okay wuppie bedankt voor de uitleg, en wanneer willen jullie beginnen (klinkt altijd een beetje raar) met de tweede??? hey flyke, tja aardappelen schillen doen wij ook altijd samen, zij eet dan alle geschilde aardappelen aan, ze is dol op rauwe aardappelen, als ze gekookt zijn wil ze er niks meer van weten, gek kind! jette
Wuppie, oei oei spannend hoor! Ik hoop dat het een beetje vlotjes gaat verlopen en dat we snel mogen lezen dat Sophie een brusje krijgt. Jette, rauwe aardappel? Ik zal het eens proberen, ze zit graag op het aanrecht met de waterkraan te spelen! Lekker hoor, alles kliedernat, maar een lol dat ze dan heeft! Flyke, altijd balen als je berichtje weg is. soms heb ik maar even tijd en ben ik voor de 2e keer niet zo gemotiveerd en uitgebreid meer als wat ik eerst typte, erg jammer is dat. Ik ben benieuwd naar een nieuwe foto van Merel . Zoals ik zag was haar kapsel een tijdje geleden (op het ezeltje) zoals Eline nu, met 1 staartje. Hoop dat het hoesten snel voorbij is, kun je zelf ook nog even bijtanken (vooruittanken) voor het feest zaterdag; veel plezier alvast! Kus Minka
Poehe, er is hier weer ouderwets veel geschreven, haha. Miriam, waar ik nog aan zat te denken: is een draagdoek niets voor jou? Ik wilde daar nooit aan, maar stel dat wij nog een tweede mogen krijgen, dan schaf ik er meteen een aan: is de baby lekker dichtbij je, terwijl jij nog van alles kan doen en je krijgt er niet zo'n lamme arm van. Bij mij werkte de 3 r-en juist niet in het begin en ikzelf kreeg rust toen ik dat liet varen en het ritme van Famke begon te volgen: op een gegeven moment kom je vanzelf wel in een ritme. Maar ik heb inderdaad gehoord dat het bij anderen juist wel weer werkt; het hangt echt van je kindje af. Moet je bij Sem nog uitvinden, maar hij is nog zo klein. Neeee Jette, ik was 10 jaar jonger dan jij (grapje) Nee je had het inderdaad goed onthouden: volgens mij schelen wij maar iets van 3 maanden in jouw voordeel! Het klinkt alsof Do alweer in een eenkennigheidsfase is beland: is erg vermoeiend en ook ik herken het helemaal. Famke had het laatst nog gehad en ik moest haar de hele tijd op de arm dragen en entertainen: toen ze ook nog eens niet wilde slapen (de hele dag niet!), heb ik Marlaman opgebeld om mijn hart te luchten: pfff.... zo vermoeiend! Hopelijk is deze fase bij jullie snel weer voorbij. Minka, eng, hoor, al die steekjes in je baarmoeder, maar ik moest ook meteen aan het oprekken van je BM denken, net als Flyke. Ik had daar rond diezelfde tijd ook weer opnieuw last van. En als je zwanger bent, dan voel je echt van alles in je buik. Maar als je je te veel zorgen maakt, dan moet je gewoon de VK bellen, hoor. Voel jij je baby trouwens al? Wuppie, leuk dat jullie al zijn begonnen voor een tweede kindje! Spannend! Ben je nu weer in een fase beland van je eisprong in de gaten houden, klussen op precies de juiste dagen, of ben je er wat relaxter onder? Ik ben sinds mijn zwangerschap chocolade verslaafd, maar dat was volgens mij nog niemand opgevallen. Ik geef nu meer om zoet dan eerst. Goh, jij bent ook al zo sportief bezig! Ahum, bloos, bloos, ja Flyke, mijn album is leeg! Om eerlijk te zijn vind ik de vernieuwde site iets ingewikkelder dan de oude, maar dat kan ook mijn digibeet-heid zijn. Ik moet eens gaan prutsen.... Poets jij net zo veel en vaak als voorheen? Ik merk dat ik dat gewoon niet meer red. Voor de bevalling, stofzuigde ik het hele huis elke week, stoffen beneden ook elke week, boven 1 keer per 2 weken. Nu mag ik blij zijn als ik dat stoffen al 1 keer per maand haal. Stofzuigen doen we beneden nog wel iederen week, maar boven niet. Wel knap als jou dat lukt. Veel plezier alvast voor morgen op het feestje. Hoe is het trouwens met je collega vriendin? Ik morgen met Famke naar een bruiloft van een vriendin: het lukt ons echt niet om 's avonds te gaan, maar ik wil toch op zijn minst naar het stadhuis. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Ik heb trouwens hele geinige regenlaarsjes voor Famke gekocht bij de Hema. Kan ze straks lekker in de plas stampen. Toen ik vanochtend in de stad was, wilde Famke niet meer op de arm, alleen maar zelf lopen en maar de tandenborstels bij de Etos uit het rek halen, alle shampoos op de grond gooien, etc. etc. (of stiekem de winkel uitrennen, natuurlijk al helemaaaaal niet de bedoeling) Marla
Minka, ik heb net even je album zitten bekijken: wow, jij hebt ook al zo'n knappe meid! Grappig, hoor, die staartjes. Eline ziet er erg leuk uit en wat wordt ze al groot, zeg!
