Miriam: ik ben ook draagster van Strep. B. Ik ben met een infuus anti biothica bevallen. Zo heeft JP geen enkel risico gelopen...als je meer wilt weten pb me dan maar.
He verse Mama-Amber, tjonge, weer zo'n supersnelle bevalling! Het zal wel een super verassing zijn geweest dat er toch een extra stukje aan je kleintje zat had je al iets roze besteld en gekocht, kaartjes of zo! Maar een kereltje is natuurlijk ook super om te krijgen. Misschien kun je wel kleertjes ruilen met Me2! Miriam, da's ook even schrikken, neem maar snel contact op Met Me2, misschien kan dat je geruststellen. Ik ga eten koken, lekker zonnig weekend allemaal en tot snel Minka
Verjaardagen: 14-01-1979 Franka 13-02-1981 Marieke 01-03-1969 Minka 16-03-2009 Sam 29-03-1977 Jude 10-04-1980 Flyke 27-04-1972 Marla 10-05-1970 Amber 15-05-2008 Merel 24-05-2008 Neia 06-06-1973 Neeke 13-06-1976 Hope 18-07-2008 Eline 25-07-1972 Jette 22-08-2004 Thijs 30-08-1981 Miriam 04-09-2007 Lize 15-10-1974 Me2 14-11-2007 Guus 11-12-2007 JP 23-12-2007 Danique* 19-12-2008 Rick Uitgetelde data van de zwangeren: 18-04-2009 Me2 Belangrijke / moeilijke data: 02-04 Franka Miskraam 14-04 Me 2 uitgetelde datum 1e zwangerschap* 25-04 Neia, Miskraam 2e zwangerschap 03-05 Miriam, uitgerekende datum van Danique*, 3e zwangerschap 05-05 Amber, uitgerekende datum van de 1e zwangerschap* 09-05 Hope, Miskraam 1e zwangerschap. 05-06 Flyke, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 16-06 Miriam, miskraam 1e zwangerschap. 30-06 Hope, Miskraam 2e zwangerschap. 13-07 Neia, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 23-07 Minka, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 05-09 Me2 Miskraam 07-12 Hope, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 21-12 Neia, Miskraam 1e zwangerschap 22-12 Miriam, Miskraam 2e zwangerschap. 25-12 Miriam, uitgetelde datum 1e zwangerschap*
wow dus toch mijn gevoel klopte, een zoontje! Sam, inderdaad mooie naam. dikke proficiat aan het amber-gezinnetje! x x x wat een verrassing zeg, had echt niet gedacht dat echografies nu nog kunnen falen en dokters in geslacht geniet ervan en goede beslissing, beter ten volle en met meer energie voor FV dan half voor Bv miriam, ai kan me voorstellen dat je vol onzekerheid zit, hoe raar, eerst zus dan zo, hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt! jette, ik ging net een gouden tip zeggen maar blijkbaar lukt het zonder die ook bij je, merel slaapt ook al 2 nachten door, ik maak een brood-melkpapje of geef nog een extra koek na haar melk en terug van 19.30-7u geslapen, joepie hoop ook dat het zo blijft! de rest probeer ik later op te reageren, zo ik duik mijn bed in, nog altijd last van pijnlijke keel en hoest, en lekker moe liefs flyke
He Amber, wat geweldig om even iets van je te horen. Enorm balen dat je je nog zo slecht voelt. Wel logisch hoor. Gelukkig heb je een nieuwe ab kuur gekregen, want je wil natuurlijk wel een leuke kraamtijd tegemoed. Hoe groot is je mannetje? Ik vind het ook echt een prachtige naam! Fijn dat het allemaal zo snel is gegaan en dat je alsnog op tijd in het zh was. Ik kan niet wachten om het hele verhaal te horen. Me2, heb je nu verlof? Ik hoop dat je even lekker kunt bijkomen. Dat heb je wel verdiend. Nog iets van je zus gehoord? Spannend dat je woensdag de draaipoging hebt. Zie je er tegenop? Ik hoop zo van harte dat het niet meer nodig is. Flyke, balen zeg dat je nog zo ziekjes bent. Bah, hopelijk knap je door het mooie weer een beetje op. Wel heerlijk dat Merel weer zo lekker slaapt. Jette, en hoe gaat het nu met Domique? Kan me voorstellen dat je het raar vond om weer een hele nacht "door te slapen", maar wel heerlijk. Woensdag ben ik met een vriendin gaan eten en zei is tandarts voor kindjes. En ze vertelde me dat het dus heel