Miriam, heel veel succes morgen, ik zal aan je denken, blijf positief meid, deze keer komt alles goed! Marieke, wat een goed idee van je moeder, even lekker weg, genieten van elkaar en de mooie omgeving van Valkenburg. Goh, wat K#t van je baas, ik zo'n geval zouden ze nooit moeilijk mogen doen. Ik hoop dat er een oplossing voor te vinden is, anders bied maar aan dat ik een dagje voor je kom werken, dan neem ik wel vrij Echt supersterk van je vader dat hij zo 'n wilskracht heeft, je hebt het dus van geen vreemde! Ik hoop voor je dat je snel weer helemaal fit bent. Wat betreft die verdovingsspuiten, ik vind ze normaal ook niet zo erg, en heb er al vele gehad (2x eerdere vingers/duim, ooglidcorrectie, corticosteroide spuiten in elleboog en vingers) maar spuiten in mijn vingers zijn echt super pijnlijk! De vorige keer hield ik het bijna niet meer, vandaar mijn angst er nu voor Franka, lekker druk dus, en nu nog je verjaardag vieren, ik was al bang dat ik wat gemist had, maar het was al in januari Toi toi toi meid, ik duim super de super voor je. Hoe is het met de andere zieken? Jette, heeft het doorgezet en is je mannetje nog veel zieker geworden? Amber, alle aandacht nu voor jou. Goed rusten, even alles opzij voor je gezondheid en alle kracht voor je bevalling. Oh, het is al weer 20.00 u geweest, snel nog even aan de bak in het huishouden voor het weer te laat word. Tot snel allemaal Kus Minka
hey meiden ben er weer weekje niet geweest (gelukkig is de donderdag mijn vrije dag want in de week of weekend bijlezen komt er haast nooit van) er is veel geschreven, en vooral ivm zusje van me2 goh, ik schrok er ook van, mijn eerste reactie was ook, 18 weken? medisch mag of kan dit toch niet meer om het kindje te laten weghalen? mijn volgende reactie was al meer gematigd toen ik las dat het gevaarlijk kan zijn voor de moeder en de baby om de zwangerschap te laten verdergaan, vond het dan ook onwijs ***** dat die gyn geen extra informatie wou geven over gevolgen risico's enz...en nu weet ik precies nog niet mijn eindbesluit: ik herinner me ook nog die 20weken echo, en dat je alles zo duidelijk zag, ze dan hartje en alle functies checkten en alles werkte zoals het moest....en dan denk ik nee, dat doe je nu toch niet meer...anderzijds als het niet anders kan om het leven van je zus niet in gevaar te brengen....moet nog even bezinken allemaal vooraleer ik een definitieve mening heb denk ik de rest, amber, nog niet bevallen lees ik, integendeel een infectie? hoop dat die antibiotica snel helpt en je terug fitter bent tegen de bevalling me2, voor jou begint het ook goed te naderen, wanneer terug voor echo ? kan me voorstellenl dat je razendbenieuwd bent om te weten of jullie meisje al gedraaid is? marieke, inderdaad goed idee van je moeder om er es tussenuit te trekken met je vader minka, leuk dat Eline de dierentuin zo tof vond, de 1000e post? mh zou ik daar nu onder of boven zitten, geen idee, onder zeker? zal zo es zien bij mijn status hope, je gedicht spreekt terug boekdelen, net als de anderen ben ik benieuwd of je nu al brief schreef naar je zus en zoja of ze reageerde erop? maar zoals iemand zei, je vertelt maar als je zin hebt of er klaar voor bent, respect meid! franka, wat een bezig bijtje, ik denk stiekem, wat goed zo een drukke agenda, kan je je gedachten wat proberen te verzetten en dan kan die purgeron of hoe noemt het zeker zijn werk doen, duimen hier meid! miriam, kan me inbeelden dat het verhaal van me2 haar zusje voor jou zo gevoelig ligt en zo confronterend is, je hebt je meisje aan 18weken gezien, vastgehad, zo teder, zo echt, en dan hoor je dat een ander daar een eind wil aan maken, kan me voorstellen onbegrijpelijk voor je, knuffel jude, dus toch eindelijk de rode vlag hehe, en hoe is het met Rickje? gelukkig is je hubbie terug in het land en in je gezinnetje! neeke, leuk dat je tussen alle drukte door de tijd maakt voor ons! blij je ngo es te horen/lezen/zien jette, hoop dat dominique jullie terug wat nachtrust gunt!
