hey meiden, even een update van mij!! allereerst miriam wil ik je zeggen dat je voor je zelf moet kiezen, jullie zijn nu het belangrijkst en misschien als alles weer een beetje loopt dat je toch besluit om weer een keer terug te komen. Ik wil jullie het aller aller allerbeste wensen, geniet van elkaar en ik hoop dat je toch af en toe de kracht kunt vinden om ons een beetje op de hoogte te houden!! dikke kus meis!! bij ons, tja het gaat, allereerst mijn moeders verjaardag, mijn broer heeft laten afweten, is dus niet komen opdagen, nou ja daar is alle ruzie om ontstaan, ik ben s; morgens met Do geweest, jetteman wilde echt niet, heb gezegd dat hij migraine had, werd geaccepteeerd! Mijn vader is vrijdagmiddag weer thuis gekomen ga vandaag langs kijken hoe het met hem gaat, kreeg zaterdag al het verwijt dat ik nog niet langs was geweest, maar ik kies nu een keer voor mezelf, ik bepaal nu zelf wat ik wanneer doe, ik heb ook een huishouding, tuin, paarden, man en kind waar ik bij wil zijn! En ik wil me dan niet schuldig voelen, maar dat is wel moeilijk hoor, maar ik ga sterk zijn en mijn moeder niet weer de kans geven om me als een 10 jarige te behandelen ik wordt 38 komend jaar, ben geen kind meer! Ze moet er maar aan wennen! (al doet ze dat niet hoor) We hebben voor ons zelf een 5daagse vakantie geboekt tijdens de kerstdagen in Belgie, met indoorspeelpark en subtropisch zwemparadijs erbij lekker weg van alles en iedereen! sorry meiden ik reageer even niet op iedereen mijn hoofd zit wat vol, maar ik hoop toch weer wat vaker langs te komen!!! liefs jette
Jette, fijn om weer een berichtje van je te horen en fijn dat je vader weer thuis is, nu maar hopen dat hij daar voorlopig mag blijven. Dat je broer niet is geweest is toch alleen maar mooi, hoef jij je nergens druk over te maken. Ik vind dat je een heel erg goed en sterk besluit hebt genomen om lekker weg te gaan met je eigen gezinnetje. Het zal je veel moeite hebben gekost, maar het is erg belangrijk om voor je eigen te kiezen. Inderdaad, je bent geen kind meer maar het kost vaak moeite door ouders begrepen te worden. Ik heb dat gehad toen ik alleen was en mijn eigen dingen wou doen, toen was ik ineens "opstandig" etc, het enige wat ik deed was kiezen voor mezelf. Sterkte ermee meid, en geniet alvast van je mannetje en kleine dame van jullie mini-vakantie, jullie hebben het verdiend. (Wij zitten trouwens met kerst ook in België, maar 2 dagen en bij mijn zus dus niet in een park ofzo) Anette, hoe gaat het nu met Sarah, pff oor-en keelontsteking tegelijk zal n iet fijn zijn voor haar. Nee het tillen en veel opstaan, bukken etc. valt me toch wel wat zwaarder nu. Als het kamertje klaar is zet ik wel een foto hier neer, maar tot nu toe niks bijzonders en de aankleding verder heb ik nog geen idee van. Ik heb wel een peuterbed + kledingkast gekocht, en een boekenkast(je) met inzetstuk als commode die je later eraf kunt halen (Ikea) dit leek ons wel ideaal want een commode hebben we toch nog wel even nodig denk ik! Tot later allemaal (plicht roept weer op het werk) Kus MInka