slecht is om kindjes 's nachts drinken te geven als ze tandjes hebben. Dus daar hebben we een tijdje over gediscusseerd, omdat sommige kindjes geen water willen en anders niet gaan slapen......moeilijk dus. Zij heeft veel kindjes gezien waarbij de tandjes wegrotten. Zelfs een kindje die van zijn 3 tot 6 jaar geen tandjes meer had. Maarja dat is het andere uiterste......... Miriam, oh jeetje meid wat zul je weer geschrokken zijn. Groot gelijk om je frustraties en onzekerheden uit te spreken. Je moet inderdaad nog een hele tijd en dat moet wel op een fijne manier gaan natuurlijk. Hoe voel je je nu? Hier alles goed. We genieten volop van Neia en van het mooie weer. Ons meisje slaapt en eet weer super, en is alleen maar vrolijk, heerlijk dus! Vandaag hebben we heerlijk gefietst. X Marieke
Marieke: klinkt alsof je een super dag hebt gehad! Ik ook, ben alleen met JP vanaf donderdag tot morgen acvond. Man is weg voor zijn werk. Sinds JP kan lopen is zijn humeur zoooo goed, echt enorm gezellig! JA zie wel op tegen de draaipoging omdat het maar 50/60% kans van slagen heeft. Hoop op een wonder en dat ze woesdag al spontaan gedraaid blijkt te zijn! Ben vanaf vandaag officieel et verlof...heerlijk! Voel me prima, nergens pijn of iets dergelijks. Na oud en nieuw was ik zooooo moe, zat er echt door heen, dacht dat ik wel eerder m,et verlof zou moeten gaan, maar gelukkig heeft het zich weer helemaal hersteld en heb ik weer met vlag en winpel de 4 weken van tevoren gehaald! Heb ook nog 2 weken vakantie aan mijn verlof geplakt dus ga pas 27 juli weer aan de slag. Ben wel weer begonnen met de nesteldrang (vorige keer was die zoooooo erg, hoop dat het nu iets midenr is...): heb alle geboorte klaartjes al weer geschreven sinds gisten
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa GEFELICITEERD met je verlof Me2. Helemaal super, nu relaxen, bijtanken en lekker je nesteldrang zijn gang laten gaan. Geboortekaartjes schrijven en kleertjes wassen vond ik erg leuk om te doen! Hoelang kan JP al zelf los lopen? Heerlijk dat hij zo vrolijk is. En ook lekker dat je mannetje nu weer thuis is.
Hey me2 heerlijk voor je meis, geniet nog even van je verlof want je gaat het natuurlijk straks superdruk krijgen! Amber hoe gaat het? Miriam hoe gaat het met jou, ben je over de eerste schok heen, hoop dat je gelezen hebt dat me2 ditzelfde heeft, en vraag haar de dingen die je weten wilt wellicht geeft dit rust! Marieke je klinkt goed meis, hoe is het nu lichamelijk met je? Is het nou al duidelijk of de OP goed geslaagd is? Hier gaat het een stuk beter, dominque is veel vrolijker, nog wel mamma fan hoor, maar ze slaapt ook een stuk beter en vaster. 1x per nacht nog wakker zo tegen vier uur wel is ze nog vroeg wakker zo tussen zes en half zeven als ik geluk heb. Maar ik doe het er zo eerst weer voor hoor, wellicht slaapt ze binnenkort toch weer door! Ja ik ben ook heel erg bang voor het drinken geven s'nachts met het oog op de tandjes, wij poetsen hier 2 x per dag al vanaf het begin. Nu krijgt ze meestal na het tanden poetsen niks meer dus dan hebben we om ong. kwart voor zeven gepoetst en als ze dan om vier uur pas weer wat te drinken krijgt, hoop ik maar dat het afdoende zal zijn. Ook hoop ik natuurlijk dat deze fase ook snel voorbij is en dat ze dan weer helemaal door gaat slapen. Maar het is een keuze die je gaat maken he, of s'nachts het gevecht aan gaan, of haar laten huilen. Ik hoop maar zo dat het haar tanden niet aantast. Jette
Jette: zal wel goed komen met die tanden hoor! Je geeft toch ehel erg verdund? MArieke: JP liep net na een jaar, dus circa 1 jaar en 2 weken helemaal los! Daarvoor was hij niet te genieten, zo gefrustreerd dat hij nog niet kon lopen! Amber: hoe gaat het? Weer zo'n supersnelle bevalling! Fijn hoor!
