tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Marieke: ben blij dat de kaart jullie wel heeft gevonden!! Ik meen wat ik heb gezegd! Knuf!
    Boe! kan me voorstellen dat je echt even mega bent geschrokken van de verwijzing van de neuroloog. Erg fijn dat de fysio vindt dat Neia vooruit gaat!!! Gelukkig heeft ze ook minder pijn!
    Klinkt alsof je vader het goed doet naar omstandigheden!! Volgende maand op reis??!!
    Spannend hoor de huizenjacht! Weten jullie al een beetje wat jullie zouden willen en wat jullie zouden terugkopen?

Miriam: wat een CUTE foto van sem in je avatar!! Ik weet niet wanneer we voor een derde gaan hoor!! Maar na april is er iig weer groen licht van de gyn. Hoop dus dit jaar maar ligt ook aan mijn man natuurlijk wat hij wil :D
    Dank voor de berichten over Hope. Klinkt alsof het nu echt goed gaat!!

Wuppie: zie hierboven. inderdaad over 3 maanden groen licht maar weet nog niet of we er dan voor gaan :D wanneer heb je de eerste echo??

Oh en ik wilde nog zeggen dat ik uiteraard hoop dat ieders wensen hier dit jaar uitkomen, welke dat ook mogen zijn....

2. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Miriam, wat lief van je!
    Zo te horen gaat het goed met je. Hoe is het op het werk?
    Hier is er nog geen verandering. Ik ga me eerst maar eens richten op ons huis verkopen en evt een nieuwe kopen. Misschien dat ik het dan even uit mijn hoofd kan zetten.

Wuppie, heb je al de vk gebeld? Of heb je medische indicatie voor het zh?
    Ja neia loopt wel aan een handje, maar ze is erg onstabiel omdat ze het rechterbeentje verkeerd gebruikt.

Me2, ja ik vind dat mijn vader het ook erg goed doet.
    Het is de bedoeling om begin maart naar tenerife te gaan. We wachten nog heel even met boeken want de prijzen blijven zo hoog. Eind maart heeft hij de volgende operatie/controle. Dus voor die tijd nog lekker genieten.
    De prijs die we zelf in ons hoofd hadden is door 2 makelaars afgewezen, dus we moeten wel realistisch zijn. We willen gewoon in Wijchen blijven, maar graag met wat meer ruimte. We hebben wel 2 leuke huizen gezien, maar eerst maar eens ons eigen huis verkopen.
    Voor jou hoop ik ook dat alle wensen van dit jaar uit mogen komen!

3. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    nou marieke ik hoop dat je je huis zo kwijt bent soms lukt het nog in deze tijd mijn oude buurmeisje heeft haar huis te koop gezet in rijssen er staan er best heel veel te koop en binnen vier weken verkocht echt super super snel gegaan.

dus het kan

geluk moet je hebben en je hebt zoveel pech al gehad dat het nu tijd is voor geluk

met alles meid

ja werk tja wat moet ik er over zeggen vind het niet echt super maar dat vond ik voor ik zwanger werd al niet dus drie jaar terug.
    Ik dacht als ik minder werk is het minder naar erg of saai
    maar ook nu vind ik het bagger
    heb mijn stem twee weken niet gehad dus kon niet werken en ik vond het echt niet erg, vind het zelf jammer dat ik weer moet vandaag dat de stem terug is.
    dus ik moet eens heel goed gaan denken wat ik wil en of ik niet beter kan gaan kijken naar iets anders of een thuisopleiding gaan doen of zo
    ben nog best jong en moet nog best veel jaartjes werken
    ik moet maar eens heel hard gaan denken

nou meiden fijne dag liefs mij

4. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Marieke gelijk heb je dat je er even niet meer aan wil denken en iets onder handen wil nemen en een huis verkopen/kopen vergt een hoop aandacht dus goede keuze.
    Als je zorgt dat je huis netjes is en af (dus ook de plinten ed) en niet teveel meubels dan verkoopt het veel makkelijker en mischien toch voor wat meer.
    Je kan ook opvragen waarvoor huizen in de straat zijn verkocht.
    oke je meisje probeert het dus wel hoop dat het snel goedkomt.

Ik heb de vk nog niet gebeld ga ik vrijdag doen zit echt te twijvelen
    wanneer ik een echo zou willen vroeg of juist niet. dacht zelf aan een week of 7 a 8 dan moet ik nog 2 a drie weken wachten.
    krijg ook een andere vk want ik ben verhuisd in de tussen tijd weet ook niet hoe het hier gaat.

