tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    hey flyke goed nieuws meis, volhouden zo he!!

Minka met jou gaat het ook goed zie ik, nog maar 14 weekjes, meis wat gaat dat snel.

hier gaat alles ook goed, dominique praat als brugman ha ha ha, niet normaal ze leert elke dag woorden er bij, en praat al in kleine zinnetjes, vooral "mamma waar ben je" is haar favoriet ha ha ha of "mamma wat doe je???" is ook zo'n standaard zin.

het is echt een schat, alleen s'avonds heeft ze een uurtje van uitproberen volgens mij, dan slaat ze, huilt ze wil ze vanalles niks, als ze dan onder de douche is geweest is het ook weer over.

slapen gaat veel beter, ze is nog wel vroeg 6.00 uur maar ze slaapt de hele nacht, dat is ook al wat waard

verder jetteman is druk druk druk met zijn werk, ik ben druk druk druk met de paardjes, mijn moeder gaat erg goed, ze gaat toch een rechtzaak aanspannen tegen haar behandelend arts, er zijn 2 advocaten die het allemaal hebben uit gezocht en die zijn allebei erg positief, er is zelfs 1 bij van no cure no pay!
    Mijn vader...... tja dat weet ik eigenlijk niet zo goed, altijd als je hem vraagt hoe het gaat is het niks, maar hij doet ook niks, is ook niet bezig om weer op te krabbelen, het frustreerd me wel eens maar ja aan de andere kant misschien kan hij ook niet meer dan hij nu doet!!!

jette

2. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Flyke, gelukkig zeg, dat alles gewoon goed was! Is wel schrikken, he? Ik weet dat toen ook nog zo goed, ik wist gewoon zeker dat ik slecht nieuws ging krijgen, en was er echt niet vanuit gegaan dat het goed was. Dat was echt een opluchting! Gelukkig bij jou ook!

Ik vraag me af hoe het met Franka is. Lang niks meer gehoord, ze moet nu toch verlof hebben? Ik heb haar nog gemaild, maar niks gehoord. Hopelijk gaat het goed met haar en de baby en haar neefje... Laat even wat horen, Franka!

Minka, fijn dat bij jou ook alles goed was (had ook niet anders verwacht, hoor). Bedankt voor die site, ga binnenkort eens bekijken wat ik ga doen.

Miriam, leuke foto's van Sem!

Ik moet er weer vandoor, ik krijg zometeen visite. Gelukkig ligt Rick nu te slapen, kan ik mooi nog even wat doen hier.

Liefs,
    Jude.

3. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    lieve meiden

sorry sorry, ben al een tijdje niet geweest, de reden is dat het niet zo heel erg lekker gaat hier.
    Ik slaap al zo'n 7 weken heel slecht, ben blij als ik 5 uurtjes per nacht haal. Volgens de huisarts komt het door de hormonen en moet ik uitkijken voor een depressie. Op dit moment ook ziek thuis van het werk (sinds vorige week pas hoor).
    Onze relatie loopt even niet zo soepel, mede dankzij mijn geweldige humeur van de afgelopen tijd. Ik ben gewoon zo ontzettend moe, niet normaal meer.
    Vanmiddag begin ik met cesar therapie, ik dnek oefeningen om me meer te kunnen ontspannen of zo, geen idee.

Daarna 20 weken echo, wel weer spannend. Leuk om ons kleintje weer even te zien.

Ik ga even bijlezen.......

4. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Flyke, schrikken zeg maar wat fijn dat je terecht kon en dat de vk ook begrip toonde. Proberen te genieten nu he!

Miriam. pff, zit je ook niet mee. Kun je geen afspraak aanvragen bij een kinderarts? Even om te kijken hoe en wat en voor wat tips?

de tel gaat, tot straks

5. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Jeetje Anette, 5 uurtjes slaap per nacht is ook niet veel nee, daar zou ik ook sjacherijnig van worden. Begrijpt je man het dan niet? Veel sterkte dan, hopelijk gaat het snel wat beter met jullie. En veel plezier met de 20-weken echo! Willen jullie weten wat het wordt? Of gaat het een verrassing blijven?

Oeps, ook hier gaat een alarm af :D, ik moet weer gaan.

Liefs,
    Jude.

6. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    De echo was goed, alles erop en eraan, en het is een jongen. Dus ik ga nu lekker kleertjes kopen, haha.

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Anoek: fijn dat alles goed is!!!! En een jongen! ja, dat wordt shoppen!!
    Balen dat je zo slecht slaapt. Had ik bij de zwschap van mijn zoon ook...

