Minka: wat belen. Hekenbare sitiuatie dat wel. JP ook hormonen zalf gehad en ging heel goed, zijn darmen bleven echter probleem en uiteindelijk dus ook koemelk allergie. Heb speciale melkpoeder voor hem gekregen. Nu is hij er redelijk doorheen...
o minka balen zeg hopen dat er iets simpels voor is zodat je meisje niet weer naar de hapost hoeft vind het altijd zo zielig. ben benieuwd wat de ha zegt. zico ja ben zwanger negen weken nu aanstaande vrijdag weer een echo om te kijken of het nog steeds goed is we gaan er van uit. knuf miriam aan iedereen
Hoi meiden, Hier gaat alles nog steeds zijn gangetje. Ik kan me héél goed vinden in het verhaal van Hope. Er zijn tijden, dat ik hier regelmatig kom en meelees en meepost, maar er zijn ook tijden, dat het me wat zwaarder valt (tijdens mijn ongi bijvoorbeeld) De laatste tijd met alles rondom de MMM is het ook heftiger dan anders. Ik weet, dat we iedereen steun hebben, maar uiteindelijk komt het toch op onszelf aan. We zitten soms in zo'n enorme achtbaan van emoties, dat ik het soms ook allemaal even niet meer weet (rustpauze, doorgaan, willen we dit wel...JA) Ik blijf hier zeker komen (of meelezen) tot de laatste zwanger is en een kindje in haar armen heeft (al denk ik soms ik kap ermee, maar dan ben ik waarschijnlijk weer ongi ) Het is zo verdrietig en het doet soms ook pijn, wanneer ik jullie verhalen lees (had ik dat ook maar...). Ik houd me er maar aan vast, dat het allemaal tips zijn voor later en jullie straks al onze verhalen tot in den treuren zullen moeten 'aanhoren'. Veel liefs Franka
Miriam dit is fantastisch nieuws, ben echt heel blij voor jullie, de tranen springen uit m'n ogen. Genieten nu he
Franka: het enige dat we kunnen doen is jullie blijven steunen! Wij allemaal willen dat ook voor jullie dat jullie dat geluk nu eens is gegund!
zico wat lief ik ben momenteel ook erg emotioneel dus laten we gezellig met z'n allen huilen ieder om zijn eigen redenen hihi franka meid als ik jou post lees wordt ik weer verdrietig ik wou dat ik de laaste zou zijn geweest. iedereen gr miriam
Hey Meiden, thanks voor jullie reacties. Ben blij dat jullie het begrijpen. Ik zal zeker ook hier blijven schrijven en lezen, maar idd afhankelijk van hoe het met me gaat. Even een update: Morgen ga ik weer voor het eerst werken, en ik moet tussendor voor de controle echo. Ik zie er behoorlijk tegenop. Ik merk ook dat de innerlijke onrust steeds erger wordt. Lichamelijk gaat het wel weer. Al ben ik erg moe en futloos. Als het aan mij lag deed ik de hele dag niets, bah........... Even kort een recatie op wat ik onthouden heb: ME2, hoe gaat het insuline spuiten je af? Moet je dan na je zwangerschap blijven spuiten of gaat het dan vanzelf weer weg? Minka, wat vervelend voor eline. Wel goed dat je zelf zo alert was en door had dat het van de koemelk kwam. Miriam, nog een paar daagjes en dan heb je weer een echo. Marieke, hoe is het nu met jou? sorry als ik niet alles heb gelezen. Franka, lieverd, wij komen er wel, al weet ik nu ook even niet de moed erin te houden. Ik hoop wel dat we elkaar vlak achter elkaar volgen, want anders is het voor de ander wel heel moeilijk en zuur. Maar daar hebben we het al over gehad he? Ik laat het even hierbij. Als het morgen gaat laat ik wel even weten hoe de echo ging. Bah, ik heb zo geen zin om tussen de zwangere buiken in te zitten Hope
