MInka: heerlijk he als je kind mamamamamama zegt terwijl ze wellicht nog niets eens echt weet wat het betekent Nee heb nog geen versie gepland. GA morgen trouwens wel naar de acupuncturist om moxa therapie te proberen. Schijnt 75-85 % van de babies nog door te draaien. Ik grijp gewoon alles aan! Mijn uitgerekende datum klopt! Hope: volstrekt begrijpelijk dat je nu nog niets over september kan zeggen. Dat zou ik ook hebben! Ik hoop zo dat je dan met dikke buik daar staat! Tegenover ons hoef je je echt niet te verantwoorden. We hebben allemaal op onze eigenmanier met deze dingen geworsteld en soms nog steeds. Is dan wel iets anders maar afeglopen week was ik voor het laatst in NL voor mijn zwschapsverlof en ben niet zoals gebruikelijk bij mijn zusje geweest. Kan nu even niet de confrontatie aan. we hebben wel goed aan de telefoon gesproken maar leek me niet een gezonde situatie om met een hoogzwangere buik bij iemand te gaan zitten die afbreking van de zwangerschap overweegt bij 18 weken....IK kon het niet aan ....wat zij er van vindt weet ik eigenlijk niet, maar ben blij dat ik haar niet onder ogen hoefde te komen.... Het is echt niet gek hoor Hope om voor jeself te kiezen en daar open over te zijn.... Ik heb trouwens ook de petitie 6x IVF getekend.... Amber: dikke knuf....wat balen dat de ab niet lijkt aan te slaan.......ik zou toch zsm weer ven contact met de arts opnemen.....ik denk idd dat het beebje dan niet komt, maar je weet natuurlijk nooit en je hebt al je energie dan nodig! Jude: ja dat verlof vliegt voorbij he en dan lijkt 7 weken nog zo kort. Ik weet nog de eerste dag dat we JP weg brachten...dat was heel naar maar gek genoeg went het ook snel en hij vindt het daar zo vreselijk leuk bij de oppasmama! Hij speelt daar met 3 grotere kidneren en 1 van zijn leeftijd en ik heb het idee dat hij er zoveel leert! Ik heb trouwens niets avn zijn ontwikkeling gemist want alle eerste keren heeft hij bij mij gedaan! Nee ik wil ook geen stuitbevalling. Veel te risicovol naar mijn mening. Ik ga acupunctuur proberen waarover ik veel succesverhalen heb gehoord en ik wil nog een versie proberen. Wil ze dan echt niet draaien dan is er meestal een reden voor en durf ik een stuitbevalling dus niet aan.... Marieke: hoe was de date? Romanisch? Hier een hele geod weekend gehad. JP naar zijn nieuwe kamer verhuisd en zijn nieuwe kast en ladenkast in elkaar gezet! Hij heeft echt een hele leuke kamer gekregen! Hij slaapt er vandaag voor het eerst en ging meteen slapen, dus hopelijk zal hij snel gewend zijn! Moet alleen nog de kleertjes voor ons meisje wassen en de geboortekaartjesenveloppen schrijven en dan ben ik klaar
hey meiden, ben er weer, ben ziek geweest, bah woensdag ben ik ziek naar huis gegaan, was hondsberoerd, buikgriep, ben in bed gegaan, mijn moeder was er om op dominique te passen dus paar uurtjes geslapen, de volgende dag stond ik er alleen voor, pffff dat valt even tegen ziek zijn en mamma zijn. Dominique zit in een fase (tenminste dat hoop ik) dat ze constant aan mamma wil hangen, kan geen stap verzetten of ze hangt aan mijn benen, het liefst wil ze de hele dag gedragen worden en ze roept de hele dag mamma! wordt er helemaal gek van! Vrijdag idem dito, werd steeds vermoeider, s'nachts slaapt ze niet optimaal. Vrijdag einde van de dag ging het niet meer ze was in bad geweest en was onhandelbaar op het aankleedkussen, ze wilde niks anders dan tegen me aan staan, kon geen luier of niks aan krijgen, als ik haar neer legde begon ze me toch te krijsen en te huilen, toen stond ze tegen me aan en beet ze me keihard in mijn schouder dus uit reactie zei ik heel