tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussion in 'Vlinder clubs' started by flyke, Oct 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    heb mail van amber gekregen

ze is momenteel nog te druk met de verzorging van sam om hier actief mee te kunnen kletsen en schrijven vandaar dat ze dit nog niet doet.

ze is wel actief op een ander topic met dreumes of zo iets waar ze vragen mbt sam neer kan zetten
    ze hoopt in de toekomst zekers hier weer te kunnen komen kletsen.
    Sam gaat beter en beter ze klaagt niks meer in haar mail en ik lees liefde heel veel liefde die ze heeft naar sam toe maar ook lees ik dat het nog niet zo is als bij een helemaal gezond kindje toch echt wel meer zorgen en energie zit er voor sam in.

lize doet het super is een trotse lieve grote zus
    iedereen krijgt ook de groeten van d'r en marla het is er bij ingeschoten je terug te bellen schaamt zich daarvoor maar probeert er aan te denken je binnekort te bellen hihi

wuppie mischien helpt het mij ook ga eerst even kijken wat mijn fisio therapeut zegt maar thanks voor de tips

nu ga ik echt eten kom er gewoon niet achter weg de pc

2. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,817
    10
    38
    marieke wat leuk dat neia de kermis zo leuk vond ideaal met neefje dan kan ze mooi overal in. wat heerlijk om ze zo te zien genieten.
    Op oma dilemma vooral geen aandacht aan besteden ;)
    Wat goed dat je al 3.5 kilo lichter bent ik ben er nog lang niet blijf alweer een hele tijd staan, motivatie is net niet goed genoeg.

Jude rick zijn tandjes werken dus ook waarvoor ze bedoelt zijn :p
    Ja ik vind het wel spannend op een gegeven moment vallen aalle twijfels weg en dan ga je er weer voor is gewoon heel moeilijk te plannen wannneer dat is.

Me2 dat druk zijn en dat dan juist alles goed gaat komt me bekent voor. zit al een paar weken vol gepland maar eigenlijk voel ik me super fit.
    kriebels voor een derde hoezo je bent alle kwaaltjes weer snel vergeten geweldig:)

Over de hoeveelheid melk Sophie hoeft het echt niet meer zelfs niet leuk met een rietje.
    Ze krijgt s'morgens pap en bij de lunch een beker fristi zonder suiker.
    en 2 boterhammen.

Wij zijn zaterdag naar duinrell geweest met familie.
    Sophie vond het geweldig ze is zelfs in de achtbaan geweest.
    Er was een playback show met kikker poppen daar heeft ze staan zwingen.
    Het zwembad was ook leuk met zo'n klein water ratje ze loopt zo het golfslag bad in en het maakt haar niet uit als ze valt,staat gewoon weer rustig op.
    In de glijbaan (lange buis) was het de hele tijd weeeeeeeeeeeee.

De zondag heeft ze bijna alleen maar geslapen:)

3. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Miriam: ik heb elke zwangerschap tot op heden ischias gehad rtond 34 weken en dan een paar weken nauwelijks kunnen lopen, draaien. Gaat bij mij vanzelf over met rust,maar idnerdaad zwemmen en fysio is echt een goed hulpmiddel. En pijn zou je niet moeten lijden...wat een rare arts zeg....
    Dank voor de update van Amber!!!
    Probeer Sam af en toe olijfolie te geven dat helpt bij het poepen, vraag maar aan Marieke :D MAar zou ook inderdaad even met het CB bellen.

Wuppie: JP ook niet veel melk. 's-Avonds en smorgens pap en dat is het. Overdag alleen water en wat roosvice (en natuurlijk gewoon vast voedsel :D )
    Ja kwaaltjes uit de zwangerschap ben ik al weer vergeten,maar had ook niet veel last van de kwaaltjes, gek genoeg voelde ik me ondanks de zwschapsdiabetes wel gewoon goed, ben alleen vreselijk opvliegend tijdens mijn zwangerschappen :p en daar hebben anderen in mijn omgeving erg veel last van 8)
    Hoop dat het bij jullie snel weer raak is!

4. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Wij hebben gister heerlijk voor het laatst genoten op de kermis!
    Neia is ook weer goed verwend door oma en haar tante.
    Alleen gister ook het nieuws gehad dat mijn vader a.s. maandag al geopereerd wordt voor zijn controle van de alvleesklier. Spanning alom dus, en ik kan het moeilijk van me af zetten.
    Ben blij als het maandagavond is................