Miriam hier ook wel twijvel over werk maar dat staat nu weer op een lager pitje kan ook zo twijfelen.

5. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    oja vergeet ik bijna ik heb een armbandje besteld bij:
    mijn armbandje.nl
    Echt ze zijn super leuk Sophie loopt helemaal trots ermee rond te stappen en te showen.

Groetjes

6. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    hey wuppie van harte gefeliciteerd meis wat super voor jullie!!!

hoe voel jij je??

tja vier paarden lag hier niet in de planning, heb zelf 3 te rijden, de vierde is een tijdelijk iets, paard moet even weer onder het zadel na een zomerstop maar de eigenaar overweegt om het paard toch langer te laten staan!!

Miriam jij klinkt goed meis begin je nu een beetje ritme te krijgen??

hier gaat het goed dominique is eenheerlijk eigenwijs meiske wat lekker praat speelt en haar ding doet!
    Ik verbaas me vaak over wat ze allemaal al zegt en doet, maar ja ze wordt ook weer 2!!!

Marieke fijn dat het redelijk gaat met je vader hoop dat het zo door mag gaan!
    Mijn vader gaat redelijk, lopen wordt wat moeilijk heeft met de doorbloeding te maken, zijn nieren functioneren nog voor 20% en heeft momenteel wat last van bloedarmoede.
    Hier heeft hij medicatie gekregen!
    Moet wel zeggen nu hij weer thuis is hij geestelijk stabieler is geworden, het blijft afwachten!!

liefs
    jette

7. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    minka, eindelijk in verlof :) wel goed dat zusje al goed ligt he!
    mijn bloeddruk was 13/7, voor de echo zoals gewoonte, dus zeker niet te hoog dacht ik
    gewoon zwak momentje van duizeligheid zeker :)

jude ben blij dat je weer beter klinkt en het weer beter gaat, nu die hernia goed laten behandelen he, en niet te veel hooi op je vork nemen he!
    ja als je placenta achteraan, aan je rugkant ligt, voel je de baby beter naar het schijnt omdat de baby meer vooraan zit en er dus niets tussen je baby en je buik zit (als de placenta vooraan zit is dit wel het geval en is dit als een bord tussen je buik en de baby waardoor het langer kan duren eer je de baby voelt) zei de gyn vroeger nog

is inderdaad hopelijk als alles verder goed gaat mijn laatste zwangerschap, klinkt jammer, maar ergens ga ik blij zijn, klinkt raar, maar ik ga blij zijn niet meer zwanger te 'moeten' zijn, die angst, onzekerheid, die ups en downs, ik ga blij zijn als ik twee goeie kindjes heb en hen kan laten opgroeien op een goeie manier, geslacht willen we ook mede om die reden niet weten, als alles maar goed verloopt, is voor mij het belangrijkste.

Enige reden waarom ik zou twijfelen om geslacht te weten is omdat we deze keer geen meisjesnaam vinden en wel jongensnaam (was met merel omgekeerd) dus wie weet is dit teken dat het deze keer jongetje wordt? dat denkt hubbie en mijn ma alleszins, we zien wel

miriam, sem heeft er een stem bij bij olvarit:) hij zit dus in een sprongetje waar mama van houdt :)

franka: :( van je neefje en dan binnenkort die beslissing ivm de stadia waarin hij zit ...wat moet dit moeilijk zijn en dan 2 dagen na zijn verjaardag die uitslag moeten afwachten, sterkte!
    gelukkig doet suzeke het heel goed!

wow wupppie, wat lees ik, je bent zwanger, joepie ben superblij voor jullie!
    en wat zie ik aan je banner, toch al in de vierde ronde ?
    dikke proficiat! en ik duim met je mee dat alles goed gaat!
    en bellen voor die echo maar he, ik mocht maar de eerste keer aan 8 weken gaan, omdat je dan meteen kan zien of het goed of slecht zit zei de gyn.

marieke, blij te lezen dat neia minder pijn heeft, wel goed dat je je laat informeren ivm verkoop huis, succes met de keuze en de eventuele verkoop/aankoop!

Me2, inderdaad benieuwd wat de statistiek zal zeggen :), dan zou die zeggen een zusje voor Merel, zou ik wel leuk vinden voor Merel, ik zelf heb ook enkel een zus maar broertje zal wel even leuk zijn zeker :)
    jajaj, ik voel het aan mijn dikke teen, 2010 wordt jullie jaar!

marla en neeke, mis jullie!
    wie weet is marla ook al terug zwanger?
    amber, alles verder goed daar?