hehe dit is mijn 1320e bericht een grotere tetteraarster dan minka dus zo, ik ben terug al weer wat happy en uitgerust. maar vrijdagavond is merel ziek geworden, koorts beginnen opdoen haar voortdurend suppo en siroop tegen de koorts gegeven, afwisselend en soms samen, ze viel in slaap op mijn schoot wat ze anders nooit meer doet... zaterdag twee uur aan een stuk gejengeld op mijn schoot, van mijn schoot, overal, niets was goed, huilen en krijsen, zo onmachtig gevoel.... maar zaterdagavond om 21u had ze 40.3 koorts had ik nog nooit geweten, ze zit normaal zo graag in badje, ik dacht ga haar lauw badje geven, maar ze zat er zo triest, zo sip, rilde van de kou of koorts, geen idee,zo had ik haar nog nooit gezien... dan maar gebeld naar kinderarts van wacht, ik mij terug vlug aangekleed, hubbie zei we gaan naar de spoed...die slaat dan altijd meteen in paniek. Kinderarts zei, gewoon suppo verder geven, 2suppos's in ene keer dacht mag dit, kan dit, maar waarschijnlijk zijn die suppo's van nu net iets te licht voor haar. Hubbie natuurlijk verontwaardigd dat ik zo een antwoord gekregen had... Nuja,hij had toch gezegd als ze zondagmorgn nog koorts heeft bel mij terug op, is te hoog en te lang al. Zondagmorgen nog koorts, langs geweest en ze heeft een keelonsteking en beginnende ooronsteking, krijgt nu antibiotica ook. Dus viertal nachten veel opgestaan, ze heeft door de koorts op een nacht 600ml melk gedronken wat ze normaal op een dag nooit uitdrinkt! arts heeft haar gewogen en ze is gedaald in gewicht,zit nu onder gemiddelde 7640kg en 70cm deze week (uitgezonderd vandaag mag ze naar mijn schoonouders) en ze heeft daar zelfs maandag en dinsdagnacht mogen slapen zodat wij es konden doorslapen, lief van hen. zo kon ik er vanacht weer wat beter tegen om veel uit bed te komen, heb een zere keel en kriebelhoest dus hoop dat ik het niet te pakken krijg beste iedereen liefs flyke
Flyke: he jakkes, ook al een ziek kind! Hopelijk gaat het albeter met Merel! Lekker dat je even hebt kunnen uitrusten.... Van de wek controle gehad bij de gyn en die dacht te voelen dat ons meisje nu wel goed lag, maar ik denk dat ze vandaag weer met haar hoofd naar boven ligt. Ze was gistenavond nl erg druk aan het schuiven en doen...morgenmiddag echo dan zullen we wel zien, maar mijn gyn hier in NL was wel redelijk poasitief dat er bij een 2de gewoon meer ruimte is en ze vaak best laat hun uiteindeljike positie gaan innemen. Stelde me wel weer gerust en ik dacht ook echt van de week dat ze goed lag, dus dat geeft hoop dat ze het wel kan...
