minka meid geweldig nieuws en van harte hoor ik ga duimen voor een top eind ook voor jullie nu tjee zo leuk de controle was goed ze begint nu ook met het stukje dat elke keer meten weinig zin nog heeft dus dat wil ze niet meer doen. vertrouwen hebben gewoon de afspraken en als ik denk help dan bellen en komen. ze is dus echt tevreden en ik ben ook zeer positief heb de laaste tijd steeds vaker een voorgevoel dat dit wel eens tot het eind kan gaan zoals het hoort. Wel zit ik er geestelijk nog steeds doorheen, zoveel dingen die ik niet kan en wel wil. ook de dingen die geregeld moeten worden dat niet gaat zoals ik het zou willen zoals het werk. helpt niet te ontspannen. toch heb ik mezelf gezegd niet naar om maken zien we dan wel weer. en doordat mijn moeder zoveel moet doen voor me zit ze me onwijs op de lip tegen behoorlijke irritatie aan. maar goed nog max 10 weken zeg maar en dan ga ikweer mijn eigen leven leiden. de rest knuf mij
ja miriam kan het me mega goed voorstellen die irritaties, ik heb respect voor je hoor, zet mij zo veel bij mijn moeder in 1 ruimte, ondanks dat alles megalief bedoeld is maar dan knallen ook de dakpannen van het dak!!! dus nog even volhouden meis, en zeg als jij je wat opvliegend voelt zodat de rest even wat afstand kan nemen!!! Je doet het super meis echt waar!!!! liefs jette
ja dat zeg ik al tegen bart hahaa maar mijn moeder aaaaarg ik weet ze bedoelt het ook allemaal goed maar komt er zo verrot uit soms net of bart en ik niet zelf voor ons eigen kunnen zorgen en dan haar hoofd als je iets zegt wat eerlijk is maar hard mischien toch wil ik eerlijk zijn. dat kan ze niethebben geen kritiek ze doet haar best dus ik moet alles slikken. voor een paar weken terug was er een baby foon in de aanbieding bij blokker ik vroeg haar of ze die wilde halen nee was nog niet nodig kwam nog wel. uitgepraat ben ik dan. komt ze afgelopen weekend met eentje aan zetten minder dingen er op goedkoper natuurlijk het mag niks kosten en niet wat ik wou dus dat zeg ik is ze gepikeerd omdat ze het goed bedoelt dan meot ze ook luisteren naar me ik ben geen klein kind meer heb een eigen mening. bah deze dingen en zo zijn er nog vele vele vele meer irriteer ik me mateloos aan echt
Minka gefeliciteerd wat leuk om te horen jullie hebben de haken en ogen in ieder geval weg kunnen poetsen. Heb even in je album gespiekt en wat een mooi meisje is Eline. Miriam Lastig zo'n moeder ze doet natuurlijk ook veel goeds maar dat soort dingen zijn heel irritant. zou het toch proberen uit te praten. Straks met beeb zal je er ook nog veeeeeeel zien
hey miriam is jouw moeder een zus van die van mij ha ha ha, mijn moeder drijft ook vaak haar eigen zin door!!! Hey als je straks op de been bent, koop je gewoon je eigen dingen, of stuur bart er maar achter aan!!! Ik snap het hoor, zou er ook helemaal horendol van worden en helemaal in jouw situatie!!! Misschien toch even duidelijk zeggen wat jij wilt en hoe je het wilt, want anders wordt het steeds erger (praat uit ervaring!!))) jette
dat heb ik nu al twee keer gedaan maar op de een of andere manier zijn die hersenen niet aangesloten op commetaar en verandering. ze doet hoe zij denkt dat het moet en ik moet dankjewel zeggen of ik het nu mooi of niet mooi vind. heb al heel veel dingen proberen uit te praten maar het lukt niet echt toppie ach net wat je zegt bart stuur ik voor de meeste dingen op pad en straks doe ik het zelf weer.