Hope, zo tehoren van Mir stel je het goed in de zwangerschap, ben blij voor je!

jette, hihi zorg maar dat je dochter geen geheimpjes over je vertelt aan wild vreemden :) als ze zo babbelt en doet
    ik heb echt nog van die verhalen gehoord van collega's de max
    ze gingen op bezoek naar een vriendin die een nieuwbouw woning had
    ter plaatse hadden ze gezegd, mooie woning
    thuis zeiden ze aan tafel, ik vond die woning toch niet zo mooi hoor
    bij het volgende weerzien bij die vriendin zei haar dochtertje: mama zei dat ze jouw huis toch niet zo mooi vindt
    daar sta je dan :)

merel zit momenteel ook in een fase, alles wat vies is, ik bedoel de vuilnisbak, wat eten op de grond gevallen naast haar eetstoel, kaka zegt ze ....zo was er maandag een receptie van mijn werk, kindjes mochten mee,
    lag een chipje op de grond, gaf ons diensthoofd net een speech, iedereen stil, merel wees naar de grond en zei luid: KAKA en keek naar het chipje op de grond :) sta je daar ook even :)

voor de rest, ik had beter niets gezegd na bezoek echo, voel me soms zo stom he
    ik las net wat ik laatst zei, dat ik de baby zo goed voel en nog beter
    wel de laatste twee dagen is er niets van waar
    ik weet niet meer of ik iets voel, of het nu mijn hand is, of mijn hartslag in mijn hand, zonder hand voel ik niets meer
    arghhh, ik weet in die korte tijd sinds gyn bezoek kan het toch nog niet mislopen zijn
    misschien is de baby gedraaid, ligt ukje anders dat ik het minder voel
    geen idee, maar loopt wel weer wat nukkig te doen tegen hubbie
    we zien wel, hoop dat ik straks of vanavond toch wel weer een goed teken van leven mag voelen

liefs
    flyke

8. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hé meiden, volgens mij mag ik hier niet meer komen:p
    Eerst 2 dagen geen internet, vanmiddag was de site gesloten wegens onderhoud!!!
    Alles goed hier maar ben erg moe en van rusten komt het ook niet echt, vanavond maar proberen vroeg naar bed te gaan want mijn ogen hangen op half elf!
    Ik kom (hoop ik) snel weer uitgebreid langs, ga zo Eline ophalen van het KDV, maar wil eerst onze Franka feliciteren!

Lieve Franka, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Maak er een mooie dag van samen met je meissie en mannetje.

Tot snel allemaal

Kus Minka

9. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Minka, als we jou toch niet hadden :D... Vergeet je ooit iets?

Dus bij deze:
    Franka van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!

Ik kom tijd te kort vandaag, dus ik moet het hier nu bij laten, er staat boven een berg strijk te wachten helaas.

Liefs,
    Jude.

10. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hieperdepiep hoera franka is nu bijna 30 jaar hahaha
    klinkt wel grappig toch

hihi

meis van harte gefeliciteerd voor het eerst jarig en dan als mama gaaf he meid

liefs miriam

11. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    FRANKA VAN HARTE!!!!!!!! Maak er een mooie dag van! Wij drinken er 1 (of 2 :)) op je!!

Zit met een ziek meisje thuis en moet ook wat werken dus ga weer vlug!

*zwaai zwaai*

12. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    oooh wat zielig knuf voor je kleine meid

Franka heb je een mooie dag gehad.

wij hebben een kinderstoel gekocht was makkelijker dan ik dacht de doorslag was er snel al had ik echt heel iets anders in mijn hoofd

13. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    MArieke: fijn om te horen dat je vader het zo goed doet naar omstandigheden! Lekker om de vakantie naar Tenerife nog in het vooruitzicht te hebben. Ook spannend van de verkoop van jullie huis. Het kan zomaar heel snel gaan!!
    Goed dat je je even op wat anders richt zodat je dat andere wellicht even uit je hoofd kan zettem. Petje af, want het zou het enige zijn waar ik aan zou denken denk ik....

Miriam: er is niets ergers dan geen plezier hebbe in je werk. Ik zou dus idenrdaad eens goed gaan nadenken wat je wilt! Uit leuk werk put je namelijk zoveel energie!
    Mooie kidnerstoel! Wij hebben gewoon de goedkoopste van Ikea :D

Wup: ja nu mete en prille zwangerschap niet echt de tijd om over ander werk na te denke he....Ik heb bij beide met 7 weken een echo gehad en dan kan je precies genoeg zien. MAar als je nete en paar dagen korter bent wordt het al een grijze zone omdat je dan net wel/geen hartactie kan zien en een milimeter verschil in meting al meteen angst van te klein met zich mee kan brengen. Bij 8 weken is dat risico echt heel veel midner. Zou dus voor 7 wkn en een paar dagen gaan vwb eerste echo!

