Aaaah ik had net een heel bericht getypt en ben het kwijtgeraakt! Ik moet nog wennen aan de nieuwe zwangerschapspagina en drukte kennelijk op de verkeerde knop. Grrrrrrrrrr........
Hoi hoi, hier na lange tijd weer een bericht van mij, sorry! Famke is erg actief en als ze wakker is (ze slaapt daarnaast relatief weinig overdag) dan kan ik eigenlijk niet echt wat anders doen. De laatste tijd moet ik weer vaak aan mijn MK van 3 jaar geleden denken, zeker omdat 12 september al weer dichtbij komt. Tegelijkertijd moet ik dan ook aan jullie denken. Ik merk dat ik bij tijd en wijle nog steeds aan mijn MK denk, maar dat maakt anderzijds wel weer dat ik extra blij met Famke ben. Over Famke gesproken: het is erg goed met haar en madam is al echt een klein meisje geworden (ondanks haar weinige haar ) Ze kan sinds gisteren wat grotere stukken lopen en dat is super schattig om te zien. Ze is een billenschuifster en die zijn altijd vrij laat met lopen, maar dat geeft natuurlijk helemaal niets. Ze klets daarentegen voor 10. Wat? Voor 10? Voor honderd zul je bedoelen! Het is echt een kleine papegaai. Ze zegt werkelijk alles na en dat is vaak heel grappig. Het is trouwens wel een kat uit de boom kijkster. Met mijzelf is ook alles goed: ik geef nog steeds BV (schande! ) en ben om die reden ook nog steeds niet ongesteld geweest. Ik zou wel heel graag een tweede kindje willen, als dat ons gegund is, maar dat is nu dus nog niet aan de orde. Ik heb een beetje de laatste blz. proberen te lezen om te kijken hoe het met jullie gaat. Hopelijk vergeet ik niemand. Allereerst: weet iemand hoe het met Amber is? Hoe gaat het nu met Sam? Ik moet vaak aan haar denken.... Miriam: hartstikke gefeliciteerd met Sem!!! Om eerlijk te zijn ben ik niet verbaasd om te lezen dat je het nu moeilijk hebt: je hebt Sem en geen Danique en vraagt je natuurlijk af hoe de kraamtijd en alles wat daarna komt met Danique zou zijn geweest, hoe ze er nu uit zou zien. Je wordt er natuurlijk nu mega hard mee geconfronteerd dat ze er niet meer is. Helaas lees ik ook dat je nog steeds bang bent dat er iets met Sam gebeurt. Ik kan het me zo goed indenken. Ik hoop dat die angst (snel) minder wordt. Jette, neeee: ik lees dus dat je vader een herseninfarct heeft gehad??? Het houdt echt niet op aan jullie kant: gaat het juist weer goed met je moeder, krijgen jullie dit weer. Hoe gaat het nou met je vader? Wanneer is het gebeurd? Trouwens, je bent wel flink aan het afvallen, zeg: super goed dat je zo actief bent. In mijn nieuwe kantoor staat permanent een doos cote d 'or chocolade, die ik elke dag opnieuw niet kan weerstaan. Ik was super slank na de bevalling, maar de kilo's zitten er nu dubbel en dwars weer aan. Grrr.... Me2, ik realiseer me dat ik je nog niet eens heb gefeliciteerd met je dochtertje Fee! Grappig, in Famke's groep op de creche zat ook een Fee. Leuk, joh, een jongen en een meisje. Ik hoop dat je erg kan genieten. Trouwens, wat vreselijk voor jullie vrienden dat hun dochtertje is overleden net na de geboorte. Van dit soort verhalen krijg ik echt de tranen in mijn ogen. Hartverscheurend. Heeee Franka: je bent zwanger!!! Wat te gek en al weer 24 weken!!!! Van harte gefeliciteeeeeerd! Weet je al wat het wordt? En Anette en Minka, jullie ook gefeliciteerd met jullie tweede zwangerschap! Super leuk: dus Sara en Eline worden grote zus. Flyke, hoe gaat het nu met Mereltje? Is haar verkoudheid al weer over? Pffff... het griepseizoen staat weer voor de deur en dat betekent weer veel ziek en verkouden zijn. Balen! (Famke is trouwens enorme Bumba fan: jij als belgische kent hem vast wel) Hoi Marieke, ik ben heel blij om te lezen dat je vader nog bij jullie kan zijn. Begrijp ik het goed dat julie hem een vakantie