tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussion in 'Vlinder clubs' started by flyke, Oct 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Jeetje, wat een berichten allemaal!
    Miriam meid, we hopen hier dat alles ok is...
    Marieke, sterkte, je krijgt het wel weer flink voor je kiezen zeg...

pff, maak me toch wel zorgen om Miriam..:(

2. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0
    Idd wat een nare berichten hier.

Miriam , ik hoop dat ze je daar houden puur uit goede zorgen en dat er niks aan de hand is.
    Ik denk aan je.

Lieve Marieke, ook jij hele veel sterkte.
    Wat een toestanden allemaal. Houdt het dan nooit op?

Liefs Hope

3. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    meiden ben gister avond toch nog weer los gelaten en mocht naar huis.

zal even bij begin beginnen.

Wil niet altijd klagen dus mischien dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest kwa mijn misselijkheid hier en in het ziekenhuis.

Maar het is dus zo heftig dat alles er weer uit komt niet direct maar wel later en ik trek het niet meer ben op heb geen zin meer.
    Dus heb een extra afspraak laten plannen donderdag gebeld vrijdag er tussen heel fijn.
    Ik dacht echt even erheen en dan een nieuw respect andere medicatie en vrolijk door maar
    ze waren bang voor uitdroging dus moest blijven ze willen me ook naar maatschappelijk werk daar op het ziekenhuis hebben. dus mocht gaan bellen dat ik niet naar huis kwam
    Nou ik schrok me dood echt dacht nee ik ben toch fitaal genoeg maar ze dachten er anders over.

Bloed prikken plassen in een potje en naar opname echt ik was alleen vreselijk het zat me enorm hoog dat ik zo overvallen was. Maar werd enorm goed opgevangen.

Bij de opname werden alle mogelijke oorzaken doorgenomen.
    Geen vocht binnenhouden dus infuus en een paar dagen hier, of het valt mee en dan ter observatie en dan morgen na huis.

maar de misselijkheid in deze hefige vorm waar kkomt dat vandaan.
    Dus maatschappelijk werk mischien toch alle stres onzekerheden en angsten

Mischien hebben ze deels gelijk

Tegen kwart over 8 s 'avonds hoorde ik dat bloed ook goed was urine was al goed bevonden en ik moest ter observatie blijven kreeg geen infuus dus ik zo brutaal als ik ben vroeg moet ik dan echt blijven kan ik niet na huis en daar lekker bedje in gaan.

Ze weer overleggen en eigenlijk zagen ze ook niet waarom ik blijven moest dus mocht naar huis
    heerlijk om 9 uur s avonds naar huis met nieuwe medicatie hopend dat deze zetpillen beter werk leveren en ik meer binnenhou

Meiden sorry voor jullie zo ongerust maken.

En marieke wist ik van wat er bij jou allemaal speelde had ik je niet lastig gevallen
    knuf en je bent een schat
    jullie allen
    ga even naar mijn lieve buuf toe thee drinken en hopen dat het er in blijft.
    knuf

4. franka

franka Bekend lid

Nov 12, 2006
    751
    0
    0
    Hé Miriam, blij je hier weer te 'zien'
    Gelukkig was ales goed (op de vreselijke misselijkheid na)
    Ik hoop, dat de medicijnen aanslaan en het snel weer minder wordt.
    Dikke knuf

Marieke, ook voor jou een dikke knuf. Wat een hectiek en onzekerheden bij jullie en dan ook nog een feestje organiseren :rolleyes: Wel lief, dat je moeder komt helpen. Heel veel sterkte en ook plezier op het feestje van Marc.

Meiden, morgen hebben we ook een jarige op het forum ;)

Fijn weekend
    Franka

5. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Miriam: he nee he weer die heftige misselijkheid zoals bij Danique...hoe kan het nou toch dat je dat dan pas zo laat krijgt want eerst ging het steeds wel, zei je, zelfs dat de misselijkheid afnam....En het hcg hormoon stabiliseert zich na 12 weken juist.....Hopelijk werkt de nieuwe medicatie want kan me voorstellen dat dit niks is zo....

Marieke: he gatzeg, wat een ellende toch weer....hopelijk knapt je schoonvder snel op!
    en an ook mArk z'n 30ste......zorg maar dat de gasten ook lekker zelf de handen uit de mouwen doen en gelukkig is je moeder er. Probeer toch nog wat te genieten! Dikke knuffel!

Minka: Bijna THE BIG 4 0! Ben je er klaar voor?

6. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ach ja het zal er wel bij horen denk ik.
    pfff je wordt er alleen zo moedeloos van soms

ga zo rustig beginnen om iets in mijn huisje te doen het ziet er uitgeleefd uit momenteel

moet van iedereen het rustig aan doen, maar wil wel iets doen dus ga heel langzaan aan het werk zeg maar

fijn weekend iedereen

en morgen een jarige dat moet gevierd worden hihi

7. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Bedankt meiden!
    Miriam , ik was gisteravond zoooooooooooo blij met je smsje. Gelukkig is alles goed. Ik weet hoe het voelt om je helemaal leeggetrokken te voelen door de misselijkheid. Het is erg naar. Hopelijk helpen de medicijnen.
    Enne niet zo gek doen he, je kunt me altijd bellen/smsen dat weet je!

Jaaaaaaaaaaa minka, morgen is de grote dag.
    Ik hoop dat je lekker zult genieten, vooral van je meisje! ;)
    Alvast een dikke knuffel van ons.

Met mijn schoonvader gaat het redelijk goed. Ze zijn natuurlijk bang en onzeker, maar hij doet het goed. Hopelijk is het snel maandag.

Mijn huis is er klaar voor ;) , nu ik nog......pfffffffff ben echt kapot, misschien zometeen nog maar even in bad liggen, als er tijd overblijft. ;)

X Marieke

8. Minka

Minka Fanatiek lid

Dec 25, 2006
    1,466
    0
    0
    Gelderland
    Gelukkig ben je er weer Miriam!
    Ik was ook wel even geschrokken. Maar voor de zekerheid kun je best een dagje blijven, beter als niet! Het is voor het goede doel natuurlijk!
    Ik hoop wel voor je dat de medicijnen goed aanslaan.

Marieke, ook blij te horen dat het weer iets beter gaat met je schoonvader.
    Probeer nog maar even lekker te gaan badderen voor alle drukte morgen en vanavond op tijd naar bed!

Ik kom net onder de zonnebank vandaan, was helemaal diep in dromenland geraakt. Ik ben gisteren op tijd naar bed gegaan, maar kan nog wel wat extra slaapuurtjes gebruiken.
    Ben nu aan het strijken (houd het ook even kort want het strijkijzer staat nog aan :( ) en dan nog wat opruimen en dan morgen de hele dag visite.
    We hebben elkaar een videocamera cadeau gedaan, en vandaag gekocht. Vanavond natuurlijk even uitproberen (accu's zijn nu aan het opladen)
    Maar.....ik ben niet de enige die morgen jarig is hoor!
    Marla-man nl ook!
    en Neia-man natuurlijk maandag.
    Er gaat dus druk gefeest worden dit weekend!

Liefs MInka

9. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    hey
    vlug door het strijken heen: minka een gelukkige verjaardag! drie dikke zoenen!
    geniet van je dag en van elkaar!
    ik heb nog niet kunnen bijlezen, zal hoogstwaarschijnlijk voor donderdag zijn,

goe weekend nog iedereen
    liefs
    flyke

10. franka

franka Bekend lid

Nov 12, 2006
    751
    0
    0
    Minka: GEFELICITEERD met je verjaardag!
    Een hele fijne dag vandaag!

11. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Lieve Minka,

Van harte gefeliciteeeerd!
    Hele fijne dag toegewenst, wij hebben hier mooi weer, ik hoop jullie ook!

liefs
    Amber

12. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0

Gefeliciteerd lieve Minka.
    Je hoort nu bij de 40ers.
    Maar je bent zo jong als je je voelt.
    Fijne dag nog.

De rest allemaal groetjes en knuffels van mij.

Liefs Hope

13. Jude

Jude Bekend lid

Nov 30, 2006
    654
    0
    0
    Minka, van harte gefeliciteerd met je 39+ ;) ! Wij hebben hier ook prachtig weer gehad, lekker wandelweer! Hopelijk heb je een gezellige dag gehad. En Marieke, jij ook hopelijk, alvast gefeliciteerd met je mannetje!

Goh Miriam, wat een gedoe weer. Ik hoop niet voor je dat je weer van die erge misselijkheid hebt, dat is niet leuk! Ik heb er gelukkig niet zo veel last van gehad, dus ik kan er niet over meepraten. Erg jammer voor je, het ontneemt je wel een beetje het plezier in je zwangerschap, die voor jou toch al wel beladen zal zijn. Wel goed dat je nu veel beter in de gaten gehouden wordt.
    Ik had het ook net voor mijn verlof dat ik even dacht naar het ziekenhuis te gaan en dat ik een nachtje daar moest blijven. Erg vervelend als je je er niet op hebt ingesteld en het totaal niet verwacht (ik had werk ook al gebeld 's ochtends dat ik wat later zou komen...). Nou, ze zullen echt wel weten of het beter is te blijven Miriam, maar ik kan me voorstellen dat je liever thuis bent. Doe je het wel een beetje rustig aan?!

