hey miriam even piepen hier, meis wat goed dat er nu tenminste bekend is wat er met jullie knul aan de hand is, vanaf nu kan het alleen maar bete worden!!! ik gun jullie het zo, dat je er wat meer van kunt genieten!! hey je kiest wel een film uit voor het uitje, pfff een zwaar beladenfilm hoor, heb het boek gelezen en een trailer gezien maar toen stonden de tranen me al in de ogen! pfff wat een verhaal maar geniet er van!! jette
Amber: wat goed om je te "horen"!! Ben heel blij dat het een stuk beter gaat met Sam! Hopelijk met jullie ook alles goed! Miriam: wat een prachtige foto's! Echt een lekker ventje! Dus toch verborgen reflux...wat hebben al die jongetjes toch met hun ingewanden...hoop dat de losec snel aanslaat! En geniet van je uitje!!! Jette: ja ik ben helemaal niet zo'n huiler, maar tegenwoordig gaat het een stuk sneller en had het dus ook al bij de trailer van deze film.... Franka: hoe is het met je neefje...vergeet het steeds te vragen maar heb er veel aan gedacht...
dank je Me2, vind het ook fijn om van me te laten horen. Voel me zelf nu ook een stuk beter en dat was een paar maanden geleden wel anders... ik weet nog dat ik toen wel eens dacht: als ik ooit weer op het forum zal schrijven dan zal dat betekenen dat het weer beter gaat.. (kun je nagaan). Dus gelukkig, daar ben ik weer. Hoe gaat het met JP en Fee? Miriam, wat klote, verborgen reflux. Hier ook aangetoonde reflux (ph-metrie in het ziekenhuis gehad) en wij hebben de losec overgeslagen (we kregen korrels die echt babyonvriendelijk waren) en hebben toen om Nexium gevraagd. Dat kregen we ook. Ik geloof dat de mups wel ok zijn. Losec en Nexium hebben precies dezelfde werking. Het zijn forse maagzuurremmers. Sam moet ze zeker tot hij 1 jaar is blijven nemen. Heb je ook motilium gekregen? Dat houdt de voeding in de maag. Mir, ik weet hoe zwaar het is. Ik heb nooit geweten dat het zo moeilijk zou zijn om voor een kindje met reflux te zorgen. Veel huilen en 24 uur zorg nodig hebben. Ik werd gek van de verhalen van anderen dat hun kindje zo lekker sliep, Sam sliep nooit, hij kronkelde 24 uur per dag! Ik heb wat afgejankt... dus meid, als je er doorheen zit, bel me. Als iemand het snapt, dan ben ik het wel. Sterkte!
Franka, ook hier nog even: van harte GEFELICITEERD met de geboorte van jullie mooie dochter Suze. Jeetje wat een bevallingsverhaal zeg. Kan me voorstellen dat je nog helemaal niet door had dat het begonnen was. Gelukkig gaat het nu goed met jullie. Heerlijk dat ze thuis is. Hopelijk kun je nu beginnen met echt genieten! Amber, wat heerlijk zeg om iets van je te horen. Pfff fijn dat je je eindelijk wat beter voelt. Tuurlijk kan ik me er niks bij voorstellen, maar het klinkt verschrikkelijk om een kindje met reflux te hebben. Enorm zielig dat huilen, waar je niks aan kunt doen. Hoe is het met Lize? Miriam, heb je genoten van JOU avondje? Moet gaan, meisje heeft aandacht nodig...... Voor iedereen een dikke knuffel
Amber: met JP en Fee gaat het goed! Fee is een mega vrolijke baby. Ik had volgens mij wel al verteld dat Fee net als JP verstopping had. We zijn vrij snel dus begonnen met lactulose en later Movicolon (wat JP ook kreeg; eerst dachten ze ook reflux dus motilium en ulcogant gekregen hielp niets...). Voordat JP het kreeg heeft hij ook 3/4 maanden veel gehuild. Door die verstopping weg te nemen werd JP een heel ander kind! Gelukkig konden we Fee dus meteen helpen en heeft ze niet al teveel buikpijn gehad. Een kind dat huilt van de pijn in buik en maag ken ik dus wel, maar kan me er inderdaad niets bij voorstellen als dat 24 per dag is...dat moet zo vreselijk zwaar voor jullie zijn geweest....ik begrijp dat Sam dus wel is opgenomen geweest..... Vreselijk dat je Sam zo