naar Tenerif aanbieden? Lief, joh! Eng voor hem dat er weer een controle aankomt. Hopelijk is het allemaal goed. (vergeef me als ik rare dingen opschrijf: ik heb nl. veel gemist) Hoi Neeke, ik zie dat jij ook af en toe langs komt piepen. Heb je nog wel tijd met 2 kinderen? Jouw jongste is ook al weer bijna 2!!!! Haha Wuppie: jij hebt wel een lekkere wilde tante zo te lezen: koprollen maken? Dat heeft Famke nog nooooit gedaan! Leuk idee om te schommelen in een laken: ga ik ook eens uitproberen. Lieve Hope; hoe gaat het met jou? Kom je hier nog wel eens langs? (Jette, ik zie dat je een andere nickname hebt. Jette01. Hoe dat zo?) Ik heb inmiddels een andere baan, wel in hetzelfde gebouw, ongeveer hetzelfde werk, maar dan voor een andere groep, met andere mensen enzo. Heeft me heel goed gedaan! Slaap lekker zometeen! Marla
Heeeeeeeeee lieve Marla Wat ontzettend leuk om iets van je horen. Heerlijk gewoon, we hebben je gemist, ik in ieder geval, maar als ik je post dan lees lijkt het net alsof je nooit weg bent geweest. Heerlijk! Wat goed zeg van Famke dat ze nu grotere stukken kan lopen. Haar mama zal vast wel trots zijn! Neia is ook een billenschuifster, en doet zelfs dat een beetje anders als andere billenschuivers )zet zich af met 1 hand en met de andere voet'. Ze loopt nu goed aan 1 handje, maar is nog veel te onzeker om los te lopen. Fijn dat je van baan veranderd bent, zo te horen heb je het naar je zin. Haha die verhalen over chocolade zijn niet goed voor me. Ik zie je zo al helemaal zitten! Hoe gaat het nu met het eten van Famke. Krijgt ze naast de bv ook al vast voedsel binnen. Kan me voorstellen dat je vaak aan de MK moet denken, heb ik ook nog erg vaak. En dan met de datum in zicht wordt het erger en erger, inderdaad extra genieten van jullie mooie griet! Maak je geen zorgen, je zegt geen rare dingen. Binnekort heeft mijn vader weer controle voor zijn alvleesklier, het is spannend of hij dan een levensbedreigende operatie moet ondergaan. Daar wachten we nog op........... We hoeven mijn ouders geen vakantie cadeau te doen, maar ik weet dat ze het geweldig zouden vinden als wij met hun naar Tenerife zouden gaan. Dat hebben we afgelopen februari met het hele gezin gedaan. Maar de vraag is of dit nog kan.....afwachten dus. Verder gaat het bij ons erg goed. We genieten volop van Neia, ze is een heerlijke meid! Vanwege de bevalling kunnen we nog steeds niet intiem zijn en zit er dus geen vooruitzicht voor een 2e kindje in. We laten het nu even bezinken en wie weet een keer een second opinion aangaan. Hope, heeft hier helaas afscheid moeten nemen. Ze heeft het enorm moeilijk gehad om hier mee te lezen. Hopelijk kan ze ons snel goed nieuws brengen. Welcome back! Kus Marieke
Wuppie, wat een deugniet is Sophie. Kan me voorstellen dat je je hart soms vast moet houden als je haar zo ziet koprollen over de bank. Alleen Sophie die glundert als ze over straat loopt??? Ik denk mama idemdito Jette, wow goed bezig meid! Maar waar haal je al die tijd en energie vandaan? Ik ben soms blij als het 20.00 u is en ik op de bank kan ploffen hihihi Wat betreft het consequent zijn van bepaalde dingen: moeilijk hoor, soms denk ik ook wel van laat maar even gaan, maar dan later denk ik van doe toch maar niet. Marieke, je mag altijd komen kijken hoor! Heb gisteren nog even een filmpje gemaakt hoe Eline op haar knieen loopt ze is er echt supersnel mee en mijn collegas moesten er echt om lachen, die hadden het nog nooit zo iemand zien doen (en ik maar denken dat het normaal is!) Miriam, zal inderdaad wel even goed heftig zijn geweest gisteravond. Maar ooit moet toch de eerste keer zijn. Ook voor Sem. Neem die momenten van verdriet ook, het is normaal hoor. Maar als jij er met iemand