Chips, had een mega post getypt en nu alles weer weg Hoop snel nog een poging te kunnen doen, ga me eerst aankleden en met Eline naar de Dietiste. Kus MInka
Zo, poging 2, met een vers bakje koffie Me2, Joehoe, eindelijk verlof! Nu even lekker wat meer tijd voor jezelf nemen en voor JP. Strakjes zorg voor 2 meid! Morgen je versie! Ik wens je heel veel sterkte en succes. Kom op Me2-meisje, laat je mama maar eens zien dat je een mooie halve draai kunt maken, dan kijk je veel mooier en eerder naar je lieve papa, mama en broertje! Jette, Heeft Dominique al weer wat beter geslapen? Hoop het wel voor je, dan kun je zelf ook wat meer doorslapen. Is de griep nu helemaal uit jullie huis verbannen? Alles goed met het kleine paardje? Marieke, gaat lekker zo te horen bij jullie! Lekker op de fiets geweest, lijkt me heerlijk. Al zal het fietsstoeltje voorlopig bij Minka-man op de fiets komen, ik ben nogal een stuntel op de fiets . Neia zal vast haar oogjes uitgekeken hebben. Miriam, Hoe gaat het nu met je? Je bent zo stilletjes hier, dat ben ik niet van je gewend! Probeer van je zwangerschap te genieten meid, ik weet dat het moeilijk is, heb dat zelf ook pas na 30 weken gedaan en heb nu toch het gevoel dat ik heel wat gemist heb. Flyke, is je keel weer wat beter? Moest laatst nog aan je teen denken, is deze al weer helemaal beter? En laat je de tweede ook nog doen? Hope, mooi gedicht weer, laat het zonnetje inderdaad maar weer snel voor jullie schijnen Franka, hoe is het bij jou? Je bent zon sterke en positieve meid, ik hoop dat je ook met dit gevoel een nieuwe ronde in mag gaan. Het is ook zo zwaar voor jullie. Het is nu weer lente, dat er maar een mooi Franka-ei mag komen om uit te groeien tot een mooi wondertje! Amber, hoe gaat het met jullie? Hoop dat je snel weer even wat puf hebt om ons je verhalen te doen. Ik hoop ook dat je je wat beter voelt en goed hebt kunnen rusten. Ben benieuwd naar jullie kaartje Neeke, is de tuin al weer helemaal in orde? Lekker om weer buiten bezig te zijn, maar helaas, net kwam de hagel al weer naar beneden, vandaag dus niet lekker naar buiten Marla, ben benieuwd naar je nieuwe baan. Hoop dat je daar wat minder stress zult hebben als bij deze. Dat zal je goed doen! Jude, Nog volop aan het genieten van je verlof! Denk nog maar even niet aan je werk,! Hier alles prima, ik ga vandaag naar de dietiste en hoop Eline van te voren even te kunnen wegen. Ik heb niet het idee dat de eczeem van de voeding komt. Koemelk hebben we niet meer geprobeerd, maar voor de rest gaat het eten goed. Ze lust tot nu toe alles, maar zijn wel voorzichtig met nieuwe produkten die op het verdachte lijstje staan. Dat ze niet zo veel groeit zou aan de eczeem kunnen liggen, deze slurpt veel energie op en omdat ze toch al zo lekker actief is zou dit wel de reden van het minder groeien kunnen zijn. Anders maar naar de KA, misschien kan die iets meer te weten komen over de oorzaak van de eczeem. Met mij ook alles weer prima, had even een paar weken een flinke dip van vermoeidheid, was niet echt in mijn hum en baalde van het werk. Nu ik geen BV meer geef, kan ik ook weer redelijk op tijd naar bed! Voor allemaal een dikke kus van mij Minka