Miriam, jeetje zeg aan zo'n arts heb je ook niks......
    Lekker makkelijk ja overgewicht, hopelijk kan de fysio je helpen.
    Wat betreft het poepen van Sem, olijfolie kan inderdaad helpen. Maar ook rooibosthee gebruiken als water in de fles. En er is speciale voeding om het poepen zachter te krijgen.

Me2, ja kan me voorstellen dat je man nog een beetje onzeker is over een 3e, maar alles is te regelen, als je maar genoeg liefde hebt, daar ben ik van overtuigd. En zo te horen doen jullie het geweldig samen!
    Fijn dat Fee beter slaapt nu, neia was 9 maanden toen ze haar eerste 2 tanden kreeg, de andere 2 kreeg ze met de 13 maanden. De rest volgen ook nog hopelijk hahaha.

Wuppie, motivatie was hier ook altijd ver te zoeken hoor. Maar nu dat ik het aan mijn kleren merk, vind ik het heerlijk.
    Wat gaaf zeg dat jullie mooie meid zo genoten heeft in duinrel. Klinkt echt super. Wat is ze op ontdekkingstocht zeg.

Jude, wat knap zeg dat rick al tijgert. Is een geweldig gezicht of niet?

5. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Marieke: wat een plotseling nieuws van de verder! Kan me voorstellen dat je dat nu erg bezig houdt....hoe is hij er zelf onder?

Tsja, en liefde genoeg hier hoor...ook voor nog voor 4 kids maar dat lijkt me wat overmoedig met onze banen.....

6. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Ja hij is opeens ook mega zenuwachtig. Logisch natuurlijk, het is zijn lichaam.
    Maar wel fijn natuurlijk dat we snel meer zekerheid hebben.
    Diezelfde avond nog krijgt hij (als het goed is) te horen of het gegroeid is (hopelijk nog niet naar die 3cm). En dan na 2 wkn krijgt hij de uitslag van de kweek van de inhoud. Maar die vinden wij niet zo belangrijk, als hij (nog) maar niet die levensbedreigende operatie moet ondergaan.

Heerlijk dat jullie zoveel liefde hebben.
    Het moet inderdaad praktisch en financieel nog wel te doen zijn. Maar met veel liefde kom je al een heel eind.

7. franka

franka Bekend lid

Nov 12, 2006
    751
    0
    0
    Hey meiden,

Even een vlug berichtje.
    Het is hier weer superdruk! De werkweken zijn heftig nu en dan heb ik drie avonden in de week ook nog cursus :(. Het is hier echt nog een paar weken volhouden en aftellen.
    Gelukkig gaat het met Junior super, maar ik merk dat ik het toch wel wat rustiger aan moet doen. De harde buiken beginnen nu echt te komen....
    Ik hoop snel weer eens bij te lezen en op iedereen te reageren.
    Ik ben jullie echt niet vergeten!!!

Liefs Franka

8. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Och jeetje Franka, ik was al bang dat je het zo druk zou hebben.
    Ongelofelijk zeg, 3 avonden cursus, dat is bijna niet vol te houden, zwaar hoor.
    Zorg ook goed voor jezelf meid!
    Werk je tot de 34 weken?

9. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    neia bedankt voor de tips en ik hoop dat het beter gaat we proberen eerst iets meer water en iets sla olie
    gr miriam

10. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Hallo,

Ons zoontje is bijna 6 maanden. Wij hebben ook een dochter van 2 jaar. We hebben haar altijd wakker in bed kunnen leggen nadat we haar hadden geleerd om zelf in slaap te vallen. We zijn dan ook absoluut geen voorstander van ´in slaap wiegen´. Maar... ons zoontje heeft vanaf het moment dat hij 2 weken was veel problemen gehad: reflux, vermoeden van koemelkallergie, ernstige darmproblemen, ziekenhuisopname, veel artsbezoeken, weinig slapen, veel lichamelijke onrust. Na elke voeding duurde het 1 tot anderhalf uur voordat hij in slaap was, omdat hij heftig ging kronkelen en veel lichamelijk ongemak had.
    Het was voor het hele gezin een enorm zware tijd en we zijn dankbaar dat het sinds kort beter met hem gaat. Hij doet het een stuk beter, alleen lukt het ons niet om hem wakker in bed te leggen. Hij heeft nog nooit op zijn rug kunnen slapen. In eerste instantie vanwege de pijn maar we denken dat hij nu ook ´gewoon een buikslaper´is (geworden). Op zijn buik slaapt hij wel maar als we hem wakker neerleggen gaat hij onmiddellijk zuchten en steunen, hij tilt zijn hoofd op, strekt zijn armpjes en aan zijn lijfje zien we dat het hem niet lukt om zelf te ontspannen. Uiteindelijk gaat hij huilen. Toen hij zo ziek was hebben we hem altijd in slaap moeten wiegen, anders zou hij werkelijk nooit hebben geslapen. (de eerste anderhalve maand heeft hij ´s nachts rechtop in onze armen moeten slapen:( ) Nu lukt het hem niet op eigen kracht, wat logisch is. Dus we moeten ingrijpen.
    Wat we in ieder geval al hebben geprobeerd:
    -vast ritueel met muziekje: dat kalmeert hem wel
    -zodra het kon alle slaapjes in zijn eigen bedje: hij associeert zijn bedje volgens ons niet meer met ´pijn´, hij weet dat dit zijn slaapplekje is
    -steeds iets langer laten ´worstelen´/huilen, in de hoop dat hij toch zou leren om in slaap te vallen: helpt niet. Dit drijft ons wel tot wanhoop, het kan enorm lang duren, maar hij ontspant zijn lijf echt niet. Ik zie aan hem dat hij moe is, maar in slaap vallen gebeurt niet.
    -veel masseren en lichaam tot rust brengen, vlak voor het slapen gaan: dit vindt hij nu heerlijk, hij ontspant, maar het verandert helaas nog steeds niet zijn reactie op het moment dat we hem rustig neerleggen.
    -Rust en regelmaat. En stress vermijden. Als het mij teveel werd nam mijn partner het over. Zo min mogelijk stress in zijn slaapkamertje (of uberhaupt). Dit vinden we sowieso belangrijk.

Overigens slaapt hij ´s nachts goed. Hij wordt nog wel 1 a 2 keer wakker. Soms moeten we hem dan een speentje geven en slaapt hij onmiddellijk door, op andere momenten lukt het hem om zelf (!) weer in slaap te komen. Dit gebeurt echter weinig.

wie oh wie herkent dit en heeft een oplossing gevonden of heeft een opbeurende ervaring hiermee? Ik hoor ´t graag.
    Ik hoor liever niet meer: ´je hebt ´t hem aangeleerd, nu moet je het hem afleren´ want dat weten we heel goed en dat is precies waarom ik hulp nodig heb. Na alle ellende ben ik wel wat ´gevoelig´ voor bepaalde opmerkingen, voornamelijk door sommige opmerkingen vanuit de omgeving. Hopelijk begrijpen jullie dat...

Dank voor het lezen van mijn verhaal!
    Amber

dit is wat amber bij een ander onderwerp neergezet heeft

11. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    hey wou net posten maar Merel net wakker
    heb een vraagje:
    Merel haar pruimpje (zoals jullie dit hier zeggen :) is niet rood voor te zeggen rood of in uitslag. ziet er mooi zuiver uit.

maar zodra ze de kans krijgt, bij verversen luier, of als ze een kort broekje aan heeft, zit ze met haar rechterhandje altijd in haar pamper en zie je dat ze jeuk heeft denk ik. In KDV heeft ze zo eens haar ontlasting allemaal uitgegooid.

Hubbie zegt, ga eens naar de kinderarts, maar er is echt niets anders of roder ... ik probeer haar zo snel mogelijk te verversen altijd, heb nu gisteren talkpoeder eens aangedaan, wat denken jullie? Ik heb wel schrik voor die talkpoeder, als dit terecht komt in haar pruimpje en zo kan dit geen ontsteking geven?

liefs
    flyke

12. Jette01

Jette01 Actief lid

Jun 8, 2009
    253
    0
    0
    hey flyke,

als je het niet vertrouwd zou ik gewoon even bij de huisarts informeren over merel.
    Je zou ook sudocreme kunnen proberen, ik vindt dat echt een wondermiddel, laatst was Dominique gestoken door neefjes, helemaal een bult en rood!!!!
    Sudocreme gesmeerd en een paar uur later was het bijna helemaal weg, maar nogmaals meis als je het niet vertrouwd gewoon de huisarts even bellen!!!
    Kan natuurlijk ook zijn dat de doekjes waar je haar mee schoonmaakt haar wat irriteren, dominque is hier wel wat gevoelig voor.

jette

13. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,817
    10
    38
    Flyke mijn nichtje deed dit ook op die leeftijd en daar zei de dokter dat ze haar lichaam aan het verkennen is ze is ervanzelf mee opgehouden.

Miriam ik had het verhaal gelezen van Amber moeilijk hoor zou ook geen oplossing weten.