over wilt praten prima toch, soms kan zon gesprek enorm opluchten, zeker als je je goed voelt bij haar. Ben je de kraamvisite al beu ? Marla, zag ineens een megapost staan, net als vroeger en ja hoor daar was ze weer even. Leuk meid, had al wel verwacht dat je nog wel een keertje zou komen spieken. Ik zou het leuk vinden als je er weer vaker was, net als Amber, want ik mis jullie toch wel. Fijn te horen dat alles zo goed gaat. Je hoeft je toch niet te schamen dat je nog BV geeft! Ieder zn eigen keuze hoor! Ik vind het knap dat je het zo lang vol kunt houden, bijt Famke niet? Moest ook nog even lachen om de doos chocolade, volgens mij horen deze twee dingen gewoon samen Marla <-> chocolade hihihi. Zit even op het werk te schrijven hier, voelde me even knap beroerd net, maar het gaat al weer stukken beter. Ben met vlagen erg duizelig en moet dan echt even bijkomen. Ben benieuwd hoe mijn bloeddruk vanavond is bij de controle. Zit me toch wel weer druk erom te maken, wat als het hartje niet meer klopt etc!!! Brr hoop dat alles goed is straks, ik laat het jullie morgen wel weten want we moeten erg laat (20.40 u en het zal wel weer ontzettend uitlopen!) Kus Minka
hey meiden franka, leuk te lezen dat je junior zo goed voelt! Ik heb eigenlijk geen vervelende 'ik wil aan je buik voelen' reacties gehad. Wie voelde liet ik zelf toe of waren mensen van in mijn dichtste omgeving. Dus nog een kindje bij in de familie, kan me voorstellen dat het dubbel is, als ik lees hoe het verloopt met de twee kindjes nu miriam, een dubbel gevoel, weetje ik had een raar gevoel toen Merel geboren was, toen dacht ik ook, aan mijn eerst kindje (MK) en hoe het zou geweest zijn, en dat ik nu wel Merel had maar het verdriet voor eerste kindje er nog was. Ik kan begrijpen dat je nu zo een gevoel had, ik had dit al bij een MK, laat staan hoe dit is , na het verlies van jullie meisje Danique. Probeer het een plaatsje te geven en zoals Jette zei, praat tegen Sem over zijn zusje. Volg inderdaad je gevoel als je voelt dat je dit even niet trekt! jette, interessant te lezen hoe je Dominique aanpakt, als ze iets doet wat ze niet mag, alle tips welkom hier en petje af zeg, hoe jij alles combineert, werk, gezin, sporten, paarden! amber, een late maar welgemeende dikke proficiat voor Lizeke! Alweer twee jaar zeg! Hoe gaat het intussen met Sam? jude, al weer even niet gezien, hoop alles verder goed met jullie en Rickje? Minka, proficiat met je dochters eerste stapjes, jaja die tijd komt wel, dat ze van je WEG-loopt , hier is het al zover gekomen, dat als ze iets doet wat ze niet mag, ze mij uitdagend aankijkt, haar beide handjes op de rug houdt (omdat ze soms een tik krijgt, vooral als ze gevaarlijke dingen doet) en vlug wegloopt...vanavond controle, ik duim voor je meid, maar mijn gevoel zit goed! marieke, ik las dat het wat mindjer ging met je vader? wel goed dat je het zei van Tenerife en zijn glunderend gezicht, dan heeft hij ook iets om naar uit te zien als ik het zo mag zeggen. anoek, hoe gaat het met je? bijna 12weken toch he? voel je je al wat zekerder? mag je binnenkort terug nr gyn? neeke, hoe staat het nu met schilderen, klaar tegen de winter? hihi wuppie, hehe wat een acrobaatje Sophie , kan me voorstellen dat je soms schrik hebt. Vorige week viel merel voorwaarts uit de zetel, gelukkig zette ze haar handen, maar ik merk nu dat ze slimmer is geworden, haar draait en haar dan van de bank af laat glijden , al doende leert men he! hiersie, daarsie, onze Marla! welkom terug, en meteen, vertrouwde lange lieve posts! Overmorgen is het inderdaad 12 september, en inmiddels drie jaar geleden, de tijd gaat toch snel he, vind het ook duidend dat je daarbij aan ons allemaal denkt. we zijn hier samen