tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Hier nog geen nieuws hoor.
    Ik moet nog ongeveer 2 uur geduld hebben :(
    Vannacht weer een vreselijke nacht gehad (misselijk, zweten, krampjes) De paniek sloeg weer toe. Ik ben nu ook erg bang voor hetgeen we straks te zien gaan krijgen (ik hoop natuurlijk een kloppend hartje!)

We wachten weer...........................

p.s. Miriam wat super, dat het stabiel is!!!! Ook heerlijk, dat je af en toe even naar buiten kunt dadelijk. Ik zou zeggen: 'op naar die 28 weken' (en nog veel langer natuurlijk)

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Franka: heel veel succes!! Ook hier idd elke keer voor de echo symptomen die verdwenen.....maar dan daarna weer volop terug!! Heb vertrouwen!!!

Mioriam: wat een goed nieuws!! lekker even in de rolstoel naar buiten en we gaan voor de 6 weken maar als het zo doorgaat natuurlijk meer!!!!!!

Hope: ja heel de zwangerschap blijf je waarschijnlijk onzeker. Ik heb het zelfs tijdens de zwangerschap van fee gehad terwijl je zou denken dat ik nu wat relaxter ben...elke keer komt er weer een fase met een andere onzekerheid, maar hou e vast aan 2 goede echo's! Da's namelijk al een mega mega positief teken!!!

3. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    franka al nieuws meid

en hope lieverd toi toi de komende weken zullen nog heel eng zijn maar probeer soms ook te genieten
    knuf mir

4. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    JA, goed nieuws!
    We hebben een prachtig kindje gezien met het knipperende hartje.
    We hebben het hartje gehoord en alles is prima!
    Ik zal proberen de echo's te scannen en in mijn album te plaatsen.
    We zijn net direct even naar mijn schoonouders geweest (konden wel een verzetje gebruiken) en zijn ook superblij (schoonvader helemaal in tranen)
    A.s dinsdag krijg ik weer een echo (deze afspraak stond er eerst, die ik had verzet) De datum was blijven staan voor het geval er nog niets te zien zou zijn. Gyn vond het prima om hem te laten staan en nog een keer te kijken.
    6 dagen aftellen dus en dan zien we hem/haar weer (is beter te overzien, dan 4 weken wachten...)
    Voor nu zijn we supergelukkig, maar ik weet ook, dat de onzekerheid morgen vast weer de kop op zal steken (even niet aan denken)

Veel liefs Franka

5. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    goedzo franka, gefeliciteerd meis, hou dit gevoel vast, laat je niet gek maken, het is goed nu!!!

Geniet er van!

Liefs jette

6. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    JOEHOE FRANKA!!! Eerste mijlpaal gehaald!!!!

7. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH Franka, goed nieuws!!!!!!!!! He heerlijk meid, ben superblij voor je!!!!!!!!

Hope, voor jou even weer angstige dagen maar houd moed, bruinverlies wil niks zeggen - had je toevallig een inwendige echo? Kan goed zijn dat het dan daarvan kwam. Twee goede echo's is echt een heel goed teken. Moet je nu tot twaalf weken wachten voor de volgende echo of mag je eerder?

Miriam, he mag je naar buiten, wordt het snertweer! Vermaak je je nog een beetje binnen? Jij hebt er ook weer een dag bij, sorry dat ik het niet precies weet maar de termijn van Danique is nu al een week voorbij, of niet? Voel je je kindje al bewegen?

Voor alle andere dames natuurlijk ook veel liefs, moet even gauw naar Thijs toe - zit er behoorlijk doorheen op dit moment, draai eigenlijk sinds vorige week dinsdag het huishouden in mijn eentje (eerst door reis van man, daarna door zijn klusproject (speelhuis), en sinds zaterdag omdat hij ziek is - na een hele dag met m'n twee ventjes ben ik toe aan een kopje thee en rust aan mijn hoofd. Het schiet echt niet op, Neekeman blijft even ziek en ze hebben geen idee wat het is... Vanochtend bloed geprikt, hopelijk komt daar wat uit. Omdat ze niet weten wat het is doen ze ook geen breed spectrum antibiotica of zo... Poeh. Vanavond maar eens vroeg op bed. Ben zwaar toe aan een groot stuk chocola maar heb niks in huis.

Sorry voor de ego praat dames...

Dikke knuf voor allemaal,

Neeke

8. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    joehoe Franka, een goede echo en kloppend hartje! ben echt blij voor jullie
    kan me voorstellen dat je het nog niet helemaal kan vatten of durft geloven,
    binnen zes dagen mogen jullie weer je kleintje zien, hij.zij kijkt er vast ook al naar uit! ;)

hope, twee goede echo's, maar nu dat bruinverlies, kan inderdaad zijn van inwendige echo waarschijnlijk? ik duim hard verder maar volgens mij zit het helemaal goed!

en ja, ik herinner me ook nog alles, ik probeerde of leefde eerder als een robot, die angst, ondanks echo's en iedereen die zei het is toch goed, zus en zo, bleef mijn onzekerheid en angst, hoe sterk je ook wil proberen, het blijft en bleef gewoon de zwangerschap overheersen.

