zal de onzekerheid wel zijn! Maar ik droom dus echt elke nacht dat ik wakker word en dat ik hem dan kwijt ben! Heel eng, dan denk ik dat ik hem vergeten ben na het voeden in bed en dat hij er dan nog ligt. Dat ik op hem lig of zo. Ik heb zelfs al een paar keer op de grond gevoeld om te kijken of hij daar dan ligt . Zo eng. Natuurlijk ligt hij dan gewoon in zijn bedje te slapen, maar het is zo realistisch, elke nacht weer. En mijn man wordt dan helemaal gek van mij, elke keer moet hij weer zeggen: nee... hij ligt gewoon in zijn bedje, er is niks aan de hand. En als ik dan helemaal wakker ben, dan realiseer ik me weer dat ik het voor de zoveelste keer gewoon gedroomd heb... Hadden jullie dit ook, of ben ik gewoon raar?! O ja meiden, voor ik het vergeet: nog bedankt voor alle kaartjes die jullie gestuurd hebben, hardstikke leuk! X Jude.
nee Jude, je bent niet raar! ik heb het ook gehad, de eerste weken. Schrok ik echt wakker, riep ik keihard: waar is ze! lag ze gewoon naast me in het bedje... En Amberman had het ook een keer. Pakte hij opeens heel voorzichtig mijn hoofd vast, midden in de nacht, dacht hij dat het Lize was...(ah, de schat). Het is ergens de angst dat je kindje onder het dekbed verdwijnt of de angst dat je niet echt in slaap mag vallen omdat je dan niet alert bent. Zoiets denk ik. Maar ik kan je geruststellen: het gaat over. geniet lekker van je mannetje!
Jude, Ook ik had precies hetzelfde! Heel herkenbaar. En inderdaad, als ze wat groter worden gaat het vanzelf over . Miriam, Franka: is geen nieuws goed nieuws? Ben zo benieuwd, hoop dat jullie dat niet vervelend vinden. Dikke knuffel, Neeke
Hoi meiden geen bloedverlies meer de angst zit er nog wel gaat ook niet zomaar meer weg denk ik. Ben voor elk steekje en raar gevoel bang dat het mis is. en als ik denk dat ik bloedverlies ren ik alweer na de wc op het werk worden ze denk ik gek van me de arboarts heb ik gesproken en gaat voor me duimen het moet toch een keer goed gaan zegt hij lief he, hij heeft me zijn mail adres gedaan mocht er iets zijn kon ik gelijk mailen zodat ik niet als ik thuis zit en heb meer bloedverlies ik daar heen hoef wat tof he om een beetje meer moed te krijgen heb ik het op hvyes bekend gemaakt heeft geen zin meer om het te verbergen dus dacht ga iedereen schokeren hihi enne vandaag ben ik er ook weer achter gekomen wat misselijkheid is als ik niet snel genoeg wat naar binnen werk Zou het goed zijn dat de hormonen hun werk doen?