gestart vanuit een MK, elkaar gesteund enz. dus dit betekent echt wel iets voor ons allemaal. Hehe moest wel lachen, Famke die zo kletst, tiens, van wie zou ze dat meehebben? en ivm BV, dat is toch geen schande, ik vind het echt chapeau hoor! En bumba, tuurlijk ken ik die hehe, begint al tot vervelends toe soms, Merel roept nu ook constant BUmba, heeft een bumba beer in bed, en als ze bumba filmpje niet gezien heeft voor ze gaat slapen, gaat het haar niet. Tip voor de anderen, via you tube: bumba ingeven dan weet je waarover we spreken maar vind het eigenlijk best mooi en interessant en die muziekjes, Merel zit gewoon op en neer te wippen en mee te klappen in haar handjes, leuk om te zien. Hope, ik weet niet of je hier soms komt lezen of niet, en ook al zeg ik altijd hetzelfde, het zijn gemeende woorden, ik blijf denken aan je en duimen voor je, dat er eindelijk geluk naar jou toe mag komen en je wens mag uitkomen! zo voor de rest goed, megadruk op het werk. Gelukkig heeft merel haar ritme terug te pakken, zal volgens mij van die tand geweest zijn dat ze midden in de nacht wakker kwam. Helaas zit ze wel weer met een hoest en snotneus...en de winter moet nog beginnen, zal weer wat worden zeker. maar soit, optimistisch blijven he hihi liefs flyke
marla lieverd een post en wat voor eentje eentje die voor jou staat welkom terug hopelijk voor iet wat vaker heel heel heel erg bedankt voor het vestje voor sem hij heeft het al een x aantal keer aangehad. En iedereen zegt o miriam wat een mooi jasje vestje dus echt helemaal gaaf bedankt. ik zal amber even een sms sturen hopelijk komt er goed beter nieuws van haar. verder hier moe en ben onzeker doen we het wel goed. Sem heeft spruw en daar medicatie voor gekregen sinds gister avond krijgt hij dat toegediend. Maar vandaag is het helemaal mis hij is lelijk uit ritme drintk minder goed en vanavond kon ik hem niet in bedje leggen hij bleef huilen en echt huilen ging door merg en been na ruim een kwartier heb ik hem er weer uit gehaald en tegen me aan recht op ging wel goed. Toen is hij in lichte slaap gevallen mee genomen naar beneden weer en ligt nu in wippertje die iet wat recht op staat en nu gaat het goed. Dus of hij heeft onwijs last van de spruw en slaapt daardoor slecht en mischien krampjes of zo of hij is gewoon doodmoe en daardoor zo ik weet het niet hoor moeilijk moeilijk. krijg zo nog bezoek en heb voor het eerst er geen zin in hopelijk zijn ze vroeg weer weg. liefs miriam die zo lijkt wel alleen maar met zich zelf bezig is sorry meiden
Hey marla, welcome back, ik hoop dat je nu weer wat tijd kunt vinden om hier weer wat vaker te komen, heb je gemist meis!!! Weet je wat de oplossing is voor de kilos, begin maar eens met die doos bonbons weg te zetten!! ha ha ha!!! hoop dat je de oude humor nog kunt waarderen! Mooi te horen dat het zo goed gaat met Famke, nu nog borstvoeding tjonge meis, dat je dit al zo lang volhoudt petje af hoor!! Jullie willen dus nog wel graag een tweede begrijp ik?? Flyke, ik heb geen opvoedregels hoor, ik doe maar wat, ben eigenlijjk volgens jetteman soms wat te makkelijk, maar mijn gevoel zegt wel dat consequent zijn het allerbelangrijkste is. Bumba is hier ook een megasucces, we hebben dvdtjes waar ze constant om vraagt, bumba bumba bumba, of de teletubbies dat is tele tele!! megagrappig. Het voordeel van het sporten is dat ik het tussendemiddag doe in mijn lunchpauze dus dan hoef je s'avonds niet meer de deur uit, dat scheelt enorm. 