boos dat dat niet mocht en kneep haar even in beide armen, ja hoor krijsen en gieren en ik voelde me direct zoooooo schuldig, heb haar aan jetteman gegeven want ik was in tranen Kon het even niet meer aan hoor zat er even door heen. En daardoor voelde ik me weer mega schuldig, wat was ik nou voor een moeder die het vervelend vindt dat haar kindje de hele dag mamma schreeuwt, en de hele dag om haar heen wil zijn! Dus jetteman heeft het super overgenomen, hij blijft rustig en ontspannen, maar ook hij zei zondagavond dat hij me goed begreep dat het erg vermoeiend is om haar de hele dag een beetje bezig te houden, nou gelukkig heeft hij het ook door nu! Het is gewoon een opeenstapeling van al een hele tijd die gebroken nachten en nu deze fase pffff valt niet mee! Vannacht ook nog een veulen geboren, om twee uur dus er weer uit, dominique is gisteren ziek geworden, verkouden snotterig en koorts, dus voor haar er ook elke twee uur uit, dus ging lekker! Heb haar om vier uur vannacht een zetpil gegeven en toen heeft ze geslapen tot zeven uur vanmorgen! Zo zielig als die kleintjes ziek zijn, hoop maar dat ze snel weer beter is! Zo sorry meiden voor dit enorme EGOBERICHT, maar moet het even kwijt! liefs jette
Miriam super meis dat de kweek goed was, op naar de volgende mijlpaal, hoe voel jij je verder? Marieke hoe was je date? heerljik he om even met zijn tweetjes weg te gaan, ik vindt dat ook zo lekker verfrissend eventjes! marla kom jij nooit meer posten? miss you! Me2 hoe staat het ervoor met je zus? Ik begrijp dat je het vervelend vindt dat je meissie nog niet is gedraaid ik hoop dat het alsnog gebeurt. Jude...... straks weer aan het werk, geloof me in het begin is het wennen maar ik vindt het ook heerlijk om even aan de slag te zijn. Hoeveel dagen ga je werken? Flyke suppos? toen ik het las kon ik het niet plaatsen, maar gelukkig door een vertaling hier weet ik dat het zetpillen zijn! jette
Lieve Jette, Het is je gewoon even teveel geworden! Gooi het er hier inderdaad maar even lekker uit, dat lucht vast op! Je bent echt GEEN slechte mama hoor. Zelf ziek, Jette-man ziek, de paarden aan het bevallen, Dominique die alle aandacht vraagt en nu ook ziek is, slecht slapen, wat wil je dan meid, natuurlijk houd geen mens dat vol. Geef het even en neem wat tijd voor jezelf, neem een half dagje vrij of zo en ga lekker shoppen, naar de kapper of wat dan ook. Even een momentje alleen voor Jette! En wat betreft het corrigerend gedrag op het bijten van Dominique: in mijn ogen goed gedaan, als je het nu voorbij laat gaan, leert ze het nooit wat wel en wat niet mag. Even aanpakken is dan het beste en dat er dan gehuild of gekrijst word is logisch. Hele dikke knuf meid
tja minka ik vindt ook dat ik corrigerend moet optreden, maar vond het zo sneu dat ze ontroostbaar was. voelde echt k*t! sorry voor het taalgebruik! jette
Jette: oooooh wat herkenbaar...soms kan je het gewoon even niet meer aan...ik ken het maar al te goed en dan zeker als je ziek bnt en hij/zij bijt of krabt je (dat doet die van mij nl ook...). Niet te lang schuldig voelen want het zijn normale gevoelens! Als ik JP corrigeer dan gaat hij ok keihard krijsen...ik laat hem dan gewoon op de grond zitten totdat hij kalmeert en zeg tegen hem dat mama dit niet tolereert, dze begrijpen al veel meer dan je denkt! Van harte met het veulen! Mijn zusje heb ik niet meer gesproken en mijn moder zwijgt over het onderwerp...ik weet het dus niet. ik weet wel dat mijn zusje goed aan het nadenken is over alles en probeert zoveel als mogelijk toch her en der infomratie in te winnen over de gezondheid van haar en het kind....