hebt moeten zien.....dat huilen gaat je door merg en been en als je geen minuut hebt dat het beter gaat ga je er ook bijna aan onderdoor kan ik me zo voorstellen. Ben zo ontzettend blij dat je je nu beter voelt....!!!!!! en dat weer op het forum bent!!! Hoe is het met Lize? Ben het weekend lekker met de kids alleen. Mijn man is naar Nederland lekker op stap met zijn vrienden (mannen weekendje). Hij lag vanmorgen om 4.30 uur in bed zei hij hhahahahaha is hij niet meer gewend! Hij mist ons wel zegt hij hahahahaha 8) Wij zijn lekker met z'n 3-en op pad geweest naar de speeltuin en naar de supermarkt en hebben alle drie lekker geslapen van middag...heerlijk hoor even quality time alleen met de kinderen! MOrgen wandelen aan de boulevard en in de draaimolen
hai Me2, thanks! Het is nu echt een wereld van verschil. En natuurlijk heeft hij niet 5 maanden lang 24 uur gehuild, maar in het begin wel en later had hij wel 24 uur per dag verzorging nodig omdat hij geen seconde rust in zijn lijfje had. Hij had dus wel continue last. Het klopt, het moeten aanzien is hartverscheurend. Hij is inderdaad opgenomen geweest en we vonden het geen goede ervaring. Heb ook geklaagd bij de kinderarts (ik bespaar jullie de details waar je tenen van gaan krommen) en hij gaf mij gelijk maar daar bleef het bij. Ik wil iedereen op het hart drukken: als je kindje wordt opgenomen, blijf bij hem! Laat je niet ompraten met ´ga thuis lekker slapen´, want ze houden zich niet altijd aan beloftes. Wil geen stemming maken maar hiervan ben ik overtuigd, helaas. Laten we hopen dat het voor niemand nodig zal zijn. Me2, verstopping is ook vreselijk. En heel zielig. En als mama ben je steeds bezig met ´de volgende luier´. Sam had de meest hypoallergene voeding en kon absoluut niet meer normaal poepen. Ik vond het echt naar, het maakte het kronkelen niet minder en ik moest hem urenlang masseren, etc. Middeltjes hielpen niet, het was hardnekkig. Sinds de gewone nutrilon gaat alles een stuk beter! (hoe blij kun je zijn met een poepluier) Klinkt goed, je qualitytime met je kindjes. Heerlijk. Toevallig is Amberman ook dit weekend op mannenweekend gegaan, hij lag er om 5 uur in, haha. De volgende dag herkende ik zijn stem niet eens meer. En ja, hij mist dan ook vooral het gezinnetje... fijn om je weer te ´spreken´, knuffel!
ohja, met Lize gaat het geweldig! Ze is zoooo grappig, ze heeft gevoel voor humor en trekt gekke bekken. Ze had in het begin niet zoveel met Sam (ze noemde hem ´huilu´, dat vond ik zo erg) maar nu vind ze het superleuk! Ze praat steeds beter, kan steeds meer en is al een grote meid. Ben echt trots...
Amber: klinkt alsof Steven hetzelfde weekend heeft gehad als mijn man...zijn stem was ook helemaal weg hahahahaha Gelukkig straal je weer van het scherm af...ben echt heel blij!! Gelukkig vindt Lize haar broertje niet meer "huilu"....Wat zijn kinderen toch eerlijk...JP noemde Fee eerst NouNou (van non non, nee nee dus...) Nu knuffelt hij haar bijna dood. Ik moet er dus echt bij blijven want hij doet haar ongewild pijn....zij kijkt hem dan met adorerende ogen aan...echt heel zoet Vanwege die verstopping heb ik beide 7 maanden borstvoeding gegeven en ben daarna overgegaan op koemelkallergie opvolgmelk ook omdat ze allebei veel krampjes hadden en exzeem. Bij beide sloeg het goed aan. Ik ben bij JP rond 10 maanden gewone opvolgmelk gaan geven en later dreumes melk....met 11 maanden met Movicolon gestopt en sindsdien gaat het prima. Bij Fee lijkt het nu al een stuk beter dan bij Jp op die leeftijd dus wellicht eerder over op gewone HA opvolgmelk. Pfff dat die kinderarts je dan zo teleurstelt terwijl je hem je kostbaarste bezit toevertrouwd... Hopelijk hoeven jullie daar niet meer heen.....