bedankt voor je steun minka, ben blij dat je me begrijpt, er zullen wellicht ook mensen zijn die denken dat ik nu afstand neem van mijn ouders in deze situatie, maar ik heb echt het gevoel altijd verantwoording naar mijn ouders te moeten afgeven, en als ik iets doe me altijd moet verdedigen, ik doe het niet langer, ik ben er voor hun als ze me nodig zijn maar ik kies nu voor mezelf!!! dikke knuff. jette
Jette: fijn dat je vader weer thuis is...Nee ik vind het ook juist goed dat je nu even voor jezelf kiest...je houdt niet minder van hen, maar je kan er ook niet 24 uur per dag mee bezig zijn...Gewoon lekker met z'n 3-en even weg van alles.... Dat je broer er niet was op de verjaardag zegt toch ook al weer genoeg toch......gelukkig heb je in ieder geval niet die confrontatie gehad! Minka: jeetje 30 weken al weer, wat vliegt die tijd zeg!! Gaat eline al in een peuter bed? Ben heel benieuwd hoe dat gaat. wij hebben JP en Fee voorlopig allebei nog in een ledikant...wel zo rustig leek ons hahahaha Marieke: las nu pas het stukje over Neia. Wel enige opluchting toch? Ik hoop dat de fysio aan gaat slaan en dat ze er nooit meer last van zal hebben! Annette: gaat het al beter met Sarah? Jude: hoe is het nu met jouw rug? Lieve Dames dank voor de felicitaties! De verhjaardag van Jp was fantastisch. JP vond het allemaal geweldig! Hij heeft een step gekregen van ons en van zijn oma de garage van Fisher Price en van mijn ouders de brandweerauto van Fisher Price en een schoonmaakwagentje; hij is namelijk dol op stoffen en schoonmaken (naast zijn auto's...) hahahaha Ik had een Teletubbie taart besteld en daar heet hij lekker van gesmikkeld. Die vreugde in zijn oogjes de hele dag was onbetaalbaar!
Me2 alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van JP zo te horen hebben jullie een leuke dag gehad. Miriam Veel geluk gelukkig gaat het al wat beter met sem je bent hier altijd welkom. Neia goed nieuws dus eigenlijk al is ze er nog niet hoop dat ze snel een klik heeft met de fysio en dat ze haar beentje weer goed gaat gebruiken. Jette groot gelijk denk maar eens lekker aan jezelf. Broer niet geweest scheelt in ieder geval een confrontatie. klinkt goed naar een park met zwembad en speelhal even lekker bijkomen. Is Do al op naar creche geweest. Flyke hoe waren de peppernoten? dacht dat ze ze in Belgie ook hadden. Jude wat balen van je rug heb je een hernia? Minke 30 weken wat gaat het hard hier zit er nog niet echt schot in beetje gekke cyclus. Komt vanzelf ben wat gewend kwa geduld Annette Sarah ook goed ziek dus beterschap die ik was ook zo moe tijdens de zwangerschap vervelend. Hier een weekje ziekte achter de rug van mezelf en Sophie. had keelontsteking en was zo verkouden bah. Sophie ook verkouden en hoge koorts zo zielig we hebben samen op zolder geslapen. Gelukkig zijn we nu weer beter nog anderhalve week en dan vakantie ben er wel aan toe. Hoe reageren jullie kleintjes op de kerstboom? Sophie wijst alle ballen aan en zegt bal en tegen een rendier zegt ze paard. Heb op haar hoogte wel onbreekbare dingen gehangen je weet maar nooit 8). Voor sinterklaas heeft ze een pop gekregen die drinkt uit een flesje ze vind het helemaal geweldig net een klein moedertje.
