tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Lieve meiden,

Bedankt voor jullie hartverwarmende reacties en felicitaties.
    Ook voor de lieve PBtjes. En miriam speciaal voor die van jou.
    Dat jij mij steeds de sterke vrouw noemt waar je trots op bent, terwijl ik dat juist van jou vindt ;)

We zijn na 3 miskramen en 4 IVF met PGD behandelingen dan toch spontaan zwanger geraakt.
    En ik ben verder dan dat ik ooit gekomen ben.
    Ik heb gister zelfs het hartje gehoord, prachtig.
    De komende weken zijn voor ons extra spannend.
    Voor iedereen is die 12 weken grens belangrijk, maar met mijn translokatie is dit een super belangrijk moment.
    Als we die halen hebben we nog 1 % op een afloop waar ik nu niet aan wil denken.
    Die ene procent gaan we , hoop ik, uitsluiten met een vrachtwaterpunctie rond de 16e week.

We zijn er nog niet, en de angst en onzekerheid, heeft de afgelopen dagen en weken overheerst.
    Ik ga vanaf nu echt proberen te genieten, al zal het niet iedere dag even makkelijk zijn.
    Dat de komende 3 weken maar heel snel voorbij vliegen, want dit is echt slopend.

Maar meiden.............. WE ZIJN ZWANGER!!!!!!!!!!!!!

Ik zal nog steeds niet met overmaat op het forum zijn.
    Ik zie en lees nog te veel dingen waar ik bang en onzeker van wordt maar ik zal af en toe een berichtje achterlaten.
    By the way: ik voel me trouwens goed.....heel goed.
    Zo goed dat ik me zorgen maakte of ik wel echt zwanger ben.
    Maar zo zie je, je hoeft geen kwaaltjes te hebben om echt zwanger te zijn.
    Dus Franka, houdt nog even vol, bij jou zal het net zo gaan.
    We gaan nu met z`n allen duimen voor jou echo.

Liefs Hope

2. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Pfff meiden, hebben jullie ook voor de tv gezeten vandaag... ik ben er helemaal stil van... Hoorde net op Boulevard dat er een duidelijk zwangere vrouw overleden op straat lag. Dat raakte me toen nog meer dan het al deed... Ik had de tranen in mijn ogen staan... Bah bah, gisteren zo blij om het nieuws hier en nu voel ik me echt heel rot...

Maar Hope, ik ben blij dat het zo goed gaat en dat je je goed voelt. Veel succes om de komende spannende weken door te komen!

En jij ook Franka, spannend volgende week de echo! Maar wat bedoel je nou dat we over 7 maanden dit topic "positief moeten afsluiten" ;) ? Wel positief, maar afsluiten?!

X
    Jude.

3. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    wow hope ! dat meen je niet en dat heb je mooi kunnen verzwijgen!!!
    en reeds een mooie prachtige goede echo, ben mega reuzeblij voor jullie!
    dikke proficiat, nu op naar de volgende goede echo!
    wow , echt leuk, dus op tien april, toen franka pos.testte had jij ook reeds een pos.Test?
    SUPER gewoon! PROFICIAT nog es, hehe kan er niet over zwijgen!
    mijn weekend begint goed, ben megablij nu, eindelijk es goed nieuws ook voor je!

anderzijds inderdaad slechts nieuws, appeldoorn, toen ik het hoorde op mijn werk op de radio gisteren dacht ik meteen aanjullie allemaal... je weet maar nooit, vreselijk gewoon, en ik denk gehoord te hebben dat de dader nu ook overleden is, zes slachtoffers dus in totaal, hoe iemand zichzelf zo kan verlagen door onschuldige mensen in fleur van hun leven (bv. die zwangere vrouw) :( zo kan meenemen in hun eigen wereld en egoïsme, ik kan er gewoon niet bij...