Hee lieve dames, Veel zieken hier inderdaad! Guus was gisteren ook zomaar een dag ziek, beetje neusverkouden, om half 6 's ochtends wakker nadat hij een beetje overgegeven had, en om half 8 flinke koorts! Koorts bleef de hele dag, ben aan het einde van de middag naar de huisarts geweest en toen maar een zetpilletje (suppo ) gegeven - de koorts zakte snel en is niet meer teruggekomen. Vanochtend om half 11 was hij zo vrolijk dat ik 'm alsnog naar de creche heb gebracht! Daar heeft hij een superdagje gehad. Ongelofelijk he. Jammer genoeg heeft hij vanaf 3 uur vannacht nauwelijks meer geslapen dus mama is een beetje MOEOEOEOEO... Sorry voor het zelfbeklag dames, moest even. Me2, da's ook wat met die gynaeocoloog, lijkt me dat je zus eerst wil weten hoe het kindje eraan toe is voordat ze definitief beslist of ze de zwangerschap wil uitdragen... Hopelijk kan ze snel terecht voor een second opinion, de tijd begint te dringen. Amber, meisje toch, goed om jezelf denken hoor! Drie maanden kwakkelen is echt veel te lang. En straks als de kleine er is kom je ook voorlopig niet aan jezelf toe. Neem zoveel mogelijk rust! Marieke, wat is je vader dapper! Hoop zo dat het allemaal meevalt. Je kunt vast wel vrij krijgen. Miriam, viel het mee vandaag? Heb aan je gedacht. Wanneer krijg je de uitslag van de kweek? Jette, poeh weer een zware nacht, en Flyke ook al een ziek meisje... Wat kun je je dan machteloos voelen he, als je kleintje zo ziek is. Komen jullie nog wel een beetje aan uitrusten toe? Minka, nee ik heb je bedrijf weer moeten overdragen, , zal dus niet op bezoek komen... Had het laatst ook een beetje gehad met het werk, maar inmiddels weer wat gemotiveerder. Hope, ik hoop dat je je weer een beetje beter voelt. Ik moet zeggen dat het weer niet echt helpt - wat een grijze boel, je zou er depressief van worden... Dat het maar gauw lente mag worden, waarin jij een mooi eitje gaat leggen! Denk aan je meid. Franka, als ik me niet vergis wordt het voor jou weer spannend.... Duimen draaien alvast overuren... Het moet dit keer raak zijn! Ga zelf binnenkort eens voor auto's kijken - jawel! Ben in de gelukkige positie dat ik er een mag uitzoeken terwijl de baas 'm betaalt. Had er eerst helemaal geen zin in maar Neekeman heeft wat folders aangevraagd en er zijn toch wel hele mooie bij... Verder hebben we plannen om de komende lente de buitenboel te laten verven, zodat het huis lekker opfrist. Flinke klus dus ik ga er zelf echt niet aan beginnen. De binnenkant wil ik wel zelf doen, dat kan beetje bij beetje. Met het mooie weer is het ook heerlijk om in de tuin te werken! Er moet nog het een en ander gesnoeid worden. Jammer genoeg was de vorige bewoner geen tuinman - niet te geloven hoe die man snoeide! Er moet dus flink wat uitgedund worden. Heerlijk, helpt me het hoofd leeg te maken. Komend weekend wordt mijn mannetje 37 dus we hebben ook nog een feestje. Morgen eerst even lekker een dagje thuis met de jongens. En nu maar hopen dat Guus wat beter slaapt... Veel liefs voor allemaal! Neeke
Mir: hoe was het bij de gyn/vk? Neeke: jij ben t ook wel een heel bezig bijtje! Wat voor auto ga je kiezen? Spannend hoor! Lijkt wel of je nesteldrang hebt met het binnen en buitenwerk schilderen en snoeien van jou hihihihi Heeft Guus vannacht weer wat beter geslapen? Veel plezier van hetw eekdn met het feestje van je man!
