Afgelopen week hebben we flink geklust in huis en ben ik begonnen met de voorbereidingen voor school. Ik heb er eerlijk gezegd nog niet zoveel zin in. De afgelopen weken zijn we met héél andere dingen bezig geweest. Aan de andere kant vind ik het ook wel weer fijn om de kinderen te zien (al zal het ook erg vermoeiend zijn) Heb dit eigenlijk nog nooit zo gehad.... Junior vermaakt zich ook kostelijk. Hij/zij is volop in beweging en ook van buitenaf kun je het héél goed voelen. Ik moet er wel even aan wennen, dat iedereen zomaar aan je buik zit. Het liefst wil ik die mensen direct wegslaan, maar dat doe je ook weer niet. Verder kregen we eergisteren te horen, dat we weer oom en tante worden van het derde kindje van mijn broer en schoonzus. We moesten even wennen aan het nieuws, maar het is natuurlijk erg leuk. Mijn 2 neefjes zijn namelijk erg druk en aanwezig en mijn broer en schoonzus hebben helaas vaak de mentaliteit, dat anderen ook wel op hun kinderen letten. Vb: vorige week op de verjaardag van mijn nichtje zitten mijn broer en schoonzus buiten aan de koffie en breken mijn neefjes binnen de boel af (zo erg, dat mijn andere 2 zussen spullen naar boven in veiligheid hebben gebracht) Krijgen ze onderling ruzie, dan wordt er van buiten alleen naar ze geroepen, dat ze moeten ophouden. Jullie begrijpen, dat we even met onze oren klapperden toen ze het per sms vertelden. Tja, ik hoop maar, dat het allemaal goed gaat. Zo, ik ben weer even helemaal 'bijgepraat' (en is er bijna weer een pagina gevuld) Ik kom snel weer even aanwaaien...... Liefs Franka
franka ik ben heel erg veel met mezelf bezig geweest de laaste tijd jij al weer 24 weken goed zeg toppie hoor geniet je volop en voel je beeb goed bewegen? hier een dip dag denk de kraamtranen echt vreselijk voel me ellendig niemand kan wat goed doen vandaag blehh marieke hoe is het met je vader? jette hoe is het met jou vader? liefs miriam
hey miriam niet mee zitten hoor, die kraamtranen komen nou eenmaal, gewoon laten stromen, dat lucht op!!! Er is ook heel veel gebeurt, en verandert in jullie leven dus dat zet de boel wel even op zijn kop. Maar je zult zien dat alles straks in een ritme komt en dan wordt het allemaal hardstikke leuk! tja minka, dominique weet wel dat ze niet mag bijten, of krabben ze kijkt me dan met 'zo'n blik aan van ..... mag niet he mamma, maar doe het lekker toch!!!! Ik waarschuw 1 x en haal haar dan uit de situatie dat helpt erg goed, negeer verder het gedrag en dan is het zo over!!! Wat een wijze woorden van mij he!!! hi hi hi mijn vader had gisteren een erg goede dag, hij heeft vannacht erg goed geslapen met behulp van een slaaptablet maar nou had hij vanmorgen een behoorlijk heftige bloedneus, de huisarts zegt dat dit bij het ziekte beeld hoort, ik heb soms het idee dat het te maken heeft met die slaaptabletten zou dit kunnen. Of te veel bloedverdunners kan ook natuurlijk in combi met snurken??? weet het niet echt!! jette
Lieve Lize, Van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag! Ik hoop dat je een fijne dag mag hebben en dat je lekker veel cadeautjes krijgt. Heel veel groetjes aan papa, mama en Sam!