Miriam wat een mooi ventje is Sem hij heeft nu al een kijk mij uitstraling wat een leuke foto in zijn badje. En wat goed dat hij nu medicijnen krijgt en wordt geholpen door de fysio kan me voorstellen dat je helemaal op bent kom gewoon aanwaaien wanneer jij het wilt ik hoop dat het nu allemaal wat beter gaat en nog gefeliciteerd met de verjaardag van je mannetje. Franka poeh dat was wel even onverwachts allemaal gelukkig is Suze nu lekker thuis en gaat het goed.Sophie was ook geel maar in April scheen de zon en was dat voldoende om het bij te laten trekken. Nu lekker genieten van jullie kleine meisje. Flyke Een peppernoot hoort hier bij sinterklaas google er maar eens op. Wat gaat jou banner hard zeg ,al zou je dat zelf niet zo voelen. Klinkt als een leuk weekend wat jullie hebben gehad. Amber wat goed om te horen dat het beter gaat met Sam en dat Lize hem nu ook leuk vind kinderen zijn af en toe te eerlijk. Bevalt het allemaal in jullie nieuwe huis? Vrijdag mocht ik ook weer eens een avondje weg nar live 38 in Panama was erg leuk als ik daar ben dan denk ik ik moet vaker de deur uit maar ik breng me meisje liever niet weg moet daar nog wat meer balans in vinden en wat meer voor mezelf doen.
hey meiden vandaag dagje thuis terug, wel lekker gezellig, buiten slecht weer regen en waaien, lekker warm binnen. Vandaag staat es niets te doen op het programma, hou ik van zo. jette, hehe ja hoor je wist al van mijn zwangerschap, nog es teruggekeken en je hebt me na mijn aankondiging zwangerschap hier gefeliciteerd. kan gebeuren he. Dus het vocht heeft afgenomen bij je vader goed zo, hopelijk mag hij snel naar huis. franka, hehe doet me helemaal aan mezelf herinneren, vruchtwater verliezen en niet beseffen. wat is die ontsluiting snel gegaan zeg,al 7cm! kan me inbeelden dat de schrik er heel goed bij je inzat, gelukkig is alles goed gekomen en is kleine Suze ook al lekker mee naar huis en in haar eigen thuis. Dat geel zien had Merel ook, biliburine zeker of hoe heet het ook weer? heeft toen ook onder de lamp moeten liggen, en ik heb haar toen veel aan het raam in het daglicht gezet thuis. Hoeveel woog ze bij de geboorte en hoeveel mat ze? amber blij je hier terug te zien, de oude vrolijke amber is terug, ben blij dat je eindelijk met jullie viertjes kan genieten! mir, dus toch verborgen reflux, ben blij dat de oorzaak gevonden is en die nu aangepakt kan worden zowel voor Sem als jij en je hubbie ook natuurlijk. 40 man, jeetje, zou niets voor mij zijn, ik flip nu al als er 10 personen komen eten bij ons thuis maar zoals je het zegt, dan ben je er in 1x vanaf, is het goed meegevallen? ik ben benieuwd naar de nieuwe foto! marieke, nog vaak aan je gedacht, al die gedachten die door je hoofd gaan, hoop echt dat je snel meer weet, want dat wachten moet vreselijk zijn. Me2, lekker genoten van je weekend met de kids lees ik, je hubbie ook maar die zal er wel een kater aan over te houden zo te lezen wuppie, gegooled en peppernoot gevonden, voornamelijk roggemeel en anijs, raar heb dit nog nooit gezien of geproefd denk ik, jij was toch ook van België he? ja inderdaad ik vond bij anderen ook altijd de banner vlug gaan, maar zelf vind ik het inderdaad traag gaan ik denk eens over de 12 weken het vlugger zal gaan, dan is die magische grens voorbij. Hoewel gyn zei, ik kan dan nog niet uitsluiten he dat je geen MK meer kan krijgen, heb het nog meegemaakt aan 19 weken.... gr dacht dit moet ik nu echt niet horen..maar ze is/was wel