hey franka meis, wat ongelofelijk kl*t*n dat het weer niet zo mocht zijn, maar meis blijfhoop houden, ik weet dat het moeilijk is maar jou tijd komt echt nog! dikke knuff! marieke super he die band die opas met hun kleinkindjes kunnen hebben, heerlijk om te zien! Hoe gaat het nu met jou? Hier gaat alles zijn gangetje, dominique is over haar jengeligheid heen geloof ik, maar s'nachts nog vaak of wakker of huilen in haar slaap, ik lig er veel te veel op volgens mij, ben elke keer wakker, dus raak behoorlijk vermoeid. Ook is ze elke morgen megavroeg wakker, hoop maar dat dit ook een fase is. Verder is ze druk met staan, dit kan ze al heel vlot, nu laat ze ook beide handen los en dan lacht ze ! liefs jette
Lieve Franka, Balen is niet het juiste woord, dat dit nu weer mislukt is. Het doet pijn, heel veel pijn. En woorden als: het komt goed, zullen je nu niet troosten, ik weet het. Je mag nu boos een verdrietig en teleurgesteld zijn, en je de komende dagen K*T voelen, en tuurlijk weet je ook wel dat je het over een paar dagen weer wat positiever inziet, maar dat telt nu niet. Nu heb je pijn en verdriet en voel dat ook maar. Het valt gewoon niet mee, het is toch net iets meer hoop en verwachting, dan dat je iedere maand spontaan bezig bent. Dan voel je ook wel de teleusrtelling, maar in jou ( ons) geval is het weer een stap dichter bij..... ( de angst dat het niet gaat lukken) Lieverd, neem je tijd en denk aan jezelf. Ik denk ook aan jou. Flyke, succes vandaag bij de cardioloog. Ik zal ook aan jou en je meisje denken. Ik moet zelf dalijk naar het ZH voor een kleine ingreep. Ik heb een cyste op mijn borstbeen zitten en deze gaat er om 10:40 uit. Zo raar, ik heb al zoveel prikken en andere dingen gehad en toch ben ik een beetje zenuwachtig voor de verdovingsspuiten. Maar mijn zus gaat met me mee. dus dan komt alles goed. Met mij gaat het nu ook psychisch wel redelijk maar nu komt het bij Hope-man eruit. Het is zo typisch, dat hij er altijd pas "last" van krijgt als ik weer wat ben opgekrabbeld. Maar eigenlijk is het niet raar. Ik ben nu een boek aan het lezen over rouwverwerking na een miskraam, en daar staat heel duidelijk het verschil in tussen man en vrouw. Hij is nu ook even een paar daagjes thuis, even tijd voor hem zelf. Maar je voelt je als vrouw toch machteloos, zeker als je man een binnenvetter is PS: Minka, bedoelde je met onderschrift de vlindertjes zelf of de tekst? Of beide? Ik vind het ook prachtig Liefs Hope
Flyke: succes bij de cordioloog vandaag! Laat even weten hoe het was. Hope: good luck met de ingreep, gek he dat je daar idd zenuwachtig voor kan zijn na alles wat je al hebt moeten verduren....Hoop dat Hope-man er een beetje uit komt, samen zijn jullie sterkt. Idd heel anders hoe mannen er mee omgaan.....