hallo allemaal, erg lief jullie reacties! Het is wennen, twee kindjes... ik ben voortdurend aan het 'organiseren' in mijn hoofd. Maar Sam is een ongelooflijk lief mooi zalig jochie, ik ben weer zo verliefd! Overdag slaapt hij eigenlijk prima, dit is nu echt zo'n baby die eet en slaapt. Dat was bij Lize helemaal anders, die huilde alleen maar en was continue onrustig die eerste weken. Dan moest ik op mijn tenen lopen. Sam slaapt vooral overdag overal doorheen! 's nachts is wat lastiger, hij heeft nog niet in zijn ledikantje geslapen. Wel wat uurtjes in zijn reiswiegje, maar nog niet de hele nacht. Komt er dus op neer dat hij s nachts vooral op onze buik slaapt! hellup, dat is heeeeerlijk maar ook een aanslag op de slaap, want ik durf niet echt te slapen dan. Gelukkig neemt mijn Lief heel veel van me over. Het gaat met mij wel wat beter, maar de vermoeidheid zit helaas diep. Dus ik hou het rustig. De geboortekaartjes kunnen vandaag of morgen hier zijn (ja, we moesten echt opeens van alles veranderen..) en dan kan eindelijk het grote nieuws verspreid worden. Binnenkort moeten we maar eens zijn roze muur gaan verven... en een heleboel kleertjes gaan kopen.. ik probeer een paar fotootjes te plaatsen. Me2, succes morgen! hoop dat je wat aan mijn tips hebt. Zet 'm op! Amber
ja ben veranderd zeggen meer mensen stiller terughoudend en vind veel dingen prima nu de lol en de zin is even weg de angst is enorm toegenomen heb me2 een pbtje gestuurd en hoop dat wat ze antwoord mij mischien een beetje weer positief kan maken dus me2 doe je best hihi Nee ik ben wat rustiger nu omdat de energie voornamelijk weg is om de pc op te starten en dan te posten dus vandaar dat het even zeer rustig om miriam heen is. Zit een beetje in de knup met mezelf ook de angsten mogen niet de overhand krijgen en ik wil genieten van nu van de buik die toch eigenlijk ineens best is gegroeid en dat mensen echt nu al zeggen hey ben je zwanger jaja dat vind ik zo leuk en fijn bij danique zag je met 16 weken bijna niets nu is er echt wel een buikje hihi dat vind ik heel bijzonder en mooi het wordt ook steeds spannender hoor ik voel me zelf en kan dan weinig hebben ben snel kribbig tegen jan en alleman maar ik hoop dat ik na de 22 weken rust ga krijgen. 17 april de 20 weken echo ben dan iets minder ver 19 weken en 4 dagen geloof ik maar dat mag de pret niet drukken vind ik zelf. dinsdag aanstaande wederom controle en denk ook weer een afname van een nieuw kweekje we zullen zien wacht rustig af. sorry dat ik niet op jullie reageer maar hoop dat ik of deze week of volgende week meer tijd en energie vrij kan maken want mis het kletsen eigenlijk wel liefs miriam
Miriam: doe het maar lekker rustig aan, voel je niet schuldig! Het komt allemaal wel weer. Ik hoop dat Me2 even wat positiefs kan vertellen. Krijg jij nu ook medicijnen hiervoor of moet je wachten op de kweek? Amber: jeetje weer zo'n snelle bevalling Het zal zeker wel even wennen zijn met twee kleintjes. Je moet weer een heel nieuw ritme gaan vinden. Daarbij nog druk in de weer om alles te regelen en om te zetten. Heb je wel alvast een uitje, een shop-tripje voor kleding e.d. Hebben jullie hem ook met een mooi roze shirtje het ziekenhuis uitgedragen? Altijd leuke verhalen voor later... Oh ja, Sam staat ook in onze top 10, dus de naam is super! Zou hij ook zo geheten hebben, als hij een meisje zou zijn? Hoor je namelijk de laatste tijd ook regelmatig, dat het een naam voor beide kan zijn. Minka: hoe gaat het eigenlijk met je hand? en hoe was het bij de dieetiste vandaag? Ik hoop, dat ze een beetje goede tips hebben gegeven en wat meer duidelijkheid kunnen scheppen. Me2: lekker verlof las ik. Geniet er maar lekker