Franka, bij mij geen gevoel aan mijn buik hoor! Weet nog dat mijn schoonmoeder dat wou proberen, heb haar hand gewoon weggemept. Sorry, daar ben ik niet zo van gediend. Maar dat is niet bij iedereen hoor, van sommige mensen vond ik het prima. Miriam, laat maar lekker stromen die kraamtranen. Eruit met die hormonen!!! Ik weet nog dat ik zooo moest huilen om een groep ganzen die naar het zuiden vloog : "boehoe, nu gaan ze weer weg snik snik snotter" ik moet er nu nog vaak om lachen. Jette, weet ik niet, je vraag over het snurken. Maar wel fijn te horen dat hij goede dagen heeft. Tja, ze kunnen goed toneelspelen ook al zijn ze zo jong. Eline laatst: Glazen kastdeurtje open, DVD eruit, heel snel deurtje dicht, mij aankijken met een brede grijns zo van, heb je het gezienmama? is me toch weer gelukt!!! Tja, moeilijk om dan alsnog te straffen. Even een beetje met trots vertellen: Eline heeft gisteren 7 losse stapjes gezet! 2 of 3 was al af en toe, maar nu echt 7 achter elkaar! Gaat nog wel erg wankeltjes hoor, zie nog niet dat ze binnenkort "wegloopt" Nu weer snel aan het werk. Allemaal alvast fijn weekend Kus Minka
Hey minka wat goed van die kleine meid van je, nu zul je zien ze stapt straks zo rond in de kamer!!!! pfff wat gaat het soms snel he!!! jette
die rot kraam tranen blijven komen het houdt niet op. voel me zo eenzaam dan ineens en gister was echt een toppunt zei tegen bart waarom kon mijn lichaam danique niet behouden en wou het sem niet laten gaan achteraf echt zo dubbel en bart is wederom het zwarte schaap hij moet echt alles weer slikken en ik kan echt zo lelijk doen. zo onterecht maar er zijn ook de momenten dat ik intens geniet van mijn beide mannen en dat ik super trots ben op beide mannen. jette denk eerder dat bloedverdunners boosdoeners zijn kwa de bloedneus mijn opa heeft ook vaak last van bloeden door licht te stoten al door de bloedverdunners en dus als jij snurkt dan prikkel je je neus denk ik . maar zeker weten doe ik het niet. liefs miriam en voor iedereen een kusje van Sem Heb trouwens een kaart van Marla gehad en daarin verteld ze dat ze nog steeds borstvoeding geeft dus het loopt er nog steeds niet super soepel ga haar bedanken door een brief naar haar terug te sturen kreeg ook een onwijs mooi vestje van d'r over de post ga namens ons haar de groeten van jullie doen hoor. liefs miriam
Hoi meiden, Wij hebben een leuk, maar erg druk weekend gehad. Zaterdag de verjaardag van mijn neefje. was niet echt mega gezellig, maar daarna zijn mijn zusje en haar vriend nog mee naar ons gegaan en hebben we macdonalds gehaald en daarna zitten wiien. Zondag heb ik samen met mijn moeder bij ons in de straat op een rommelmarkt gestaan. Was erg gezellig en we zijn weer een hoop rotzooi kwijt en een klein zakcentje rijker. Toen mijn vader vroeg waarvoor het besteed was, zei ik dat het misschien wel een begin was voor een vakantie naar Tenerife. Hij begon te glunderen, maar hij zei niks. Ik weet zeker dat hij begreep wat ik bedoel........... Het gaat de laatste week niet zo goed met hem, hij is moe en ziet er slecht uit. Mama zegt dat hij bang is voor de controle. Dat is spannend dus.