meiden eindelijk de uistlag gister zou ik gebeld worden tussen 16.00 - 17.00 maar geen tel he dus de spanning liep hier heel erg hoog op vandaar dat ik ook niet gepost heb gister hier. Was zo boos teleurgesteld en bang waarom was er niet gebeld zou het erg zijn bla bla bla maar het is allemaal goed net gebeld opnieuw en kreeg de uitslag dat er niks gevonden is wat dus goed is. Toch blijf ik bang voor stel dat er nu iets zich ontwikkelt maar ik wordt denk ik de 31ste weer een kweek genomen althans dat denk ik. maandag gewoon controle en dan ga ik het vragen. Ben wel onwijs moe moe meer dan bij danique voor mijn gevoel. kan de hele dag wel slapen eten en drinken gaat steeds beter dus voel me wel kwa dat stukje met weer veel energie dus ben al met al op dit moment tevreden maar blijf toch een angst houden die gaat niet weg he. Dinsdag een gesprek met maatschappelijk werk gehad in het ziekenhuis en na anderhalfuur zei ze dat ik het eigenlijk niet echt nodig had ik was een top mens een stoer wijf en sta zo positief in het leven dat ik me niet te veel zorgen daar over moet maken. En de dingen waar ik me zorgen over maak dat was logisch en realiteit. Ze was dus zeer te spreken lief he. O ja heb het ook over jullie allen gehad en de steun en het begrip de liefde die er naar iedereen toe is waardoor je alles verteld. En ze vond het bijzonder dat het bestaat zo'n hechte groep die elkaar in het real live nog nooit gezien had. dus meiden thanks liefs miriam iedereen fijn weekend
Mir: fijn te horen dat de kewek nu goed was! Kan me wel levndig voorstellen dat de angst nooit meer weggaat...dat heb ik zelfs nog in deze zwangerschap terwijl ik een gezond kind heb van 15 maanden......laat staan hoe jij je voelt.... Gewoon lekker toegeven aan je moeheid! Goed weekend!
hey mir kwam vlug es kijken hoe het is geweest met de uitslag gelukkig goed, kan me inbeelden dat je bijna gek werd dat wachten op die telefoon ben blij dat alles goed was, maar kan me inbeelden dat je angst toch nog altijd aanwezig blijft, maar meid je maakt de hele tijd stapjes vooruit en daar gaan we voor, doe zo voort! goe wekend iedereen liefs flyke
Miriam: wat ben ik blij te 'horen', dat de uitslag goed is! Fijn, dat je vanuit het ziekenhuis hulp krijgt van een maatschappelijk werkster (zou in de MMM ook niet gek zijn ) Zo te horen klink je positief (ondanks de vermoeidheid en soms nog de misselijkheid) We nemen zo steeds meer stapjes de goede richting op en ik wacht ook op je bij de eindstreep! Ik ben ook maar al te blij met de meiden hier! Geniet er lekker van. Liefs Franka p.s. ik zal nog even stevig moeten doortypen, wil ik in de buurt van jullie postgetallen komen Ik ben voorlopig, dus nog niet weg hier!
Hey Miriam, wat goed zeg, die uitslag. Maar kan me ook voorstellen dat de angst blijft. Maar lieverd, deze kleine spruit gaat nu echt bij jullie blijven. Wanneer is je uitgetelde datum ook weer? Jullie hebben het over de meeste posts op dit forum. Ik zal de top 3 even neerzetten. Met stipt op 1: ME2 Op 2: Neia ( ofwel Marieke) En op 3: IKKEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE Ik kom gauw eens verslag brengen van de brief van mijn zusje. Ik ga nu werken, voor iedereen een heel fijn weekend. Liefs Hope