maar ondanks alles sluit ik positief af, onze Hope is zwanger gewoon, de MAx!
    miriam, blijf verder duimen ook voor je, dinsdag terug meting? maar die zal met al je positivisme zeker goed zijn!
    franka, de zenuwen nemen flink toe bij je denk ik, en dan het nieuws dat HOpe reeds een goede echo had, jij ook hoor meid volgende week, ben ik zeker van!

de rest vele groetjes
    liefs
    flyke

4. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ja heb gister ook de hele dag nieuws gekeken onvoorstelbaar dat een gek zoiets doet echt te gek voor woorden.
    voel me goed zelf heb wel steeds meer last van het dom zitten woensdag avond heb ik alles er even weer uitgegooit de angst en dat ik niks mag

en nu voel ik me weer beter

meiden fijn weekend liefs miriam

5. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    ;het is hier stil dit weekend,
    miriam ben blij dat je je beter voelt!
    hier gisteren minder nieuws, vriendin waarmee we altijd op weekend naar ardennen gaan belde me op, ik vroeg hoe is het ? niet goed zei ze... ik hat het meteen door, dacht al dat ze bezig was zwanger te geraken voor 1e kindje, maar intussen had ze al MK gehad en curetage vrijdag, ze wist nog van mijn MK en we hebben zo een heel eind gepraat. Al bij al vond ik het toch moeilijk, ook al heb ik het zelf meegemaakt ik had ergens angst dat ik iets verkeerd ging zeggen, ik heb haar zowiezo gezegd hoop te houden en dat het zeker kan lukken,ik mij destijds optrok aan feit dat we zeker wisten dat we zwanger konden geraken, en dit nog zal lukken.Nadeel was wel dat ze vroeg hoelang het duurde eer ik terug zwanger was na MK, en toen was ze ontgoocheld, nuja kon moeilijk liegen he daarover, maar toch gezegd dat zo lang bij de uitzondering hoort, de meesten snel terug zwanger zijn na MK, wou toch gesprek niet slecht afsluiten. Ik heb haar op hart gedrukt dat ze altijd mag bellen of roepen om es af te spreken als ze wil praten.
    Ik heb nu zitten denken, om es een tekstje of zo op sms te zetten, maar ik kom er niet meteen toe, iemand die raad weet? Ik dacht aan iets als,

al doet het nu veel pijn, hou je vast aan het feit dat je weet dat je zwanger kan zijn,
    hou nog even moed, en ik weet zeker het komt terug goed
    wat vinden jullie daarvan? of beter niet?

goe wekend nog iedereen
    Merel met haar neefje bij mijn ouders tot morgenmiddag, wij gaan met zus en schoonbroer uiteten zo meteen,
    liefs
    flyke

6. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    flyke even heel snel reactie,

ik zou deze tekst niet doen maar jij kent haar het best en weet dus ook hoe ze hier op reageert
    knuf mij

7. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hé, is inderdaad stil hier! maar ben er zelf ook niet geweest :D
    We hebben een paar lekkere relax dagjes achter de rug, niks moet, alles mag en veel buiten geweest. Morgen de hele dag verjaardag van mijn nichtje die 2 jaar word en dan ma + di nog vrij, lijkt echt vakantie!

Flyke, Wat vervelend dat je vriendin dit ook mee moet maken. Ik zou zelf geen echte tekst maken, meer een regeltje als: ik denk aan je! en laten weten dat ze er voor haar/hun bent, maar dat weet ze waarschijnlijk wel.
    Erover praten met iemand die het ook heeft meegemaakt lucht vaal enorm op, gewoon omdat je weet dat ze je begrijpen. (zoals jullie hier) Het doet mij ook nog steeds pijn als ik met iemand praat die net een mk heeft gehad, ik ze voel hoe zij zich voelen en weet dat ik me ook zo voelde.

Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen.