Miriam, het is werkelijk ongelofelijk hoeveel hormonen er nog in je lichaam zitten na zo'n bevalling. Je denkt dat je alles kwijt bent, maar eigenlijk begint het nu pas. Gooi het eruit meis. En probeer je niet te schuldig te voelen. Dit hoort er echt bij, is mega herkenbaar. Even lullig voor Bart, maar dit moet je even kwijt. Hele dikke knuffel voor jou! En een kusje terug van Neia voor Sem! Minka, wow he, logisch zeg dat je trots bent!!! Wat knap zeg van je meisje. Heerlijk genieten dit! Hahaha en die Eline met haar fratsen, echt prachtig! Neia heeft ook weer wat nieuws geleerd: eentje. Van alles wil ze maar eentje, maar dan wel 10 keer. Net had ik mijn moeder aan de telefoon, en ze wilde tussen de middag geen brood eten. Maar ze wees wel naar de danoontjes, en stak haar vingertje omhoog en zegt dan: eentje? hahaha de slimmerd Amber, alsnog gefeliciteerd met je meiske!!! Ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat! Jette, die bloedneuzen kunnen heel goed door de bloedverdunners komen. Is echt een bekend gevolg. Fijn dat het wat beter lijkt te gaan. Franka, hoe is je eerste werkdag weer gegaan? Kan me voorstellen dat je totaal geen zin had om te gaan. Hopelijk is de dag voorbij gevlogen. Heerlijk om je te horen over de kleine spruit. Klinkt alsof het voorspoedig gaat! Belachelijk dat je broer je smste, echt raar. Kan me voorstellen dat jullie het er moeilijk mee hebben. Neia was gelukkig vorige week zo weer in haar ritme van bij de oma's spelen etc. Maar vanmorgen was het voor het eerst bijna huilen toen ze weg ging. Echt zo van: mama mee mama mee. Maarja, hoort er ook bij (zegt ze stoer). Flyke, hoe is het nu met Merel? Ik hoop dat ze niet ziek is geworden. Kan goed de tandjes zijn inderdaad. Of een sprongetje....... Kan me voorstellen dat de nachten je zo opbreken.
ik wordt er gek van de hormonen bart zegt al men al drie jaar zit ik met jou en je hormonen nu even niet meer hoor euh sorry vandaag voor het eerst weer naar buiten gewandelt wij als gezin heerlijk een half uur ben kapot na een half jaar niks meer te hebben gedaan. wel echt heerlijk weer. We hebben allemaal genoten van de wandeling zo simpel maar zo intens genieten.
Miriam, iedereen vergist zich in die rot hormonen, het duurt echt nog een tijd voor ze uit je lichaam zijn. Wat ik heerlijk vond is om een keer samen uit te gaan eten, oma als oppas en even samen er tussenuit. Ik knapte daar zo van op, kreeg er positieve energie van, hoe gek ook. Jullie hebben een hoop te verduren gehad en alles emoties moeten eruit. Maar zo te lezen genieten jullie ook, daar gaat het om, het genieten wordt steeds meer. Zelfs na 1 1/2 jaar (ja, echt waar, heb het gisteren nog tegen mijn vriend gezegd). Eline die de eerste echte stapjes heeft gezet, wat lijken ze dan ineens groot he. Super! Het ziet er dan ook zo lief uit, lekker wankel en helemaal trots *smelt* Neia heeft groot gelijk, als je meteen om 2 danoontjes vraagt weet je het antwoord al, dan maar eentje, slim hoor en dat eentje gaat vast samen met de allerliefste glimlach.. Amber, alsnog van harte.
Anette, voel je je goed? Je hebt de moeilijkste weken er ook al weer bijna opzitten, wanneer heb je een volgende controle? Miriam, het blijven hormonsters! Het is echt iets raars die hormonen, zal nooit snappen waarom ze zo tekeer gaan, maar laat maar lekker gaan! Geniet van die lekkere wandelingetjes, heerlijk gewoon. Vroeger zei een buurvrouw: "ik ga een rondje trots lopen" zodat iedereen me mag zien! Geniet ervan meid! marieke, Neia die zegt... eentje? hahaha Ik zie het zo voor me! Ik kan me voorstellen dat je vader bang is voor de controle. Maar hij is sterk! Natuurlijk snapt hij de hint van sparen voor Tenerife. En het geld ervoor, dat komt er wel, dat is ook niet het belangrijkst, het met zijn allen gaan is het