Wat Hope, ik op nummer 2? Jeetje had ik nooit verwacht, wat een kletskop ben ik zeg..... Maar ik schrijf al zolang op dit forum, al voor mijn eerste zwangerschap. Miriam, wat geweldig dat de uitslag goed is. Die angst zal gewoon blijven, daar doen we niks aan. Behalve het van je afschrijven natuurlijk........ Die maatschappelijk werkster heeft gelijk, jij bent een topper! Dat wisten wij al. Amber, hoe is het meid? Al verbetering? Franka, blijven kletsen dan kom je vanzelf in de top 3. Neeke, leuk zeg dat je een nieuwe auto mag uitzoeken. Heb je al enig idee waar je voor gaat? Jullie gaan dus gewoon vrolijk verder met klussen in het voorjaar. Wel lekker vooruitzicht hoor, ik heb echt zin in de lente. 8) Me2, hoe was de echo gistermiddag? Ligt je meisje nu echt goed? Dat zou geweldig nieuws zijn! Flyke, zwaar he als de kindjes ziek zijn. Ik vind het emotioneel ook zo zwaar, echt zielig. Over het slaaptekort maar niet te spreken........ Gelukkig gaat het nu beter, geniet van je weekend! Minka, aaaaaaah wat ben je toch een schat, lief dat jij voor mij komt werken. Maar is niet nodig hoor, mijn collega werkt voor mij, maar dan moet ik de dag erna voor haar werken. Ik heb maar ja gezegd, maar als we 1 april al slecht nieuws krijgen (verwacht ik niet hoor), dan blijf ik bij mijn ouders.............. Jak ja die spuiten klinken toch wel pijnlijk. Maar jij bent een bikkel, je slaat je er wel doorheen! Neia was donderdag enorm ziek. Opeens vanuit het niks.......Ze was ook niet verkouden ofzo. Maar ze heeft de hele dag heel zielig gehuild en maakte zielige geluidjes. Ze wilde alleen maar bij mij hangen, en ze had 38,7 koorts. Dus maar een zetpilletje gegeven, helaas hielp dat niks en werd het alleen maar erger. Rond etenstijd was het 39,2. Bah wat was ik verdrietig zeg, wist echt niet wat ik moest doen. Gelukkig ging het na nog een zetpilletje een beetje beter. Ze was 's nachts maar 1 keer wakker geworden. Gister was ze nog niet helemaal de oude, maar wel een stuk beter en de koorts was gezakt naar 38,0. Vannacht hebben we geen oog dicht gedaan, ze was zo onrustig, maar nu lijkt ze weer helemaal de oude. Gelukkig! Mark en ik gaan namelijk vanavond op date. Ik kreeg maandag in mijn pauze een mailtje van mijn schatje of ik mee op biosdate ging met een voorstukje van de film erbij. Ik heb hem gelijk gebeld en gezegd dat ik er helemaal vrolijk van werd. Hij heeft ook bij een heerlijk restaurant gereserveerd en zijn moeder gevraagd of neia daar mag slapen. We hebben er dus super veel zin in! X Marieke
Hope: ben benieuwd naar het verhaal over de brief aan je zus! En ik post hier al sinds mei 2006 dus da's niet zo raar adat ik zoveel posts heb! Marieke: wat heerlijk dat jullie een date hebben! geniet ervan! Hopelijk is Neia weer een beetje de oude nu! Helaas nog steeds een stuit...het klinkt vreselijk naar, maar het legt zo'n domper om mijn zwwangerschap...doe er alles aan om de zwanhgerschapsdiabetes onder controel te houden, heb daar een dagtaak aan, voel me verder prima en dan dit weer......De bevalling is voor mij de laatste klus die ik moet klaren om deze zwangerschap mooi af te ronden.....ik hoop nog op een wonder.....
