tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Miriam: welkom terug! Klinkt als ene goede vakantie en als ik het zo hor (overgeven) zal morgen ook weer een goede echo zijn!

Franka: hoop ook zo dat de nieuwe medicatie nu hunwwerk goed gaan doen...elke keer weer die teleurstelling....moet nu toch een worden beloond dat wachten.
    Reken maar dat als de 2de er is wij zeker nog tijd voor julllie hebben hoor!

Hope: jeetje al weer een jaar geleden met IVF begonnen....lijkt als de dag van gisteren.......Het kan toch niet anders dan dat er iets of iemand moet zijn die vindt dat jullie nu wel voldoende op de proef zijn gesteld. Dat jullie een kindje verdienen en er alles voor over hebben mag nu toch wel duidelijk zijn! Opgevers zijn jullie zkeer niet! Knuffffff!

2. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hey miriam, blij dat je weer heelhuids terug bent meis, fijn dat je het zo leuk hebt gehad!

Hope alweer 1 jaar :confused: meis wat is die tijd snel gegaan en wat vindt ik het sneu voor je dat het nog steeds niet gelukt is, ik begrijp dat je de hoop verliest, ik snap dat heel goed!
    Hoe lang wil je man nog doorgaan dan?
    Ik begrijp dat het steeds weer een teleurstelling is, maar je moet doorvechten hoor je moet@!

Hier gaat het weer beter met het slapen, ze wordt nu 1x sávonds wakker en 1 x s'morgens erg vroeg zo'n uur of vijf, dan slaapt ze nog tot half zeven / kwart voor zeven, dat is al weer een hele verbetering.
    Ze slaapt ook niet meer zo onrustig.
    As. weekend gaan we naar Denemarken, onze fokvereniging waar jetteman in het bestuur zit heeft deze trip georganiseerd, vrijdagmorgen weg, onderweg in duitsland een bezoek aan een hengstenhouderij, s'avonds diner / overnachting in hotel, s'morgens naar grote hengstenhouderij in denemarken en dan s'middags weer terug, s'avonds nog gezellig ergens eten, heb er zin in!

Liefs
    Jette

3. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    meiden inderdaad een mooie echo hartje geluisterd zelfs en zeer uitgebreid alles nagekeken
    ziet er allemaal top uit ben helemaal blij gelukkig en de baarmoedermond is groot genoeg houdt in dat er geen bandje om de baarmoedermond hoeft te komen, de kweek is afgenomen en 12 maart krijg ik daar de uitslag van

dus al met al een zeer fijne en goede controle

en miriam is even weer helemaal blij

gr miriam

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Fijn, fijn fijn Miriam! Op naar een goede uitslag van de kweek!

5. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hey miriam geweldig meis, hardstikke goed ga zo door!

Nog even een vraagje he, misschien vindt je het vervelend maar dan moet je het maar zeggen!
    Je krijgt nu extra controles volgens mij, is het zo dat wanneer je bij danique meer controles had gehad, het eerder ontdekt zou kunnen worden er dan iets aan gedaan had kunnen worden, of zelfs voorkomen?

liefs
    jette

6. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee lieve Miriam,

Kwam even spieken voor bericht over de echo en inderdaad weer een goed bericht! Heerlijk! Oh meid ik ben zo blij voor je. Nog even wachten op de kweek maar dat is vast ook goed, dat moet gewoon. Durf je al te genieten?

Veel liefs voor allemaal,

Neeke

7. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Hey Miriam, geweldig nieuws meid! Op naar de volgende goede echo! Fijn he dat ze je zoveel echo's geven! Bij mij in het ziekenhuis deden ze ook standaard elke keer een echo, dat vond ik zelf ook wel erg fijn om elke keer te zien dat het goed was.

Die vraag van Jette, ben ik ook wel benieuwd naar...

Marla, ik ben ook helemaal vergeten je te feliciteren met de eerste verjaardag van Famke, bij deze dus alsnog van harte!

Franka, ik kan me voorstellen dat het echt zwaar voor je is, steeds weer opladen voor een nieuwe ronde... ik hoop dat de nieuwe medicijnen aanslaan.

Marieke, hoe is het nu met je vader?

Hope. al weer een jaar geleden... wat gaat de tijd toch ontzettend snel... hopelijk kun je volgend jaar om deze tijd met een veel positiever gevoel terugkijken naar het afgelopen jaar :D . Vorig jaar om deze tijd zag ik het zelf ook niet meer zo zitten allemaal... Mijn schoonzusje en overbuurvrouw stonden op het punt van bevallen en wat had ik zelf... nog helemaal niks, dat deed echt pijn... Ik herinner het me nog als de dag van gisteren, Hope volgens mij hebben wij toen nog zitten msn'en toen mijn overbuurvrouw was bevallen...