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    * Breekt even in om Anette te felicteren met de goede echo. 20 weken al weer. En wat leuk, een jongen!

Succes met de Cesar therapie en hopelijk loopt alles snel weer lekker soepel. Niet alleen lichamelijk maar ook tussen jou en je mannetje!

Einde inbraak *

9. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    hoi meiden,

alleereerst anette, wat vervelend meis dat je zo slecht slaapt, kan me erg goed voorstellen dat je humeur daar onder te lijden heeft, dat is bij mij ook zo, tja en op wie wordt dat dan vaak af gereageerd ja de mannen, die hebben daar dan weer wat te weinig begrip voor vindt ik dan!

als dominique een nacht slecht slaapt ben ik ook vaak niet zo vrolijk, jetteman zegt dan ga dan op de bank liggen, tja alsof dat zo lekker slaapt!!
    maar goed probeer een beetje tussentijds te rusten zodat je wel fit blijft.

Hier gaat het redelijk goed, mijn vader is erg verkouden en voelt zich daardoor niet fit, gisteren naar de huisarts geweest en neigt naar een longontsteking krijg een antibiotica kuur.

ik zit zelf enorm te twijfelen over de entingen van de Mex.griep, moet morgen met dominique naar de huisarts voor de MenC meningococken inenting, zal daar eens vragen wat hij adviseert.

Dominique gaat erg goed, alleen s'avonds is een drama, ze wordt dan megadruk alles is nee, smijt en slaat terwijl ze overdag een engeltje is, s'avonds verandert ze in een duiveltje ha ha ha!!

herkent iemand dit?

jette

10. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Jette komt me wel bekend voor en hier is ze dan gewoon moe ze gaat je dan echt uittesten. wij hebben nu ook een heel rondje om haar vrijwillig naar boven te krijgen dan gaat ze haar knuffels en honden een kus brengen en dan richting deur en naar boven.

Annette wat vervelend dat je zo slecht slaapt en ik snap dat je daar niet gezelliger van wordt hopelijk helpt de terapie.
    En kleertjes kopen is natuurlijk de beste terapie die een vroeuw kan hebben:D gefeliciteerd met de goede echo en het koningskoppel

11. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Fijn Anette, dat alles goed is en een jongen helemaal top! Lekker shoppen nu, net wat Wuppie zegt, dat is de beste therapie :D!

Hee meiden, laten jullie de kindjes inenten? Ik heb er niet lang over na hoeven denken, we gaan het wel doen. Ik heb zelf trouwens ook een oproep gekregen, dus ik ga het maandag ook laten doen. Nu maar hopen dat het helpt, want ik voel hier weer een beginnende keelpijn en een zwaar hoofd... :(

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik ben er nog niet over uit over dat eten....Onze kinderarts in Zwitserland zegt niet doen tenzij je risicogroep bent en dat zijn onze kinderen niet. Onze kinderarts in Nederland zegt precies hetzelfde. Op de laatste vertrouw ik het meest (zij is ook niet de eerste de beste om het zo maar even te zeggen). Toch neigt mijn gevoel er wel naar om het te doen...moeilijk dus nog even....

13. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    minka, hopelijk genoten van je vrije dagen? oei spooknachten, hopelijk is het maar bij keer gebleven? Hier vannacht Merel ook wakker geweest om 2 u, tandgel aangedaan, en sliep meteen verder (denk eerder dat ze droomde of zo) en om 4u terug wakker, huilen huilen huilen, en uiteindelijk wees ze met haar handje richting trap naar beneden, honger dus. Ze had nochtans om 21u 210cc melk gedronken, om 4u een hele fles uit gedronken, terug in bed en meteen verder geslapen tot 7u ;), wat leuk, volledig goedgekeurd door de gyn, heb je een bewegelijk kindje nu? ik bedoel meer of minder dan Eline of is dat gelijk?