jeetje, zijn dan echt ALLE kindjes ziek? bah! Miriam, wat heerlijk, goed nieuws. Ik begrijp dat je je van het ene goede momentje naar het volgende sleept en dat de angst in de tussentijd toeslaat. Is niet raar, maar elk goed moment is er weer een.. gefeliciteerd meid. Me2, wat balen voor je... Je hebt het zooo goed gedaan met de suiker. Ga je nu een versie aanvragen? Ik kreeg m nog na 37 weken. Succes! Marieke, een date! Wat trek je aan? (hihi...) Veel plezier! Hope, op zaterdag werken? bleh.. hier nog geen beeb maar wel een zeer harde buik. En sinds gisteren voel ik me weer ziek dus ben bang dat de ab niet aanslaan. Ik voel een mengeling van radeloosheid, frustratie en boosheid.. Niet echt goed voor mijn kindje... Gelukkig heb ik verder alles op orde, dat geeft rust. Heb veel hulp van mijn moeder en Amberman doet ook heel veel ´laatste klusjes´. Het schiet echt op! Als deze baby net zo ´snel´ is als Lize, dan wordt hij/zij morgen geboren! spannend! liefs van DikkieDik
Hoi meiden, ik meld mij ook maar weer eens, volgens mij sta ik helemaal onderaan het aantal posts, of is er nog iemand onder mij ?! De week is hier weer voorbij gevlogen, gelukkig hier geen ziek kind ! Niet meer tenminste! Om me heen hoor ik ook dat er veel zieke kindjes zijn, echt zo zielig... Amber, ben benieuwd hoe lang het gaat duren nog voordat de kleine er aan komt. Ik wil wel graag een geboortekaartje, mijn adres dat heb je vast nog wel, toch?! Die harde buik, erg vervelend, had ik al van voor de 30 weken, maar dan kan het dus nog een tijd duren... Miriam, wat fijn dat de uitslag nu goed was... dat gaat ook zo blijven, hoor! En idd, we hebben een heel hecht clubje, ik ben er ook heel blij mee ! Me2, wanneer gaat de versie plaatsvinden? Hopelijk lukt het en kun je toch natuurlijk bevallen. Het schijnt dat je met een stuit soms ook natuurlijk kunt bevallen, maar eerlijk gezegd zou ik daar zelf niet voor kiezen. Hoe is het nu met je zusje? Wel een heel gek verhaal van die gyn. Maar ik denk dat die het meer zo bedoelde dat een gyn objectief moet zijn en je geen beslissing op mag leggen. De onze wilde ons toen ook niet adviseren over de nekplooimeting of we dat moesten doen of niet etc, want dat moesten we echt zelf beslissen en hoe hij er over dacht dat was niet belangrijk. Maar ja, dit is toch even wat anders en zeker wel van belang om je beslissing te nemen. Marieke, idd een date, dacht ik ook, ha ha... gaat het een ouderwets romantisch avondje worden bij jullie ? Ow Minka, ik hou ook helemaal niet van spuiten, ik vind zelfs bloed prikken al vervelend. En in je vingers doet het volgens mij heel erg pijn... Neeke, veel plezier op het feestje van Neeke-man! En heerlijk he, dat de lente er aan komt en je weer lekker in de tuin bezig kunt zijn! Ik heb er ook al heel veel zin in. Flyke, gaat het al weer beter met Merel? Zou het ook met het KDV te maken hebben, dat de kindjes best vaak ziek zijn? Rick gaat er straks ook naar toe en ik vrees dan dat het bij ons ook wel gaat komen. Zelf ben ik bijna nooit ziek, maar hoop niet dat dit daardoor gaat veranderen. Want het net als Marieke al zei gewoon erg zwaar om voor de kleine te zorgen als je zelf niet lekker bent, dat heb ik dus ook ondervonden. Ik heb eigenlijk niet zo veel te melden, het gaat hier zijn gangetje, ik heb nu nog 7 weken verlof. En ik zit al 19 weken thuis, waarvan 12 met Rick . Dat klinkt al heel lang maar is voorbij gevlogen! En nu denk ik bij 7 weken, wat weinig nog maar, maar dat is natuurlijk heel veel, normaal was ik al zo blij met 2 weken vakantie... Ik ben nu te veel verwend. Maar ik kijk ook stiekem al weer een beetje uit naar mijn werk, gewoon weer even met het gewone leven bezig zijn. Maar ik zie er wel heel erg tegenop om Rick weg te brengen, maar eerst maar eens bij mijn moeder gaan oefenen, dat is toch een stukje makkelijker dan bij het KDV. X Jude.