Ik had vandaag een tijdelijk nieuwe mannelijke collega, had er een leuke babbel mee, kwamen we bij kids, hij had twee zoontjes, ik vroeg of hij er slechts twee wilde of ooit twijfelde voor derde, toen gaf hij aan dat hij dochtertje had eerst, veel te vroeg geboren, 1dag geleefd, zwangerschapsvergiftiging, en hij dus eigenlijk al drie kids had... wist even niet meer wat zeggen...

vandaag trouwens sms gestuurd naar vriendin, dat ik nog veel aan haar gedacht heb, enz.. ze smste terug dat er geen seconde van de dag voorbij gaat dat ze aan Mk denkt, ze veel gehad heeft aan ons tel.gesprek en het smsje echt deugd deed, ze niet wist dat het zo moeilijk zou zijn terug in het normale leven te komen..brr ik zou zo terug kunnen wenen, die emoties het verdriet van toen, komt helemaal terug op...;

neeke, ik hoop dat je hubbie snel geneest!

zo ik ga vlug verder koken
    hubbie is op komst
    liefs
    flyke

9. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Meiden, eerst even mijn frustratie kwijt: Ik heb net ruim een half uur zitten typen en floep, alles in 3 seconde weg :evil: :evil: :evil:
    Had vanmiddag ook al een poging gedaan en dat was hetzelfde verhaal :evil: :evil: :evil:
    Ik ga nu eerst in Word weer wat schrijven, daarna probeer ik te posten

Kus Minka

10. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Joehoe, Franka, wat een mooi bericht! En over 6 dagen alweer een echo! Wen maar vast aan dit mooie geluidje, nu via de echo, strakjes via het luidsprekertje en vanaf januari in het echt!

Miriam, jij ook al goed bericht. Goed zo meid, zo door blijven gaan en blijven rusten. Wel fijn als je er even in een rolstoel uit mag, de muren komen anders snel op je af denk ik!

Hope, er zijn er hier veel die bruin verlies hebben gehad, maar ik kan me je onzekerheid echt wel voorstellen. Blijf vertrouwen houden meid!

Meiden dit is speciaal voor jullie 3, dat jullie het maar vaak en lang mogen horen/zien:

11. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Flyke, oeps, je voelt je vast erg schuldig dat je het aan je collega gevraagd hebt, maar je kon het ook niet weten natuurlijk. Fijn dat je vriendin zo’n steun aan je heeft. Hoe raar het ook klinkt, ze ziet je waarschijnlijk als haar voorbeeld nu, iemand waar ze met haar vragen en onzekerheden naar toe kan (en hoop kan hebben dat het ooit goed gaat). Voor jou is het ook moeilijk omdat alles weer bovenkomt, geef elkaar die steun, knuf voor jullie

Neeke, klink niet echt best met je zieke mannetje. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben wat hij onder de leden heeft en er medicijnen voor kan krijgen. Kan me goed voorstellen dat je naast je werk, moeder zijn en verpleegster even rust aan je hoofd wil. Neem inderdaad lekker een kopje thee en van mij een stukje chocolade erbij

Me2, hoe gaat het bij jullie? Ben blij dat je er even was, maar ben ook erg benieuwd hoe het met jullie viertjes gaat.

Jette, hoe is het met je paardje? Ik mag hopen dat ze ondertussen een kleintje heeft geworpen.

Wuppie, jullie meisje ook al weer 1 jaar. Gaat snel toch allemaal. Deze maand nog 2 meiden die 1 jaar worden (en 1 wat ouder hihihi)

Kom is al snel bij jou Amber, hoop dat je binnenkort wat puf kunt opbrengen om te vertellen hoe het gaat met jullie en Sam. Is hij nog opgenomen in het ZH?

Jude, hoe is het met werken gegaan? Beviel het weer een beetje? En met Rick alles goed gegaan op het KDV?

Marieke, nog met je schoonmoeder gesproken? Geniet maar lekker van je meissie

Gisteren voor het eerst geweest zwemmen met Eline, ze vond het wel leuk, maar keek de kat nog aardig uit de boom. Haar vriendje (achterbuurjongetje van 6 dagen ouder, die bij 27.5 weken geboren is) klom zowat uit de zwemband, trok zich op aan de rand en spatterde er vrolijk op los. Maar hij was al vaker geweest, dus al geen watervrees meer. Samen terug in de auto en ze sliepen binnen 1 minuut. Nog snel een fles gegeven en toen heeft ze ruim 3 uur geslapen. (en mama even op de bank) toch wel vermoeiend zwemmen hihihi. Vandaag heeft ze voor het eerst diaree, ik denk dat er tandjes op komst zijn, maar ze laat het niet toe om te mogen kijken. Als ik even voel in haar mondje bijt ze keihard op mijn vinger.

Zo ga eens proberen te posten (in 2x, want er kan maar 1 plaatje in)

Fijne avond nog allemaal
    Kus Minka

12. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Nou, dat niemand mij maar ooit nog eens zegt dat bruin verlies niets zegt. ( niet vervelend bedoeld hoor)
    Maar steeds als ze het over een miskraam hebben, hebben ze het over veel helder rood bloedverlies met kramp.
    Nou bij mijn 3 miskramen was het bruin verlies de voorbode.