Minka: blij dat het nu uit te houden is bij jou. Hopelijk morgen nog beter! Amber: lekker vroeg naar bed neem ik mezelf ook elke keer voor maar het wordt nooit eerde dan 22.30 uur. Mijn man komt nooit echt vroeg thuis en we eten wel altijd samen.... Hier af en aan een slechte nacht. Het komt echt in fases en ik kan totaal niet voorspellen wabbeer het wel of niet gebeurd dat meneer snachts wakker wordt. Meestal gaat hij binnen 5 min,. weer slapen, maar dan ben ik dus wel al wakker.... Marieke: niet schuldig voelen over je werk. Je doet wat je kan. Wat grappig dat Neia maar 1 speen wil! Had ik nog nooit gehoord! Hoe moet dat dan als ze uit de speen is gegroeid (want ze gaan wel op leeftijd...). Wij zagen wel echt dat op een gegven moment het speentje te klein werd voor JP. Marla: fijn dat je hebt bijgetankt! Die onzekerheid in de zwangerschap zal denk ik nooit echt over gaan...daarvoor hebben wij hier teveel meegemaakt en gezien van elkaar....Het enige dat je kan doen is steeds rationaliseren en jezelf toespreken Ik koop ook veel bij kleertjes.com! Ze hbben daar ook het merk Jeep en zo noemen wij JP IS de koorts bij Famke al weer gezakt? Fijn dat de prikjes goed gingen! JP heeft nooit last gehad van de prikken zelfs de BMR niet, die hij inmiddels al 2 keer heeft gehad. Mijn moeder heeft die voor mijn jongste zusje in 3 etappes moeten doen telkens mdat zij er zo slecht op reageerde! Neeke: leuk m te horen hoe dat bij Guus ging met lopen. Ik zie bij JP met de dag meer vertrouwen komen. Vanaf kerst tot op heden is hij al behoorlijk vooruitgegaan! Jete: succes morgen bij het CB enmet de prikjes. dominique dus ook niet veel last avn de prikjes gelukkig! Hier hebben wij ook geen CB en ga je naar de kinderarts voor al die dingen. Vind ik zelf juist wel fijn. Zo te horen heeft ze je moeder inderdaad bespeeld hahahaha. Bij jullie dus ook af en aan een onrustige nacht....Kan me voorstellen dat je wel elke keer gaat omdat ze daarna weer zo snel slaapt en de rest van het huishouden wil natuurlijk ook zijn nachtrust! Hier ook hoor. Als JP wakker wordt is hij zo weer vertrokken als hij iets te drinken heeft gekregen. Jude: fijn van je te horen. Ja op een gegeven moment moet je echt het huis ut! Ik herinner me dat nog wel! Ik heb die dromen alleen gehad tijdens mijn zwangerschap,maar de angst dat je in slaap valt met je kind tijdens het voeden heb ik wel altijd gehad. Mitrima: geen bloed is ene goed teken hoor na zo'n mooie echo! Ik weet het is moeilijk en je hebt nog een lange weg te gaan, maar neem het 1 stap tegelijk! Die misselijkheid klintk perfect! En ontzettend fijn dat de arboarts zo meeleeft! Franka: hoe is jouw dag vergaan?
Blij wat van je te horen Miriam! Zo te horen krijg je last van de hormonen inderdaad - laat het een geruststelling zijn. Fijn dat de Arbo arts zo met je meedenkt, echt super. Steekjes zul je de komende tijd wel voelen als je baarmoeder gaat groeien. Wat ik heel geruststellend vond was dat ik vanaf een week of 8-9 mijn baarmoeder kon voelen boven het schaambeen - dat was voor mij steeds mijn "steunpuntje". En er is inmiddels al 1 dag voorbij van de 9 dagen tot de volgende echo, dat is meer dan 10%! Leef van dag tot dag, probeer ervan te genieten en voel je speciaal meid. Knuf Neeke
hey meiden kom vlug es piepen of er meer nieuws is van franka maar helaas niet, duim duim duim duim vanavond naar huisarts geweest en boven alle verwachtingen in viel het uithalen van de draadjes teen goed mee, joepie ben ik vanaf, Merel volgens schoonmoeder vandaag wat jengelig, moe en toch niet willen slapen, is echt geen grote slaper, nooit geweest en zal het nooit zijn denk ik , hehe, verder vandaag gelukkig geen koorts, wel nog echte snotneus en oogjes beetje veretterd probeer morgen op iedereen te reageren, zie dat er veel geschreven is vandaag, ik had verwacht op een vernieuwde site terecht te komen maar ligt het aan mijn ogen maar ik zie geen verschil... liefs flyke
flyke wat fijn dat het meeviel ben ik blij mee het lijkt me toch niet niks toppie meid franka meid hoe is het? hier alles er uit wat er in is gekomen(sorry voor de ranzige praat)