realistisch. Misschien heb je het er liever niet over, maar ik duim voor je dat het snel raak mag zijn. intussen es gegoogled naar live 38, kende ik ook niet .. voel mij zo dom tegenwoordig ...hehe, je bent dus toch van Nederland is club of zo in Amsterdam blijkbaar. zo, ik kom weer vrolijker want bezoek echo komt steeds dichterbij. De laatste tijd doe ik soms echt wel rare dingen, ik steek het dan op zwangerschapsementie en hubbie zegt dan, ben je daar weer al met dat flauw excuus? Maar ja , ben al altijd verstrooid geweest, ... vorige week, 's morgens aan het ontbijt, neem de fles melk om bij te schenken in mijn kopje, ik giet in de chocopot... vrijdagavond, ik wil es lekker gezond eten, zalm en brocolli stomen in de stoomkoker, maar al dat stoom in de keuken, ik zet altijd de stoomkoker onder de dampkap op het elektronisch fornuis. Blijkbaar een verkeerd vuur of per ongeluk een vuur aangestoken en het onderste van stoomkoker is beginnen smelten op de kookplaat.. stinken niet te doen! Vorige keer toen ik de stoomkoker gebruikte, deed ik water in het verkeerd reservoir, na kwartier viel mijn euro dat er geen stoom kwam, ... resultaat thermostaat verbrandt... Ook al kostte dat 100 euro, ik zei aan hubbie, voor mij moet je dat niet meer herstellen hoor, ik krijg nachtmerries van die stoomkoker! merel komt iedere nacht om 5u-5u30 wakker, drinkt melk en slaapt terug tot 7-8u. Vrees echt dat het een gewoonte is geworden. Verder heb ik de laatste tijd echt een duwende druk onderkant van mijn bekken, spieren gelijk, vooral als ik op het toilet zit om te plassen voel ik dat,precies tegentrekken. Nuja, hoop dat het niets verkeerds is en teken dat er vanalles gebeurt. liefs flyke
Franka, wat heerlijk dat je meisje thuis is. Ik hoop dat alles goed gaat met jullie en dat jullie volop van elkaar genieten. Amber, fijn je hier weer te zien. Wat heb je een moeilijke tijd gehad meid! maar zo te horen gaat het nu weer de goede kant op. Ik hoop dat we je hier weer regelmatig mogen zien. Ben ook wel benieuwd hoe je dame + mannetje er nu uitzien, dus als je tijd hebt : foto Me2, heerlijk kids-weekend achter de rug? Soms is het wel lekker om even alleen met ze te zijn, maar ook weer erg makkelijk als je het kunt verdelen. Jette, ik hoop dat je vader weer snel mag opkrabbelen. Niet leuk dat hij nu weer opgenomen is. Trek je het een beetje? Neia, wat een ellende in het ZH! Petje af hoor voor Neia. Nu wachten op de uitslag, dit zal een moeilijke tijd worden. Geef haar maar een extra dikke knuffel van mij (en Eline!) Miriam, mooie foto's weer en wat een bos haar heeft Sem! doe het rustig aan meid. Flyke, goed weekend gehad? Speciaal voor jou hierbij een foto van de pepernoten. Echt een traditie in NL met Sinterklaas. Als je me je adres PB't stuur ik je een zakje op, Merel zal ze ook vast lekker vinden Anette, al aan het genieten van koningskoppel? Groei jij nu ook sneller als de 1e keer? Ik denk dat ik nu net zo dik ben als bij Eline op 35 weken. Ben benieuwd hoe ver het nog zal gaan. Jude, Rick inderdaad ook al weer bijna 1 jaar. Weet je al wat je gaat trakteren op het KDV? Wuppie, Ik herken je gevoel van weggaan hoor. Maar ik hoop dat je genoten hebt. Het doet je ook wel even goed om niet altijd mama te zijn. Hier aals goed, Eline is zo geweldig op het moment, heeft s'nachts soms wel wat huiltjes, maar ik hoef niet te klagen. Erg leuk hoe snel het nu gaat, als ik zeg gaan we pyama aandoen, staat ze al bij de deur naar boven en