En nu.................. dus ook weer.
    Vandaag een extra echo gehad om mij gerust te stellen, maar helaas het harte klopt niet meer.
    Meiden sorry, maar hier zal ik voorlopig niet meepraten, dat is me nu even te veel allemaal.

Hope

13. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    lieve, lieve Hope, Ik weet ook even niet meer wat ik moet zeggen.
    Tranen stromen me nu ook over de wangen.
    Sterkte met dit (wederom) grote verlies.
    Ik snap dat je hier voorlopig niet meer wilt komen, maar je weet het, we zijn er voor je ook in gedachten
    Kus MInka

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    OH MIJN GOD HOPE....WAT EEN KLAP....ONGELOFELIJK............
    Ik vind het zooooooooooo vreselijk....ik kan er geen woorden voor vinden....We denken aan je en we zijn er voor je........XXXXXXXX

15. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    :( :( :( hope, ik sta ook perplex en weet ook niet wat zeggen,....hoe is het mogelijk, waarom dit terug meemaken.....het is zo onjuist, nog even en je had die 12weken grens bereikt.........hele dikke knuf

flyke

16. Lara11

Lara11 Niet meer actief

lieve lieve Hope,

wat verschrikkelijk, dit kan toch niet waar zijn.... Ik weet echt niet wat ik kan zeggen, wat ´n nachtmerrie. Heb zin om keihard te vloeken
    ontzettend veel sterkte, ook aan je man.
    Amber

17. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Lieve Hope,

Hier zijn geen woorden voor heel veel sterkte :(

18. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Hey lieverd,

Ik ben er helemaal stuk van. Het had zo niet moeten gaan!
    Aan opbeurende woorden heb je nu niets.
    Ik huil met jullie mee.

Dikke knuffel Franka

19. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    lieve hope weet niet of je nog mee leest maar mijn hart huilt met je mee,
    tranen over mijn wangen waarom mag dit nou niet een keer geluk zijn voor jou
    waarom
    waarom eerst zoveel angst en toch een goed hartje en dan zomaar ineens het stopt dat mag niet meer gebeuren ik wou dat ik iets kon doen voor je zodat dit nooit meer gebeurt nooit meer.

dat er wanneer jullie er samen aan toe zijn ik iets kon doen zodat deze pijn nooit meer bij jullie komt

woorden van opbeuren heb je nu niks aan dat weet ik en doe ik dus ook niet

ik wou dat ik naast je woonde dan zat ik nu bij je op de bank al was het alleen om mijn schouder aan te bieden.
    knuf voor jou jij kanjer en je man

liefs miriam

20. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Hey

ik weet eigenlijk nog altijd niet wat zeggen, het is zo onrechtvaardig voor Hope,
    waarom mag het nu es niet goedgaan?
    Iedereen was hier nu es eindelijk vrolijk en blij maar vooral zwanger,
    Hope meid, ik leef echt met je mee, ik hoop dat je de kracht en de moed vindt om je hier terug over te zetten en je eindelijk het geluk krijgt wat je verdient,
    ook al kom je hier niet meer op het forum, waar we alle respect voor hebben
    ik blijf hopen en duimen voor geluk voor je!
    Kleine vlinder

Kleine vlinder vlieg, fladder naar omhoog,
    ver weg naar de regenboog.
    Ik kijk hoe je wegvliegt hier vandaan
    en wenste dat ik met je mee kon gaan,
    naar de mooie kleurenpracht
    die daar boven op je wacht.
    Zachtjes en toch nog vlug
    kom je van die verre reis terug.
    Brengt prachtige kleuren met je mee
    voor iedereen hier benee.

Onverwacht, zonder geluid
    kwam je heel eventjes zitten op mijn huid.
    Streelde mijn wangen toen heel zacht
    Alsof je wist..Er wordt op mij gewacht.
    Ik word steeds weer vrolijk en blij door jou
    dat is kleine vlinder waarom ik van vlinders hou.

Verder breng je troost aan mensen
    die het nodig hebben, zachtjes wensen.
    Je brengt een glimlach op ieders gezicht
    die voor jou schoonheid, vrolijkheid is gezwicht.
    Vlieg kleine vlinder over de allerhoogste toppen
    van bloem tot bloem, open hun tere knoppen.
    Breng iedereen wat je bent voor mij
    maak ook hun leven wat vrolijker en blij.
    Dus vlieg, fladder, dans kleine vlinder de wereld rond
    open vele mensenharten, maak hun hart gezond

(gedicht die een vriendin enkele jaren geleden schreef na haar MK)

minka, sorry, heb nu pas gelezen van je zwemavontuur met Eline,
    klinkt leuk, ik ben nog nooit geweest gaan zwemmen met Merel,
    ik had zwemluiers gekocht dacht vandaag te gaan zwemmen maar is slechts open tussen 18-20u, dan is het ook veel te laat vind ik. Een andere keer dan maar.

Frankameid, hou je goed en hou moed!

liefs
    flyke

Deel Deze Pagina