tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ook hier Buddynieuws: INBRAAK

Miriam en Bart zijn vanmorgen de trotse ouders geworden van hun zoontje SEM !!
    Een broertje voor Danique *

Heftige bevalling, geeindigd in een keizersnede. Miriam hoopt zaterdag naar husi te mogen!

2. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    wow, dan toch al!!
    dikke proficiat met jullie (zoals verondersteld hier) zoontje/broertje voor Danique!

Eindelijk is het zover, jullie zoontje goed en wel!
    Hoop dat je niet te veel last hebt van de keizersnede!
    liefs

flyke

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

lieve Miriam en Bart,

van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine mannetje SEM!! Wat een prachtige naam! Miriam, goed herstel gewenst, we horen je verhaal nog wel. Rust goed uit en geniet van Sem!

liefs
    Amber

meiden, binnenkort kom ik weer eens langs. liefs aan jullie allen!

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    VAn harte Miriam! en BArt!! Dus toch een jongen!! Wat naar van de keizersnee! Houd heel goed rust, want anders duurt het herstel erg lang!!!
    Dikke proficiat!

5. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Miriam en Bart: gefeliciteerd met jullie zoontje SEM!
    Ik las, dat het uiteindelijk een keizersnee is geworden. Ik ben benieuwd naar jullie verhaal, maar ga er eerst maar eens lekker van genieten!!!

Liefs Franka

6. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    Hey Miriam en Bart, nogmaals (had het ook al via sms gedaan) maar van harte gefeliciteerd met jullie zoon SEM, meis EINDELIJK het is zo ver geniet van het ouderschap, het is jullie zo gegund!!!!!

Vervelend dat de bevalling zwaar was, maar geloof me dat vergeet je ook weer!!!
    Vanaf nu mooie dingen in het verschiet, poepluiers, nachtvoeding, heerlijk geniet ervan (GRAPJE maar dat weet je he, hier doe je het voor echt waar!!!)

jette

7. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Lieve Miriam en Bart

VAn harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie Sem. ik heb de foto's van jullie mooie mannetje op hyves al bewonderd.
    Jammer dat het uiteindelijk toch een ks is geworden. Laat je goed verwennen, dan herstel je ook goed. En vooral, geniet van dit wondertje, want dat is het toch altijd weer.

Vandaag ook je leuke kaartje in de bus, leuk zeg, staat mooi op de kast hier.

Dikke knuf, Anette

8. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Sem onze zoon is geboren op 26 augustus om 6 min voor 9 in de avond.

Om kwart voor 7 s'avonds zijn de vliezen gebroken nog geen wee activiteit, toch maar vast bellen wat moeten we doen ik moest me maar tegen half negen melden vroeg genoeg nou nog geen kwartier na mijn eerste telefoontje terug gebeld dat de wee activiteit zo heftig is dat ik wil komen direct prima ik mocht komen.

Op het ziekenhuis aangekomen bleek al na een half uur weeen gehad te hebben dat ik op 9 cm ontsluiting zat zo snel is het gegaan en het nadeel ervan was dat sem dit niet kon bolwerken zijn hartje had een te lange herstelperiode nodig na elke wee

hierdoor is er besloten om om kwart over acht s'avonds de beslissing te nemen van een spoed keizersne en om 6 min voor negen is onze zoon sem geboren gezond en tot op heden doet hij het onwijs goed.

Vanmorgen naar huis gegaan en nu heerlijk met z'n drietjes
    genieten

bedankt voor de lieve woorden meiden hartverwarmend en me2 ik zal me houden aan goed rust houden niet te veel doen
    de jaap jeukt nu al iets dus dat is volgens mij een goed teken
    schrik zat er behoorlijk in dacht even dat nu met de bevalling ons kindje van ons afgepakt werd.

De gyn zei ook zo nuchter hartje gaat niet goed nu keizersne schrik

9. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Hey Miriam,

Wat een mooi kaartje van Sem.
    Wat zijn die ontsluitingsweeën snel gegaan zeg!
    Binnen 2 uur, als ik het goed begrepen heb, hadden jullie Semmetje al in jullie armen.
    Het zal zeker heftig zijn geweest te horen, dat Sem zijn hartje wat moeite had om dit te verwerken. Gelukkig hebben ze niet te lang afgewacht en is er actie ondernomen.
    Lekker genieten nu thuis met z'n drietjes!!!
    Het is jullie zo erg gegund!!!

Liefs Franka

10. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Miriam: goed te horen dat alles goed is gegaan!! Goede beslissing van de arts!!!
    Ben heel benieuwd naar de foto's!! Hoe voel jij je nu?
    Geef je borstvoeding?

11. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Mir, ook hier van harte gefeliciteerd met jullie Semmetje! Mijn overbuurjongetje heet ook Sem en zit samen met Rick op het KDV en ik hoor vaak Semmetje zeggen :D. Leuk kaartje inderdaad! Sem is trouwens best wel licht, he, zag ik. Mooie fotootjes op hyves (moet je daar maar even kijken, Me2, als je tenminste hyves hebt)!

Goh, wat een verhaal, dat is zeker even schrikken en ook niet leuk dat het dan zo eindigt. Jammer dat je niet zelf kon bevallen. Maar goed, dit is wel het beste natuurlijk, daar gaat het om. Gelukkig is alles goed gegaan! Rick had ook wat last van zijn hartje trouwens, ik hoorde ook elke keer de hartslag omlaag gaan tijdens een wee en dat klinkt erg eng. Maar gelukkig niet zo dat een keizersnee nodig was. Dan is het toch wel erg fijn dat je in het ziekenhuis bevalt, he!

X
    Jude.

12. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Miriam en Bart,
    Van harte met jullie kereltje Sem!

Zo te horen is het inderdaad supersnel gegaan, maar door goed ingrijpen allemaal toch goed gekomen.
    Hoe voelt het nu om hem eindelijk vast te mogen houden?
    Ik hoop dat je goed kunt rusten, genieten en voor vandaag:
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Wat voor een mooier kado had je je kunnen wensen. Lekker thuis met z'n drietjes.

Nog bedankt voor je sms en je kaartje, is wel grappig; vorig jaar mei waren we ook op bijna dezefde plaats in Zeeland toen ik een sms van marieke kreeg dat ze bevallen was van neia. Ik zal vaker gaan hihihi (net als Flykes verjaardag goede positieve testen geeft)

Ik kom later wel terug op de rest.
    Kus Minka

13. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Miriam, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, gelukkig toch thuis vandaag! Een hele fijne dag toegewenst!

Liefs,
    Jude.

14. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Miriam: Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Wat een topverjaardag zul je hebben met een speciale eregast......Sem.

Liefs Franka

15. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hé allemaal
    Volgens mij is iedereen nu terug van vakantie of niet?

Marieke, hoe was het in Zandvoort? en de bruiloft van je schoonzusje? Hoop dat het super was!

Jette, wat goed zeg van je paardje! maarre... de volgende keer even zeggen als je in Ermelo bent, dan kom ik even langs hoor om te kijken!
    Over het aftershave drinken; na een herseninfarct kunnen ze van allerlei gekke dingen gaan doen zonder er zelf benul van te hebben. Het ligt er helemaal aan welk en hoe erg een hersengedeelte er beschadigd kan zijn.

Franka, wat klinkt je geweldig vrolijk na je vakantie. Zo te horen hebben jullie het goed naar de3 zin gehad in Frankrijk.
    Alles goed met je kleintje? Groeit je buik al lekker?

Wuppie, ook al weer aan het werk, volgens mij kun je inderdaad niks zeggen over de snelheid van de tandjes. Ach ze zullen vast wel komen, en anders toch maar een kunstgebidje!:)

Me2, Lekker aan het werk weer. Je vakantie naar NL zo vol plannen! Ik had niet anders van je verwacht zoals ik je verhalen zo onderhand wel ken hihihi.

Flyke, wat zal Merel raar opgekeken hebben toen ze een mep terug kreeg. Maar soms is dit inderdaad de beste oplossing.

Jude, alles goed op de rit daar in het zuiden?

Amber, fijn dat je er even was, hoop dat het allemaal wat beter gaat en je snel terug te zien hier.

Anette, hoe gaat het met je misselijkheid?

Neeke, alles goed?

Hier een prima vakantie gehad. Het was heerlijk om er even uit te zijn maar ook best vermoeiend. Heb toch lekker mijn rust kunnen nemen steeds. De eerste avond begon al goed, Eline wou niet slapen in haar bedje en spuugde alles onder. Dat was snel over want er was buiten (zowat onder ons appartement) een kinderdisco.
    Eline zat dus continue te wippen op haar billen en te zwaaien met haar armpjes hihihi tot na 23.00 u was het kabouter Plop etc.
    We zijn maar over het park gaan wandelen om Eline wat te laten slapen. Gelukkig waren de andere dagen beter gegaan.
    Zelf heb ik (denk ik) best wel last van bandenpijn. Met opstaan, niezen en soms kan ik me niet eens omdraaien in bed. Heeft iemand van jullie daar ook last van gehad?