X
    Jude.

14. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Minka: op de valreep nog: VAN HARTE MET JE BIG 4.....0 Hopeljk hebben jullie een leuek dag gehad!

15. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Hoi meiden,

ik ben terug meiden, tjemig wat een nieuws allemaal, jammer genoeg niet allemaal goed nieuws!

Mir meis ben wel even geschrokken van je nieuws hoor, maar ze kunnen je beter uit voorzorg even opnemen al begrijp ik wel dat ze je enorm hebben overvallen!
    Het is hardstikke vervelend hoor die misselijkheid, het is slopend, hier is ook een vrouw in mijn buurt die zwanger is en nu al 4 x is opgenomen in het ziekenhuis vanwegen het constant overgeven!
    Echt een drama!

Marieke wat naar van je schoonvader, hoe gaat het nu met hem?

Minka van harte meid met je verjaardag, beetje laat maar beter laat dan nooit!

Jette

16. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    onze dagen in denemarken waren echt een succes, wat mooi meiden, we hebben echt genoten!

Heel veel paarden gezien heel veel informatie gekregen, mooi hotel, s'avonds nog even heerlijk in de bar gezeten was super gezellig.
    Het slapen bij opa en oma was niet echt een succes, Dominique slaapt de laatste tijd al erg onrustig en is vaak 2 a 3 x wakker, maar bij ons is het een speentje geven, beetje drinken en ze slaapt weer verder, maar ze heeft bij opa en oma alles bij elkaar gekrijst :cry: ze heeft oma vaak wakker gehouden die was dus echt kapot, ik baal er echt van maar ik kan er natuurlijk ook niks aan doen!
    Het was zelfs zo erg dat oma haar eerste reactie was dat ze liever had dat ze voorlopig niet meer kwam slapen, dit deed me wel pijn, maar heb ook heel duidelijk gezegd dat wanneer het mijn moeder te zwaar werd we het slapen voorlopig maar uit moeten stellen.

ik snap het echt wel, ik kan er ook niks aan doen, kan moeilijk de batterijen eruit halen.
    Vannacht thuis geslapen 2x wakker geweest niet gekrijst dus het ligt toch aan het uit slapen gaan. Weet nu n iet wat te doen, wel weer weg brengen te slapen (ze moet er toch aan wennen) of juist eerst thuis houden!
    Dit was dus een nare manier van thuiskomen.
    Heb aan mijn moeder gevraagd of ze nog wel van haar kleinkind hield na dit slaapprobleem maar dat was geen probleem ha ha ha!
    Maar weet nu niet zo goed wat ik er mee aan moet, wil mijn moeder hier niet mee opzadelen, dus denk dat ik haar voorlopig maar thuis hou!

Jette[/list]

17. Minka

Minka Fanatiek lid

Dec 25, 2006
    1,466
    0
    0
    Gelderland
    Meiden dank jullie wel voor de felicitaties!

Ik kan het nu echt zeggen; het doet geen pijn om 40 te zijn :)

We hebben een heerlijk dagje gehad, best veel bezoek, maar lekker verdeeld over de dag en s'avonds niet al te laat.

Marieke-man van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag en Marla-man gisteren, hoop dat jullie ook een leuke dag hebben gehad.

Jette, ik zou je moeder de vrije keus laten of ze op korte termijn op Dominique wil passem s'nachts. Ze moet het zelf maar aangeven of ze het aan kan of niet.
    Desnoods probeer je het eens bij iemand anders, anders raakt ze er inderdaad niet echt gewend aan.
    Ik zou me er geen schuldgevoelens over aanpraten., misschien wil ze gewoon mama zien als ze wakker word.
    Wel fijn dat jullie een leuk weekend hebben gehad. Klinkt allemaal super!

Miriam, gaat het al wat beter met de nieuwe medicijnen?

Ik loop de hele dag al te lanterfanbteren op het werk, kan er niet inkomen vandaag! dus dacht kom eerst maar eens posten hier :)

Allemaal dikke knuf
    Minka

18. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    tja minka bij iemand anders is geen optie, we hebben verder geen familie die kan oppassen ja jetteman zijn zus, maar die kent ze niet zo goed dus dat wil ik haar niet aandoen.
    Ook hebben zij drie honden en dominique is nogal bang voor die drie!