marla weet niet of een draagdoek iets is voor me blijf het eerst zo nog even aanzien wellicht wordt het beter ga straks heerlijk shoppen met man en kind heerlijk nu de fles voor kleine man en dan weg gr en iedereen alvast een fijn weekend
zie je wel marla dat ik het nog goed wist, wij zijn even jong hi hi hi!!! tja dat hangen aan mamma, nou ja is niet anders, ik sleep haar gewoon overal mee naartoe en als ik moet stofzuigen doe ik dat met haar er bovenop zittend, best wel grappig. Miriam klinkt als een fijne middag voor de boeg, geniet er van meis, het is heerlijk weer (hier tenminste) wat moet het voor jou ook een heerlijk gevoel zijn dat je weer de deur uit kunt!!! Genieten meis!!! liefs jette
Jeetje meiden, wat is er ontzettend veel gepost de laatste tijd! Ik heb weinig tijd gehad om hier te komen de afgelopen weken. Ik wilde jullie even laten weten dat hier alles goed is, we zijn net met vakantie geweest en dat was echt heerlijk (ook een Landal in Duitsland, Marla; wat leuk trouwens dat je er weer bent). Ik kom jullie binnenkort weer eens uitgebreider "bijpraten". Nu ben ik eerst veel tijd kwijt geweest aan alles bijlezen . Liefs, Jude.
o ik heb heerlijk gewinkeld en veel gekocht hihi tjonge jonge wat een boel 6 pakjes voor sem maatje 56 hadden we nog niet 2 vestjes een vest voor mij 2 shirts voor mij kleurtje voor in mijn haar hebbedingetjes kaarsen voor danique* op de begraafplaats we hebben heerlijk gegeten tussen de middag op terras Sem was voorbeeldig echt genieten genieten genieten moest nog twee kado's kopen ook gedaan dus echt geld over de toonbank gooien heerlijk hihi Jude meid er is inderdaad veel ineens geschreven mooie vakantie gehad meid. heb amber bijna een sms gestuurd maar door dat ik mijn nieuwe tel heb moet ik eerst even het nummer uit mijn oude tel halen maar stuur nu al wel vast een mail naar d'r mischien dat ze daar op reageert. oja heb van hope een mail adres gekregen mocht er iemand zijn die op die manier zo nu en dan even iets van zich wil laten horen en wil weten hoe het met haar gaat mocht je dat mail adres willen laat me dat dan even weten verder meiden fijn weekend gr miriam
Miriam, heeeeeeeeeerlijk geshopd dus, daar kan een vrouw ook heel gelukkig van worden. En het bij je nemen, doen hoor, blijkbaar is het soms nodig en even lekker knuffelen is voor iedereen fijn toch Jette, heerlijk een kindje aan je been hebben hangen Mijn ervaring is dat het vanzelf overgaat (en weer terug komt maar dat is iets anders). Hoe is het nu? Rauwe aardappelen....moet niet gekker worden, haha, lijkt me niet zo lekker maar ja. Marla, geniet van je vakantie, in ieder geval heerlijk weer en Limburg is zoooooooo mooi Jude, ben je toevallig in Dwergter Sand geweest? Heerlijk die vakanties allemaal, ik wil ook wel weer..... Minka, als je je zorgen maakt even de vk bellen, er gebeurt ook zoveel in je lichaam en elk steekje en pijntje voel je nu. Je bm is flink aan het groeien denk ik. Ik ga even liggen, dadelijk komen mijn ouders en gaan we even naar de kermis. eens kijken of Sarah de draaimolen leuk vindt of dat ze gaat huilen
Dames, heb ook "even" bijgelezen hihihi MArla wat heerlijk dat je er weer bent meid!!!! Wij zijn in NL geweest en moest toen we terug waren meteen weer op en neer en van de wek ook, dus vandaar dat ik er even niet was. Nu ga ik het weer bijhouden hopelijk! Hier alles goed. We genieten met volle teugen van ons krootst! JP is al een echte grote jongen, is druk bezig met praten en de hele dag in touw. Fee is echt een schatje, ze lacht bijna de hele dag en naar iedereen en is ook net zo extravert als haar broer. De kleine dame groeit als kool. Dus de mamamelk doet weer goed z'n best! Ik wil met 6 maanden wel gaan afbouwen aangezien ik full time werk