1x per week s'avonds zwemmen is gewoon erg lekker, half uur zwemmen, kwartiertje sauna, dan nog even zwemmen en het uurtje is al weer voorbij, en ik wordt bij huis weggehaald dus dat is super geregeld. Tja ik wil van het voorjaar wedstrijden gaan rijden en ik wil slank op het paard, het paard is een echt talent dus dat zou jammer zijn als dat bellemerd wordt door een te dikke amazone ha ha ha!! Mijn vader gaat best goed, hij voelt zich een stukje beter alleen heeft vaak nog een bloedneus. Zijn waardes in het bloed waren wat verbeterd, alleen zijn nieren zijn nog niet echt verbeterd. Wel weer een stunt daar in de buurt, je moet je voorstellen het zijn daar allemaal mensen die de hele dagen thuis zijn en bij elkaar op visitie gaan, en over elkaar kletsen, nu was er een "kennis" van mijn ouders die had aangeboden om nu mijn vader herstellende is hun gras even te maaien, dan praat je over een paar vierkante meter. nou hardstikke mooi, hij heeft dit drie keer gedaan en nu komt het verhaal bij mijn ouders, dat hij het maar belachelijk vindt dat mijn ouders hun dochter of schoonzoon dit niet niet, want mijn ouders passen wel belachelijk veel op hun kleinkind maar hun kind (ikke dus) doe niks voor hun!! :x:x:x Nou ja zeg, ten eerste waar bemoeien zij zich mee, ten tweede mijn ouders hoeven maar te vragen en ik doe alles voor hun......... ik ken die mensen niet eens!!! Ik was gisteren in alle staten toen ik dit hoorde!!!! jette
even een snel berichtje tussendoor: Alles was goed bij de VK, superblij dat we het hartje weer hebben gehoord! Toch blijft het spannend en blijf ik onzeker, maar goed, we proberen te genieten. Over 3 weken de 20 weken echo, blijft dus nog even spannend! Kus Minka
hey minka super meis, geniet er toch maar een beetje van meis, je gaat de goede kant op!!! liefs jette
minka meid gefeliciteerd met de goede echo wederom en straks over drie weken alweer de 20 weken echo het gaat heel hard hoor zo ineens tjee en als die ook goed is dan beloof me dat je echt volop gaat genieten zo belangrijk meid. jette volgens mij ben je helemaal niet zo zwaar en valt het wel mee wel respect hoor voor het zo veel sporten pfff echt toppie hier een huil avond voor het eerst gehad met sem en de nacht ging best goed vanochtend weer huilen van half 6 tot half 10 toen heb ik hem er maar weer uit gehaald en de fles gedaan. gr miriam
Hey lieve allemaal, Wat fijn dat jullie mij allemaal zo hartelijk welkom terug heten (ik vond het wel een beetje eng om te posten, omdat ik zo lang niet was langs geweest) Het is inderdaad bijna weer als vanouds! Hartstikke leuk trouwens dat jullie zijn blijven schrijven! Dat is dus nu al weer bijna 3 jaar (voor sommigen 2,5 jaar) geleden. Hey Marieke, jij heb dus ook een billenschuifster thuis? Grappig, hoor, maar volgens mij is een billenschuifster zoals Neia is, veel sneller met lopen enzo omdat zij haar benen wel traint. Famke had heel lang van die spaghettislierten ipv benen: daar zat totaal geen kracht in. Ik denk dat het nu niet meer zo heel lang duurt voordat Neia gaat lopen. Toen Famke eenmaal aan de hand liep, ging het allemaal heel snel: binnen 2 weken liep ze. Bah, wat eng voor jullie allemaal en in het bijzonder voor je vader: die alvleeskliercontrole. Wanneer heeft hij hem? Ik hoop echt heel erg dat alles goed is!!! Joehoe Minka, gelukkig was je controle helemaal goed!!!! Ik stierf ook altijd duizend doden voor elke controle en helemaal voor de 20 weken echo. Ik weet nog dat de VK na de bevalling tegen me zei dat ik me altijd zo druk maakte voor een controle en dat het haar meeviel dat ik zo'n goede bevalling had gehad. Dat vond ik trouwens zo'n stomme opmerking! Zij was toen ook zwanger, maar had geen MK meegemaakt, dus weet niet dat het ook fout kan gaan, maar anyway.... Op Famke's creche waren ook twee meisjes die op hun knieen liepen. Zij waren ook behoorlijk snel: grappig gezicht, hoor! Heb jij trouwens een lage bloeddruk of juist een hoge. Jude hoe gaat het nu met