Ach ik laat het eerst maar zo, maar eens kijken wanneer mijn moeder weer wil oppassen, ik begrijp haar wel hoor, zou het zelf ook niet echt prettig vinden.
    Misschien moet ze gewoon eerst thuis maar eens een goed slaapritme hebben, al sprak ik gisteren met een vriendin, die heeft hetzelfde gehad met haar zoontje, vanaf het moment dat ie ging staan was het gebeurd met het goed slapen, dit heeft echter tot zijn vierde levensjaar geduurd, nou dan hebben we nog wat te goed! ;)

Jette

19. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Even snel in mijn pauze:
    Met mark's vader gaat het goed. Hij is vandaag gecatheteriseerd en ze hebben geen grote vernauwingen gevonden. Waarschijnlijk is het met medicijnen op te lossen. Het verdere nieuws krijg ik nog............

Hier alles oke. We hebben de grote verjaardag overleefd, en het was super gezellig. Gister alle troep opgeruimd, maar het viel me wel mee, we hebben 's middags ook nog lekker gewandeld.

Minka, ook hier: van harte GEFELICITEERD! Fijn dat je zo'n gezellige dag hebt gehad! Zo hoort het ook.

Franka, hoe is het met jou? Weet je al of de medicijnen hun werk doen?

Jude, hoe gaat het met de hechtingen? Voel je al een verschil?
    Hier niet echt, ik denk dat het zo blijft..........
    Ik blijven duimen voor je, dat weet je he?!

Jette, wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad in Denemarken!
    Maar ik snap goed dat je geen fijne thuiskomst hebt gehad.
    Ik herken je gevoel helemaal, dat het pijn doet om je moeder zoiets te horen zeggen, ook al begrijp je haar wel. Dat had ik ook toen mijn moeder na een dag oppassen had gezegd dat ze vervelend was geweest. Dat doet toch pijn.
    Ik zou Dominique en je moeder nu even rust geven. Ik weet zeker dat je moeder zelf erop terugkomt. En hopelijk slaapt ze dan ook een stuk beter.

Amber, hoe is het met jou? En met de kamertjes?

Me2, bijna verlof?

Marla-man, jij ook nog GEFELICITEERD! Marla, ik hoop dat alles goed met jullie gaat.

Miriam, hoe is het weekend verlopen? Lekker in bed doorgebracht?
    Ik hoop zo voor je dat die zetpillen een beetje helpen.

Hope, is het vloeien al opgehouden?

Flyke, heb je genoten van je weekend?

Ik ben vanmorgen nog met Neia naar het cb geweest. Alles was goed. Nog steeds niet flink aangekomen, maar gelukkig zei de arts ook dat ze het goed doet. Motorisch gezien ligt ze op veel punten al 4 maanden voor. Dus het kan ook door de beweeglijkheid zijn.
    Haar schaamlipjes zitten nog wel dicht, daar ga ik morgen mee naar de ha. De arts vond ook dat het slim was dat hij even naar haar kijkt.
    Daarnaast heeft ze nog steeds last van de ontlasting, dus even vragen of ze niks anders kan krijgen.
    Nu weer aan het werk...........

X Marieke

20. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Fijn te horen marieke dat het met je schoonvader redelijk goed gaat en dat het met medicijnen is op te lossen!

Mijn broer heeft vorige week een catherisatie gehad, hij had drie vernauwingen, hij moet wel geopereerd worden!
    41 jaar!
    tja zit in de familie en hij rookt stevig en heeft een stressvolle baan.

Hoe gaat het met jou?

Ja ik denk dat ik mijn moeder gewoon zelf laat beslissen, zij moet het er aan toe hebben, al zei ze vanmorgen dat ze bang was dat dominique straks helemaal niet meer bij hun wilde slapen.

Maar ik belde tussendemiddag even naar huis, toen zei ze alweer hoe zo'n heerlijke meid het is en hoe lief en hoe vrolijk, ach dat zit wel goed.
    Ik denk gewoon zelf laten beslissen, dan nog een keertje proberen gaat het niet, nou dan houdt het gewoon even op!

Het wordt toch erg moeilijk om het ritme te doorbreken van het wakker worden s'nachts, er zit echt een ritme in! een soort van gewoonte!
    maar ik wil haar s'nachts zo snel mogelijk weer in de slaap hebben en geen gevecht van een half uur!
    ik las trouwens net dat deze slaapproblemen ook veroorzaakt kunnen worden door overdag niet streng genoege regels, kindje vindt veiligheid in duidelijkheid!, zit misschien iets in, misschien moet ik wat strenger worden!

Jette

Share This Page