en dus overdag fulltime kolf en dat doordat ik vaak op reis ben wordt me dat wel erg veel en moet me vaak in onmogelijke bochten wringen om te kolven. Maar tot 6 maanden wil ik absoluut 100% borstvoeding geven dus het is me het wel waard. Vind de tijd wel heeeel erg snel gaan. Fee is al weer bijna 6 maanden! Helaas wel voor het eerst slecht slapen (elke 2 uur wakker en dan is ze d'r speentje kwijt). Ik denk dat ze last heeft van doorkomende tandjes en ze is ook erg verkouden. Geef haar wel een zetpilletje en smeer haar tandvlees in maar vannacht was het bagger....Hopelijk is het snel weer over. Ben dit absoluut niet van haar gewend. Miriam: ben blij te horen dat je zo geniet!!!
Hé Me2, fijn dat je er ook weer bent! Ik hoop dat je vakantie in NL niet al te vermoeiend was. Zo te lezen heb je het nog steeds erg druk. Ik vind het erg knap hoor dat je de BV toch nog steeds full-time kunt geven. Altijd vervelend die tandjes, hier sinds mei 6 en nog geen nieuwe in aantocht! Jude, ook weer bijgelezen? Wat gaat het inderdaad al weer snel, Rick ook al weer 9 maanden! Gaat alles naar wens? Komend weekend kom ik weer naar de bekende kermis. Kom je er nog langs met de trein of ga je met de auto naar je werk tegenwoordig? Miriam, fijn dat je jezelf zo verwend hebt! geniet ervan meid! Je ritme komt vanzelf. Anette, hoe vond Sarah de draaimolen? Ik ben erg benieuwd omdat wij dit weekend kermis gaan vieren voor de 1e keer. Wil toch iniedergeval eendjes vissen of zo en als het effe lukt ook een draaimolen uitproberen. Mijn zorgen zijn nu al weer een stuk minder, heb afgelopen week een paar keer ons kleintje mogen voelen. Had een erg drukke week op het werk en veel gestaan dus nu wat last van de rug, maar af en toe ga ik een paar minuutjes wandelen , dat helpt een heel stuk! We hebben ook een druk weekend achter de rug en pfff wat was het weer warm zaterdag, dacht dat dat nu wel voorbij zou zijn! We zijn bezig met het uitzoeken van een nieuwe TV, die krijgen we (en mijn zus ook) van mijn moeder als cadeau. Wel lastig hoor om er 1 uit te kiezen! We hebben volop genoten van onze dame; ze was zo goed gehumeurd, lekker kletsen, lachen spelen en nu dan ook echt steeds lopen. Heerlijk gewoon! Kus Minka
Heeeeeeeeee meiden Hier weer hard aan het werk, maar nu even relaxen hoor. We hebben gister een enorm leuke dag gehad op de kermis. Nooit gedacht dat de kermis met een kleine erbij nog leuker kon zijn. We hebben genoten, genoten en genoten. Neia vond het helemaal geweldig, volgens mij het leukste wat ze ooit heeft gezien. Eerst met de hele family (mijn kant) naar de kermis. Op de kermis, begon neia al gelijk te dansen in de kinderwagen. Ze is 2x in de draaimolen, 2x in de kleine botsautootjes en 1x in de bootjes geweest, Ze vond het geweldig, natuurlijk helemaal leuk met haar neefje erbij. Ze had al snel door dat ze net als hem in de brandweer auto aan de bel kon trekken. Natuurlijk kreeg ze ook een mega grote dora ballon van opa en oma. Het was werkelijk geweldig! (of had ik dat al gezegd hihi ). Daarna nog met de andere opa en oma geweest. Neia vond het net zo leuk..........ze wist nu natuurlijk hoe het allemaal ging en bij iedere attractie wees ze en zei ze: nena mee nena mee. Oma wilde natuurlijk de andere oma overtreffen (was een beetje jammer), dus we moesten naar de intertoys, maar die was al dicht. Dus ze mocht nog extra touwtje trekken en ze kreeg een ballon met een knuffel erin. Ze is toen nog 4 x in de draaimolen (ik werd helemaal dol), 3x in de botsautootjes en 2x in de bootjes geweest. Toen was het al 6 uur en was ze ook wel moe hoor. Maar ik had nooit verwacht dat ze het zo leuk zou vinden. Ik had net mama in de pauze aan de telefoon en ze gingen vanmiddag weer met haar naar de kermis!