Hope, Je bent een schat, ondanks je eigen verdriet toch belangstelling kunnen opbrengen voor ons! Het zou erg fijn en gezellig zijn als je mee blijft lezen, maar doe het vooral in je eigen tempo en alleen als je hoofd er naar staat, er zijn hier geen verplichtingen! Ik hoop dat je je nu in elk geval lichamelijk wat beter voelt. Je mentale conditie is natuurlijk bah meid ik wou dat ik er wat aan kon doen! Succes vandaag in de wachtkamer. Dikke knuffel! Franka, wat zullen jij en je man vaak emotionele gesprekken hebben... Deel met ons wat je wilt delen en voel je ook vrij om niet te verschijnen als je daar niks voor voelt, net als Hope. Misschien wil je er geen antwoord op geven hoor, maar ik vroeg me af, is die IUI iets wat cyclus na cyclus gedaan kan worden? Of worden er dan ook pauzes ingelast? Gaan ze nog kijken naar de langzame rijping van de eicellen (meer Chlomid of zo)? Voor jullie beiden is de onzekerheid het moeilijkste denk ik. Als je nu zou weten dat je bij wijze van spreken over 2 jaar moeder wordt, dan is de weg daarheen een stuk makkelijker - je weet dan waar je het voor doet. Maar de onzekerheid is killing... Ik denk vaak aan jullie en wou dat ik wat kon doen om jullie te helpen! Miriam, het is alweer dinsdag - hoe is het met je? Houd je het nog een beetje vol? Misschien kun je de rand van je baarmoeder al voelen of niet? Nog maar drie nachtjes... Me2, he nee echt aan de insuline dus, . Je hebt het er natuurlijk met alle liefde voor over, maar het maakt de zwangerschap wel een stuk medischer... Hoe is het met je bloeddruk? Hoop dat je niet al teveel vertraging had vrijdag. Minka, arm meisje! Gaat het nu wel goed met hypoallergene melk alleen, of heb je dat nog niet geprobeerd? Is koemelkallergie wel iets waar ze overheen groeien? Hoop dat het nu duidelijk is waar het aan ligt, benieuwd wat de huisarts zegt. Amber, hoe is het met jou, al bijna met verlof zeker? Trek je het nog een beetje? Jude, hoop dat alles goed gaat met jou en Rick. Wat gaat het snel he! Heeft hij overdag al een beetje een vast ritme? Duurde bij mijn jongens totdat ze naar de creche gingen hoor... Marla, Jette, jullie meiden al bijna 1 jaar, het jaar is omgevlogen! Flyke, veel sneeuw gehad gisteren of viel het mee? Hoop dat je goed naar het werk gekomen bent. Hier alles ok behalve lichamelijk dan, hoofd vol snot en bijna geen stem meer, zit zwaar te twijfelen of ik me niet ziek moet melden, maar omdat ik gepland had vandaag vanaf huis te werken doe ik dat (nog) niet. Heb geen koorts of zo maar ja ik kan moeilijk klanten bellen als ik nauwelijks te verstaan ben... Straks maar even boven een stoombadje hangen. Guus loopt als een kievit en vraagt nu dus erg veel aandacht, dat vindt Thijs wel lastig, dus die doet ook wat vervelender op het moment. Ach ja, het is voor hem ook even wennen dat Guus opeens de hele dag achter hem aan wil sjouwen en overal bij kan. Ze zijn wel helemaal gek op elkaar, erg lief om te zien. Realiseer me elke dag wat een geluksvogel ik ben... Heel veel liefs voor jullie allemaal! Neeke
Hope heb het gelezen gereageerd meid knuf meiden soms heb ik echt een dag dat ik me zo klote voel zo naar zo beroerd maar dan weet ik tegelijk dat het goed zit dus niet klagen maar letterlijk dragen toch zou ik graag willen dat het vrijdag is dan is er de echo maar dat duurt nog een paar dagen verder ga ik proberen een foto hier neer te zetten van de steen voor danique vaak dingen veranderd maar nu al een hele tijd het zelfde in gedachten en daar heb ik nu een proef van laten maken die wordt nu definitief gemaakt en naar mij toegezonden, en dan kan ik die op onze zwerfkei laten zetten nou ga even kijken of het lukt liefs miriam
helaas bestandtype is niet toegestaan en dan weet ik niet hoe ik dat moet veranderen dus helaas ga proberen op danique d'r site het wel neer te zetten Ook dit lukt niet het is een acrobat bestandje dus helaas moet jullie nog even in afwachting laten totdat het hier binnen is en ik een foto kan maken gr miriam fijne avond iedereen