Franka, wat ontzettend verdrietig weer... pijn en verdriet, bah.. sterkte met opkrabbelen voor de zoveelste keer, het valt niet mee. Dikke knuffel! Hope, sterkte straks in het ziekenhuis. Nooit leuk, zo´n plaatselijke verdoving. (ik ben dan nooit zo´n held, want ik ga altijd mee-denken en bedenken wat ze aan het doen zijn en dan ga ik altijd van m´n stokkie.. dus blijf op je stokkie he!) Fijn dat je zus mee is.. en ik vind de vlindertjes ook prachtig.. Flyke, we weten dat dit een spannende dag voor jullie is. We hopen dat je met goed nieuws terugkomt en dat je laat weten dat er niets verontrustends aan de hand is! Sterkte, vandaag weet je meer.. (is flyke-man mee?) Jette, vroeg wakker is een fase! fijne dag iedereen Amber
hey meiden ik ben deze middag gestopt met werken, merel van kdv gehaald, ligt nu te slapen, en dus heb ik even tijd om te reageren op mijn 'dinnetjes' , vind ik grappig flykeman kon geen vrijaf nemen op het werk, bezig met een belangrijk project vandaag opstart, maar mijn vader heeft vrij af genomen, lief he, ben ik echt blij om dat ik niet alleen moet gaan. Mijn schoonouders heb ik nog niets gezegd, die zouden zich veel te ongerust gemaakt hebben. Mijn vader zit in het medische wereldje en kan hij meeluisteren wat de arts zegt enz..want als je alleen naar zo een informatie luistert met waarschijnlijk een huilende merel bij me... is niet zo evident en met twee hoor je precies altijd meer. Als ik me herinner hoe ik me woensdagavond voelde na die klap in het gezicht precies, dan ben ik nu al veel minder ongerust, hoogstwaarschijnlijk erfelijk, maar vanmiddag weten we dit 300% zeker, ik laat zeker iets weten zodra ik kan! amber, al terug wat meer energie hoop ik? en hoe reageerde amberman op je boekje? let's try out? hope, ai ik lees net van je cyste, ja die verdovingsspuiten brrrr,ondertussen zal de ingreep voorbij zijn, hoop dat je nadien als het uitwerkt niet te veel pijn hebt! Lief van je zus (is dit je zwangere zus of een andere zus? weet even niet hoeveel zussen je hebt?) en die mannen ja, flykeman was ook zo na mijn MK, en toen ik het met hem erover had zei die: ik wil mij sterk houden ook voor jou...ik heb ook veel boeken gelezen van rouwverwerking na MK, deed me deugd, zo herkenbaar, knuffel, vind het ook mooi beide: vlindertjes en de tekst jette, zie het al voor me, handjes los en lachen: kijk maar! ik sta alleen! neeke, ai kiespijn, gebroken nachten, hoop dat het snel betert daar! minka; veel poepluiers zijn er tandjes op komst? hoewel zijn dan geen keuteltjes denk ik, hier nog niets van tandjes te zien of te voelen neia, blij dat je leuke verjaardag had, leuk he hoe marieke reageert op haar opa, zal je vader wel veel deugd doen! leuk op vakantie geweest en dan nog naar tenerife, tof! we hebben hier al een fiesstoeltje , nu enkel nog wachten op beter weer jude, en al ongi geworden? bij mij is dit dacht na zes weken al terug op gang gekomen, zelfs met BV dacht ik, franka, wist niet dat je tegen je NOD aan liep,zoals de rest blijf ik voor je duimen en mee hopen, kan me voorstellen dat je door die iui meer hoop hebt dat het zal slagen maar die teleurstelling dan weer harder aankomt, dikke knuffel me2, leuk te lezen dat je zo een leuk valentijnsmoment had, elk jaar voor herhaling vatbaar vanaf nu liefs flyke
succes vanmiddag flyke en laat ons weten zodra je wat weet, verstandig dat je vader mee gaat. amber: jij denkt dat het een fase is, zou goed kunnen alles wat in het oeik ik groei boek staat heeft ze wel gehad, jengelig, onrustig veel huilen, niet willen spelen, gelukkig is dat nu weer een beetje voorbij nu zijn alleen de nachten nog lastig, ze is vaak wakker, wel als ik haar even troost, speentje of beetje drinken geef slaapt ze zo weer verder. maar dat om kwart over zes wakker zijn pffff valt niet mee hoor, tja en madam gaat dan eten en na zo'n twee uur op te zijn is ze weer doodmoe, leg ik haar weg en slaapt ze zo nog 2 uur, kan ze toch beter s'morgens er aan vast plakken, of zou ze hongerig zijn? moet ik gewoon afwachten en hoe lang duurt zo'n fase gemiddeld? jette