minka, hehe pony goed geknipt dus, show us! en qua afdankertjes, ik was thuis ook de tweede, en trouwens, oud zijn de spulletjes niet he van Eline voor zusje, er zit niet veel tijd tussen hen twee heb je al een naam gevonden? hier twee jongensnamen gevonden terwijl we met Merel die niet vonden, maar nog geen meisjesnaam, gelukkig nog veel tijd om te denken he jude, ai nee, zo te lezen heb je veel pijn gehad, gelukkig gaat het al wat beter nu maar hopen dat die slechte bijwerkingen wegblijven! miriam, ik verschiet er eigenlijk niet van, vorige keer had je al gezegd wat afstand te nemen, in ieder geval, ik ga je missen hier, hoop dat je heel af en toe nog es binnenspringt? in ieder geval heel veel succes en veel geluk gewenst! marieke, oef, eindelijk es een beetje goed nieuws, een onsteking,kan aan gewerkt worden dus, alleen zo te lezen een lange weg te gaan, oefeningen en Neia troosten, ben blij dat er niets ernstigers aan de hand is, hoop dat Neia snel vooruitgang boekt! Me 2, leuk feestje gehad met JP zijn verjaardag zo te lezen, fisherprice blijkbaar overal erg in trek , kom je met kerst terug naar Nederland? anoek, oei, hubbie en Sarah ziek geweest, gelukkig houdt mama zich sterk inderdaad best wat uitkijken bij het tillen, maar gemakkelijker gezegd dan gedaan he jette, dus je broer toch niet gekomen, kan me voorstellen een opluchting voor je, groot gelijk heb je es komen naar ons Belgenlandje , bedoel je een sun/centerparks? zal jullie deugd doen! Trouwens ik las net dat Minka ook die richting uit komt , ben ik es niet de enige hehe wuppie, de peppernoten waren heel lekker, Merel en hubbie eten ze ook heel graag. Of ze die in België hebben, geen idee. ik heb het eigenlijk nog nooit gezien, of misschien naast gekeken, zou ook kunnen ik hou het volgend jaar extra in de gaten oeps jij en Sophie ook ziek geweest,gelukkig beter en bijna vakantie, es lekker bijtanken! merel zegt hier boom en krijgt met grote ogen, tot nu toe blijft ze er vanaf, twee keer probeerde ze het, maar is voorbij, zijn bij mij allemaal stoffen en houten figuurtjes, en enkele houten ballen, dus kan eigenlijk geen kwaad, mijn kerststal staat op de kast, bij mijn ouders dit weekend op een tafeltje laag aan de grond, en merel had toch wel drie keer de ezel vast De pop is hier ook een succes! zo voor de rest, ben terug wat uit mijn humeur, is mijn vriendincollega ook al opgevallen, ben nochtans eind november bij gyn geweest voor echo 12w2 dagen maar het lijtk alweer zover weg, en dan nog wachten tot 8januari... Komt door die vakantieperiode 6weken tussen twee echo's. ik heb vrijdag gebeld naar de vroedvrouw en die komt morgenavond aan huis, en hopelijk kan ze dan het hartje vinden en kan ik terug verder tot de volgende echo. mijn buik is toch al wat gegroeid en je kan het toch al goed zien, maar daar kan ik precies ook niet op teren, want ik haal soms de slechtse scenario's in mijn hoofd, en dan denk ik, ik zal pas wat gerustgestelder zijn als ik de baby voel, maar inderdaad, als ik de baby dan weer es niet voel.... ik heb vorige week een zwangerschapsjeansrok gekocht en nieuwe laarsjes alleen een mooie zwarte broek vind ik niet meteen, dus verder op zoektocht liefs flyke
nee flyke we gaan naar molenheide, schijnt groot park te zijn met groot indoorspeelparadijs en zwembad?! ken je het? jette
meiden kan het niet sluiten ik blijf aan de zijkant meedoen niet meer zo actief maar helemaal niet dat kan toch niet wat domme meid te denken zo effe te stoppen dus af en toe spring ik in knuf voor jullie allemaal
hahahahah GEWELDIG Miriam...had al zoiets gehoopt meid!!! Kom maar gewoon lekker af en toe aan de zijlijn zwaaien!!!
jette, Molenheide nog van gehoord maar niet geweest nog, maar met een zwembad en speelparadijs kan het niet misgaan! miriam, hehe, joepie je vertrekt niet definitief, ben ik blij om en ik ben zeker de rest ook! hier terug happy, vroedvrouw gisterenavond gekomen, en na enkele seconden leek voor mij wel minuten hartje gevonden en gehoord, ze zei dat de baby zeer actief is en voortdurend wegsprong en paar keer hoorden we schopjes , nu kan ik er terug tegen aan , 8januari volgende echo en 21 januari komt de vroedvrouw terug, ze zal om de 4weken aan huis komen. liefs flyke
Fijn dat je weer gerust gesteld bent Flyke. Ik heb zelf een Angelsounds, dan kon ik af en toe even zelf luisteren. Gaf mij beide keren veel geruststelling.....