van. Voor jou gaat het aftellen ook al beginnen (nog een paar weekjes) Veel poetsplezier Hope: lieverd hoe gaat het met je? We hebben gisteren een gesprekje gehad met de gyn. We kunnen nog 2 pogingen IUI doen, maar hij wilde dat we toch ook al gingen nadenken over IVF. We mogen nog een aantal pogingen IUI meer doen, mochten we dit willen, maar IVF is een volgende stap. We moesten maar eens gaan bedenken of we na de 6 pogingen nog meer pogingen doen, een rustperiode nemen of direct doorgaan met IVF. Kwam wel even koud op m'n dakkie. Natuurlijk weet ik, dat er nog 2 pogingen zijn en we dan verder moeten kijken, maar heb er al die tijd nog niet bij stil willen staan. Moet het ook echt even laten bezinken, merk dat ik er toch de hele dag mee bezig ben nu. Duimen jullie de komende maanden extra hard, zodat het in één van de komende 2 pogingen toch nog gaat lukken? Liefs Franka
MInka: fijn dat je je beter voelt! Ik herken het hoor die dipjes... Amber: wat grappig om te horen dat Sam nu al een anders is dan Lize.....op een of andere manier heb je toch in je hoofd hoe het allemaal zal gaan en dan is het toch anders JA die geboortekaartjes...wat een lacher.......Heerlijk hoor een klein ventje! Rust jij maar goed uit! En heeeeel veeeel dank voor de tips...hooop echt dat het gaat lukken; kan nu wel een beetje geluk gebruiken.... Miriam: heb je terug gepb-t. Franka: wat denk jij! Natuurlijk duimen we als een gek! Het MOET gewoon! Ik kan me voorstellen dat het een beetje rauw op je dak komt zo'n gesprek. Neem de tijd om alles op een rijtje te zetten en door te spreken.
Hey mir, volkomen begrijpelijk meis dat je de energie hebt voelen wegstromen bij het "slechte " nieuws, neem de tijd om je te herpakken meis, het gaat je echt lukken, laat je de door me2 goed voorlichten, en je hebt het voordeel dat je super onder controle staat en dat ze alles goed in de gaten houden. Het goede gevoel komt vast snel weer terug, denk aan je meis! Minka even een dipje meis is erg logisch toch ik had dit ook twee weken geleden, was moe, was overal erg prikkelbaar over, reageerde overal veel te fel op, kon niks hebben. Die vermoeidheid hakt er gewoon goed in, ik lag elke avond om half negen al te pitten op de bank, dat kan toch ook niet goed zijn. Nu gaat het weer veel beter, zit weer beter in mijn vel. Ben blij dat het bij jou ook weer beter gaat, hoe zijn de nachten van Eline? Me2, tja maak me wel zorgen over die tandjes hoor, ben doodsbang dat ze gaan rotten van het drinken s'nachts. Heb gisteren geprobeerd om haar water te geven, ja daaag dat wilde ze dus helemaal niet drinken, een paar drupjes roosvicee er door en ja hoor ze dronk het weer op en weer slapen. Of ze krijgt dat kant en klare drinken van friso, hier zitten geen suikers in, ja natuurlijke suikers die zijn natuurlijk ook slecht voor het gebit. Ik poets s'morgens en s'avonds haar tanden, het wordt een beetje een obsessie want toen ik haar gisteren tussen de middag op bed legde heb ik haar tanden ook gepoetst, (kan ze er wel uit poetsen). Nou het slapen is weer als voorheen hoor twee tot drie keer wakker s'nachts pffff baal er wel van maar ja wat kun je er aan doen he?! Amber hoop dat het goed met je gaat, kan me het wel voorstellen die drukte in je hoofd, lijkt me ook mega druk met twee kindjes. Marla, kom je nog weer terug op dit forum? jette