Wat een gezellige boel hier! Marla, hihi stiekem mooie schoentjes gekocht voor Famke. Hier ook, erg mooie winterschoenen gekocht. Maar die krijgt ze binnen ook niet aan hoor, dan blote voetjes. Hihi nog geen borstel/kam gebruikt? Ben wel erg benieuwd hoe ze er nu uit ziet. Ben benieuwd wanneer ze de bos krullen van haar moeder gaat krijgen. Wat zielig zeg dat Famke gevallen was op het kdv, gelukkig hebben de kids er minder last van dan de mama's haha. Hoe was de bruiloft van je vriendin? Heel veel plezier op vakantie!!! Jette, weer een sprongetje zo te horen, met dat hangerige. Wel goed om te horen wat ons nog te wachten staat hihi. Minka, ja hoor foto van mijn meisje volgt snel, even kijken wanneer ik thuis tijd heb. Wat heerlijk zeg dat je de kleine een paar keer hebt gevoeld. Echt geweldig. kan me voorstellen dat je dan wat zekerder voelt. Ai ai de prikjes deze week, neia heeft er na een week wel last van gehad. Hopelijk gaat het bij Eline beter. Wuppie, spannend dat jullie voor een 2e gaan. Ik duim voor je dat het snel gaat lukken. Knap van je dat je aan het hardlopen bent. Ik ben ook flink aan het lijnen en 1 keer in de week aan het zwemmen. Ik zit nu 3,5 kilo onder mijn gewicht van voor de zwangerschap. Flyke, jij bent flink aan de poets geweest zo te horen. Hoe is het nu met het keeltje van Merel? En hoe was het feest van de collega? Miriam, och meis wat heerlijk zeg dat je zo flink geshopt hebt. Je bent goed geslaagd zo te horen. Lekker dat Sem het ook zo goed heeft gedaan. Kun je heerlijk trots zijn! Jude, jullie ook weer terug van vakantie. Hoe gaat het met je grote knul? Heb je wel gemist hoor! Anette, hoe vond Sarah de kermis? Hopelijk net zo leuk als Neia! Me2, jeetje weer veel op en neer gereisd zo te horen. Knap van je dat je het kolven dan ook nog volhoudt. Ongelofelijk dat je meisje alweer 5,5 maand is! Hihi de eerste slechte nachten zijn het ergste. Hopelijk komt het tandje snel door!