Jette: JP wordt ook vaak rond 6 uur wakker, wil dan zijn ontbijt maar slaapt meteen daarna verder tot 8.30/9.00 uur. Wij geven hem dan dus om 6 uur zijn papfles in bed....dat werkt prima voor ons en voor hem... Ik vind het zelf moeiljk te duiden hoe lang die fases duren, meestal een week of 3 maar soms lijken ze gewoon in elkaar over te gaan
hey echo cardiogram gehad, ze is redelijk braaf blijven liggen, ik had dan ook vanalles mee waarvan ik weet dat het haar aandacht trekt...arts zei meteen ook, als ik zie hoe actief ze hier bezig is, en ze niet blauw komt, of blauwe lippen krijgt, zal er wel niets aan de hand zijn.... op eerste zicht niets te zien, hartkleppen en alles ok, wel zag arts een gaatje tussen de voorkamers, maar dat verklaart het geruis niet, is iets wat nog kan toegroeien en hij raadde aan als ze 4jaar is es terug te checken, dan weten we zeker of het al of niet dicht is. Is het niet dicht, kan het eventueel later als ze 40jaar of zo is, problemen geven, ivm tromboses op zo, maar dan steken ze parapluke in ofzo. Conclusie was dat er naast dat kleine gaatje niets te zien is, en er geen reden tot zorgen is. Het zou ook kunnen dat haar longblaasjes nog niet groot genoeg zijn om het bloedtoever door te kunnen of zo... das belangrijkste dat ik onthouden heb, nochtans paar keer mijn pa de uitleg herhaald hehe, dom of dom, dus ben eigenlijk wel opgelucht hoewel er niet echt een uitspraak is waar het geruis vandaan komt liefs flyke
Nou iig niets ernstigs Fluyke daar moet je je ana vast houden en ook jouw cardoi zei dus dat als ze zo actief is en niet blauw ed wordt het goed zal zijn (dat zijn mijn kidnerarts ook nl)! Hope: hoe is het gegaan bij jou? Amber: jij hebt vanaf deze week dagelijkse meldplicht he
kwam even kijken voor Flyke. gelukkig, geen alarm. Ben je er een beetje gerust op? Het klinkt in ieder geval niet erg verontrustend in mijn oren, behalve dat ´gaatje´. Maar als jij zegt dat de arts dat niet ernstig vindt en dat dat niets met de ruis te maken heeft, dan laat ik me graag geruststellen. me2, nu al meldplicht... ohoh.... het gaat te snel! Donderdag wordt tapijt gelegd op zolder, dan kan eindelijk alles naar boven en dan kan ik eindelijk de kamers gaan herinrichten! dat werd verd.... tijd! truste meiden
Hey meiden, ik heb het "overleefd". De verdovingsspuiten waren wel akelig, maar daarna, buiten het trekken en porren, niks meer gevoeld. Mijn zus mocht NIET mee naar binnen. Ze zijn bang dat ze meer zorgen hebben aan "de kijkers" als die b.v. flauwvallen, als aan de patient. Dus ik moest het alleen doen. En ik geloof dat Flyke dat vroeg: het was mijn leuke oudere zus die mee ging. Niet mijn zwangere zus please niet zeg. Ik heb in totaal 3 zussen, waarvan 2 ouder en 1 jonger ( de zwangere) Nu voel ik het wel behoorlijk trekken allemaal. Doordat ik bang ben dat er teveel rek op mijn huid komt, ga ik een verkeerde houding aannemen, waardoor ik weer last van mijn schouders en nek krijg ik ben wat lekkers he? Dalijk maar 2 paracetamol en dan wat slapen. De eerste nacht "knobbel loos". Flyke ik ben blij dat je nu meer duidelijkheid hebt. Ik hoop dat je wat gerust bent gesteld. Zo nu ga ik lekker slapen. Trusten allemaal. Liefs Hope