Hee dames, Het is rustig hier! Hope, heb op je topic gereageerd. Niet leuk allemaal he Miriam, hoe voel je je? Franka, met jou alles goed? Veel liefs voor allemaal, Neeke
heey neeke het is inderdaad heel rustig hier, Ik voel me eigenlijk best goed wel zenuwachtig maar goed misselijk ben ik ook nog steeds ook dat vind ik niet erg. kijk wel heel erg uit nu naar vrijdag hoor pfff wat kan dat dan lang duren zeg verder ook met iedereen hier alles goed liefs miriam
Omdat het hier zo rustig is zal ik jullie weer eens komen verblijden met een post! Ben nog op het werk en dus wederom zonder spieken op de site uit mijn hoofd. (en mijn vingers op alt-tabom jullie snel weer te verbergen hihihi) Hope, heb je post ook gelezen, nu proberen de boel weer af te kunnen sluiten en de hoop te vinden om door te gaan. De gynaecoloog was niet terughoudend over een zwangerschap? Dus blijf moed en hoop houden meid. Je komt hier maar als je komen wilt, we zijn er voor je. Franka, ook voor jou. Het zijn moeilijke tijden nu, maar we zijn er voor je. Weet je al wanneer je een nieuwe poging gaat doen? Of las je even een momentje van rust in. Neeke, hoe was je vakantie? Je was vast erg blij weer terug te zijn bij je drie mannetjes! Me2, hoe gaat het met de insuline spuiten? Krijg je al handigheid in het spuiten en voel je je er beter door? Ik had bij je laatste post zoooon medelijden met je, wachtend in je uppie op het vliegveld, even snel een post doen hier om de tijd te doden, maar oh zo graag weer naar huis willen. Was bijna naar schiphol gereden om je een dikke knuffel te geven Jette, je bent echt geen slechte moeder hoor (weet trouwens even niet of je dit hier gepost hebt of op het andere plekje) Dominique zal er echt niks van merken en je moeder vind het stiekum wel leuk denk ik! Lijkt me een super leuk cadeau voor haar! Amber, wanneer ga je met verlof ? Volgens mij kun je wel wat rust gebruiken nu. Marla, hoe is het met je baas ? kun je nog steeds merken dat hij je tegenwerkt? Niks van aantrekken en beslist niet harder gaan werken hoor, je kunt je werk nu eenmaal niet doen die je normaal in 5 dagen deed. Miriam, nog maar 2 dagen en dan mag je weer. Alvast succes, ik zal aan je denken. Neia, hoop dat geen bericht goed bericht is en dat alles goed gaat met jou en je familie. Ben je weer volledig aan het werk? Zal wel tegenvallen denk ik. Flyke, alles goed bij jullie? Jude, Zo te horen geniet je lekker van je mannetje. Je moet BV en/of FV geven hoe jij het wilt. Het is absoluut geen verplichting om te kolven. Gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt. Nu even Elines verhaal bij de huisarts: Komt eigenlijk op het volgende neer: · huisartsenpost: bespreek het maar met de huisarts · huisarts: bespreek het maar met het CB · CB: bespreek het maar met de wijkverpleegkundige · Wijkverpleegkundige: tjeetje wat ben jij van het kasje naar de muur gestuurd! De wijkverpleegkundige is echt een schat van een mens. Ik zat er even helemaal doorheen waarschijnlijk, want toen ik ophing van haar gesprek begon ik me een potje te janken! Het is dus vrijwel zeker dat Eline een koemelkallergie (=KMA) heeft. De artsen zeggen dat ze vrij heftig heeft gereageerd en snappen niet dat ze van de BV geen reacties heeft gekregen omdat ik wel zuivel eet en drink. We hebben op aanraden van het CB gisteren een flesje Pepti bij KMA) gegeven en hier heeft ze geen reacties op gekregen. Voorlopig blijven we dus even hierbij, later gaan we wel wat experimenteren hoe ze reageert op andere producten. Me2, hoe erg heeft JP er last van? Ook met ander eten (bv brood )bedoel ik? Ik hoop dat dit goed verdragen blijft en dat ik kan gaan afbouwen met de BV. Ik heb het eigenlijk wel gehad hiermee! (sommige momenten zal ik het nog wel missen hoor ) Goh volgens mij een pagina vol geschreven, maar zo ging het laatste half uurtje tenminste snel! Nu nog even knippen en plakken naar de site en dan lekker naar huis! Voor allemaal een dikke kus van mij Minka