Fijne avond nog
    Kus minka

8. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Hai meiden,

Hoe is het hier?
    Franka en Hope hoe voelen jullie je?
    Franka deze week de echo toch? Wanneer mag jij weer Hope?
    Ik ben nog steeds zooooooooo blij voor jullie, kan er niet over uit.

Hier alles goed.
    Problemen gehad met mijn schoonmoeder, heeft me veel pijn en verdriet gedaan maar nu gaat het weer.
    We hebben een heerlijk maar druk weekend gehad. Maar vind het ook niet erg om morgen weer te werken.
    Mijn ouders zijn dit weekend onverwachts een weekendje weg geweest met mijn oom en tante, en ze hebben flink genoten (zijn ook echt bruin geworden).
    Neia is werkelijk een schatje, ik kan soms geen genoeg van haar krijgen!!!
    Ze schuift nu de hele kamer door op haar billetjes, dus er is een wereld voor haar open gegaan. Ze loopt ook super goed en snel aan de hand, echt heerlijk om te zien.
    Ondanks alle moeilijke momenten kan ik ook heerlijk genieten.

X Marieke

9. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee lieve dames,

Inderdaad rustig hier!

Hope, zag dat ik verzuimd had je hier te feliciteren (wel op je eigen topic natuurlijk), alsnog proficiat - je zult de dagen wel aftellen!

Franka, nog twee nachtjes dan weet je meer, ik denk aan je!

Miriam, heb je morgen weer een meting? Kwam vrijdag nog even spieken, dacht dat je toen ook weer "mocht", maar kon niks vinden. Succes voor de volgende meting!

Marieke, schoonmoeders, ai... Hoop dat jullie elkaar in elk geval weer recht in de ogen kunnen kijken. Denk aan jezelf meid!

Hier met de jongens alles goed, mannetje sinds gisteren helaas wel zwaar ziek, hoge koorts en veel rugpijn. Huisarts denkt nu aan nierbekkenontsteking volgens mij, morgen urine inleveren, ben benieuwd. In elk geval geen hoesten of niezen dus geen griep...

Guus had het vannacht weer op z'n heupen, werd om 2.30 u wakker en wou toen absoluut niet meer in zijn eigen bedje. Dit is de tweede keer in 8 dagen dat hij slecht slaapt als hij 's avonds echt laat op bed ligt (we hadden gisteren verjaardag van mijn broertje in Utrecht, bleven eten, en was pas tegen negen uur thuis - en mooi dat Guus niet slaapt in de auto...). Doen we voorlopig dus niet meer! Dan maar lunchen bij verjaardagen of zo ipv avondeten.

Ga nu op de bank relaxen en heeeeeeeeeeeeel vroeg op bed - negen uur of zo (oh nee moet nog een was ophangen... :( ).

Veel liefs voor alle dames!

Neeke

10. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Neeke, lig je al in bed? :D
    je mannetje toch ziek geworden :( maar gelukkig geen griepverschijnselen. Maar misschien nierbekkenontsteking, klinkt ook niet best, ken het eigenlijk niet, maar zal vast niet prettig zijn. Ik hoop dat hij snel weer opknapt, verwen hem maar extra veel!
    Balen dat Guus niet wou slapen. Wij zijn gisteren de hele dag op verjaardag geweest+ Eline heeft op de heenweg 3/4 u geslapen, later bij mijn schoonzusje in bedje, maar ze ging vrolijk met haar sokken spelen :) uiteindelijk max 1/2 uur geslapen en in de auto terug kletsen, kletsen en kletsen :( Wij waren bekaf, vraag me soms af :waar halen ze de energie vandaan!

Marieke, niet leuk te lezen dat je problemen hebt gehad met je schoonmoeder.
    Ik hoop dat jullie eruit kunnen komen, het blijft natuurlijk Mark´s moeder maar soms.......
    Zijn je ouders gewoon in Nl gebleven? Het was inderdaad heerlijk weer om buiten te zijn.
    Neia dus een billenschuifster :D zo komt ze inderdaad ook overal, goed hoor dat ze zo goed loopt. Het is ook heerlijk om ernaar te kijken wat ze allemaal uitproberen. Alles goed met jezelf? Geniet van je dagje thuis morgen.