thanks me2, ben blij dat ik niet de enigste ben die dit "probleem"heeft. ach en ik heb nu weer zo'n medelijden met mijn kleine meissie, ze heeft het zo te pakken, hoesten, niezen, niet eten, weinig drinken en een enorme snotneus! wat moet ik doen nu ze niks of haast niks wil eten, aanzien of naar de huisarts gaan? jette
Minka, goh, dat is idd een oude lijst die je weer te voorschijn hebt gehaald! Zo te zien ben ik de eerstvolgende jarige, over een kleine 2 weken al weer... En ja, dat heb ik ook, ik leef ook op voedingen en luiers verschonen. Niet erg, maar straks ben ik ook wel aan wat anders toe. Ik heb het geluk dat mijn man thuis werkt als hij niet in het buitenland zit, dus dan heb ik hier thuis ook wat aanspraak. Verder wonen mijn ouders hier in de buurt, dus ik kan met mijn moeder wat dingen afspreken. Maar voor de rest... door de week werkt iedereen, dus met vriendinnen wat doen wordt dan lastig. Dus ben nu wel weer aan wat meer sociale contacten toe, tijd om binnenkort uit die cocon te kruipen . Dan ga ik trouwens 3 dagen werken, best te doen denk ik. Man gaat trouwens morgen weer voor 3 dagen naar Italie, maar 3 dagen dat vind ik wel te doen en ik heb al weer wat dingetjes gepland. Franka, hoe gaat het nu met jou? Ik las in het IUI topic dat je ongi bent geworden... ... De moed niet verliezen hoor! Het gaat een keer lukken, dat moet gewoon goed komen bij jullie. Hope, logisch dat je nog niet tot aan september wilt kijken, dat duurt nog een half jaar, er kan vanalles gebeuren. Maar ik ben blij dat je zusje je een brief terug heeft gestuurd en dat jullie het er toch over hebben gehad. Jammer dat ze je niet 100% begrijpt, maar eigenlijk denk ik dat ze dat ook niet kan. Alleen iemand die precies hetzelfde meemaakt als jij zou dat kunnen. Doe gewoon wat je zelf wilt, jij bepaalt idd wat je wel en niet wilt en niet een ander. Dan vinden ze dat maar gek of zo, zo dacht ik ook, hoor! Jette, idd erg zwaar, zelf ziek zijn en voor je kindje moeten zorgen... ik kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zat. Had het zelf ook toen ik ziek was, maar wel een geluk dat mijn man toen dus niet in het buitenland zat en hij veel kon doen. Amber, nog niet bevallen?! Me2, idd een stuitbevalling zou ik zelf ook niet willen. Ik hoorde laatst van iemand die dat wel heeft gedaan, wel goed gegaan, maar jongetje lag dus met zijn onderkant naar beneden en kwam steeds tegen haar bekken aan, resultaat bont en blauwe balletjes ! Zielig! Vandaag ben ik officieel gestopt met de BV, ik zat nog maar op 1 voeding, maar die heb ik nu ook afgebouwd. Vanaf nu dus alleen maar FV, maar vind ik prima zo. Ook naar het CB geweest, Rick weegt nu 6020 gram en is 62 cm lang. En ook de tweede keer prikjes gehad, hij vond het weer niet zo“n probleem. Maar de dag is nog niet voorbij, hij kan altijd nog last krijgen natuurlijk. Maar was de vorige keer ook niet, dus hopelijk nu ook niet. X Jude.
Jette: ik zou het nog een dagje aankijken, maar je voelt zelf wel het beste wat je moet doen. Als ze maar voldoende vocht binnnen krijgt op welke wijze dan ook. Jude: ik was zelf ook wel weer toe aan werken, alleen maar tussen die luiers en voedingen werd ik op een gegeven moment wel gek van! Voelde alsof mijn wereldje erg klein werd. heb toen ik weer ging werken mijn mannetje wel hee erg gemist hoor, maar op een gegeven moment krijgt alles weer zijn plaatse en zijn ritme! Frank: begrijp geen goed nieuws He dames er moet hier toh weer een wat goed nieuws komen..... Morgen naar de gyn om te bespreken of en wanneer ik een draaipoging kan doen......