Verjaardagen: 14-01-1979 Franka 13-02-1981 Marieke 01-03-1969 Minka 29-03-1977 Jude 10-04-1980 Flyke 27-04-1972 Marla 10-05-1970 Amber 15-05-2008 Merel 24-05-2008 Neia 06-06-1973 Neeke 13-06-1976 Hope 18-07-2008 Eline 25-07-1972 Jette 22-08-? Thijs 30-08-1981 Miriam 04-09-2007 Lize 15-10-1974 Me2 14-11-2007 Guus 11-12-2007 JP 23-12-2007 Danique* ..-12-2009 Rick Uitgetelde data van de zwangeren: 19-03-2009 Amber 18-04-2009 Me2 Belangrijke / moeilijke data: 02-04 Franka Miskraam 14-04 Me 2 uitgetelde datum 1e zwangerschap* 25-04 Neia, Miskraam 2e zwangerschap 03-05 Miriam, uitgerekende datum van Danique*, 3e zwangerschap 05-05 Amber, uitgerekende datum van de 1e zwangerschap* 09-05 Hope, Miskraam 1e zwangerschap. 05-06 Flyke, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 16-06 Miriam, miskraam 1e zwangerschap. 30-06 Hope, Miskraam 2e zwangerschap. 13-07 Neia, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 23-07 Minka, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 05-09 Me2 Miskraam 07-12 Hope, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 21-12 Neia, Miskraam 1e zwangerschap 22-12 Miriam, Miskraam 2e zwangerschap. 25-12 Miriam, uitgetelde datum 1e zwangerschap*
He meiden, ik probeer strakjes nog op jullie terug te komen, maar heb even zitten spelen en een linkje van onze lijst onder mijn profiel gezet. Deze zal ik wel aanpassen als er een nieuwere komt, want een aantal dagen staan er nog niet bij Willen jullie kijken wat er nog veranderd / aangevult kan worden? (Amber, Me2 heb niks terug gezocht, dus puur geschatte datum, trouwens, Amber vandaag aan het bevallen als het hetzelfde gaat als bij Lize! hoop dat het goed met je gaat Ik vond het wel makkelijk om weer eens te kijken wie er bijna jarig was Ga nu eerst even naar mijn meissie, alles verder prima hier Liefs Minka
Goh Minka, dat je die lijst nog hebt gevonden.... Ik zal er maar geen data meer bijzetten, het worden er teveel...... Even kort het verhaal van de brief naar mijn zusje. Toen ik de brief verstuurd had gingen we een weekendje weg. Ik had er ook helemaal niet meer aan gedacht. Maar toen we terugkwamen lag er een brief in de bus. Van mijn zusje. En ik moet eerlijk zeggen dat 75 a 80 % wel begripvol en positief was. Die andere 20 a 25%.........tja wat moet ik daarvan zeggen? Ze doet iig haar best het te begrijpen. Maar schrijft bv dat ze het begrijpt dat ik even niet weet wanneer ik wel contact wil of er mee om kan gaan en vraagt me dan wel: je kan toch wel met mijn man praten als je in de winkel bent ( terwijl ze dan niet snapt dat ik ook niet aan haar man wil vragen hoe het gaat) en je komt toch wel op de doop....... Hieruit blijkt dat ze gene idee heeft. Zeker zal ik op de doop zijn....mits..................Sorry, maar ik kan en durf niet zover vooruit te kijken. September is nog ver weg en waar staan we dan. Als ik net weer een tegenslag te verwerken heb gehad ( wat ik niet hoop) dan heb ik geen zin in een gezellig doopfeest. Ik wil gewoon niet dat me dingen opgedrongen worden, IK en dan ook aleen IK bepaal wat ik wel of niet doe. En waarschijnlijk zal het wel allemaal meevallen en zal ik tegen die tijd best op de doop zijn, maar daar kan en wil ik nu nog geen uitsluitsel over geven. Is dat zo raar? Maar goed, ik laat het maar rusten. Het voelt alleen nog steeds niet goed. Nu voel ik me vaak rot omdat ik denk dat ik zo`n raar mens ben, dat ik er nog niet eens mee om kan gaan, dat ik alle moeilijke dingen uit de weg ga. Bang voor wat anderen mensen ervan zeggen. Ik zeg heel stoer: IK bepaal wat ik wel of niet wil doen of denk, maar ondertussen is er niks stoers aan mij, want ik laat me beinvloeden door elk oordeel wat mensen over mij lijken te hebben of uitspreken Was ik maar wat makkelijker, kon ik maar wat meer "schijt" aan alles hebben. Ik zeg wel dat ik me aan niemand hoef te verantwoorden en toch doe ik het. Zelfs als ik hier bij jullie over mijn gevoel schrijf denk ik: ojee dat zullen ze wel raar vinden en heb dan de neiging mijn gevoel kracht bij te zetten door ( onnodig) veel uitleg te geven. Pfff wat is denken toch vermoeiend....... Nou nu is dit korte verhaal toch lang geworden. Knuffel voor jullie allemaal. liefs Hope