roept; open openopen (volgens mij kan ze op dit moment niks anders zeggen want alles moet open hihihi). Ook haar vieze luier gooit ze in de prullenbak en dan zegt ze bah! heerlijk gewoon. Met mezelf gaat het ook goed, heb wel last van de rug maar dat zal wel zo blijven. Ben bliij als ik s'middags even plat kan liggen, dan trekt het wel weer wat bij. Kleintje voel ik super goed, is soms erg actief, maar voel het links, rechtsa, boven en beneden. heb geen flauw idee hoe ze nu zal liggen Bij de 20 weken echo lag ze overdwars, naar binnengedraaid. Tja, deze week de vaccinaties: Ikzelf heb het nog niet gedaan en waarschijnlijk doe ik het ook niet. Donderdag is Eline aan de beurt, en haar laten we waarschijnlijk wel inenten. zie er wel vreselijk tegenop in een grote sporthal met zoveel kindjes en natuurlijk allemaal huilen! Vind dat nog het ergste! Wat gaan jullie doen? Voor allemaal dikke knuf Minka
Flyke, je was me net voor! Leuk om je zwangerschapsdementie verhalen te lezen hihihi, gelukkig heb ik er niet zoveel last van. Het hoort erbij en.... wel makkelijk, kun je altijd zeggen dat het aan je zwangerschap ligt! Spannend weer een echo! Gaat vast goed! Heb je al een gevoel wat het gaat worden, een broertje of zusje?
Minka, jullie krijgen een dikke knuffel van ons terug! Heerlijk dat het nu goed met je gaat. Echt genieten he, als je meisje zoveel snapt? Er is echt niks mooiers.........En straks kun je alles weer opnieuw beleven, prachtig! Amber, jeetje meis wat hebben jullie toch een heftige tijd achter de rug. Lijkt me ook erg moeilijk om je kindje in het zh alleen achter te laten. Daar heb ik al vele malen over gedroomd de laatste weken..... Heerlijk om te horen dat Lize zo'n vrolijk meiske is en dat ze nu ook weg is van haar broertje. Me2, ja wat een ellende he, dat poepen. Neia heeft ook lactulosesiroop en movicolon gehad, nu heeft ze forlax, maar dat helpt nog steeds niet echt. Hier poept ze 1 keer in de 3 a 4 dagen en dan is het vaak huilen, arm ding. Fijn dat het bij Fee een stuk beter lijkt te gaan. Flyke, hahaha heerlijk jouw verhalen. Ik heb weer even kunnen lachen, had ik wel nodig vandaag, bedankt! Lastig dat Merel nu heel vroeg wakker wordt om iets te drinken, hopelijk leert ze het zelf ook weer af. Wanneer heb je de echo? Lief dat je aan ons gedacht hebt! Jette, hoe is het nu met je vader? Verschrikkelijk zeg dat hij weer moest worden opgenomen. Dat zal wel voor een hoop stress zorgen. Dikke knuffel voor jou! Wuppie, heerlijk dat je een avondje voor jezelf hebt gehad. Tuurlijk mis je je meisje, maar even helemaal niks kan soms enorm lekker zijn! Ik heb een klotedag vandaag, dus nog even en dan naar huis en vroeg in bed. Gisteravond heeft de vader van mijn beste vriendin een hartinfarct gehad. Hij is gedotterd, maar na een tijdje kwam er een 2e infarct over heen en toen opnieuw gedotterd. Hij heeft een kritieke nacht achter de rug, maar hij is nu stabiel. Ik heb maar anderhalf uur geslapen. Vandaag gewoon weer werken, maar mijn moeder belde dat ze opeens doodziek was, dus dat ze oppas voor neia nodig had. Iedereen hebben we afgebeld, normaal staan ze in de rij om op te passen, maar nu kon natuurllijk niemand. Mijn collega's wilde ook niet meewerken, dus ik kon hier niet weg. Uiteindelijk is mark naar huis gegaan, maar kan daar dan enorm van balen. Neia kan trouwens 3 december terecht bij de fysio, en dan 7 december de uitslag van het bloed en de evaluatie van de fysio. Ben benieuwd.............