allerbelangrijkst en ik hoop dat het jullie in het voorjaar weer een keer gaat lukken. Hier redelijk druk weekend gehad, veel in huis gepoetst, op visite geweest en naar Ikea geweest. We hebben een juniorbedje voor Eline gekocht (ze gaat er nog lang niet in maar goed!) Ook heb ik Aapies besteld, leren slofjes, ik had ze gisteren al in huis zooo lief! Ze zitten prima en niet eens superduur. Vond op blote voetjes in huis toch te koud worden. Na de 7 stapjes van Eline heb ik de videocamera stand-by gezet en vrijdag liep ze zo de halve kamer door. Erg leuk dat het op video is vastgelegd. Donderdag heb ik weer controle bij de VK, ik voel me wel goed, maar heb veel last van steken en mijn banden. Ook mijn onderrug gaat nu al weer een spelletje met me spelen, bah! Maar toch wel erg spannend, hoop het hartje erg snel te mogen horen en dat over niet al te lange tijd ook mijn kleintje te voelen, dat zou een hele hoop spanning verminderen. allemaal tot snel Kus Minka
ik geniet van ons samenzijn en bart ook. Om samen iets te doen en mijn moeder of bart zijn stiefmoeder te laten oppassen nee nog niet dat is nog te vroeg hoor vind ik best eng om mijn kind achter te laten brrr niet aan denken nog. vanmiddag naar Danique met de kleine man gr miriam
Miriam al 3 jaar last van de hormoontjes je lichaam gaat ze straks nog missen Probeer het vooral allemaal lekker simpel te houden de komende weken lekker wandelen ,naar een markt, visite bij oma dat soort dingen en niks moet. Minka wat gaat het hard alweer 16 weken Wat leuk dat eline gaat lopen vond het een hele leuke ontwikkelig. Vind het nog steeds gek om met Sophie op straat te lopen dan houd ze me hand vast en glunderd ze de hele weg ohhhhh smelt. Marieke ik zie haar koppie er al helemaal bij als ze heel onschuldig eentje zegt. Ze zijn al zo slim die kleintje. Sophie heeft ook weer wat geleerd praten en rustig boekjes lezen ho maar nee mevrouw die kan zelf een koprol maken en dan het liefst op de bank hou me hart vast met dat kleine monstertje. Zo vind ze schommelen in een laken (als we het met ze tweeen opvouwen) ook helemaal geweldig.
Miriam wuppie heeft gelijk, hou het simpel, haal niet teveel ineens op je hals, je hebt een half jaar al niks gedaan, nu een mega prestatie geleverd en je zit al jaren in de stress en je hebt al een hele verdrietige periode achter de rug. Dit moet er allemaal uit en dat is niet met een week bekeken, geniet van de kleine dingetjes, het in bad doen van je kleintje, tellen van de kleine teentjes en vingertjes, het voeden, niks moet alles mag. Vindt een ritme, en geloof me dat is ook niet in een week bekeken!!! Dus gewoon laten gaan, en geniet van alles!!! En tja de vraag waarom je danique niet mocht houden weet niemand een antwoord op, koester haar, en praat er over, ook met Sem ik vindt dat altijd belangrijk, ik deed dat in het begin ook veel met dominique dan vertelde ik haar dat ze nog een opa had, die vanuit de hemel op haar paste, haar zou helpen in moeilijke tijden! Weet niet........ het leek wel of ze daar naar luisterde!!! dus meis gewoon proberen te leven, en te genieten in het hier en nu!!!! je zult merken het wordt langzamerhand makkelijker!!! jette
hier gaat het verder hardstikke goed ben hardstikke fanatiek aan het sporten, met collega 2x per week tussen de middag aan het fitnessen, 1x per week s'avonds zwemmen, 4 a 5 x per week 2 paarden rijden, en minder eten, en het lukt me echt ongelofelijk, ben zo klaar met mijn vethobbels hi hi hi!! ik ga ze verslaan!!! Met dominique gaat het ook goed, al hangt ze momenteel weer vreselijk aan mamma, zelfs zo dat ze af en toe niets van pappa wil weten, wel zielig voor pappe en soms vervelend voor mamma!! Heb zelfs gisteren voor het eerst ruzie met haar gehad, eigenlijk wel beetje eigen schuld,we hadden druiven in de koelkast liggen waar ze af en toe 1 af snoepte, zelf de deur open deed en dan een druifje pakte, ik liet dat toe, maar nu zijn de druiven op en doet ze nog steeds de koelkast open! Ik wilde dat niet dus dat was ruzie, ze heeft wel 20 x geprobeerd, brullen, maar ja achteraf denk ik, is voor haar ook raar de ene dag mag het wel de andere niet, dus opvoedkundig niet echt verantwoord!!! tja over zulke zaken moet je nu gaan nadenken he! jette