Rick. Hij is ook al weer ruim een half jaar oud! Wat gaat de tijd toch snel. Haha Flyke, Famke MOET ook altijd voor het slapen gaan een Bumba bekijken, anders slaapt ook zij niet. Ze moet altijd erg lachen om de baby en is Nanadu fan en ik lig altijd in een deuk om Kiwi, maar die zie ik niet zo vaak. Wij hebben alle DVD´s thuis van Bumba. Grappig dat Mereltje ook al zo uit haar dak gaat van Bumba. Wat dat betreft zouden Famke en Merel wel zusjes kunnen zijn, haha. Gezellig dat ook jij er nog steeds bent! Heeee Miriam, wat vervelend dat Sem spruw lijkt te hebben. Famke heeft het ook gehad en toen dronk ze een heel stuk minder. Wij kregen het 10 dagen na de bevalling ofzo en het was bij ons best hardnekkig. Ik heb een micronazolnitraatcreme gebruikt voor mijn tepels en Famke kreeg vloeibare Daktarin, na elke voeding moest ik een erwtje in haar mond smeren. Omdat jij geen BV meer geeft, hoe jij jezelf natuurlijk niet meer te behandelen. Hopelijk is Sem er snel vanaf. Famke had ook van die huilperiode´s tussen 06.00 en 11.00 uur en daar werd ik ook erg onzeker van. Ik heb heel wat met haar rondgesjouwd in mijn armen. Ik heb wel een tip voor je, doe echt waar jij je goed bij voelt en trek je niets aan van goedbedoelde adviezen. Zo zei de een dat ik Famke moest laten huilen en als ik dat dan deed, dan sprak de volgende daar schande van. Maakte me super onzeker. Uiteindelijk ben ik haar gaan troosten als ze huilde en dat voelde bij mij en Famke veel beter, maar als jij je beter voelt bij laten huilen, dan moet je dat gewoon doen. Echt alleen naar je moedergevoel luisteren, hoor! Heeeee Jette, leuk om jouw weer te `spreken`. Pfffff ik word al moe als ik lees wat jij allemaal doet op sportgebied, maar heb veel respect voor je. Echt belachelijk, zeg, die opmerking van die `kennis` van je ouders. Ik herinner me maar al te goed dat jij zowat dagelijks als enige bij je moeder op bezoek kwam, ook al ging dat ten koste van jezelf, dus niets aantrekken van zo´n gek oudje, hoor! Die heeft vast niets beter te doen dan roddelen over anderen. Het slaat echt helemaal nergens op. (wil zeker interessant doen ofzo). Zou jij nog een tweede kindje willen als dat mogelijk is. (sorry, ik ben het vraagteken op mijn toetsenbord kwijt, zeer irritant). Ik bedenk me nu net of ik ME2 wel gefeliciteerd heb met Fee, van harte!!!!! En wat een vreselijk verhaal van je vrienden.... (het kan zijn dat ik dit dubbel post, maar ik lijd nl. nog steeds aan bevallingsdementie). Ik ben trouwens sinds 1 april (mijn nieuwe baan) 2,5 kg aangekomen, niet alleen door die chocolade, maar ook door de mentos. Ik was nl. niet zo dol op mentos en dacht dat als ik een mentosje at, ik geen zin meer in chocolade zou hebben, met als gevolg dat ik nu zowel chocolade als mentos verslaafd ben! Grrrrrrrr. Famke eet inmiddels iets beters vast voedsel als in het begin, maar het houdt nog niet over. Op dit moment eet ze bijna alleen maar fruit, daar is ze wel dol op en op spinazie a la creme. We zijn er wel achter dat er iets is wat ze wel heel lekker vindt en dat zijn frietjes met mayo, aaaaargggh! Die had ze 2 keer op feestjes geproefd en daar eet ze wel een heel bakje van leeg. Maarreh... jullie snappen zeker wel dat ze dan maar pech heeft gehad, dat krijgt ze niet standaard, hoor. Famke zit momenteel in bad en Marlaman zit ernaast en ik ga haar er eens afhalen. Oh ja, Famke heeft momenteel een heel rood `pruimpje` (het houdt op bij haar billetjes). Weet iemand wat dat kan zijn. Ik zie zelfs een paar rode stipjes. Misschien moet ik er eens mee naar de dokter. Groetjes, Marla
Sorry voor de weer belachelijk lange post. Trouwens, wat jammer dat Hope niet meer langskomt, maar wel begrijpelijk, hoor! Nu ben ik echt weg....