Nog eventjes Franka en dan ook jouw echo, ben je je vrije dagen goed doorgekomen?

Miriam, wanneer heb jij een nieuwe controle? 22 weken meid, weer 1 weekje erbij!

Hoe gaat het met de rest? hoop snel weer wat te lezen is zo rustig hier!

Eline trok zich vanmiddag op in de box tot staan, en even later aan de tafel. Niet lang hoor want ze wiebelt nog wel op die kleine voetjes hihihi, maar het trotse gezichtje erbij van kijk mij! heerlijk om te zien.

Ga nog even bij mijn mannetje zitten. Tot snel allemaal

kus MInka

11. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    joehoe hope ook zwanger heb er helemaal de rillingen van wat goed zeg. jij en Franka kunnen nu samen aftellen.

Miriam gelukkig gaat het goed met je je klinkt positiever. blijf met je mee duimen en erin geloven.

Neia problemen worden een stuk minder als je zo'n mooi meisje ziet billenschuiven en lopen super medicijn :D

Flyke ik vind het ook nog steeds moeilijk om met iemand te praten die een mk heeft gehad.
    Bij mij heeft het een half jaar geduurd tot ik weer zwanger was,de meest afgrijselijke periode in mijn leven. neem haar lekker een keer een dagje mee uit.

Amber hoop dat het gauw beter gaat met Sam en dat je eindelijk kan genieten van je kleine mannetje.

Hier gaat alles goed ik had een week vakantie en we zijn een paar dagen weggeweest.
    Sophie is inmiddels 1 geworden was een hele leuke verjaardag.
    Ze loopt inmiddels ook stukjes in huis los echt leuk om te zien maar ook weer meer opletten want ze is zo snel.

Groetjes,

Debbie

ps als het goed is staat er een foto van Sophie in mijn album (8maanden)

12. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Hey meiden,

Over ongeveer 25 uur weten we meer.
    Heb er alleen niet veel vertrouwen in, er kan zoveel mis zijn en voel me nu twee dagen niet echt zwanger meer.
    Ik ben nu maar flink aan de poets gegaan en vanavond komen vrienden eten (hebben we een beetje afleiding)
    Wat dat betreft kan ik beter werken, dan word ik gedwongen er véél minder mee bezig te zijn en gaat de tijd wat sneller.
    We proberen wel van de vakantie te genieten, maar we voelen ons zo onzeker.
    Ik hoop, dat we er morgen weer een mijlpaal bij krijgen.

Liefs van een onzeker Franka

13. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Miriam: veel succes vandaag!
    Ik weet niet meer hoe laat je vandaag moest, maar ik denk aan jullie en hoop dat het nog steeds hetzelfde is gebleven!!!!!

14. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee Franka, inmiddels zijn er alweer drie uur voorbij, het gaat de goede kant op... Houd moed, ik weet zeker dat jullie morgen een mooie echo krijgen! Ik geloof dat bijna alle dames hier van pure stress vlak voor een echo geen symptomen meer hadden, en erna weer dubbel zo hard. Nog minder dan een dag!

Miriam, ben je al geweest of mag je nog? Hoop gauw wat van je te horen.

Hope, bij jou alles nog rustig? Het lijkt langzaam maar de dagen gaan toch echt voorbij, nog een paar dagen en dan zit je al op 10 weken... (toch?)