Minka: VAN HARTE!!! Wat een GOED nieuws!! Ik vroeg me al af wanneer de volgede zwanger zou zijn!! Dat heb je goed verborgen! Ja het is mega onzeker weer allemaal.....ik ken het maar al te goped. Ook bij de tweede is dat niet anders...gaat later wel meer genieten maar de angst blijft toch...Wanneer heb je een echo?? Neeke: herstel gaat goed. KAn weer alles, maar duurde wel wat langer dan na de gewone bevcalling van JP...als ik nies dan voel ik het nog steeds. Zal in de loop der tijd wel beter worden...voordeel is wel dat je van onderen onbeschadigd bent. Ben nog niet in Nederland geweest na de geboorte van Fee maar we gaan morgen! 2 weken vakantie met z'n 4-en Lekker hoor al die klussen in huis! Is/wordt vast een paleisje bij jullie!! Ja en er is altijd nog wat meer te wensen he...zo ben je nooit kaar Wuppie: herkenbaar van die afstandsbediening hahahahaha Heerlijk he die speeltuin! Spendeer ik nu ook veel tijd in en geeft me enorme rust ...wie had dat ooit van mij gedacht Marieke: ja begrijp wat je bedoelt met waar de pijn zit....jeetje....voor jou was een keizersnee geen overbodige luxe geweest.....en zat ik daarover te mieren dat ik dat niet wilde.... Laat inderdaad al die dingen rustig bezinken, het is nogal wat...ik zou ook vreselijk verdrietig zijn. Wellicht toch al eens wat orienterende vragen aan de gyn stellen; wellicht dat er dan een hoop angst en verdriet al kan worden weggenomen...? Miriam: fijn dat het nog stabiel is. begrijpelijk dat meten nu niet meer zoveel zin heeft....ik denk ook dat je het heel ver gaat redeen tot de 40 weken! Je werk kan niet zo maar van je af. Ga daar nou maar niet teveel over piekeren..inderdaad anders een tafelgesprek aanvragen....klaart vaak de lucht! Voor wat betreft een 2de...kijk eerst maar eens als deze baby er is...ik denk dat Bart dan vanzelf van gedachte verandert...het heeft tijd nodig wat jullie allemaal hebben meegemaakt is niet niks en hij moet dat eerst verwerken en zien hoe geweldig het is wat je er voor terugkrijgt... Jette: hoe is het nu met je vader? Amber: wat vreselijk om te lezen dat het nog steeds niet best gaat met Sam.....kan me voorstellen dat je er volledig doorheen zit....Ik denk elke dag aan jullie! Dikke knuf! Wij zijn vanaf morgen 2 weken weg! Iedereen veel succes, sterkte en plezier!
Hey meiden, Minka, wow, opnieuw zwanger!!! Heb je mooi stil kunnen houden was je al even bezig dan? vlug zwanger geraakt, veel geklust? Super zeg, dikke proficiat! er is veel geschreven geweest, ik ga nu rustig alles es herlezen en reageren op de anderen, tot zo liefs flyke
franka: hoe gaat het met je en je beebje? en al een oplossing voor KDV of een andere plaats gevonden? miriam, terug een goede controle gehad, en nog even en je bent 30weken, en ja hoor laat het nu maar goed doordringen binnen max tien weken ben je mama!!! wel sneu van je werk en die beschikbaarheid kunnen ze nu toch niet maken? jette, dus je vader moet toch een operatie ondergaan, kan me voorstellen na alles wat jullie meemaakten met je moeder dat de angst er bij je vader goed in zit, jude, al even niet meer gehoord/gelezen van je, alles goed met jullie en Rick? marieke, oei Neia ziek, is de koorts intussen al afgenomen, wat denkt de HA? van tandjes werd mij altijd gezegd dat ze nooit meer dan 38.2koorts kunnen hebben, is het meer dan is het iets anders dan tandjes. Merel heeft het meest last een week ongeveer voor de tand door het tandvlees priemt, snachts wakker worden al huilen, recht zitten in bed, nu doe ik preventief wat tandgel aan voor ze gaat slapen (doet zelf haar mondje open, lust dit graag hehe), kan me voorstellen dat het heel moeilijk is en die confrontaties telkens, gezien 2e kinderwens het fysiek momenteel niet