hey minka, meis wat kloten voor eline, maar wel blij dat je nu weet waar het aan ligt, zodat je actie kunt ondernemen! ach ja ik weet wel dat dominique er niks van gaat merken, ze gaat het zelfs twee keer vieren, al hoop ik niet dat ze ziek wordt, ze was erg neusverkouden vanmorgen dus al weer druppeltjes gehaald, ja hoor we zijn zondag in een speelparadijs geweest, dus bij kindertjes, en dominique is weer verkouden, volgens mij is ze allergisch voor andere kids ha ha ha! meiden ik wens jullie alvast een fijn weekend, wij gaan morgen naar denbosch dus geen mogelijkheid meer om te posten! Succes vrijdag miriam, zal aan je denken! liefs jette
Hope: hoe gaat het nu met werken? Neem je niet teveel hooi op je vork? Ik ben blij dat het bezoek aan de gyn voorbij is, blijf je toch tegenaan hikken. Een dikke knuffel. Jette: helaas lees je dit niet meer, maar welkom in 'mijn' stad. Raar idee, dat ik je misschien zomaar voorbij kan lopen, wanneer je in het centrum bent. Minka: dat is echt van het kastje naar de muur :x Ongelooflijk hoe ze alles bij een ander neer kunnen leggen en jij blijft maar mooi met onzekerheid achter. Om stapel gek van te worden! Hopelijk gaat het alweer wat beter met Eline. Me2: hoe gaat het nu met jou en de insuline? Trek je het nog een beetje? Ook alweer zo heftig. Veel succes en sterkte. Miriam: ik wil een deal met je sluiten. Jij stuurt al die misselijkmakende hormonen naar Hope en mij, zodat wij voldoende hebben om zwanger te raken en jij komt dan boven die toiletpot vandaan.....deal Alvast veel succes voor vrijdag en vergeet ook niet te genieten. Neeke: je handen vol aan de jongens zo te lezen. Wat superleuk dat ze het samen ook zo goed kunnen vinden (wij hebben als kleine meisjes wat afgevochten, maar misschien zijn jongens hier wat makkelijker in?) Marla: Famke is ook al bijna jarig, wat gaat het toch snel, maar dat zul jijzelf waarschijnlijk ook vinden. Jude: ook druk in de weer met Rick. Wanneer moet je weer werken (wil je niet al druk laten maken hierover hoor, maar was wel nieuwsgierig) en hoeveel ga je werken? Lijkt me vreselijk moeilijk om weer te moeten beginnen, dus denk er voorlopig nog maar niet aan. Amber: hoe gaat het bij jou? Al helemaal klaar voor de komst van jullie tweede kleintje. De grote vraag is deze keer ook, hoe zal Lize op de komst van haar brusje reageren. Lijkt me enorm spannend. Ik hoop, dat ik nu niet iemand vergeten ben. Mijn welgemeende excuses als dit zo is. Voorlopig nog geen rustpauze hier, maar vollop gebruik makend van de MMM. Misschien nemen we na de 6e poging even wat rust, maar dat ligt aan de behandeling, die ze dan gaan voorstellen. IVF lijkt me al zo heftig, maar daar focus ik me nu nog niet op. We wachten af of IUI toch nog iets gaat betekenen. Fijne avond allemaal en hopelijk tot snel. Liefs Franka
franka en hope stuur het op naar jullie hoor vang het maar en hopelijk met resultaat toppers zijn jullie allemaal moest ik even kwijt
Oei Franka, weer op het wachtbankje dus (als ik goed geteld heb tenminste?)... Duimen draaien! Miriam, je bent een schat, en onthou: nog maar een nacht en een dag tot je echo! Veel liefs voor allemaal, Neeke