Minka, ben je echt zo bang voor het inenten? Ik heb dat niet, ik ben zelf vorige week geweest en morgen moet Rick. Ik ben veel banger dat hij ziek wordt met alle gevolgen van dien, dan dat hij iets op kan lopen door die inenting zelf, wat ik niet geloof eerlijk gezegd. Dus hier is het niet eens een overweging geweest om het wel of niet te doen. Maar goed, dat is voor ieder anders natuurlijk. Hopelijk kun je tot een keuze komen waar je zelf achter staat, dat is het belangrijkste natuurlijk! Franka, gelukkig dat Suze al thuis is en bedankt voor je mooie kaartje! Ben benieuwd hoe het gaat! En inderdaad, een erg heftig verhaal, erg snel gegaan, lijkt me heel erg schrikken geweest. Amber, gelukkig dat het met jou ook veel beter gaat! Komen er op hyves nog eens wta fotootjes van Lize en Sam? Ik ben ook wel benieuwd! Miriam, las op hyves dat je morgen weer moet gaan werken, ik wil je heel veel succes en sterkte toewensen, het zal wel even slikken zijn om sem achter te laten, maar ik weet zeker dat je ook ergens ook wel prettig zult vinden, even niet meer alleen mama-Miriam! Marieke, hopelijk binnenkort dan meer nieuws over Neia. Wat vervelend nieuws vandaag van jou, kan me voorstellen dat je er even doorheen zit nu. Belachelijk dat je collega's niet mee wilden werken, dat snap ik echt niet. Die hebben zeker geen kinderen, of wel? Sterkte en hopelijk vannacht meer nachtrust, dat kan je zeker wel gebruiken. Ik duim dat het goed komt met de vader van je vriendin. Hoe is het met jouw vader? Flyke, het gaat inderdaad hard, 12 weken... ha ha, dementie! Dat hoort er bij zeggen ze, he? Kan me niet herinneren dat ik er last van had (of zegt dat al genoeg?). Ach, met 12 weken is het normaal gesproken toch wel safe, ja, de gyn heeft wel gelijk, 19 weken kan het ook mis gaan, maar dat kan met de bevalling ook natuurlijk, een zekerheid heb je toch nooit echt. Mijn gyn zei dat toen ik met 10 weken een goede echo had, dat de kans dat het dan nog mis zou gaan heel klein is, daar heb ik me toen maar aan vast gehouden, maar dat was soms ook niet makkelijk. Succes met de echo, wanneer is die ook al weer? Wuppie, lekker even eruit, moet je zeker doen. Ik doe het ook te weinig, maar als ik het dan doe, dan geniet ik er wel heel erg van! Ik sleep man binnenkort eens mee naar een kerstmarkt in Dusseldorff of zo, en dan lekker eten. Rick gaat dan denk ik bij oma spelen . Zo, hier verder alles goed, Rick is inderdaad bijna 1, wat gaat het toch hard. Dacht gisteren aan mijn MK nu 3 jaar geleden en het heeft een goed plekje gekregen, want het doet me geen pijn meer. Ik besef dat als dat goed gegaan was, ik Rick dan ook niet gehd had en dat is toch wel een erg rare gedachte. Maar vergeten doe ik het zeer zeker niet, het heeft een mooi plekje in mijn hart nu. Ik weet nog niet wat Rick gaat tracteren op het KDV, ik moet er nog over nadenken. Heb op die site gekeken die Minka had gegeven en het zal vast wel lukken om iets te verzinnen. Ook zijn verjaardag, dat gaan we over 2 dagen verdeeld doen, anders wordt het me te druk, dan vind ik het niet relaxt meer. Een hoop geregel dus, maar ik heb er wel zin in. Het is toch een echte mijlpaal! Rick gaat best hard, hij staat aan de salontafel en stapt dan van de ene naar de andere kant om een speeltje te pakken. Eerst tijgerde hij alleen maar, maar nu kruipt hij ook echt. En in zijn loopwagentje racet hij de hele kamer door . Hij heeft wel al echt een eigen willetje: hij weet goed wat hij niet mag en kijkt me dan aan en doet het dan toch en gaat dan lachen . My god, is dit normaal, of doe ik iets verkeerd? Ik hoop niet straks zo'n mormel te hebben dat gewoon weigert te luisteren (ik zie me al in de winkel lopen, met een schreeuwend kind op de vloer, nu moet ik er wel eens om lachen als ik dat bij een ander zie, maar stel je voor dat het je zelf overkomt...). Ha ha, volgens mij is hij mij gewoon uit aan het testen, is het een spelletje en vindt hij mijn reactie gewoon leuk. Liefs, Jude.