Neia dat is al snel zeg de operatie hoop dat het snel maandag avond is.

Franka ojee de laatste werkloodjes zijn bij jou wel heel zwaar wanneer stop je?

Me2 Opvliegend zijn in de zwangerschap daar kon ik ook wat van ik was ook nog eens gestopt met roken. Kwaaltjes heb ik ook bijna niet gehad, moet alleen niet meer zoveel eten8)

Neia ik ga maandag maar eens beginnen met Sonja als ik dat nou strak volhou moet er toch nog wat vanaf kunnen.

Maandag op het kinderdag verblijf dacht ik dat ze met me mee zou willen ze liep achter me aan al zwaaiend wat doet ze.
    Madam duwt me de gang op en doet de deur dicht :$ moet echt niet gekker worden hoor dat zelfstandige gaat veelste hard zo.

14. Minka

Minka Fanatiek lid

Dec 25, 2006
    1,466
    0
    0
    Gelderland
    Flyke, kan inderdaad gewoon het gedrag zijn of anders toch iets van een irritatie. Hebben ze in België ook een consultatiebureau waar je met vragen naar toe kan bellen? anders zou ik gewoon even informeren. Maar vervelend is het natuurlijk wel!

Wuppie, daaaag mama, ik vermaak me wel hihihi.
    Maar zeker weten dat ze liever met jou mee gaat hoor!

Marieke, pff da's ook weer snel ineens. Kan me voorstellen dat je er steeds aan denkt. Daarna is het natuurlijk ook nog een aantal dagen wachten op de uitslag. Ik denk aan jullie maandag!

Franka, wel aan jezelf blijven denken hoor! Vooral nu op het laatst is je eigen rust ook erg belangrijk. Maar je bent een doorzetster volgens mij en geeft niet snel toe.

Miriam, bedankt voor het verhaal van Amber, ze heeft het enorm zwaar. Ik hoop dat alles snel zal verbeteren en dat de rust weer terug mag komen in huize Amber.
    Zelf ook nog een fijne kraamtijd? Visites nog niet beu!
    Heb geen ervaring met de harde ontlasting, maar de olie is inderdaad te proberen.

Rest alles goed?

Heb even niet veel motivatie om lang te posten. Zit er even doorheen en ben ook lekker thuisgebleven. Ik heb het erg druk gehad de laatste weken en veel hectische afspraken snel snel in de pauzes op het werk etc. Dit heeft me echt wel even opgebroken. Soms lag ik sávonds in bed en dacht, oh ja, ik ben ook zwanger! Dan had ik er de hele dag niet aan gedacht. Dit doet me veel verdriet.
    Nu dus even lekker bijtanken en niks anders aan mijn hoofd.
    Ben wel met Eline naar de kapper geweest, niet echt veel geknipt maar de onverzorge pieken zijn nu tenminste weg. Ik zal nog even een foto plaatsen.
    Meiden tot snel, dan ben ik vast weer wat opgewekter
    Kus MInka

15. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    hey meiden

bedankt voor jullie reacties,
    ik denk eerlijk gezegd ook dat het gedrag is, lichaam leren kennen en doordat ik altijd zeg, nee niet doen, dat is vies, eikes... steekt ze soms haar handje in de luier, en zegt zelf eikes en kijkt me aan. ALs ik dan zeg, nee mag niet, stopt ze meestal. Als ze in badje zit, doet ze het ook wel weer. Heb het al es een hele tijd genegeerd maar geen verschil. Ik gebruik voor de poep zelf, dermocil, is heel goed voor luierslag, maar het is daar precies niet dat het jeukt of dat ze met haar handje naar toe gaat, ik wacht het nog even af.

merel zit net in bed dus ik lees es bij
    groetjes
    flyke

16. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    Minka, groot gelijk heb je, je lichaam geeft signalen, ernaar luisteren en es lekker thuis blijven heb je zeker nodig nu!
    wat leuk dat je je kleintje nu voelt, stelt je hopelijk wat meer gerust, hoe was het bij de kapster, was Eline braaf of bang?
    In mijn album een foto van vorige zondag, inmiddels is Merel haar haar flink gegroeid en springt ook alle kanten op soms, heeft geen recht haar zoals mij.