Allemaal tot snel
    Kus Minka

16. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    meiden bedankt voor de felicitatie's heb een heerlijk rustige dag gehad liggen is echt nog bagger alles doet dan zeer de buik van binnen uit de wond trekt en heb over het hele lichaam spierpijn niet fijn dus lang achter elkaar liggen is dus ook echt niet te doen.

me2 had jij daar ook last van of ben ik weer appart?
    gr miriam

17. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    hey miriam, dat kan heel goed hoor, je moet niet vergeten dat er een wond zit, ze hebben alles "doorgesneden" dus dat kan wel pijnlijk zijn.
    Neem je pijnstilling??

Ikzelf heb dat eigenlijk niet echt gehad, zijn je hechtingen al verwijderd, ik vondt toen de hechtingen er uit waren het rechtopstaan en lopen weer veel makkelijker ging.

Probeer niet te veel direct zelf te doen maar ook wat uit handen te geven, je zult zien het gaat straks per dag beter!

Hoe doet Sem het??

Minka woon jij dan in de buurt van Ermelo?? jammer dat ik dat niet wist, anders hadden we even kunnen afspreken!

Zou dat nog beter worden na verloop van tijd, of is het zo wat defect is blijft defect na een herseninfarct??
    Eigenlijk heeft hij de laatste dagen geen stunts uit gehaald het gaat best redelijk.
    Hij wandeld een paar keer per dag en is ook vrij helder.
    Af en toe wat strubbelingen met mijn moeder over b.v. de oppas van Dominique.
    ik voelde mij al schuldig dat dominique daar zo veel is maar mijn moeder wil koste wat het kosst oppassen, dominique is de vreugde in haar leven zegt ze zelf, dat laat ze zich niet afnemen!

Nee eigenlijk gaat het best goed, mijn moeder is wel bang dat er op korte termijn wat met mijn vader gebeurt, ze heeft gesurfd op internet en gelezen dat er vaak binnen een jaar nog een klap over heen komt na een hersen infarct.
    Aangezien ze nu weten dat het hart van mijn vader ook behoorlijk beschadigd is denkt ze soms dat het elk moment over kan zijn.
    Maar we weten helemaal niet hoelang zijn hart al zo is dus daar kan hij al wel jaren mee geleefd hebben!!

Mijn advies was, elke dag nemen zoals die is en proberen alles er uit te halen wat mogelijk is.
    Wat komt dat komt, kun je niks aan veranderen!!!

liefs
    jette

18. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Miriam Gefeliciteerd met jullie zoon Sem. Wel heftig hoor een keizersnee maar nu herstellen en genieten nog heel even en je loopt lekker buiten met je mannetje.

Jette Ik ken een paar mensen die een herseninfart hebben gehad en iedereen reageert anders de een is niet meer mobiel terwijl de ander alles honderd keer vertelt. Ook komt agressie veel voor een collega die kon echt woest worden en zei had heel veel moeite met woorden vormen. We merkten als zij oefende het veel beter ging.

Zolang het gaat gewoon Dominique naar je moeder brengen ik denk dat het haar heel erg helpt met de situatie om te gaan.

19. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Ook even hier van harte GEFELICITEERD met de geboorte van jullie Sem

Wat zal Danique trots zijn op haar broertje!
    Fijn om te horen dat je thuis bent. Jeetje wat een stortbevalling zeg en dan aan het einde zo ontzettend spannend. gelukkig is hij nu bij jullie. Hopelijk kan je een beetje genieten!
    Want dit is een prachtige tijd!!!

20. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Wij zijn weer terug van vakantie. We hebben het heerlijk gehad en goed weer. We hebben zelfs 2 dagen aan het strand kunnen liggen. En daarnaast hebben we veel gewandeld, gezwommen en bij de kinderboerderij geweest.
    Afgelopen dinsdag waren we 3 jaar getrouwd en toen zijn we samen een dagje weg geweest, dat was ook wel lekker.
    Neia heeft het super gedaan, ook al is ze niet helemaal zichzelf. Het lijkt wel alsof haar hele gebit op springen staat en er niks doorkomt, daarnaast ontwikkeld ze zichzelf enorm snel en kan ze weer slecht poepen.
    Op vakantie heeft ze geleerd hoe ze aan 1 handje kan lopen en dan is ze zo trots!!!

De bruiloft was ook erg leuk, maar niet super speciaal.
    Neia was prachtig in haar bruidsjurkje, oja de bruid en bruidegom natuurlijk ook.
    Mark is vandaag weer aan het werk en ik heb vandaag en morgen nog lekker vrij. Dat wordt af en toe strijken en voor de rest relaxen!

Deel Deze Pagina