Jude: allemaal volkomen normaal wat je beschrijft en ja het zal jou ook helaas wel een soverkomen een schreeuwnd kind op de vloer van de supermakrt...maar dat duurt nog even voordat dat zover is Mijn man dacht eerst ook dat het aan opns lag en dat ons kind onaangepast is....het is helaas gewoon de leeftijd en ze groeien er vanzelf doorheen.... Jp is bijna 2. Weet nog niet wat we gaan doen. Mijn schoonmoeder kmt maar mijn ouders niet omdat we 10 dagen daarna naar hen gaan (zij wonen in Schottland en wij in Zwitserland dus is niet zo makkelijk). Zal wel taart en slingers worden en naar de speeltuin ofzo Zijn wij trouwens al Hyves vriendinnen? IS nl wel leuk voor de fotootjes inderdaad! Marieke: wat naar dat alles dan zo in de soep loopt. Daar zou ik ook behoorlijk van van mijn stuk zijn. En wat onaardig van die collega.....Nog even en dan heb je de uitslagen...hoe is het nu met Neia? Loopt ze wel of mag ze dat helemaal niet? Flyke: ja het kan altijd nog fuot gaan maar daar moet je niet aan denken. Na 14 weken is het meest voorkomende gevaar geweken en als je al een goede echo hebt gehad na 8 weken helemaal schijnbaar. Kan ik nu makkelijk zeggen,maar zo voelde ik het zelf ook niet hoor...ligt ook aan de hormonen.... Zwangerschapsdemensie heb ik nog steeds maar merk dat het langzaam weer beter wordt. Ik heb dat ik dingen gewoon echt vergeet en ze dan gewoon al blijk te hebben gedaan! Minka:ja blijft moeilijk die vaccinaties...hier doen ze het niet tenzij je een risico groep bent en als ik zie dat de kindjes uit de buurt die mex griep al hebben gehad en niet zieker waren dan een normale griep ben ik niet zo bang...anderzijds vergeef je jezelf niet als er wel complicaties komen als ze de griep wel krijgen...voorts ben ik voor zwangere vrouwen nog minder gerust.....er zijn in het verleden al een aantal keer zaken geweest waarbij bepaalde medicatie werd voorgesdchreven aan zwangere vrouwen die later op termijn hele grote gevolgen bleken te hebben voor het ongeboren kind (denk aan Softenon en DES). Ik vind dus ook voor de kinderen het een beetje eng wat het op lange termijn voor invloed zal hebben. ook het feit dat heel veel andere landen niet zomaar vaccineren (zelf onze kinderarts in Den Haag zei niet doen behalve als je risico groep bent en dat zijn ze niet). Toch neig ik naar wel inenten en hier in Zwitserland kan het wel gewoon op verzoek (hier kan namelijk alls op verzoek, dat is hier zo fijn ). Mijn man neigt ook naar inenten...moeilijk moeilijk.... Leuk he als het zo hard gaat! Hier ook opeens kan JP weer zoveel. Hij begrijpt nu ook bijna alles. Dus je kan hem ook een opdracht geven van leg even het bestek op de tafel. Fee gaat ook als een trein. Kan zelf zitten en begint al met tijgeren. ook vindt zij alles lekker net als JP dus eten gaat op dit moment goed. Verder is ze mega vrolijk en zelden een onvertogen woord....ze vindt het alleen vreselijk om in een poepluier te zitten (echt een meisje hahahaha), terwijl JP dat niets kan schelen en rustig nog even verder speelt voordat hij KaKa roept....Het zindelijk worden begint nu ook echt bij hem te spelen dus dat wordt het volgende project
Me2, je hebt werkelijk prachtige kindjes! Mooi hoor... Franka, hoe gaat ´t met jou en Suze? nog bedankt voor jullie lieve reacties trouwens, fijn om te lezen...