flyke fijn toppie meid ja ik voel me ook weer rustiger voor meiden die hyves hebben heb er nieuwe foto's bij gezet lief hoor hahaha zal hier een hele mooie ook plaatsen
oh miriam, zo lief nog een reden waarom je hier niet weg mag gaan, anders kunnen wij niet meegenieten van Sem! Me 2, heb toen ik zwanger was van Merel sterk getwijfeld een angelsound aan te kopen maar heb het dan toch niet gekocht omdat ik schrik had bv. zelf het hartje niet te vinden 's savonds laat en dan grote paniek enz. vandaag thuis en morgen werken vanavond komen schoonouders op Merel letten en gaan wij met zus en gezinnetje naar de kerstmarkt liefs flyke
Miriam ben blij dat je toch blijft wat is sem een mooi mannetje en wat heeft hij al veel haar. Flyke fijn dat je weer even mocht luisteren en de vk op huis bezoek doe maar luxe. Veel plezier vanavond.
ja he, echt een luxe dat de vroedvrouw op huisbezoek komt, met Merel ging ik naar een andere vroedvrouw, 25minuutjes rijden van hier. Maar toen Merel geboren was en voor de postnatale verzorging, bleek dat die vroedvrouw wegens teveel rugklachten enz niet op huisbezoek kwam . En zij gaf de gegevens door van een collega die toen wel thuis langskwam om de borstvoeding te ondersteunen. En nu belde ik haar op met de vraag of ik naar haar toe kon gaan en ze zei ik kom op huisbezoek,best handig met Merel ook, kan ze wat spelen enz. hoewel, ze wou constant de tube buikgel vastnemen en schudde met het potje waar urine test stick inzaten
Flyke, wat een heerlijk bericht weer. Hier kom je 2009 wel mee door. Echt lekker dat hij/zij zo beweeglijk is, geeft gewoon een lekker gevoel. Nog even geduld en je kunt het al weer voelen. Veel plezier op de kerstmarkt. Miriam, ik ben blij dat je er weer bent, vond het erg jammer dat er "afvallers" kwamen van ons kluppie. Maar je weet het, ook al kom je niet vaak, je bent altijd welkom, dat geldt voor iedereen. We hebben allemaal wel een periode dat we wat minder tijd hebben, maar ik blijf het leuk vinden om af en toe wat te horen. Wat een heerlijk manneke hebben jullie toch! Jette, Molenheide ken ik van naam (ligt vlak bij mijn moeder en Jude natuurlijk!) maar ben er nog nooit geweest. Me2, We gaan het gewoon proberen in een peuterbedje. Als ze geen slaapzak aanheeft zet ze haar voetjes zo op de rand van het ledikantje en trekt zich omhoog. Ik heb de eerste maanden toch nog de wieg voor klein zusje, dus kan altijd het ledikantje erbij zetten in Eline's kamertje. Wuppie, wel een beetje balen dat je cyclus nog niet helemaal op rit is. Plannen is dus niet aan de orde nu, maar toevallig op het goede moment klussen is wel een stuk relaxter! Marieke, leuk weekend gehad? Op naar de fysio nu. We horen vast wel hoe het verloop ervan gaat. Jude, al bericht van je scan? hoop dat het al wel weer wat beter gaat. Hier ook even een dagje thuis ziek gemeld. Was even nodig om wat rust te krijgen. Voor morgen en overmorgen had ik al een optie om thuis te werken, ik kijk wel even wat het weer gaat doen. Voel me weer een stuk lekkerder, tja, hormonen en drukte werken soms niet echt lekker samen. Oeps ik denk dat iemand wakker is, hoor weer een boel geklets uit de babyfoon, heerlijk die geluiden! het is wel papa-dag vandaag, maar Minka-man is even een boodschapje doen. Kus Minka