even een tken van leven van mijn kant. Gaat goed alleen lig ik erg op tijd in bed..... moe en slapen helpt, jaja! Ik lees morgen alles terug en reageer dan. Ben jullie niet vergeten Marla, leuk dat je weer meeschrijft
Miriam, die onzekerheid blijft, neemt wel af maar de vraag of we het goed doen komt hier ook regelmatig naar voren. Doe wat je denkt dat het beste is, beter kun je het niet doen. Mensen om je heen zullen wel tips geven, vis daaruit waar je iets mee kan en de rest vergeet je weer heel snel. Het is jullie kindje. Veel liefde en warmte, dat is de basis. Lekker knuffelen hoor! Vervelend van de spruw. Hopelijk gaat het snel beter. En geen zin in bezoek, afbellen en zeggen dat je echt doodmoe bent en dat ze een andere dag heel welkom zijn. Ook aan jezelf blijven denken hoor. Jette, grrrrrr, hoe kunnen die mensen. Ik zou in staat zijn om hun op te bellen, niet dat je daarmee veel bereikt maar toch. Bah, wat gemeen. Jullie doen alles voor elkaar. Ik snap je heel goed, ik zou er woedend over worden. Helaas kun je hier weinig tegen doen, mensen klesten graag en de mening is snel gegeven. Te snel soms zonder verdere achtergrond te kennen. Knuf! Minka, een goede echo, super! Je bent al een heel eind op weg, die 20 weken echo nog en dan zul je zien dat alles oke is, dan moet hetkindje nog lekker groeien en voor je het weet heb je hem/haar in je armen. Neia, voor jou komen er spannende tijden aan. Ik duim voor een goede uitslag. Flyke, hoe is het nu met Merel? Hier ook een spokend kindje in de nacht als er tandjes komen. Heel vervelend maar wel begrijpelijk, lijkt me geen pretje, en dan die kiezen, bleh. Marla is back! Nog steed bv, knap hoor, dat je dat zo lang vol houdt, je verdient een lintje. Krijgt Famke naast de bv wel andere dingen? En kletsen, zo gezellig! Hier ook een kletsend kindje maar o zo onverstaanbaar. Uh, ff geen idee verder. Vanmiddag nekplooimeting, ook weer spannend.. Ik laat jullie wel iets weten als ik terug ben. Liefs Anette
Marla, wat nou "sorry voor je lange post"!!! Daar houden we wel van hoor! gewoon blijven doen zo hihihi Wat betreft Famke's "pruimpje": Het kan gewoon een "pruimpjesinfectie" zijn. Het is zo gebeurd hoor, even wat restjes poep en het kan zo verschijnen. als het niet wegtrekt toch even een zalfje ervoor gaan halen zou ik zeggen. Anette, heel veel succes vanmiddag. Altijd weer spannende momenten, maar als alles goed is weer een heerlijk moment. Ik duim ervoor, laat je het snel weten? Hier alles goed, slecht geslapen vanacht en heb mijn ogen dus op half elf hangen (Limburgse uitdrukking?!?) Ik had het steenkoud en kon niet in slaap komen, heb maar sokken aangetrokken en dichterbij Minka/man gaan liggen, maar weet wel dat het herfstdekbed er vanavond opgaat! Kus Minka
Bedankt voor jullie steun meiden, ik vindt zelf ook dat ik veel voor mijn ouders over heb, maar zit nu toch te denken had ik niet moeten aanbieden om te gras maaien eigenlijk hardstikke zot natuurlijk. maar ja nu ga ik woensdag toch maar grasmaaien. ja ja ja ik weet het wel maar mijn moeder wil nu als die man weer langskomt zeggen dat haar kinder het gras hebben gemaaid. nou ja maar lekker vergeten al is mijn moeder daar nogal gevoelig voor wat de buurt denkt nou ja maar kijken hoe het loopt. Ben tussen de middag weer wezen sporten ging erg lekker, ben nu 6 kilo kwijt, het is een goed gevoel. Dominique was dit weekend ziek pffff wat een nacht zaterdag, ze is om negen uur begonnen te jengelen, huilen niet meer willen slapen, vanalles geprobeerd, speentje, drinken, bij mij in bed, bij haar op kamer gelegen maar niks hielp, om 4 uur had ik het helemaal gehad en ben op de bank gaan liggen en wat denk je viel zij ook in slaap, enne bedankt he! Gisteren nog erg jengelig en snotverkouden, vandaag al weer een stuk beter gelukkig. Miriam je moet gewoon uitvissen wat het beste werkt voor jullie, goedbedoelde adviezen naast je neer leggen