Ja, ik ben bijgelezen, alleen nog geen tijd gehad om bij te schrijven . Wilde het elke keer doen, maar er komt steeds wat tussen. En nu hoorde ik Rick net ook weer, hij zal zo willen eten, ik zal kijken hoe ver ik hier kom! Ha ha Minka, jij weer naar de kermis, dan kom ik daar morgen wel langs, want ik ga weer werken en met trein inderdaad. Nee, ik ga niet met de auto. Richting Eindhoven staat dat altijd vast, ik ben met de trein net zo snel. En nog gezellig ook, want we reizen met een aantal collega's uit het zuiden! Leuk dat Eline nu loopt! Gaat het met jou ook allemaal goed? Wil je straks ook weten of ze een broertje of een zusje gaat krijgen, of blijft het deze keer een verrassing? Anette, nee, we waren in Landal Sonnenberg, voor ons ongeveer 2,5 uur rijden, dus goed te doen. Dit is ook niet waar Marla heen gaat, want zij ging toch in de buurt van Aken? Wel een leuk park en Rick heeft daar heerlijk gezwommen, dat vond hij echt geweldig! O ja, een eierstokcyste, die had ik ook toen ik de eerste keer zwanger was. Op zich geen probleem als je er geen last van hebt, dit komt volgens de gyn vaker voor en opereren zou ook niet gevaarlijk zijn. Maar bij mij groeide die heel snel als gevolg van het HCG en ik kreeg er heel erge buikpijn van, dus ze wilden bij mij wel opereren. Helaas kreeg ik net daarvoor een MK (had niks met die cyste te maken!) en toen is de cyste ook weer vanzelf weg gegaan. Dus ik zou me er niet te druk om maken! Marla, je bent wel weer druk met posten, he ! Leuk om weer van je te horen! Ook handig om te lezen hoe jullie dat met eten doen en de reacties van de anderen daarop. Bij ons gaat het eten eigenlijk wel goed, maar ineens moet Rick geen brood meer tussen de middag. Hij lustte dit eerst wel, maar nu krijgen we het er niet meer in! Geen idee wat het is, hopelijk is het tijdelijk, want ik heb geen idee wat ik hem dan moet geven? Melk krijgt hij nog wel een beetje tussen de middag (100 ml), maar ook dat hoeft hij soms niet. Alleen 's ochtends en 's avonds drinkt hij nog wel melk met pap. Wat geven jullie tussen de middag te eten? Ik vond het wel leuk om te lezen dat bij de een de kindjes nog heel lang melk willen en bij een ander al voor het eerste jaar niet meer. Zo zijn ze dus toch heel verschillend. Wuppie, spannend, zo voor een tweede gaan! Hopelijk lukt het snel. Gevoelsmatig zou ik ook wel weer willen beginnen (ik zag vandaag op het CB een klein babietje en kon me al niet meer voorstellen dat Rick ook zo klein is geweest), maar als ik er dan beter over nadenk, wil ik toch nog wel een tijdje wachten. Ik vind het allemaal wel erg druk zo en ben blij dat ik nu eindelijk alles een beetje op orde heb hier. Gelukkig denken we er allebei zo over, dus het komt tzt wel weer een keer, als het zo mag zijn natuurlijk. Maar goed, misschien beginnen we wel sneller dan eerst gedacht ... Hoewel, de tijd gaat zo snel, Rick is al weer 9 maanden, nog even en dan vieren we al zijn eerste verjaardag! Franka, hoe gaat het er mee? Gaat hard he! Spannend! Zometeen heb je met de feestdagen lekker je kleintje in je armen! Miriam, fijn dat je zo geniet! Maar het is ook zwaar en al die hormonen, had ik ook heel veel last van, ook van kraamtranen. Bij mij was de kraamhulp het jaar daarvoor haar zoontje met 38 weken zwangerschap verloren (later gelukkig wel een gezond dochtertje gekregen die pas 4 maanden was toen ze bij mij kwam) en toen ze dat vertelde, toen kwamen bij mij ook de tranen en ik had het er moeilijk mee. Zijn allemaal de hormonen, maar komt ook wel weer goed. Ze zeggen toch dat je 9 maanden moet ontzwangeren? Marieke, leuk zo naar de kermis met Neia. Maar ja, inderdaad ook erg jammer, die concurrerende opa's en oma's. Ik kan er soms ook slecht tegen (en ik kan meer hebben dan van mijn ouders dan van mijn schoonouders :x). Flyke, hoop dat bij jou ook alles goed is, heb zeker wat van je gelezen, maar weet even niet meer precies wat. Iets met de tandjes van Merel? Of zit ik nu verkeerd? Rick heeft nu 4 tanden heel snel na elkaar gekregen en laatst had hij man gebeten, die wilde even proberen of het pijn zou doen als hij zijn vinger in zijn mond zou stoppen. Ja dus! Auw! Verder tijgert Rick sinds een maand en dat ziet er echt grappig uit. Hij komt de hele kamer door en vermaakt zich dan prima. Voor de rest waar ik nu niet aan toe ben gekomen en aan iedereen de groeten, ik moet mijn mannetje nu echt eten gaan geven. Liefs, Jude.