Nou meiden, hier zit ik dan ( midden in de nacht) en klaar wakker. Ik ben al van 03:15 wakker. Eerst nog wat liggen draaien in bed, maar uiteindelijk maar opgestaan. De snee trekt nu behoorlijk. Nu kreeg ik ook nog last van mijn rug en darmen, ik had honger en als je eenmaal wakker bent, wat ga je dan doen.........................? .......piekeren natuurlijk. Nou dan kun je maar beter opstaan en gaan forummen, hahaha Nou dat wordt een lang dagje............pffff ( wordt al moe als ik eraan denk ) Liefs Hope
hey hope heb je nog een beetje kunnen slapen? hoe gaat het nu? Me2, geef je dan het hele ontbijt aan JP? heb je een speciale speen voor een papfles, ik heb een fles van avent met 3 gaatjes er in, kan ik hier ook pap in geven, wil dat eens proberen om als ze zo vroeg wakker is om een fles in bed te geven, hoeveel pap doe je dan door de melk? trouwens nu we het er over hebben gisterenavond wilde dominique de fles niet dus heb er maar pap van gemaakt, dat heeft ze opgegeten, om zeven uur naar bed, om twaalf uur even wakker, speentje gegeven sliep ze zo weer verder, vanmorgen kwart over zes was ze wakker, heb haar beetje drinken gegeven, ze sliep weer verder tot zeven uur. Zou het kunnen zijn dat ze door de pap een voller gevoel heeft? en daardoor langer slaapt, of is dit toeval? Jette
Hope, balen zeg dat je zo vroeg al wakker was. Heb je daarna nog kunnen slapen? Ik hoop het voor je........... Dat piekeren werkt niet, maar ik ken het hoor........... Gelukkig heb je het erop zitten. Wel allemaal veel dingen bij elkaar hoor zo. Probeer wat rust te pakken meid. Even voorlopig thuisblijven misschien? Wie weet kun je dan een beetje opladen. Franka, wat een k*tzooi zeg! Laat het verdriet gaan, dit is ONEERLIJK! Hele dikke knuffel meis! Amber, hihi ja nu al meldplicht hoor, je weet maar nooit. Maar ik denk dat de kleine wacht totdat jij alles klaar hebt in huis hoor. Dat hoop ik in ieder geval voor je. Me2 en Amber ik ben erg benieuwd naar jullie namen! Jette, pap schijnt inderdaad wel vullender te zijn hoor. Ik ben ervan overtuigd dat de kindjes van fases aan elkaar hangen. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze meer honger heeft en daardoor eerder wakker wordt. Gewoon even blijven proberen met die pap. Flyke, fijn dat het niet verontrustend is. Kan me voorstellen dat het verhaal van de arts langs je heen is gegaan, gelukkig was je vader mee. Lief van hem zeg! Nu proberen te genieten van je meisje, en natuurlijk blijven opletten. Me2, jullie valentijn klinkt super. Echt leuk zeg! Heerlijk dat je zo verwend bent! X Marieke
Hier verder alles goed. Neia lijkt weer in haar gewone ritme terug te komen. Ze slaapt nu ook weer de nachten door en dat is heerlijk. Verder is ze echt een lieverd. Gister heb ik weer de hele dag gewerkt en dat was lekker. Neia had het ook super gedaan bij opa en oma. Vandaag lekker een vrije dag. Vanmiddag even met neia naar het cb en dan wat boodschapjes doen. X marieke
hey marieke, fijn voor je dat het werken goed ging, heb je nog last? opa en oma hebben zeker ook wel genoten? hoeveel dagen ben je aan het werk, en hoe doe je dat met opvang? tja ik kan wel pap gaan geven s'avonds, maar dan krijgt ze drie keer per dag pap, ze wil namelijk geen brood eten, of ik moet al s'morgens de fles geven, tjeetje dacht ik dat ik net een goed schema had, gooit ze het me weer in de war! jette
Gelukkig Flyke, dat het er toch goed uit lijkt te zien! Dat neemt je toch wat zorgen weg, he, zo'n bevestiging van een dokter. O ja, ben toch niet ongesteld geworden, geen idee, er kwam niks, wel gevoel in mijn buik en roze slijm, maar niks... dus loos alarm, ik wacht het wel af, het zal vast wel weer een keer komen :x ... Hope, jij was er idd wel erg vroeg bij vandaag . Toen lag ik nog lekker op een oor. Hoe gaat het nu met je? Al weer wat beter? Ik dacht dat ik even kon posten, maar Rick meldt zich net... X Jude.