Me2, alles goed? hoe is het gegaan meid, ik heb veel aan je gedacht vandaag. Hoop dat je snel met goed nieus komt. Franka, dat was zeker een domper, had ik ook nog niet verwacht hoor, dat ze over IVF zouden beginnen. Meid ik duim volop, en stop pas als jullie een wondertje in jullie armen hebben! Ik hoop zo dat jullie geen IVF nodig zullen hebben. Mijn handen (of eigenlijk vinger): is erg lastig, als je iets vastpakt of bv een vuist maakt, gaat de ringervinger niet mee, deze blijft half krom staat, schiet deze toch door, dan kan ik hem alleen maar losbreken met mijn andere hand, ja, dat doet pijn Maar de hele dag door voel je een zeurende soms stekende pijn, dus ben blij als het weer los komt. Miriam, geeft niks hoor dat je wat stiller bent, ik neem je niks kwalijk hoor! Je komt maar lekker als je de puf ervoor hebt, denk aan jezelf meid! Hoop dat je wat aan het PB-tje van Me2 hebt gehad. Jette, inderdaad, die dipjes zal bijna iedereen wel even hebben, vermoeidheid is dan erg vervelend. Ik voel me soms wel schuldig t.o.v. Minka-man, heb af en toe het idee dat ik hem verwaarloos, maar gelukkig begrijpt hij het allemaal wel. De nachten zijn hier dus eigenlijk nooit een probleem, Eline slaapt elke nacht heerlijk door. Ik geloof dat ze de laatste 4 maanden 2x wakker is geworden. Dan heeft ze of gedroomd (waarschijnlijk) en is ze wat van slag, of ze ligt hardop te kletsen midden in de nacht Amber, dus toch al kaartjes besteld in het roze, lijkt me toch best vreemd om dan toch een jongetje te krijgen. Is natuurlijk even super, maar wel even een omschakeling. Lize's oude kamertje krijgt dus toch een nieuw likje verf . Hoop dat alles goed gaat met jullie. Gisteren dus bij de dieetiste geweest, Ze was 500 g aangekomen in 2 weken, dat is dus wel netjes. Het eczeem lijkt niet van de voeding meer te komen, koemelk en eiwit blijft voorlopig verboden! Andere voedingsstoffen zoals tomaat, vis , varkenvlees pas na 9 maanden en nieuwe voedingen moeten we introductiegewijs geven. Zoals het er nu uitziet is de eczeem redelijk onder controle, er schieten wat plekje uit maar die smeren we dan met hormoonzalf in. Als we verder willen naar een kinderarts of dermatoloog, moeten we een verwijzing vragen. Voorlopig houden we het even zo, tot de volgende controle aan het CB. ZO nog even lekker op de bank hangen en (ik hoop) een beetje op tijd bed in! Liefs Minka
even vlug want ben doodmoe. Ben vanaf 10 uur tot 1900 uur inhet ziekenhuis geweest vandaag voor de draaipoging. Komt iets meer bij kijken dan ik had gedacht, intake, algemeen onderzoek, aan ctg, echo, echo, echo dan infuus weeenremmers dan wachten 2 uur tot die zijn ingewerkt dan wachten tot er ook een OK vrij is voor het geval er iets mis gaat dan weer echo, dan draaipoging, dan weer 1,5 uur aan ctg...Helaas na 3x proberen draaipoging jammerlijk mislukt....baby wilde absoluut niet meewerken terwijl ik bij de eerste poging echt dacht dat het ging lukken. Was super ontspannen en vond de manoevre echt heel erg meevallen...daar zal het dus niet aan hebben gelegen....Morgen hoor ik wanneer de keizersnee is. Kan je verklappen dat ik enorm teleurgesteld ben. maar moet mezelf echt er bij neerleggen dat het het allerbelangrijkste is dat onze dochter veilig en gezond op deze wereld komt.... Hoop nog op een wonder: bij 2 van mijn vriendinnen is de baby nog gedraaid met 38 weken na een mislukte draaipoging in het ziekenhuis....
Me2, wat jammer! (en pff wat een lange dag!) Nu inderdaad hopen op een wonder. Kom kleine meid, draaien maar! Kus MInka