de emotie's heb ik behoorlijk weer onder controle vind ik zelf kan alleen niet zo nuchter reageren zoals drie jaar geleden. Wat soms wel lastig is. ik geniet met mijn manneke en overdag alleen met hem is op zich ook wel heerlijk hoor hihi moeten zo naar de dokter ik heb al zo lang last van of een spier of een zenuw met zitten en liggen ben er nu wel een beetje heel erg klaar mee dacht eerst houding ivm zwangerschap maar nu nog steeds last van en het doet soms best heel zeer. sem komt na mijn menig lastig van zijn ontlasting af het is behoorlijk aan de harde kant dus daar zo ook even over praten en overleggen nou gr miriam ps later vandaag na de middag wordt dat ga ik even nieuwe foto's van sem in fotoalbum zetten
MInka: heerlijk he om de baby te mogen voelen!! Dat geeft weer meer vertrouwen he! Wat lief dat jullie een tv krijgen van je moeder! Ga je voor een platte? Juist doordat ik het druk heb, ben ik georganiseerd en geniet ik des te meer van mijn kleintjes! JP had rond een jaar circa 8 tanden en met 17 maanden had hij opeens al zijn tanden (op 2 kiezen na) dus het kan opeens hard gaan! Marieke: wat heerlijk he om je kind zo te zien genieten!! Was het isteren weer zo'n succes op de kermis? Vannacht was Fee weer haar oude zelf en heeft heerlijk geslapen gelukkig Bij JP kwam het eerste tandje met 7 maanden dus ben bang dat we nog even moeten (schijnt erfelijk te zijn op welk moment ze tanden krijgen). Jude: wat goed om weer van je te horen! JA de tijd vliegt he! VAn dat bijten herken ik. JP kon heeeeeeeeel hard bijten op je vinger echt tot bleodens toe en zelf hebben ze gewoon niet door dat ze je pijn doen hahahaha Lekker dat jullie knul nu tijgert. Dat zijn echt weer grote stappen. Je weet inderdaad maar nooit of je toch opeens sneller voor een 2de gaat dan gepland. Wat is julie planning eigenlijk ?? Heb het al eerder gezegd, maar bij mij kriebelt het wel al weer heel erg ook al zie ik nu meer beren op de weg dan bij de 2de omdat 3 kinderen wel heel veel is met ons drukke leventje. Mijn man is nog een beetje bang dat hij dat niet aan kan (hij doet nl ook veel met en voor de kinderen) en hij is heel erg geschrokken van het verhaal van onze vrienden die tijdens de bevalling hun kindje verloren laatst. Hij staat echter niet afwijzend tegen over het idee en ik denk dat zodra de tijd is aangebroken dat we er weer voor zouden mogen gaan hij er meer voor openstaat omdat Fee dan ook al weer een jaar is en veel meer kan. Voor nu genieten we met meer dan volle teugen van onze 2 boeven. Miriam: JP en Fee kregen lactulose voor hun ontlasting. DAt kan je aan de arts vragen en kan geen kwaad. Hopelijk kan hij iets over jouw pijn zeggen! Gelukkig zijn de emoties nu meer onder controle...ik kan zeggen dat ik nog steeds niet 100% net zo nuchter ben als voordat ik kinderen had...ik vraag me af of dat ooit helemaal terugkomt....
nou mijn huisarts is me vies tegengevallen voor sem heb ik geen duidelijk antwoord gekregen bel zo na de middag consultatiebureau wel effe voor mij is het toch zo makkelijk moet gewoon 20 kilo kwijt zo snel mogelijk dat is alles dan ben ik van de pijntjes af echt grrrr Het is issias of hoe je het schrijft heb na aandringen medicatie gekregen en heb net zelf fisio gebeld wou ik toch nog ivm met de spieren die weer langzaam op peil moeten komen denk er over om naar een andere huisarts te gaan eentje die ten eerste dichterbij is zodat ik lopend daar heen kan nu moet ik vervoer regelen en eentje die niet alles op overgewicht gooit denk ik nog even over na ga nu eten sem komt denk ik met een half uur ook al weer voor voeding gr miriam
Miriam ik weet nog wel hoeveel pijn mijn lijf deed juisna de bevalling ik was echt veelste zwaar 1.60 86 kilo dat ik gewoon letterlijk door me voeten ben gezakt kon amper normaal de trap af alles was stijf en deed pijn. Bij mij hielp het om op mijn hardloopschoenen te gaan lopen daar zit een heel goed voetbed in. ben ook een paar keer per week gaan zwemmen in het begin heeft ook heel erg geholpen om soepeler te worden. De rest reageer ik zo even op