Jette: klinkt alsof Do weer ine en heerlijk gezellige fase is. Zo leuk he als ze echt beginnen te praten. Vind het ook heerlijk dat JP nu alles begrijp. Wordt daardoor ook weer wat makkelijker.
    Fijn dat je vader thuis wat opknapt! Hoop dat dat doorzet!
    Knap hoor dat je al die paarden rijdt! En je dfoet het ook nog eens zo goed dat de eigenaar van paard 4 wil dat je dat langer blijft doen!

Flyke: ja ben echt heel benieuwd naar het egslacht van de baby. Volgens "onze" theorie zou dit inderdaad weer een meisje moeten zijn! Ja raar zo die laatste zwangerschap......Ook goed te horen dat je voor je gevoel ook blij bent dat dan het zwanger zijn niet emer hoeft. Ik ben nog steeds erg jaloers als ik zwangere vrouwen zie. Ben er dus "gewoon" nog niet klaar mee....hoop dat dat na een 3de wel komt, want een 4de zit er denk ik niet meer in hahahahahaha.
    Ik heb zelf ook alleen maar zusjes. Was dus raar voor mij om een ventej te krijgen maar wel ook erg leuk hoor!
    Dat verhaal over kaka is wel heel erg grappig! Ik herken het wel want JP zegt ook bij alles wat vies is "kaka" (wij wonen in Frans talig Zwitserland dus dat leert hij bij de oppasmama) en mensen kijken dan nog wel eens raar o als we in Nederland zijn en JP gilt dat keihad over straat.
    De baby is nu nog zo klein dat als hij anders ligt je hem dagen weer niet kan voelen in dit stadium. echt niets raars hoor!

Minka: hoop dat je nog even hebt kunnen rusten dit weekend!!!

Jude: de strijk nog af gekregen?

14. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Sorry meiden, nog even geen puf voor een lange post van mijn kant.
    Nu ben ik alweer ziek, al de hele nacht en ochtend aan het spugen en voel me goed beroerd. Mijn buik doet zo'n zeer van alle krampen en spugen!
    Bah, wou dat ik weer eens helemaal fit en vol energie kon zijn:(

Kus Minka

15. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Hey meiden,

Dank jullie wel voor de felicitaties.
    Ik heb het dit jaar klein en bescheiden gehouden (alleen broers, zussen met kinderen en ouders, dat zijn in totaal al 23 personen) en natuurlijk met Franka-man en Suze.

Vanochtend zijn we op mijn neefjes verjaardag geweest (ook alleen familie en alleen de ochtend) We hebben toch wel een traantje weggepinkt. Hij ging speciaal voor ons allemaal een optreden geven van K3. Hij kende de liedjes allemaal uit zijn hoofd en stond heerlijk zonder schaamte vrij te dansen. Prachtig om te zien. Nu is het weer een paar dagen in spanning afwachten.

Hoe gaat het verder bij iedereen?
    Miriam: wat een lieve foto's van Sem! Wat gaat het hard. Kan Sem al bijna in de kinderstoel :$
    Minka: zo kun je nog niet echt genieten van je verlof....hopelijk voel je je snel were wat beter!
    Marieke: in het nieuwe jaar weer vooruitzichten met een heerlijke vakantie en je huis. Hoe gaat het verder met je?
    Flyke: volop aan het genieten van je laatste zwangerschap? Bijzonder idee lijkt me dat. We hopen, dat we er ook nog een keer van mogen genieten en dan nog iets langer dan die van Suze!
    Me 2: is je kleine meisje inmiddels al opgeknapt of heeft ze nu haar grote broer aangestoken? Hoor je toch vaker, dat het hele gezin het dan nog onder de leden gaat krijgen :(
    Jude: hoe gaat het bij jou, nog steeds druk, druk, druk zo te lezen.
    Jette: Dominique al bijna 2! Help wat gaat het snel allemaal. Zo te lezen lekker in de weer met de paarden. Nu hopen op snel weer mooi weer voor heerlijke ritten. Is Dominique ook al een grote paardenfan?
    Iemand nog iets gehoord van Amber en/of Neeke?
    Wuppie: hoe voel je je? Spannend meis! Ga snel ook op de site kijken voor de armbandjes.