wuppie, enig idee hoe oud je nichtje was toen het overging?
    hehe ik moest echt lachen toen je vertelde van Sophie, pardoes mama buiten en de deur toe, minder grappig voor jou natuurlijk

jette, die doekjes zijn normaal geen oorzaak, al sinds geboorte merel weet ik dat ze daar flink op reageert, zeker die geparfumeerde, gebruik heel zelden doekjes, zwitsal, schoonmoeder gebruikt nooit doekjes, waslapje telkens

amber, hoop dat je via het forum of elders wat tips kan krijgen, kan begrijpen dat je nu echt die vervelende opmerkingen niet nodig hebt

franka, 3avonden curus is inderdaad best zwaar, ik tel mee met je af, hoelang werk je nog?

marieke, kan me inbeelden dat je al maandagavond wil zijn, dat wachten en piekeren....hoop dat alles goed verloopt en goede resultaten volgen

fuif van collega viel goed mee, wel een knoeiboel na middernacht, er waren veel jongeren, bedoel 18-20jarigen , zo dronken als wat, zo plaste iemand in het toilet in de lavabo, in de vuilnisbak, iemand fullmonty gegaan... ik dacht djees, maak dit mee!

me2, welkom terug zal ik maar zeggen heheh, fulltime kolven, terug petje af hoor voor je!

miriam, hoe gaat het met Semmeke, kunnen we eigenljk ergens recente foto's zien? kijk zo nog es in je album
    hopelijk al beter met ontlasting van Sem? en inderdaad, als je geen goed gevoel hebt bij de HA en commentaar ervan, en de afstand blijkbaar redelijk groot is voor je, kies maar een andere, ander en beter!

jude, leuk nog es van je te horen, Rickje alles goed lees ik, tijgeren, daar bedoel je toch kruipen mee he? leuk vond ik dat

marla, hoe was het op het stadhuis met die bruilof, of liep Famke met de ringen weh, hehe
    ik poets ongeveer evenveel als vroeger, de boven zou ik wel es weekje overslaan :)

collegavriendin alles goed, heeft een dochtertje van 1maand ouder dan Merel, dus we weten wel waarover te praten :)

anoek, en vond Sarah de draaimolen leuk ? merel zat er de eerste keer op , op vakantie in frankrijk, had ogen te kort, maar vond het wel leuk
    hoe voel jij je , hopelijk minder last van misselijkheid?

zo, merel slaapt, in de voormiddag slaapt ze niet meer, enkel in de namiddag gemiddeld 1.30 max 2.30u. Savonds is ze doodop als ik haar haal in de creche, maar meestal komt ze er dan weer door, slaapt nu tussen 20 en 21u normaal. Heerlijk, gelukkig laatste weken niet meer wakker gekomen in de nacht, smorgens wel paar keer om 5-5.30u klaar wakker :)

vanavond ga ik met nog een collega op kraambezoek, lesbische collega, tweeling: twee jongetjes geboren.
    Wel raar, dacht er even aan dat ik niet zal mogen zeggen, op wie trekken ze nu het meeste of dergelijke versprekingen, want is soms typisch ik ...

liefs
    flyke

17. Jette01

Jette01 Actief lid

Jun 8, 2009
    253
    0
    0
    kan heel goed gedrag zijn flyke, dominique doet dat ook wel eens ik probeer het gewoon te negeren en er doodnormaal over te doen, ze wijst hier haar buik, navel en ook haar plasser aan, ik probeer er geen taboe van te maken.
    Jetteman had het laatst ook moeilijk onder de douche met haar ze wilde steeds tingeling doen met zijn ahum klokkenspel! (als je begrijpt wat ik bedoel)
    Jetteman zei toen al als ze dat blijft doen is het misschien verstandiger dat ik niet meer met haar onder de douche ga, ik vondt dat belachelijk, kindjes weten nou eenmaal op die leeftijd dat pappa en mamma anders zijn, ik heb voorgesteld dat hij zijn zwembroek aan zou doen tijdens het douchen, dat doet hij nu en hij voelt zich er een stuk relaxter bij!!!

Minka meis denk je een beetje aan jezelf, je niet te druk maken hoor!
    Er zijn nu belangrijkere zaken!!!

jette

18. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    foto's in het fotoalbum
    gr miriam

19. Jette01

Jette01 Actief lid

Jun 8, 2009
    253
    0
    0
    hey miriam,

wat een knappe vent die Sem, heerlijk kereltje hoor,
    hoe gaat het verder bij jullie??

jette

20. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Pfff vandaag is de spannende dag, heb nu al buikpijn.
    Ik ga mee. We worden om 1 uur opgehaald door de chauffeur en om kwart over 3 wordt hij geopereerd.
    Hopelijk morgen goed nieuws.............

Share This Page