Pfff.... helaas heeft het virus hier ook toegeslagen :( . Vorige week was mijn man ziek en nu zijn Rick en ik aan de beurt. Allebei zondag verkouden geworden. Gelukkig heeft Rick geen koorts, alleen zit zijn neusje verstopt en hoest hij soms, ik vind het heel eng en mijn hart breekt echt als ik hem zo hoor... dan huilt hij ook echt zielig :cry: .

En met mij zelf, gaat nu ook even wat minder dus, maar van mezelf kan ik het beter hebben, gewoon extra paracetamol erin en rustig aan doen en dan gaat het wel weer wat beter.
    En ja, ik hoop niet dat ik Marieke achterna ga, maar ik heb toch nog wel wat last van de knip, alles is op zich wel goed geheeld en zo, maar er zit nog steeds een pijnlijke plek, en dat voel ik soms ook als ik loop of zit of sta, dan trekt het zo'n beetje, niet elke dag gelukkig, maar toch. Pfff... ik heb nu toch maar die afspraak gemaakt voor dat spiraaltje, kan ik dit meteen even navragen... Ik hoop toch dat het tegen die tijd (31 maart pas) vanzelf weg is gegaan...

X
    Jude.

8. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Wat een fijn nieuws Miriam!
    Gefeliciteerd met je echo en zo te horen gaat het de goede kant op.
    Geniet er maar lekker van.

Liefs Franka

9. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ja jette als ik bij danique betere controle's had gekregen dan had ik antibiotica kunnen krijgen en dan natuurlijk ingenomen en had de infectie bestreden kunnen worden/zijn.

we hadden dan meer kans gehad dat het goed zou gaan helaas is dit altijd achteraf dat je die dingen weet, voordeel is dat er daardoor nu dus zo strak gecontroleerd wordt.

Maar ik geniet nog niet vol hoor wel iets meer telkens maar juist die aanloop naar de uitslag nu van de kweek en daarna de aanloop naar de 20 weken echo pfff echt doodsangsten soms. Maar ik wil daar niet te veel over denken.

Ben wel heel erg blij dat de 12 weken behaald zijn. De eerste grote enge stap is genomen en nu stapje voor stapje verder

10. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ik begrijp je angst, maar net als je zelf al zegt je wordt scherp in de gaten gehouden!

Probeer ook een beetje te genieten meis!
    maar ja makkelijker gezegd dan gedaan!
    Elke dag is er 1!

jette

11. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    He meiden, hier nog geen nieuws......
    Ik probeer mijn ouders al even te bellen maar ze nemen niet op, misschien hebben ze nog wel geen nieuws, afwachten dus.
    Gister de crematie van de vriendin van mijn (overleden) opa gehad, dat was natuurlijk een rotdag. Verder alles zijn gangetje. Neia is een schatje, ik voel me elke dag gelukkig door haar, en dat gun ik iedereen!

Hope, met verdriet lees ik jouw verhaal. De afgelopen maanden heb ik vaak gedacht; als ze maar niet de hoop op geven. Nu ben je gelukkig nog een kleine beetje hoopvol, maar jullie hebben zelfs al aan het "einde" gedacht, wat verschrikkelijk moet dat zijn.
    Ik denk voor jullie in de toekomst, in een hele mooie toekomst............

Jude, jeetje meid, we hadden er laatst nog over, maar je hebt er dus nog steeds zo last van?
    Inderdaad gelijk even laten bekijken hoor, als je dat spiraaltje laat zetten. Steekt het niet?
    Zielig he als die kleintjes zo ziek zijn? neia is 1 keer heel erg ziek geweest, met het rs-virus. Dat was werkelijk verschrikkelijk! Heel veel sterkte!

Jette, heerlijk zeg even op en neer naar denemarken!
    Blijft Dominique dan bij oma?

Miriam, wat geweldig zeg! GEFELICITEERD met je super controle!
    Ik ben zoooooooooooooooooo blij voor jullie. heerlijk om vrolijke berichtjes van jou te horen.
    Ook lekker dat je vakantie zo goed was. Nu weer naar de volgende mijlpaal toeleven.

Franka, die moed lijkt me in jullie geval inderdaad soms ver te zoeken. Wat moeilijk zeg om jezelf weer iedere keer te herpakken.
    Ik hoop zo voor jullie dat dit nieuwe medicijn jullie droom laat uitkomen!