Hopelijk ben ik niemand vergeten (anders sorry, sorry, sorry)

Liefs Franka

16. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    Ja me2 of hij kan er geen kant mee op vanwege het weer hier ha ha ha en ik maar denken dat de eigenaar erg tevreden is ha haha!
    Nee hoor hij was erg tevreden gelukkig maar!

Dominique is ook al een paardenfan ze is helemaal gek van paarden!

goh meiden ineens een rare gewaarworden vrijdag bij dekapper, we zaten zo lekker over onze kinderen te kleppen dat ik dacht "ik zou ook nog wel een tweede willen" wist niet wat me overkwam dacht dat ik dat helemaal niet zou willen!:$
    S'avonds met jetteman besproken hij schrok ook een beetje maar wil best graag nog een tweede!
    Toch afgesproken dat we niet direct voor een tweede willen gaan nog eventjes wachten, kijken of ik er dan nog netzo over denk!

liefs
    jette

17. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    haha jette dacht ik wel als je eenmaal wat verder bent dan komt het wel hihi en ben benieuwd wanneer je de pil gaat laten staan
    maar wat leuk voor dominique

amber meid lees je hier nog wel es hoe ist met sam
    liefs miriam

18. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hahahahaha Jette: vroeg of laat gaan we allemaal voor de bijl hoor. Nummer 2 is dan opeens heel welkom!! Zie het ook om me heen met een paar bevriende stellen waar de tweede nu dan toch eindelijk komt na een paar jaar van "nee, we houden het wrs bij 1". Ben heel benieuwd wanneer jullie er weer voor gaan!
    JP is trouwens ook dol op paarden!

Minka: he wat balen dat je nu weer ziek bent, juist nu je energie moet conserveren! Nee veel extra vitamines en echt alle rust die je kan pakken! Kan me geherinneren dat Amber ook zo ziek was vlak voor de uitgerekende datum.....wrs gaat je weerstand dan nog net even een tandje omlaag...

Frank: heftige verjaardag lijkt me inderdaad voor je neefje....ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen...
    Fee is weer redelijk opgeknapt maar nog niet helemaal de oude. Ze had een soort van keelontsteking en in overleg met de kinderarts alleen ontstekingremmers gegeven en nog geen antibiotica. De koorts is gelukkig al weer 1,5 dag weg, maar vind haar nog wel wat huilerig in de middag en ben dat totaal niet van haar gewend. Ook gaat eten nog niet geweldig maar gelukkig de flessen wel. Wat denk ik ook meespeelt is dat er 3 tandjes tegelijk doorkomen.....JP is verder prima en heeft gelukkig nergens last van:D

19. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    tja we zullen zien meiden, des te meer ik er over denk des te meer "beren" ik ook weer op de weg zie!
    oppas/financieel/paarden/etc.etc.
    Maar toch mijn gevoel blijft dat ik het toch wel erg leuk zou vinden!

Maar dat is natuurlijk nooit te combineren met mijn drukke leven, dat zou ik toch andere dingen moeten laten!

Me2 wat sneu van fee, wij zijn laatst s'avonds met dominique naar de eerste hulp geweest oor / keelontsteking, was ze net weer beter, nu heeft ze zo'n droge kriebelhoest, ze heeft de hele nacht af en aan gehoest, om doodop van te worden!!!

maar verder is ze een schatje hoor hi hi hi!!

jette

20. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Jette ik weet nog hoe erg ik het vond met zulk weer een paard verzorgen die van mij wer ook helemaal lijp met dit weer er was geen land mee te bezeilen.
    Zo begon het bij ons ook de kriebels voor de tweede opeens komt zoiets binnen en dan blijft het in je hoofd:D

Wij hebben het gister tegen de familie verteld en ze hadden het allemaal niet verwacht omdat wij ook zeiden 1 is genoeg.

Franka de verjaardag van je neefje zal heel moeilijk geweest zijn gelukkig heeft hij zelf er wel van genoten zo te horen.

Minka ojee zo ziekjes inderdaad maar even goed aan de vitaminen en weer een beetje aansterken beterschap.

Me2 ik probeer tussen de 7 en 8 weken een afspraak te maken hoop dat het lukt.
    Hier hetzelfde een griepje gaat dan nog wel maar in combinatie met doorkomende tanden wordt het toch wat veel voor die kleintjes.hopelijk is ze snel weer helemaal beter.

Miriam mooie kinderstoel

Jude fijn he strijken ik heb een hele lieve moeder die het nog wel eens voor me doet:)

Deel Deze Pagina