Lieve Hope, Ik kan me voorstellen dat je nu nog helemaal nog niet aan de doop wil denken, maar er kan zoveel gebeuren tot september. Zowel positief als negatief. Je kunt er met een dikke buik rondlopen (wat ik natuurlijk hoop), maar inderdaad ook net weer een tegenslag hebben gehad. Laat het even zo, denk niet te ver in het heden, stap voor stap de toekomst in. Ik gun het je zo lieverd, kon ik maar wat doen! Ik heb trouwens wel de petitie voor 6x IVF vergoeding getekend, dit met jou als gedachte. Amber, is de geschiedenis zich aan het herhalen? Ik hoop dat je wat opgeknapt bent en je klaarmaakt voor een superbevallig. Heel veel succes, ik hoop dat alles net zo goed gaat als bij Lize. Me2, je hebt toch nog geen versie gepland, of heb ik daar overheen gekeken? Blijf hoop houden dat je meissie zich nog draait, want tegen een stuitbevalling of een keizersnede zou ik ook enorm opkijken. Wel fijn dat je je suiker een beetje op de rit hebt. Franka, durf je nog te zeggen wanneer je NOD is? Ik voel dat het dichtbij is en mijn positieve JA is er nog steeds, laat je snel weten of mijn gevoel het juist heeft? Marieke, hoe was je date? Wat heerlijk om zo uitgevraagd te worden, super lief van Neia-papa. Wij zijn nog niet met z'n tweetjes weggeweest, als we wat willen plannen, hebben we later niet zo'n zin, of komt het er niet van. We hebben ook geen familie waar we Eline even snel kunnen brengen, en onze vrienden hebben ook drukke levens dus voel ik me schuldig hun te vragen als het niet echt nodig is, maar eigenlijk moeten we dat gewoon wel doen! Ik hoop dat jullie een super avondje hebben gehad. Jude, blij dat je mannetje weer terug is? Ik hoop dat hij niet snel weer weg moet. Zo'n hele week alleen, pff....ik vind 1 avondje al lang genoeg. Nog 7 weken verlof ik was op een gegeven moment ook wel blij dat ik weer aan het werk kon (hihihi nu niet meer hihihi) Ik leefde alleen op voeden en luiers verschonen. Ik hoop dat Rick net zo veel plezier gaat hebben op het KDV als Eline, ze heeft er tot nu toe nog nooit moeite mee gehad. Flyke, Alles goed met jou en Merel? Is ze nog ziek geweest? Al vakantie plannen gemaakt voor dit jaar? Ik ga 18 april naar mijn zus in Braine l'alleud en dan s'avonds naar het concert van Simply Red in Antwerpen, voor mij al even lekker naar het buitenland Miriam, blij te horen dat alles goed is met de uitslag. De mw was dus super goed te spreken over je, mooi toch! en ons kluppie.... ik zou jullie ook niet kunnen missen hoor. Marla, hoe is het met je, kom je nog eens langs? Mis je posts wel hoor! Jette, hoe is het met het veulen, al bevallen? Zijn jullie alle drie al weer wat opgeknapt? dikke knuf voor de zieken! Neeke, boehoe, weer niet op bezoek bij ons het is erg hectisch bij ons op dit moment. Nieuwe testen in Duitsland staan voor de boeg en onze resultaten zijn nog niet zoals we ze zouden willen zien (nog wel goed hoor!) heb je nog tips stuur maar een PB Lekker in de tuin bezig, heerlijk he! hier gaan de bonen etc ook als weer snel de grond in. Bevalt het nog allemaal in je nieuwe huis? Hier alles goed, Eline is alleen wat verkouden geweest en haar eczeem komt en gaaat, maar ze blijft vrolijk! ze zegt nu steeds mama mamama! Of ze echt mij ermee bedoelt durf ik nog niet te zeggen, maar het lijkt erop Fijne avond nog allemaal en tot snel Kus Minka