ja ben ook blij hoor meiden heb trouwens foto's in album bij gezet en in januari doen we mee aan foto van de maand dus mochten jullie er aan denken stemmen he
minka, blij dat je je weer beter voelt, ivm het weer komende dagen zit ik ook wat mee in, ik ben echt bang om in auto te rijden met een glad wegdek, ga nog liever kilooooooometers te voet , nuja we zien wel. Inderdaad, vroedvrouw zei ook, gezien kleintje zo bewegelijk is zou me niet verbazen dat je het snel voelt, afwachten. Herinneren jullie je nog wanneer je van je 2e iets voelde tov 1e baby? miriam, mooie foto's, heinner je je me er nog es aan in januari,zal zeker stemmen, alleen mag ik het niet vergeten kerstmarkt, gezien het reeds afgesproken is kan het niet anders,maar zou eigenlijk liever in de warme thuis blijven, ja ben een echte huismus maar we gaan toch niet lang blijven liefs flyke
Hey meiden, Zo, even vlug de tijd om te posten, voordat mevrouwtje weer wakker wordt. Ik had me van tevoren gerealiseerd, dat het druk zou zijn met een kleintje, maar zo druk.......... Daarnaast ben ik erg moe op het moment. Suze draait dag en nacht nog om met het gevolg, dat ik 's nachts bijna niet slaap, aangezien ik ook borstvoeding geef. Ik probeer overdag wat te rusten, maar dan staat er vaak visite op de stoep (die we de eerste weken hebben weten te weren) en daarnaast liggen er veel huishoudelijke klusjes op de loer. Het zal voor jullie wel herkenbaar zijn. Vanaf morgen heeft Franka-man 2 weken vakantie en dan hoop ik meer te kunnen posten en vooral meer te kunnen rusten. Sorry, dat ik even nog niet op iedereen heb kunnen reageren, maar ik hoop het aankomende week goed te maken. Met mijn neefje ging het ook even minder. Hij heeft Suze op de bevallingsdag even kunnen zien (met mondkapje op) maar is de avond erna direct weer opgenomen, omdat hij héél veel last van hoofd-en oorpijn had. Hij bleek een bloedpropje in zijn hersenen te hebben en zit nu ook (naast alle andere medicatie) 2 keer per dag aan de bloedverdunners. Afgelopen week is hij ook opgenomen geweest, omdat hij de griepverschijnselen had. Direct paniek, want mexicaanse griep bij zieke kwetsbare kinderen is wel kritiek. Ze hebben 's nachts allerlei onderzoeken bij hem gedaan (dan merkt hij er in zijn slaap het minst van) en gelukkig bleek het om een "gewone" griep te gaan. Het zijn iedere keer wel tegenslagen voor hem. Op het moment bevindt hij zich niet in de hoogste risicogroep en is kans op genezing groot. Ze laten hem nu een week met rust (gelukkig ook met de feestdagen) en kan hij thuis weer bijkomen. Het is een hefig en langdurig traject en het hele gezin gaat eraan onderdoor op het moment. Mijn andere neefje zoekt de negatieve aandacht op (aangezien zijn broer nu natuurlijk alle aandacht krijgt) en schreeuwt en huilt veel. Daarnaast hakt de zwangerschap van nu 24 weken erin en ook in de relatie geeft het spanningen. Ze slapen om beurten in het ziekenhuis. Afgelopen week hebben ze bij de gyn een gesprek gehad of ze niet ingeleid kan worden, omdat ze met de chemo's en zijn ziekte zitten. Hier deden ze gelukkig niet moeilijk over. Oh, moet weer gaan. Mevrouwtje wordt wakker. Hopelijk tot snel Liefs Franka
hihi, zie nog snel mijn banner staan. Zal hem binnenkort aanpassen. Morgen mijn uitgerekende datum....gek idee. Ga nu echt snel.