toelaat, hoop dat je arts je wat meer info kan geven over alternatieven enz en jullie wens toch mag uitkomen, knuffel, die verdovende spray is eigenlijk wel een goed gedacht van je ,net es gegoogled: lidocaine HCL 2%. het is een verdovend middel... http://www.vaginisme.be/Forum/read.php?f=2&i=238&t=125 misschien zoiets? wil niet moeien of zo hoor maar kan niet laten mee te zoeken of te denken opdat je wens uitkomt wuppie, leuk he dat Sarah dingetjes kan uitvoeren, doet Merel ook, soms wel grappig, voorheen zei ik , haal maar je speentje uit je mondje en geef aan mama (om weg te leggen, zou graag proberen overdag wat minder speen te geven, meestal enkel als ze moe is of wordt), dan deed ze dat, en nu doet ze vaak ongevraagd, speentje uit haar mond en geeft het mij trots, ik leg het weg en dan zie je haar kijken, dju wat heb ik nu gedaan, nu ben ik mijn speentje kwijt, gebruikt Sarah haar speentje nog veel? amber: helaas terug nog geen goed nieuws, zo te horen is Sam toch een echt doorzetter en moedig vrolijke ventje, heeft hij mee van zijn mama, sterkte hoop dat jullie eindelijk es mogen beginnen genieten jullie 4! me2: hoe schattig dat JP weet dat hij niet alleen naar boven mag en mooi wacht op jullie, Feetje zit al mooi op schema/ritme als ze al slaapt om 20.15u, Merel doet dit soms nog niet Intussen vertrokken op vakantie naar je familie, dat zal zeker genieten worden als jullie met zijn tweetjes er es uit kunnen, geniet maar! hope, ik moet dringend es komen kijken naar jouw eigen topic maar weet dat ik aan je denk en duim voor je! Zwangerschap van je zusje komt binnenkort ook op zijn eind zeker? kan me voorstellen dat het dan weer extra moeilijk wordt..knuffel Neeke, bezig bij ben je toch he, lukt het een beetje met de kozijnen? wel lastig nu met dit warme weer en afbranden Hoort iemand nog van Marla? Mis haar en haar lange topics wel, zo, ze geven hier heel warm weer uit vandaag, gisteravond al wat gepoetst, en vanmorgen om 6.15u was Merel wakker en ipv van terug te kruipen en nog wat te slapen ben ik beginnen poetsen en nu al klaar, joepie! Nu zit de was in en dan vanavond misschien wat strijken, vanmiddag terug gaan fietsen, naar mijn schoonouders (10km van hier). Hubbie zei dit hen gisteren aan de telefoon en schoon ma zei :zou je dat wel doen met zoveel wind, zal M. dan niet ziek worden? en ik duhh tegen hubbie, tis toch warme wind en ze heeft zonhoedje op...we moeten er toch geen serreplantje van kweken (maar tegen mijn schoonma zou ik dan zeggen, nee hoor dat kan geen kwaad en meer niet, om verder discussie en commentaar te vermijden). Merel loopt al heel goed, verbaast me dat ze zo vlug ononderbroken zonder vallen kan stappen. Ik kwam gisteren aan in het DKV en M. zat in de box (wat heel zelden is). Ze gaven aan dat ze dit hebben gedaan omdat M. anders op de andere kindjes kruipt en toeloopt, hen vastpakt en bijna doodknuffelt en met handjes graait enz. (goed bedoelt maar vervelend voor de anderen ) zo, ik ga me dan klaarmaken om wat boodschappen te doen beste voor iedereen! liefs flyke
me2 een hele fijne vakantie ga er van genieten heerlijk de eerste vak met z'n viertjes flyke kan me voorstellen dat je marieke wilt helpen zou ik ook zo graag willen doen weet alleen niet hoe en waarmee behalve dan een virtuele knuf te geven . marla mis ik ook en haar lange verhalen ook het zal wel te druk zijn om hier nog actief te komen en zo nu en dan is dan voor haar denk ik niet een optie als mijn kindje levend geboren wordt waar we van uit gaan stuur ik jullie allemaal een kaartje en marla ook mischien dat ze dan nog even weer hier komt. ik heb gister via mms een klamboe gekocht haha mijn moeder liep in de ikea en liet een foto van een lime groen klamboe zien die ik dus hebben wil voor de baby kamer. Nu moeten er nog gordijnen gekocht worden en een verduisterend rolgordijn roomwit evt iets oranje of lime groen in de gordijnen maar wel rustig niet te veel iemand hier nog tips voor? verder maakt bart het laaste kwa schilderen af dit weekend en dan is het inrichten geblazen nog wat knuffels kopen en iets van een poef of zo en een muur schilderij denk ik En dan hopen als alles klaar is het niet voor niks is liefs miriam