want niet ieder kind is gelijk, ik weet nog dat Dominique heel onrustig was 's avonds tussen 18.00 en 23.00 uur, veel jengelen niet willen slapen beetje huilerig, ik heb mega veel rondjes rond de tafel gelopen met haar in de kinderwagen. Ik liet haar meestal in slaap vallen in de kamer in de kinderwagen, als wij dan naar bed gingen nam ik haar in de kinderwagen mee en als ze dan s'nachts kwam voor haar voeding ging ze daarna in bed, ik werd doodop van het steeds heen weer pendelen naar haar slaapkamer, dit werkte voor ons het beste, hier werd ik het minst moe van. Gewoon je eigen gevoel vertrouwen en dit is een fase, gaat vanzelf beter hoor!! Succes!! Marla, dominique eet ook niet echt goed "normaal" voedsel ja patat lust ze ook errrrug graag, van wie zou ze dat nu hebben ha ha ha! Dominique eet s'morgens pap, (brood lust ze niet) tussen de middag ook meestal pap nadat een boterham geweigerd wordt. Tussendoor nog fruit. S; middags krijgt ze nog altijd potjes voeding en dan als wij aan tafel gaan krijgt ze haar eigen bakke maar het meeste beland of op de grond of in haar haar! Voordat ze naar bed gaat krijgt ze nog een fles, die gaat helemaal op dus vindt ik dat ze die nog nodig is! Ach het komt vanzelf......... denk ik....... tuurlijk wel!!! liefs jette
Hey Anette, heel erg veel succes vanmiddag! Pffffff.... eng, hoor: ik kan me nog herinneren hoe onzeker het je maakte bij Sarah, dus ik hoop met heel mijn hart dat alles er helemaal goed uitziet en jij op je roze wolkje weer naar buiten zweeft..... Ik duim voor je en houdt de zwangerschapspagina even in de gaten! Haha Minka, kon je je ijskoude voeten niet tussen Minkaman's benen leggen: dat doe ik nog wel eens als ik zulke koude voeten heb, tot ergernis van Marlaman! Ik heb het herfstdekbed er dan ook al lang opliggen. Enne... bedankt voor je reactie op Famke's rode uitslag. Het gaat nu al een heel stuk beter: we smeren er maar gewoon sudocreme op en verder niets, dus gelukkig hoef ik nu niet naar de dokter. (ik had dit nog nooit eerder gezien) Over Famke's eten: ze eet al wat meer vast voedsel, maar het houdt niet over. Ze lust wel: pasta met verse tomatensaus met knoflook en basilicum (?!?), en friet met mayo, dat eet ze met smaak, maar dat krijgt ze natuurlijk maar zelden (liever niet zelfs). Ze is wel dol op spinazie a la creme en momenteel is ze grote fruitliefhebber: van die rode kleine zure besjes zijn favoriet (zonder suiker!!!) en "puim" (of te wel pruim) Smikkel smul, ik zit momenteel weer wat koekjes op mijn werk weg te werken en spoel de smaak weg met een paar mentosjes...
Jette, ga toch grasmaaien! Ben je gek: jij doet al ZO veel voor je ouders, je mag daar echt niet aan twijfelen, hoor! Het is gewoon zo'n bemoeizuchtig oudje, dat niets anders te doen heeft dan de hele dag maar wat te roddelen. En is het niet over jou, dan wel over andere mensen. Wwwwwwwoooooowww, 6 kg kwijt??? Zit je nu nog steeds boven je gewicht van voor de zwangerschap? Echt super knap! Een dikke pluim van een zwakke Marla voor een sterke Jette! Aaaah, die arme Dominique: wat zielig dat ze zo ziek was en wat vermoeiend voor jou! Het klinkt alsof je een hele heftige nacht achter de rug hebt. Trouwens, heel herkenbaar wat je over Dominique's eetgedrag schrijft: kennelijk vindt zij de fles ook nog altijd het lekkerst. Famke eet zulke kleine hoeveelheden en vaak eet ze 's avonds alleen maar fruit, dat ik absoluut wil dat ze nog BV krijgt daarna, omdat ik anders bang ben dat ze 's nachts niet kan slapen van de honger. Stom he, dat ik zo redeneer: misschien moet ik het gewoon maar eens aankijken (of me niet zo druk maken om die BV die ze nu nog krijgt). Jij geeft dus ook nog steeds een flesje. Ach, onze meiden worden toch wel groot. Meiden, ik zie trouwens bijna geen foto's meer in jullie album's staan. Komt dat omdat de site vernieuwd is, staan die ergens anders, of zijn jullie album's echt leeg? Liefs, Marla