Flyke, toch wel weer een geruststelling nu. Ik kan me voorstellen dat je even flink van streek was hierom. Hoop dat je nog een fijne dag verder hebt gehad. Knuffel je meissie nog maar eens extra! Hope, kon je niet slapen van de pijn vanacht? Ook al is het een kleine ingreep, het blijft vervelend en die spuiten......ik ben er geen liefhebber van hoor! Maar nu is de cyste weg en dat is ook wel weer fijn. Ik hoop dat je er geen pijn meer van hebt. Ik bedoelde de vlinders en de onderste tekst, voor altijd samen. Ik kijk er steeds naar vind de vlinders echt erg mooi. Amber, heb je je al gemeld vandaag? hihihi Laat je kleintje maar even lekker zitten waar die zit. Ik ben ook wel benieuwd naar jullie namen, stuur je nog kaartjes? Hier eigenlijk niet veel spannends te melden, gisteren toch maar weer hormoonzalf gesmeerd bij Eline, ze zat weer helemaal onder de eczeem en had erg veel jeuk. Ik had eigenlijk niet willen smeren en 5 dagen alleen BV willen geven, kijken of het dan ook minder zou worden, maar dat kon ik haar niet aandoen. Het is gewoon even afwachten hoe dit zich verder ontwikkeld als ze naar volledige FV gaat. KOmend weekend gaan we voor het eerst logeren met Eline. Natuurlijk; carnavalsweekend! Komen we eerst weer langs Amber, dan via Marla tot bijna aan Jude! hihihi Maar eerst nog even 3 dagen hard werken, is erg druk op dit moment en redelijk veel collega's zijn op vakantie, dus even doorzetten! Iedereen dikke kus Minka
MInka; klinkt leuk dat carnavalsweekend...helaas net niet ver weg genoeg om ook langs mij te komen! Jette: ik geef savonds en smorgens pap in een Aventfles met een papspeen van Avent (zo'n I,II,II speen). Dat vult meer en dan slapen ze beter. Ik gef smorgen idd het hele ontbijt in een fles als hij wakker wordt rond 6 uur...hij slaapt daarna tot 8 a 9 uur dus da;s prima. Ja die schema's veranderen steeds..... Hope: fijn dat de ingreep meeviel, minder fijn dat je nu de hele nacht wakker lag! Gaat het nu beter met de pijn en het piekeren? Amber: idd eerst even het kamertje af, daarna heb je wel elke dag meldplicht Jude: toch geen ongi dus. Bij mij kwam de cyclus pas weer terug toen ik echt helemaal stopte met bv dus ook de ochtend en avond voeding. weet je al wat je gaat doen vwb ac? Bij mij kwam de eisprong meteen in dezelfde week dat ik helemaal stopte met bv dus "hing" er wel al om en was meteen zwanger...let dus wel op als je dat nog niet wil ... Marieke; klinkt alof jij ook een paar super dagen hebt dat alles lekker loopt! Geniet ervan want voordat je het weet zit je weer in "zo'n fase" hahahaha Ik heb gisteren vrij genomen want JP moest steeds over te geven. Vandaag nog een beetje diaree maar al weer stuk beter...Hij is wel al een aantal dagen mega zoet en we genieten enorm van ons ventje...nog maar 8 weken en dan wordt ons kleine meisje verwacht...man wat gaat de tijd snel...
Even een kort bericht voordat ik mijn bed in duik. De pijn aan de "snee" is nog wel aanwezig. Maar het gaat wel. Vannacht het wakker liggen was een combinatie van een aantal fatoren. Maar ik schreef net al in mijn andere topic: de pijn van die snee of in mijn rug of waar dan ook, stelt niets voor en is niets in vergelijking met de pijn in mijn hart. Soms is het even moeillijk om positief te zijn....... ( vermoeidheid zal nu ook wel een grote rol spelen, want de tranen rollen nu over mijn wangen......) Hope