Hee lieve dames, Me2, heftig met je zus... Zwijgt je moeder tegenover jou omdat je hoogzwanger bent, of meer ter zelfbescherming? En dan ook nog kindje in een stuit - maar geef de moed niet op, een tweede kan nog veel langer draaien dan de eerste (ik schijn zelf pas met 38 weken gedraaid te zijn, en ben de oudste - en vervolgens ben ik een dag voor de bevalling nog van normaal naar stuit te zijn gedraaid...). Het komt helemaal goed! Jette, geen wonder dat het je allemaal even teveel werd. Zeker met weinig slaap kun je minder hebben en ben je sneller van je stuk gebracht. Lekker uitrusten en wat tijd voor jezelf nemen! Marieke, gezellig uitje gehad? Kun je nog een film aanbevelen? Wij willen binnenkort ook weer eens gaan. Miriam, wat heerlijk dat de kweek goed was! En ik begrijp dat je er nooit gerust op zou zijn, maar van de andere kant zit je er nu natuurlijk veel beter bij - een regelmatige check lijkt me toch een veilig idee. Ben de tel een beetje kwijt maar volgens mij zit je op bijna 4 maanden of niet? Begin je het al te zien? Ben je al "aan de zwangerschapskleding"? Probeer er toch van te genieten! Amber, nog niet gemeld gisteren en vandaag, of heb ik niet goed gekeken? Hope, toch fijn dat je zus een brief terug heeft geschreven, en 75% positief lijkt een hele vooruitgang tegenover een tijd geleden, of niet? Natuurlijk kun je nu nog niet zeggen hoe je je in september voelt, dat is nog zo ver weg... Ook ik hoop op een dikke buik voor jou - of anders in elk geval een beginnend buikje! Zou eens tijd worden... Franka nee niet weer... Dacht al dat het rond deze tijd zo ver moest zijn. Bah niet leuk. Hoe voel je je? Jude, Rick alweer 12 weken, wat gaat dat snel! En lekker nog 7 weken, met een beetje geluk van mooi lenteweer genieten... De eerste keer een kindje naar de opvang brengen is heel onwezenlijk en ik heb thuis ook wel even zitten janken, maar hij had het prima naar zijn zin dus daarna nauwelijks meer moeilijke momenten gehad! Geniet van je verlof. Flyke, gaat het met merel alweer wat beter? Hoe vind jij het om moederschap met werk te combineren? Loopt het goed? Minka, tsja, dan moeten jullie ook maar onze producten gebruiken, gegarandeerd succes! Overigens ga ik de 23e wel naar jullie hoofdkantoor maar dat is voor de overdracht... Ben je weer een beetje uit je werkdipje? Nog plannen om naar InCosmetics te gaan trouwens? Nu hoop ik toch echt dat ik iedereen gehad heb... Hier gezellig weekend gehad maar Guus was in een slecht humeur. Vrijdag was hij een engel en Thijs ook, maar zaterdag wat minder en gisteren ronduit chagrijnig... Hij zal wel boventandjes krijgen maar dat denken we al maanden - en hij heeft nog steeds maar twee tandjes! Met 16 maanden! Heb ik nog niet vaak gehoord. Misschien toch maar eens naar de huisarts voor een behandeling zoals Marieke die gehad heeft... Ik weet het niet. Nog maar even afwachten. Zo maar eens op bed, zondagochtend was Guus weer om half vijf wakker (ja 's ochtends ja) hoewel wakker... Hij heeft nog wat geslapen maar ik niet meer. Vannacht eindelijk weer eens een goede nacht gehad, vrijwel ononderbroken tot half zeven - en jemig, wat voel je dan pas goed hoe moe je bent! Zo maar weer op bed dus. Veel liefs voor allemaal! Neeke
Neeke, InCosmetics, in april in Munchen toevallig?! Daar gaat mijn mannetje ook naar toe! Slaap lekker vannacht !