Veel liefs voor allemaal,

Neeke

15. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Heey meiden hier goed nieuws het is stabiel echt stabiel lijkt het wel onvoorstelbaar dit had ik niet durven hopen en gebeurt toch. Ik weet we zijn er nog lang niet maar meiden mijn nieuwe mijlpaal ligt bij 28 weken dat is nu nog 6 weken dat moeten we halen ik ga ervoor.
    heb gevraagd of ik in een rolstoel naar buiten mag en nu het stabiel lijkt te blijven is er toestemming van gyn dus ben blij dat ik weg mag als ik behoefte zou hebben.

Vrijdag middag om kwart over twee weer controle hopen op weer het zelfde nieuws stabiel

franka morgen een echo meid wat onzeker kun je je dan voelen he en wat duurt de tijd lang.
    nog even deze dag doorkomen verder en de nacht want die kunnen lang zijn, ik kon nooit echt goed slapen zo vlak voor de echo haalde me van alles in het hoofd ten onrechte kijk ik zit op 22 weken en jij komt daar ook en gaat dan ook gewoon door echt meid ik weetniet hoelaat je moet maar hoop snel van je te horen na je echo
    knuf miraim

16. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Joehoe Miriam, goed nieuws!!!!! Ben zo blij voor je!

Knuf, Neeke

17. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    wow miriam, terug megagoed nieuws,
    ben ook echt blij voor jullie!
    zo houden en inderdaad die zes weken moet en zal lukken!

franka heel veel succes voor morgen,
    ik zal aan je denken
    en ondanks wel of geen symtomen , daar mag je echt niet op voortgaan, hoewel ik je onzekerheid snap, maar ik had ook bitter weinig tot soms geen symptomen en zie nu..., maar de echo zal goed zijn, ik heb een goed voorgevoel!

liefs
    flyke

18. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Meiden,

sorry dat ik niet meer van me laat horen, maar ook bij mij is de angst meester van mij.
    Het is heel moeilijk om positief te blijven.
    Ik had zaterdag en zondag weer wat bruine afscheiding, gister niet en vandaag wel weer.
    Dit alles maakt het niet makkelijker.
    Ik kan me de angst van franka helemaal voorstellen.
    En al hebben wij al 2 goede echo`s gehad, daar kan ik helaas maar 3 dagen op teren en dan komt de angst weer de kop opsteken.
    Dus van genieten komt nog niks van.

Miriam, goed nieuws van jou.
    Knap hoor, hoe positief je bent.

Franka, succes morgen, ik denk aan je.

Dus meiden neem me niet kwalijk dat ik niet veel kom.
    Er zijn nog teveel verhalen op het forum die me angst aanjagen.

Dikke knuffel voor jullie

Liefs Hope

19. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Franka en ook Hope, die angsten herrinner ik mij ook nog heel goed, ondanks dat ik een heel nuchter en niet angstig uitgevallen.
    Ik had ook zo ineens geen symptomen meer, soms zelfs ook wat krampen bij mij sloeg dan ook de angst toe, en moet je nu kijken een gezonde dochter loopt er bij ons rond!

Ik leefde ook van echo naar echo toe, ik was dan ook weer gerust maar wat je zegt na een paar dagen sloeg de spanning weer toe.
    Tot het moment dat ik zo misselijk werd toen had ik elke dag bevestiging van het zwanger zijn, elke dag zo'n 8 tot 10 keer spugen was een bevestiging maar ook megavervelend.
    Daarna kreeg ik wat meer rust, tot het moment dat ik het kon voelen bewegen dat was super maar ja dan bewoog het een tijd niet, weer wat lichte paniek kon me dan niet herrinneren wanneer het voor het laatst bewogen had, dus al met al, een zwangerschap is geweldig maar brengt heel veel spanning en onzekerheid met zich mee waar je je door heen moet worstelen!!!

heel veel sterkte en succes meiden!
    ik leef met jullie mee!

Miriam had in het andere topic al gereageerd maar hier ook nog een keer meis, geweldig nieuws je stabiliteit heerlijk meis! volhouden zo!

liefs
    jette

20. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    franka toi toi denk aan je

Deel Deze Pagina