tuurlijk moet je daarvan uit gaan, thats the spirit Mir! ik heb terug even gegoogeld (kan het niet kopieren) maar: vanaf 27 weken is de kans op overleven 90% en vanaf 33 weken 95%. En nu zit je dus tussen de 90 en 95%!, volgens mij haal je minstens de 36 weken, wie weet beval je nog later dan mij, 38w2dagen zo boodschappen gedaan, merel zit in bed, was daarnet 'stout'(in de tuin stenen en aarde in haar mond steken), wel vijf keer gezegd dat het niet mag, tik op de hand gegeven, haar weggezet, maar koppige meid maakt er een wedstrijdje van om zo vlug mogelijk het opnieuw te doen, denk dat ik maar es een boek over opvoeden moet lezen oja, ik zou voor limegroen gaan,deden wij hier ook :-; liefs flyke
Zie topic. http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/151048-hope-neemt-afscheid.html#post4975125 Bedankt voor alles en veel succes en geluk. Miriam en Franka, zet m op. ( we houden contact via prive mail)
Lieve Hope, Ik wens je het allerbeste toe en hoop dat we ooit nog een berichtje van je mogen ontvangen Kus Minka
Lieve meiden, Ik beloof dat ik snel uitgebreid kom posten. Vanavond gaat me dat helaas even niet meer lukken. Kus MInka
Hope meis, ik wil je alle goeds toewensen voor de toekomst, ik vindt het jammer dat je het forum verlaat, maar ik begrijp het wel. liefs jette
Hope: Ik begrijp het volkomen. We houden contact. Dikke knuffel! Jette: Jullie gaan ook door een heftige periode met je vader. Hoe gaat het met hem? Dominique ook nog gebeten door de hond....is het uiteindelijk meegevallen of is ze nu angstig voor honden? Ze gaat straks dus naar een Duitse school, grappig. Hoe jonger kinderen zijn, hoe gemakkelijker ze een tweede taal kunnen beheersen. Zo te horen, gaat dat wel goedkomen. Me2: Een fijne vakantie! Minka: Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wanneer heb je een eerste echo? Neeke: De wensenlijst bij je mannetje ingedient zo te lezen. Héél herkenbaar. Hier hangt ook nog zo'n lijstje...zonwering, buitenbank verven, eettafelstoelen schilderen, etc. Marieke: Hoe gaat het nu met Neia? Is ze nog steeds ziekjes of begint ze een klein beetje op te knappen? Je vertelde, dat er nog niet eerder is gekeken wat er aan de hand zou kunnen zijn. Het is n.a.v. de bevalling, maar heeft de huisarts je niet eerder doorgestuurd? Ik kan me indenken dat je vol vragen zit en die moet je dan ook zeker gaan stellen (en door blijven zagen, zodat je niet van het kastje naar de muur wordt gestuurd, wat toch vaak mijn ervaring is geweest) Heel veel sterkte, kan me indenken dat je er enorm verdrietig van bent. Miriam: Dat klinkt positief! Een goede controle gehad en een kamertje, dat nu echt vorm krijgt! En ook nog 30 weken!!! Ik vind het heerlijk voor je. Aan de andere kant je werk en je moeder, die het soms wat lastiger maken. Je moeder bedoelt het inderdaad goed (net als mijn schoonmoeder) maar je zit er niet op te wachten!!! Ik laat het maar over me heenkomen en doe ondertussen toch hoe we het zelf willen Amber: Oh wat erg, dat Sam nog steeds zo moet lijden (en jullie natuurlijk ook) Is Sam nog in het ziekenhuis of is hij met de nieuwe medicijnen weer thuis? Veel sterkte! Flyke: Merel wordt dus een tante met een eigen willetje Heeft ze dat van haar moeder of van haar vader?