Dan lopen we zowat samen op! Ik heb vrijdag voor het laatst BV gegeven en Eline woog 6380 g bij de laatste controle, wat een verschil dan! Ze doet het verder goed hoor, ze blijft wat aan de tengere kant en ik hoop dat ze nu weeg wat aan is gekomen. Incosmetics is idd in Munchen, maar ik ga er nooit heen, mijn zus wel Stuur je wel een PB, ben benieuwd waar Jude-man voor werkt. Franka, nee, dat mag niet! Mijn gevoel was zo sterk deze keer! dikke knuf meid, Ik wil de lijst met uitgetelde data zo graag aanvullen! Ik zal de lijst weer aaanpassen als Amber bevallen is, heb al wat data opgeschreven, dan is hij straks weer up to date Nu eerst naar mijn meissie, heeft niet meer zo'n schik in de box Tot later en alvast een mooie zonnige dag gewenst voor allemaal
He meiden, nog niks van Amber gehoord? Spannend zeg! Ik hoop dat ze goed uitgerust is en de ab is aangeslagen. Jude, klinkt alsof Rick het prima doet. Heeft hij nog last gehad van de prikjes? Ik hoop voor hem van niet. Jak, weer 3 daagjes zonder je mannetje, maar jij red het wel zo te horen. De date was trouwens niet als van ouds gezellig....ik durf het gewoon niet....heb nog teveel pijn. Hoe gaat het bij jullie? Minka, wat fijn zeg dat je de lijst weer gevonden hebt, super! Me2, raar dat je moeder over je zus zwijgt..... Ik snap heel goed dat je haar even niet kon zien nu, groot gelijk hoor, je moet nu ook aan jezelf denken. Ben wel erg benieuwd wat ze nu gaat doen. Pfff je meisje dus nog in een stuit, ben benieuwd wat d acupunctuur doet, daar heb ik veel goede verhalen over gehoord. Ik duim voor je! Franka, nee he, dat meen je niet........... Dikke knuffel meis! Jette, verschrikkelijk is dat gevoel he? Als je helemaal op bent, komt bij iedereen wel een keer voor, je moet je niet teveel schuldig voelen hoor. Je hebt het goed gedaan. Hoe is het nu met je meisje? Neeke, jullie ook al zware nachten achter de rug zo te horen. Ik ben benieuwd wanneer zijn tandjes verder doorkomen. Ik had met 14 maanden nog helemaal geen tandjes. Ik denk dat Guus ze straks ook allemaal in 1 keer heeft. Heeft hij er veel last van? Neia ook alweer 2,5 week, maar nog niks in aantocht........ Hope, grrr mijn eerste reactie is dat je zus het inderdaad niet bergijpt. Je begint nu toch niet over een doop in september....... Maar van de andere kant was de brief erg positief, en daar moet je ook blij mee zijn, het kan ook anders....... Echt afstand nemen lijkt me nu het belangrijkste. Je hoeft je voor ons/mij niet anders voor te doen dan je bent hoor........Ik begrijp je wel. Miriam, hoe gaat het nu met je? Sindsdat Neia donderdag ziek was is ze 's nachts vaak wakker geweest. Dat is eigenlijk altijd zo dan is ze een paar nachten geregeld wakker. Maar vannacht sliep ze eindelijk weer door, van half 8 tot half 8. Heerlijk! Onze date was zaterdag erg leuk. We hebben heerlijk gegeten en gezellig gekletst. Het was echt een succes! De film (confessions of a schopaholic) was ook erg leuk. Rond half 1 waren we thuis en super moe, maar gelukkig konden we zondag uitslapen. 's Middags moesten we naar een verjaardag en daar kreeg Neia hete koffie over haar beentjes. Heel de familie over de zeik en het was een chaos. Eerst met maillotje aan gekoelt en daarna zonder. Na een kwartier maar de ha post gebeld want we zagen kleine blaasjes. We moesten nog een keer 10 minuten koelen en daarna gelijk komen. Jeetje wat voelde ik me verschrikkelijk zeg. Ik dacht dat ik wel de hele dag kon janken..... Gelukkig was er niks aan de hand en hebben we er goed aan gedaan om zolang te koelen. 's Avonds had ze er al geen last meer van, maar ik wel.......... X Marieke