Miriam, je doet het super meid! Ben echt trots op je! Wat fijn zeg dat je nu met je mannetje naar Danique kan, lijkt me een moeilijk maar ook mooi moment. Wuppie, haha Sophie is een heerlijke wildebras zo te horen. Heerlijk hoor. En knap zeg dat ze dat allemaal durft. Wat dat betreft is Neia nog bang uitgevallen hoor. Minka, oei oei meis doe je het een beetje rustig aan? Niet teveel doen in het weekend hoor, ook de rust nemen. Wat leuk zeg dat de pasjes van Eline op film staan. dat is super leuk voor later! Succes morgen met de controle, kan me voorstellen als je blij bent om de kleine weer te horen. Nog heel even geduld voordat je het gaat voelen. Kom binnekort wel naar je buikje kijken hoor! Anette, haha moest zo lachen om je reactie op neia, zo had ik er nog niet over na gedacht, de slimmerd. Hoe is het met jou met de kwaaltjes? Me2, hoe is het met jou? Hier alles goed. Vandaag weer op het werk. Oma is net met neia langs geweest en dat is echt genieten hoor. Kan niet wachten totdat het half 6 is!
Jette, jeetje zeg jij bent goed bezig. Wel drastisch zoveel in 1 keer zeg, knap hoor, heb echt respect voor je. Hoeveel wil je eraf hebben? Ik ben voor de vakantie ook begonnen, toen is het tijdens de vakantie erbij gekomen, en nu ben ik dus weer begonnen, nu bijna 2 kilo kwijt! Ja lastig he zulke dingen met de kids. Maar zo leer je wel. Ik bedenk me ook vaak op een dag of ze iets wel of niet mag, want je kunt niet meer terug haha.
hey neia, ben nu 4,5 kilo kwijt, wil eigenlijk nog zo'n 8 kilo. ik ben enorm gemotiveerd, had toch verteld dat onze paarden het zo goed gedaan hadden, ik ga deze paarden volgend jaar starten wil dus ook graag superslank te paard, dat lijkt tocch beter. Tja qua opvoeding ben ik niet zo streng ze mag van mij gerust een druif uit de koelkast pakken, maar ja steeds de deur opentrekken en bij de melkpakken mag dus niet, maar ja dat snapt zij natuurlijk niet!!! jette
wuppie jette jullie hebben gelijk dat weet ik eigenlijk ook wel maar het is gewoon zo oneerlijk zo vreslijk niet leuk. Vandaag bij Danique geweest en dat was confronterend hard en deed me heel veel pijn tranen blijven stromen als ik er aan terug denk. Het was even heel hard de realiteit wel Sem geen Danique* maar ben wel heel blij dat ik Sem heb meegenomen dit moest ik doen dit moest gebeuren samen met Bart soms lijkt het alsof Sem ook zo weer afgepakt wordt dat het voor even is en dat we niet blijvend mogen genieten. Dan wordt ik angstig ook als we slapen en ik na ruim 2 uur Sem nog niet gehoord heb dan denk ik o jee ik hoor niks het zal toch wel goed gaan, dus onrustig ben ik van binnen nog heel erg. Ik heb besloten om toch hier nog weer wat mee te gaan doen want ben bang dat dit gevoel erger gaat worden als ik het negeer. Dinsdag heb ik nacontrole bij de gyn vervroegd omdat ik vind dat ik behoorlijk last heb van mijn buik en ik niet weet of dit normaal is. Dan ga ik daarna een afspraak maken bij die vrouw in het ziekenhuis waar ik eerder ook mee gepraat heb en dat hielp toen enorm en ik heb behoorlijk last van spieren dus ook ga ik na dinsdag bellen met fisio als ik weet wanneer ik daar geoorloofd mee mag beginnen dus. Wil heel veel dingen aanpakken. Straks nog kraambezoek ga zo koffie zetten maar moest dit even melden hier zo liefs miriam en ik beloof dat ik binnenkort op jullie zal en ga reageren knuf van sem