X marieke

12. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    marieke wat moet het toch ongelooflijk moeilijk nu weer voor jullie zijn.

pfff denk wel eens aan je en dan denk ik het houdt echt nooit op voor jou

knuf

meiden hier gaat het goed nog steeds hondsberoerd hou echt bijna niks binnen soms lijkt het nog erger dan toen met danique pfff
    je wordt er heel moedeloos van in de zin nergens geen zin meer in de fut is er uit momenteel

werk ook maar 4 uur per dag mits ik niet beroerd op de fiets hoef anders blijf ik thuis.
    uwv heeft vandaag gebeld en gaf als optie om maar even 2 weken thuis te blijven en dan belt ze terug dit moet ik overleggen met de arbo arts zei ze.

dus dat moet ik ook nog doen.
    kijken wat hij zegt.

mensen tot later liefs mir

13. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    miriam: voor eerst dikke proficiat met je terug goede echo, had gepiept op het werk en ging dan savonds reageren maar is er niet meer van gekomen, sorry :oops: ben heel blij voor jullie, nog altijd zo misselijk lees ik? hoop dat je je snel wat betert voelt, tussen 12-16weken neemt het dan terug wat af zeker of heb ik het verkeerd voor?

hope kan me voorstellen dat je vorig jaar toen je aan ivf begon hele andere verwachtingen en voorstellingen had, en ik hoop met jullie mee dat jullie grote wens mag uitkomen met hulp van iemand of iets, doet er niet toe, het moet gewoon! knuffel

franka, geldt ook voor jou, ik hoop dat die nieuwe medicijnen hun invloed hebben, het steeds opkrabellen, nieuwe energie en moed vinden, ben echt blij dat het je lukt en je die opnieuw vindt, het moet gewoon lukken! knuffel

jette, geniet van je weekend!

jude, ai das minder nieuws allemaal, hoop dat Rick en jij er snel door zijn en ivm die knip, het is wel nog allemaal redelijk recent he, ik herinner me ook nog dat ik 2maanden na de knip nog een raar gevoel had daaronder, hoop dat met de tijd het afneemt!

marieke, nog altijd geen verder nieuws ivm je vader, lastig zo zenuwslopend niet weten wat of hoe, hoop dat je snel meer weet

de rest vele groetjes
    amber waar zit je met je meldingsplicht? hehe

hier alles goed, hoop alleen dat Merel niet ziek wordt, 6zieke kindjes maandag afgebeld in de creche, merel wat hees, hoest, snotneus maar toe nu toe geen koorts, houden zo liefst. voor de rest evolueert ze terug, weer enkele nieuwe dingetjes geleerd, zwaaien met haar handje als ik dada zeg enz, zoentjes....en zoals marieke aangaf, ik gun jullie het ook zo erg lieve hope, franka en miriam (dat alles verder goed blijft gaan) zodat jullie ook jullie geluk waarop je zo langt wacht en verdient kunnen meemaken!

liefs
    flyke

14. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    O jee Miriam, heeft de misselijkheid weer toegeslagen? Hopelijk ben je er snel vanaf... Maar ja, 't is voor een goed doel, he!

Flyke, ik hoop het ook dat over niet al te lang toch alles weer de oude is daar beneden, anders komt er nooit een tweede hier ;) . Ach... 31 maart is nog lang, wie weet gaat het tegen die tijd wel goed, maar toch een geruststelling dat ik het dan wel kan aankaarten, mocht het nog niet goed zijn.

En leuk he, hoe snel die kleintjes dingen leren. Ik zie het al bij Rick, natuurlijk kan hij nog niet zo veel, maar wel zie je toch veel verschil met helemaal in het begin, echt leuk!

Hopelijk wordt Merel niet weer ziek, zo zielig zo'n ziek kleintje. Wij zijn ook nog niet beter, al gaat Rick beter dan ik, ik voel me nog echt niet fit.

Pfff.... dit is de laatste week van mijn bevallingsverlof... eigenlijk zou ik aanstaande dinsdag weer moeten gaan werken, maar ik heb de maand maart ouderschapsverlof en de maand april vakantiedagen nog van 2008, ik ga 5 mei pas weer beginnen. Ik zou er niet aan moeten denken om volgende week weer te moeten beginnen, daar ben ik nog niet aan toe. Maar tegen de tijd dat het 5 mei is heb ik er denk ik wel weer zin in, het is toch maar voor 3 dagen. Steeds maar thuis zitten gaat op een gegeven moment ook vervelen...

Liefs,
    Jude.

15. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    He meiden,

Sorry, sorry, ben al een tijd niet meer geweest, maar heb het erg druk gehad en weinig puf om s'avonds nog te posten.
    Heb wel meegelezen hoor! ;)
    Hier alles prima, eczeem en allergische reacties van Eline gaan op en af, even zo doorgaan met voedingen om te bekijken of we de precieze oorzaak kunnen achterhalen.
    Maar jeuk of geen jeuk, snotterbellen, hoesten, ze blijft supervrolijk!