Ja Minka, dan gaat dat idd bijna gelijk op! Maar dan is Eline idd wel erg tenger, maar het is een meisje he... Rick is gewoon gemiddeld, niet eens aan de grote/zware kant. Stuur me maar een PB hoor, ik zal je wel vertellen waar hij werkt, kan je zus daar eens langsgaan, ze hebben namelijk zelf ook een stand. Marieke, hier doet het ook nog steeds pijn, hoor. Ik durf ook niet zo goed, maar nu al weer 2 keer geprobeerd . De eerste keer was echt vreselijk pijnlijk, we zijn op een gegeven moment maar gestopt. De tweede keer dacht ik dat het weer zo slecht ging, maar even volgehouden en toen ging het wat beter. Alleen kreeg ik daarna bruinverlies (ongi was al weer een aantal dagen helemaal weg) wat ook weer een paar dagen duurde, en ik voelde weer een paar dagen die knip trekken etc. Kortom, nog helemaal niet zoals het zijn moet. Ik wacht het even af tot de 31e en dan kan ik het aangeven bij de gyn als er dan nog geen verbetering is. Maar misschien is dit wel heel normaal, dat kan ik natuurlijk niet vergelijken. Ik kan me wel voorstellen dat je helemaal niet meer durft na jouw operaties. Alleen is het zo dat hoe langer je wacht wordt het er niet makkelijker op, dan blijf je er tegenop zien en wie weet valt het nog mee ook. Dus misschien toch maar gewoon eens proberen... tenzij je echt nog heel veel pijn hebt... X Jude.
Hey marieke wat vreselijk voor neia, tja zoals ik lees heb jij er meer last van gehad als zij maar toch, dat is mijn grootste angst hete dranken op tafel en dan je kindje zich verbranden, bah. Als Dominqiue zich zeer doet of valt, doet het mij meestal meer zeer als haar, ook als ze ziek is zou ik graag de ziekte van haar overnemen. Hoe gaat het verder met jou lichamelijk marieke? Begrijp ik goed van jude dat je wilt proberen om weer intiem te zijn met je hubbie? ik kan me goed voorstellen als dit zo is dat je er enorm tegen op ziet, ik vondt de eerste paar keren na de bevalling al niet prettig, en ik ben niet eens natuurlijk bevallen, hoe moet dit dan voor jou zijn? liefs jette
hey vandaag thuis ipv morgen, moet morgen weg voor het werk hele dag naar Leuven. amber nog altijd niet bevallen? maar ook nog niet gemeld? zou het zover zijn? alvast goede bevalling gewenst! me2, duim met je mee dat die therapie werkt en je meisje keert! neeke, werk genoeg dus, wel leuk he, doe ik ook graag in de tuin werken,gelukkige verjaardag en leuk feestje gewenst voor je hubbie, je vroeg naar de combinatie werk gezin? ik werk nu 15 maanden 4/5 dus nu is het wel te doen, alleen de dag dat ik thuis ben zoals vandaag is het moeilijk, ik wil veel doen in het huishouden, anderzijds wil ik met Merel bezig zijn, en anderzijds wil ik wat niets doen, moeilijke keuze dus miriam, een goede kweek gehad, maar hoe is het nu met je misselijkheid? die nieuwe medicatie aangeslagen? hoop dat het beter is? franka, ik las via de anderen dat je ongi geworden bent ik dacht ook dat dezer dagen je nod was of zou zijn had zo gehoopt op goed nieuws voor je, helaas. Meid kan me voorstellen dat het terug een enorme teleurstelling is, woorden van troost heb ik niet en vind ik niet, alleen dat ik aan je denk en megaduim, je moet gewoon een keer zwanger worden! marieke, oeps Neia had het ook te pakken, maar blijkbaar al terug wat beter en slaapt ze terug door, zalig dat doorslapen. Blij dat je genoten hebt van jullie momentje voor twee. jude, ik herken ook nog dat dubbel gevoel, enerzijds was ik heel graag thuis bij Merel maar anderzijds miste ik mijn collega's, het babbelen, het lachen enz... om me heen, nog even genieten nu he! hope, toch reactie van je zus gekregen, ben blij te lezen dat ze toch 