De afgelopen tijd ben ik hier wat minder actief geweest, maar het is ook erg druk geweest. Ik ben iedere avond echt afgewerkt. Slapen 's nachts is nog steeds een drama en dan achter 30 kleuters aan iedere dag, hakt er aardig in. Maar ik neem het allemaal voor lief!!! Afgelopen woensdag hebben we controle gehad bij de VK en alles is toppie. Hartje gehoord, bloeddruk was goed en alle andere bloeduitslagen waren prima. Heel langzaam durf ik erin te geloven, maar het blijft spannend. Het zijn ook twee hele heftige jaren geweest en het idee, dat het weer mis kan gaan.................... Ik had het er laatst met een vriendin over, dat we twee jaar geleden riepen, dat we drie kindjes wilden en dan het liefst in 5 jaar tijd. Nu denk ik alleen maar "hoe kon ik me dat in mijn hoofd halen en zo naïef zijn". Op dit moment ben ik zo blij, dat het ons misschien één keer gegund wordt. Natuurlijk zouden we nog steeds héél graag meer kindjes willen, maar we weten nu ook maar al te goed, dat het niet zomaar komt aanwaaien en het een hele weg is (voor ons in ieder geval wel) We kijken nu niet veel verder, dan iedere dag dit moment en de toekomst zal het uitwijzen. Een fijn weekend allemaal Hier zijn het nog 4 heftige schoolweken en dan hoop ik iets vaker te kunnen posten. Liefs Franka
Ach franka iedereen heeft altijd ideen gehad over hoe de toekomst er uit zou zien en bij wie is het zo uitgekomen als over gefantaseerd. Ik bedoel dit niet flauw of zo hoor maar erg serieus, je kunt dat niet plannen en wees gelukkig met dit grote geluk wat in je groeit. Denk je wel een beetje aan jezelf als ik je zo hoor heb jij het veel te druk!!! Hier gaat het redelijk mijn vader mocht na zijn laatste onderzoek gisteren naar huis, maar vast staat dat hij in ieder geval weer een bypass operatie moet ondergaan. Over zijn halsslagader is nog niks bekend dus dat moeten we nog even afwachten. 13 juli wordt hij opgenomen in Oldenburg (waar mijn moeder ook gelegen heefT) ik denk dat hij dan de volgende dag geopereerd wordt maar dat weten we nog niet zeker. En dan even heel egoistisch meiden schaam me voor die gedachte maar ik denk niet dat onze vakantie doorgang kan vinden. Even van het positieve uitgaan de operatie slaagt succesvol, dan kan ik er toch niet zo tussen uit knijpen? ben een beetje down meiden!!! jette
Lieve Hope, Ik wens je het allerbeste meid, en ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie allergrootste wens alsnog in vervulling mag gaan. Fijn om te horen dat je een goeie psych hebt en hopelijk kan die je nu helpen in deze moeilijk tijd! Hopelijk tot ziens! X Marieke