Amber, waar ben je? is alles goed? Laat je snel wat horen?

Marieke, nog nieuws te horen gekregen over je papa? Ik denk aan je, dat weet je!

Miriam, dikke proficiat met de goede echo, nu de onderzoeken nog afwachten, maar klinkt allemaal erg positief meid!

Franka, ik duim dat de nieuwe medicijnen goed aanslaan, al weer halverwege een nieuwe cyclus?

Hope, weer 1 jaar verder :cry: kon ik maar toveren, dan kwam alles snel in orde, ook bij Franka.

Jette, geniet van je weekend. Wel even lekker om er tussenuit te gaan naar denemarken. Ik neem aan dat Dominique niet meegaat.

Jude, het is niet te hopen dat je marieke achterna gaat. Laat het inderdaad maar even nakijken. Lekker dat je nog verlof hebt. Ik heb ook een maanje extra genomen en was ook erg fijn.

Neeke, alles goed met de jongens? en zelf ook druk?

Marla, nog van harte met Famke, sorry dat ik niet eerder ben komen feliciteren :oops:

Me2, wanneer is je laatste trip naar NL? Bijna lekker gaan genieten van je verlof meid! Gaat alles goed met je suiker? heb je het een beetje onder controle met spuiten/medicijnen?

Flyke, is Merel nog ziek geworden? lief he als ze zwaaien en echt reageren!

Meiden, heb een druk weekend voor de boeg. Nog 2 nachtkjes slapen en the big 4 0 is een feit :( Krijg redelijk veel visite voor ons doen, maar vieren het samen met de verjaardag van Minka-man (09-03) dus in 1 x van de ellende af hihihi
    Allemaal heel veel liefs, dikke knuffels en hoop tot snel.

Minka

PS heb nog een fotootje geplaatst! werd wel weer tijd, had alles eraf gehaal i.v.m. de verhuizing van de site, maar dat was niet nodig geweest!

16. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Even snel vanaf mijn werk:
    Ik kreeg net een smsje van Miriam dat ze bij de gyn zat vanwege haar misselijkheid. Maar ze moet daar blijven.
    Ze weet nog niet hoelang ze moet blijven.
    Urine was goed, bloed wordt onderzocht.

Meis, ik duim voor je dat je snel naar huis mag en alles goed is!

Dikke kus Marieke

17. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Jeetje, ik wist niet dat ze zó misselijk was.
    Ik hoop, dat alle uitslagen goed zijn en ze snel weer naar huis mag.
    Ik ga héél hard duimen!

18. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Miriam,
    wat is er aan de hand?
    Ze laten je toch niet zomaar blijven van de misselijkheid?
    Meid, hoop snel goed bericht te horen.
    Dikke knuf

Marieke bedankt voor het doorgeven

19. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Lieve Miriam, toch niet weer zulke erge misselijkheid...hopelijk gaat het snel beter met je en kan je snel naar huis!
    Knuf!

20. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Ik heb nog niks van Miriam gehoord, ik zal haar zo even smsen.
    Misschien dat ze uitgedroogd is, of misschien omdat ze de vorige keer ook zo misselijk was. Of misschien omdat ze deze keer heel voorzichtig willen zijn?

Bij ons gaat het ook niet goed, daarom was ik al even niet geweest.
    Mijn schoonvader is woensdagavond opgenomen in het zh.
    We schrokken enorm omdat hij 2 jaar geleden ook een hartinfarct heeft gehad.
    Dus wij Neia bij mijn ouders afgezet en snel naar het zh geracet. We zijn tot 1 uur 's nachts gebleven. Waarschijnlijk was het een klein infarct en zit er ergens een vernauwing. De hartfilmpjes laten geen hele grote afwijkingen zien, dus geen reden nu meer voor paniek. Maandag wordt hij gecatheteriseerd.
    Pff dat waren weer heftige dagen zeg. Ik haat ziekenhuizen.....
    Nu afwachten dus tot maandag.

Van mijn vader weten we nog niks, behalve dan dat het langer duurt omdat eerst alle scans op dvd gezet moeten worden.

Ik ben helemaal kapot, vandaag ook nog gewerkt. Gelukkig is Neia een schatje. Helaas slaapt ze wel erg onrustig.....Hopelijk kunnen we vannacht een beetje bijtanken.
    Morgen een enorm drukke dag. Omdat Mark maandag 30 wordt hebben we morgen een groot feest met ca. 50 man. :confused: Eigenlijk wilde we het niet door laten gaan, maar mijn schoonouders staan erop.
    Gelukkig komt mijn moeder helpen, maar het zal wel een flink gesjouw worden met staantafels, een tent, boodschappen en hapjes klaarmaken..............
    Wish me luck! ;)

X Marieke

Deel Deze Pagina