Hey minka, mh die peppernoten op jouw foto hier geplaatst zien er smakelijker uit dan op google, dat waren blokjes, brokken precies hier mooie rondjes,je krijgt straks een PB van me leuk he hoe Eline reageert, die echte communicatie tussen elkaar, vind ik hier ook zo leuk, en nu zegt ze werkelijk elk woordje na, en grappig, ipv appelmoes zegt ze appelpoes voorgevoel heb ik niet, hubbie en mijn moeder wel, jongetje, we zullen zien he en volgens hubbie is mijn buik gelijk meer naar voor tov Merel. Draag jij zoals met Eline? Heb je al een naam gevonden? Ik droeg rond met Merel. marieke, ik heb morgenavond 20 vr 7 mijn echo, begin al zenuwachtig te komen, en dan meet de assisistente voor mijn gyn bezoek mijn bloeddruk, vorige keer 14 enzoveel, zal wel zijn! herinner me nog met Merel ook dat gyn zei, je bloeddruk is wel hoog he, en ik zei ja maar meet nu eens NA de echo, en ja hoor helemaal goed Oei zit je weer allemaal niet mee, nieuws ivm vader vriendin, probleem om opvang te zoeken enz. het is nu wel es tijd voor goed nieuws he bij jullie, hopelijk binnenkort met uitslag onderzoek Neia. jude, hehe ja ja het begint al het uitproberen en het testen, ongelofelijk hoe snel en slim ze daarin zijn. heb ook vaak dat gevoel, zo ondeugend, wat staat mij nog allemaal te wachten. Het rare is soms slaat Merel mij, omdat ik boos ben op haar, maar hubbie die ook vaak boos is op haar, daar slaat ze nooit naar. Ik ben dan altijd kordaat, nee dat doe je niet mama slaan en ai doen, en zet haar in haar park Me 2, begint JP nu al zindelijk te worden? en hij is een half jaar jonger of merel zie ik net aan je banner, huh raar ik dacht, JP is toch ouder of Merel? JP is vandaag jarig volgens je banner? dikke proficiat drie dikke kussen ! Ik zet merel vaak op haar potje, als ik op het toilet zit, het is al een paar keer gelukt als ik de kraan openzet, ze plast, maar wil dat nu niet meer doen, ze moet het zelf leren en dus zonder resultaat nu wat mooie foto trouwens van je beiden, leuke krulletjes heeft JP en zo een blauwe kijkertjes Fee! Franka, hoe gaat het met je en kleine Suze, al gewoon dat jullie nu met drietjes in huis zijn? hier minder, sinds dinsdagmiddag merel 39gr koorts in KDV, gisteren bij schoonouders 39.5, vanmorgen naar kinderarts geweest, heeft rsv-virus bronchiolitis, aerosol en antibiotica, doet blijkbaar erg de ronde, gevaarlijk voor baby's. Is zeer kortademig, vond het creepy te zien hoe snel haar ademhaling, buikje op en neer ging. Kinderafdeling ligt vol met o.a. rsv. zo Merel slaapt, ik ga vlug wat opruimen beneden liefs flyke