Frank good luck weer deze ronde! Nog niet te ver vooruit kijken hoor! Het moet gewoon raak zijn! Hope: he bah, je hebt de controle weer gehad en dan is het zo definitief he......je moet inderdaad de moed weer ergens vandaan rapen, maar weet dat jij het kan en wij steunen je en denken aan je. Heb je niets aan,maar het is wel zo! Minka: JP reageerde dus helaas wel ook op mijn bv, heb er verder geen dieet voor gevolgd, maar zijn darmen waren echt altijd avn streek. Wij hebben tot 1 jaar ook laxeermiddel moeten geven dagelijks anders poepte hij niet als hij iets had gekregen met koemelk en vreselijke pijn in zijn buik. Nu gaat het helemaal goed en krijgt hij zelf savonds Pyjama papje van Nestle! Van brood heeft hij nooit last gehad, alleen de melkpoeders (wij hebben dus altijd Nutramigen gebruikt en in Zwitserland iets anders dat veel minder stinkt).Heeft nog wel vaak exceem maar dat gaat ook redelijk goed als we hem maar goed blijven insmeren met vaseline en als het echt te erg wordt met hormonenzalf. Ze groeien er dus echt wel overheen. Neeke: wat schattig die twee broertjes! JP loopt ok als een kievit. Hij kruipt nauwlijks meer. Dat agat zo snel in een paar weken! Voor mij heerlijk want hoef niet meer zoveel te tillen, dat is nu te zwaar voor me. Miriam: nog 2 nachtjes slapen! Klinkt helemaal goed hoor die kwalen! Jette: niet schuldig voelen hoor! en het lijkt idd of Dominique allergisch is voor andere kinderen!
hey meiden jude, inderdaad nog lang weg je werk, geniet maar lekker nog drie maanden! jette, al weg maar geniet ervan! moest lachen met je reactie dat Dominique allergisch is aan andere kindjes hehe miriam,ik zal morgenochtend voor je duimen, hopelijk kan ik es komen spieken op de site op het werk maar ik blijf er een goed gevoel bij hebben! succes! en ondertussen al gelukt met de foto's? me2, ai dus toch insuline spuiten, allemaal ziek geweest ook lees ik, jee je hebt ook al het een en tander te verduren gekregen, hopelijk geven je mannetjes je terug wat nieuwe kracht en energie! marla, verhuis van de website is uitgesteld tot onbepaalde datum, dus show us the pictures! zico, lang geleden, proficiat met Sterre! minka, ai ai toen ik het las had ik ook zoiets van wat een over en weer advies, cb, Ha enz... geluk van die wijkverpleegkundige franka, moedige reactie en veel respect net als voor hope, kan me inbeelden dat het lange wachten en de evoluties hier het jullie extra pijnlijk maken, maar zoals iemand al zei, we geven niet op, we blijven duimen voor jullie tot we één hecht moederclubje zijn! hope, je verslagje gelezen op je eigen topic, terug een hoofdstukje afgesloten van kort geluk, ik hoop en duim echt voor je dat het de volgende keer biljvend geluk wordt! neeke,ja op het werk geraken was geen probleem, toen begon het nog maar te sneeuwen maar wat later was mijn auto ondergesneeuwd, gelukkig veilig thuis geraakt, ik ben doodsbang om op gladde wegen te rijden, ik ga nog liever tien kilometer tevoet naar huis,hopelijk al beter met je verkoudheid? hehe zie het al voor me Thijs en Guus die vechten voor je aandacht, moet niet simpel zijn om zo aandacht te verdelen zo denk dat ik iedereen gehad heb, morgen laatste werkdag van collega (die slechts enkele dagen verschil uitgerekend was met mij, en toen ik MK had), eind februari verwacht ze haar tweede baby. ALs ik haar nu zie met haar dikke buik, denk ik vaak terug aan hoe ik me bij haar eerste dikke buik en baby voelde....ondanks dat ik heel veel geluk gehad had met zwangerschap en geboorte Merel, kan ik toch nog die pijn voelen om dat eerste wondertje dat ik niet heb mogen leren kennen, ... zo merel slaapt, ik ga vlug wat strijk inhalen.... liefs flyke