MIr, ik kijk zo even in je album, hopelijk al wat beter? is het huilen al geminderd? zodat je toch ook weer even op je plooi kan komen.

jude, ik weet niet of bij ons kindjes ingeent worden, enkel risicogroepen, zwangeren, ouders van kindjes jonger dan zes maanden, enz...ik zal mij normaal ook laten inenten maar daar is het nu nog te vroeg voor. Oei keelpijn en zwaar hoofd, das minder, hopelijk komt het niet door!

jette, hehe grappig die zinnetjes die Dominique nu praat en Merel kan ook een engeltje/duiveltje zijn alleen kan ik er geen moment en tijd op plakken wanneer ze transformeert -:) vooral als ze moe is of als ze met mij alleen is, hubbie zei het gisteren nog, als ze iets doet wat niet mag, kijkt ze naar hem, hij kijkt naar haar, doet alsof hij zal opstaan uit de zetel en ze loopt vlug weg, ik daarentegen, ik mag zeggen zusof zo, of doen zus of zo, ze doet het opnieuw en lacht , en enige middel dat ik nu heb of ken is haar in haar park zetten.
    wuppie, staat Sophie haar box er nog?

franka ,ja inderdaad al een tijdje niet van gehoord, hopelijk alles goed met haar en kleintje, is zij nu niet weldra in verlof? misschien extra druk ivm haar neefje ook?

anoek, die hormonen doen nogal wat met je, hopelijk helpt die therapie, en proficiat met goede echo en zoontje!

voor de rest, hier op gemakje, na vorige donderdag die echo, voelde ik me goed en opgelucht, nu al weer twee dagen , begin deze week en gisteren dat ik een roodbruin sliertje slijm in mijn slipje had, maar ik probeer het van me af te zetten en te teren op vorige week, toen had ik dit ook EN een goede echo, dus we gaan van het beste uit, althans dat zegt mijn verstand, nu nog mijn gevoel mee krijgen :). Ik probeer alvast mijn nieuwe banner te plaatsen.

Morgenochtend vertrekken volgens traditie op weekendje ardennen met vrienden tot zondagavond. Hopelijk heeft Merel daar s'nachts haar kuren niet :), iedereen goed weekend

liefs
    flyke

14. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hé meiden, hier ook weer even snel een berichtje van mij in mijn pauze. Ik heb een erg leuk maar druk weekend gehad, heerlijk verwend in het Sanadome, lekker naar de film geweest, behang uitgezocht voor Eline's nieuwe kamertje en Oma maar oppassen hihihi. De spooknachten zijn bij 3x gebleven gelukkig, nu slaapt ze weer door alleen was klein zusje vanmorgen erg vroeg wakker en tegen mijn blaas aan het trappelen;) Tja, toen was ik om 05.15 u klaarwakker.

Anette, wat vervelend meid dat het slapen zo slecht gaat. Ik hoop dat je man het toch inziet dat het puur hormonsters zijn. Minka-man zie ik wel eens kijken als ik een "rare" uitspatting heb zo van: laat maar, niet op reageren! Ik hoop dat jullie er samen met de therapie een oplossing voor kunnen vinden. Maar....het belangrijkste: van harte met jullie gezonde kereltje! Altijd fijn om te horen dat alles er op de echo goed uitziet.

Miriam, leuke foto's weer!

Flyke, fijn dat je nog steeds een goed gevoel hebt. Nu op naar het weekendje ardennen. Geniet ervan!

Inentingen:
    Jette, is de inenting van Dominique wel doorgegaan dan? ze zouden dit tijdelijk stopzetten i.v.m. de mexicaanse inenting.
    Jullie hebben vorige week vast gehoord van de 3 baby's die overleden zijn na de gewone prikken. 2 ervan kwamen dus uit Harderwijk, degene die in het nieuws was waren de ouders van de drieling bij ons uit de buurt (van de trauma-helicopter). :( dus toch overleden.
    Mexicaanse griepprik:
    Ik vind het echt erg moeilijk. Ik was er steeds tegen en vorige week besloten om het niet te laten doen, maar na alle berichten van afgelopen week dat de kleintjes + ouders van baby's ook gevacineerd gaan worden begin ik weer te twijfelen. Ik ben bang dat ik er gewoon niet aan onderuitkom, ook al is het tegen mijn gevoel in. (Minka-man laat zich trouwens wel inenten vanwege zijn werk in het ziekenhuis).
    Vanmiddag spreek ik nog een moeder van het KDV die is arts assistent, kijken wat zij er nog van zegt. Een oproep heb ik trouwens nog niet gehad en vandaag was de eerste prik bij mijn huisarts.

Oeps, zit al weer door de pauze heen te kletsen, kom snel weer terug.

Kus MInka

15. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    bij lilipie geen combinatie banner gevonden, maar geprobeerd via bump and... maar snap die ticker niet goed, ben ik nu dom of dom haha, ik sta op de helft?! ben nog maar tien weken weken...

16. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    meiden ik liet de laaste tijd al minder van me horen en wat ik liet horen was alleen maar de mindere momenten verder kan ik ook weinig leuke dingen benoemen momenteel

Ik ben er achter dat ik rust moet zoeken in de momenten dat mijn manneke slaapt echt rust ik ga hier dus ook stoppen voor even tijdelijk. Kan het niet opbrengen om hier te lezen te reageren en te posten.

ik hoop dat als jullie goed nieuws van franka krijgen iemand mij even hier op attendeert via sms want ik weet niet of ik zo nu en dan nog kom lezen effe niet meer

meiden het ga jullie goed nu en tot over een tijdje
    liefs miriam

17. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    Miriam je hebt gelijk meis, neem je rust op de momenten dat het kan en ga dan niet achter de pc zitten want dan rust je nog niet!

Meis hoop snel weer van je te horen!!

Inenting,
    ben gisteren bij de arts geweest en in duitsland worden gezonde mensen structureel nog niet ingeent omdat er niet voldoende entingen beschikbaar zijn.
    Ik was eigenlijk ook zo ver dat ik wel wilde gaan enten, maar ja nu geen kans, welliicht in december maar ja!

rare situatie trouwens dat een land onvoldoende entingen heeft!

fijn weekend meiden
    jette

18. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Jette: hier in Zwitserland doen ze het sowieso niet bij gezonde mensen en de kinderarts in Nederland en die in zwitserland doen het ook niet.......dat geeft toch ook weer te denken.

Mirimam: begrijpelijk. Je hebt nu alle rust nodig! Pak die en vergeet ook niet te genieten ookal lijkt dat in het begin soms best moeilijk of weinig tijd voor! Tot snel hopelijk!

Flyke: veel plezier op jullie traditionele weekendje! Ga je het iedereen al vertellen over de zwschap of wisten ze het al?

Minka: fijn dat Sanadome zo lekker was...zou ik ook wel zin in hebben!

19. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    hey meiden,

er wordt niet meer veel gepost hier nou ja ik zal nog eventjes wat van me laten horen.

dominique is wat koortsig, af en aan, vooral s'nachts voelt ze warm aan, er komen 4 hoektanden door ze ruikt wat uit haar mond.
    Ze is jengelig, slaapt slecht en eet slecht.
    Dussssssssss.......... heerlijke sfeer bij ons ha ha ha, we moeten er gemiddeld 4x per nacht uit voor haar, heb al geprobeerd haar te laten huilen maar dan zijn we zo een uur verder, als ik haar een beetje drinken geef slaapt ze zo weer in.
    '
    Wat zouden jullie doen in mijn situatie meiden??
    laten huilen of ook wat drinken geven.

Dan het eten, ze wil niks eten, helemaal niks, geen warm eten, geen potjes, geen brood, geen pap, alleen maar de fles.
    ik zit nu weer op twee flessen per dag, 1 voor het slapen gaan en 1 als ontbijt, ik kan haar toch helemaal niks geven, wat zouden jullie doen???

ik weet het niet hoor, ze is verder heel actief, en tussentijds ook vrolijk maar soms ook heel dramatisch verdrietig pfff valt niet altijd mee!!!
    Waar is dat makkelijke goed slapende goed etenede meiske gebleven???

jette

20. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    pfff Jette, dat zijn niet zo makkelijke vragen. Maar inderdaad erg lastig.
    Slapen: Ik ben ook veels te snel bij haar aanwezig als ze huilt hoor, kan het niet lang aanhoren, dus inderdaad liever 4x eruit dan laten huilen. Maar het breekt jezelf wel op.
    Eten: zou echt niet weten wat je nog meer kan aanbieden. Ik duim voor je mee dat dit maar van tijdelijke aard is en inderdaad aan de tandjes ligt.

Heel veel succes en sterkte erme, misschien dat iemand anders wel een goede tip heeft.

Inderdaad erg rustig de laatste tijd, maar zelf kan ik ook niet zo vaak als vroeger komen, zeker in het weekend niet. Probeer op het werk zoveel mogelijk to komen spieken hier!
    Ik zou het jammer vinden als het hier zou verwateren!

Miriam, neem je tijd, maar wel terugkomen met vrolijke verhalen hoor!

Me2, Jette, wel fijn om jullie ervaringen van het buitenland te horen over de mex. griep.
    Ik heb ook wel het idee dat het in NL wat overtrokken word door de overheid.
    Maar ja, volgende week moeten we beslissen wat we gaan doen. Ik weet het nog steeds niet!!!

Kus Minka

Deel Deze Pagina