75-80% begripvol was, zo een ijsbeer is het blijkbaar ook weer niet qua gevoelens, maar zoals iemand zei, weet even niet meer wie, voor de 100% zal ze je nooit kunnen begrijpen en wij hier ook niet, want enkel jij weet en voelt en ervaart het, wij kunnen het ons alleen maar voorstellen. En blijf hier maar schrijven wat je wil hoor, alle respect voor je, en die wirwar van emoties waar je doorgaat, is gewoon moeilijk om mee om te gaan, knuffel! en ivm doop, vind het ook wel raar om nu al te beslissen in september wat of hoe, is toch nog ver weg? en ik hoop en duim extra hard met je mee dat het een gezellig moment wordt en jij der ook fier als een gieter met zwangerschap aanwezig kunt zijn, zou zo mooi zijn, daar gaan we voor he! minka, hehe je komt naar het buitenland Belgiƫ mijn ouders zijn vorig weekend gaan kijken naar Marco Borsato , in Antwerpen ook zeker, of was het nu Brussel, geen idee. Hehe ik herken dat mmm maama, maar pas nu denk ik dat ze het bewust zegt of weet wat ze zegt, dan kijkt ze zo vragend, trots,: "gehoord wat ik zeg? " en gisteren maar ik twijfel er nog aan, was het precies ze zei "papa", nuja soms is het horen wat je wil horen zeker? jette, ai moeder en dochter samen ziek geweest, inderdaad een slechte combinatie, hoop dat je intussen beiden erdoor bent? en dat onhandelbaar kan ik goed begrijpen, ik heb Merel ook al een licht tikje op de billen gegeven, ik was haar poepluier aan het verversen en ze verdraait haar op haar buik, je kan je voorstellen... ik haar terug op rug gelegd, na twee seconden zij op buik en rechtkruipen en tegen me staan, en zo wel vijftal keren na elkaar tot ik een tik op haar billen gaf, het begint een ware strijd te worden tussen ons , heb al geprobeerd haar af te leiden een knuffel of iets te geven wat ze anders nooit krijgt, maar na twee minuten is haar aandacht ervoor weg... dus niet schuldig voelen he meid hoop dat ik niemand vergeten ben, voor de rest, sinds ze ziek geweest is zit ze niet meer in haar oude ritme, met die koorts wou ze geen water drinken, gaf toen maar melk, maar sindsdien komt ze vaak om 0.00u wakker en huilen, en na lang wachten heb ik dan toch maar melk gegeven, maar wil er ook geen gewoonte van maken. Nu de laatste twee dagen gelukkig beter, ze slaapt van 19.30u tot 4 of 5u en dan blijft ze wenen tot ze melk krijgt. Iemand idee hoe ik die avond fles kan zwaarder maken zodat ze langer weg kan? Ze drinkt nu savonds 180 cc (als ik meer maak drinkt ze het niet uit) en smorgens om 6u deze morgen minstens 150, max 180 cc. En om 8u dronk ze dan nog es 90 cc. Ik probeerde al eens savonds broodpapje te maken maar daar had ze geen geduld voor, ze wou eten hebben en had geen geduld voor dat broodpapje te eten, en na haar fles was ze dan te moe om erna nog iets te eten... liefs flyke
hey flyke als je de gouden tip gevonden heb, vergeet het dan niet aan mij door te geven, ik heb dus hetzelfde probleem dat dominique s'nachts komt om wat te drinken, geen melk trouwens hoor, ze heeft geen honger, maar dorst. 2x komt ze hiervoor s'nachts om gezette tijden, ook ontstaan toen ze ziek was! jette
Nu het zonnetje zo schijnt, ziet de wereld er heel even iets anders uit Op het moment even geen tranen in mijn ogen of regendruppels op de ruit De hemel zo blauw, vogeltje die fluiten en bloemen die groeien Even mijn hoofd leegmaken, zonder met moeilijke gedachten te stoeien Vandaag lukt het de zon om mijn gebroken hart even te verwarmen Het gemis en verdriet is niet weg, maar voor het moment zal ik deze warmte omarmen Nieuw gedicht, en ondanks dat ik het meen, toch dat gevoel dat de tranen elk moment op kunnen komen. Hope