erg verkouden, otrivin neusspray?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by baard, Oct 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. baard

baard Actief lid

Jul 9, 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    hallo allemaal

kleine ramp hier, mijn dochter is zo verkouden.
    neusje erg dicht en kan daardoor niet slapen.
    ze is oververmoeid.
    gebuik al zoutoplossing, luuf en paracetamol.
    helpt weinig allemaal.
    nu hebben ze van otrivin neusspray die echt werkt.
    maar is vanaf 2 tot 6 jaar.
    ze is nu 1,5.
    zou dit kwaad kunnen voor alleen snacht.
    jullie ervaringen?
    gr deb

2. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik zou het toch niet doen. gewoon luuf blijven smeren en de neusspray die ze mag.

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Je kan ook een half uitje naast het bedje zetten. dit helpt ook goed om haar neusje open te maken.
    of even stomen in de badkamer met alleen warme lucht

4. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

Jul 29, 2007
    3,228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    hier hebben wij een neusspray homeopatisch...
    werkt echt...
    effe informeren bij de drogist?

5. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Als die Otrivin neusspray Xylometazoline bevat zou ik het niet zo snel doen. Hij werkt waarschijnlijk als een tierelier, maar 't is echt niet zo goed voor de slijmvliezen van zo'n kleintje. Je zegt dat je 't alleen 's nachts wil gebruiken, misschien vannacht één keer sprayen zodat ze d'r rust kan pakken? Maar echt heel voorzichtig mee zijn, vraag 't anders aan de apotheker.

6. emmie

emmie Niet meer actief

ze hebben ook otrivin voor jongere kindjes hoor, al vanaf baby.

7. mieka

mieka Lid

Oct 26, 2006
    37
    0
    0
    verdunnen met water, dan is het minder heftig, xylomethazoline werkt super maar is niet altijd goed, ook maximaal maar 5 dagen ofzo gebruiken, zou bijsluiter goed lezen

8. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Lynn heeft de neusspray met xylometazoline gebruikt. Ze was toen wel 2, dus het mocht officieel wel.
    Maar ze heeft bijna een week lang heel erg lopen spoken 's nachts. Toen zij op een avond nog wakker was om 1 uur 's nachts, heb ik de bijsluiter er bij gepakt. Daar stond dat sommige kindjes er wat heftig op kunnen reageren met .....slapeloosheid. :confused:

Het kan toeval zijn of niet....maar ik heb het flesje direct de prullenbak ingesmeten. En prompt sliep ze de volgende nacht weer door.

Ze krijgt nu gewoon weer zoutoplossing. Van Daro...zit in van die pipetjes (ipv spray) Helpt heel goed

9. baard

baard Actief lid

Jul 9, 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    lastig hoor.
    die zoutoplossingen werken echt niet.
    ik ga straks even naar de huisarts bellen wat ik het beste kan doen
    nu ligt ze ook weer te huilen in bed, ze kan gewoon niet in slaap komen.
    ze heeft ook wat verhoging, tussen 38 en 39.
    er komt nu ook nog een kies door.
    zielig he

gr

10. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    1,705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik gebruik die neusspray ook voor Fenja. Die is 20 maanden nu. Alleen voor het slapen gaan, heeft er verder geen last van. Als je het niet te vaak gebruikt dan kan het denk ik niet zo heel veel kwaad. Maarja...das mijn mening natuurlijk.

11. Kimmy83

Kimmy83 Lid

Jun 27, 2007
    92
    0
    0
    Ik ben nu ook al twee weken aan het sprayen met otrivin babyneusspray, maar of dit werkt vraag ik me af.

Misschien een tip het bed een klein beetje omhoog zetten zodat het neusje niet zo vol stroomt. Ik heb onder ons Iris haar matras een deken liggen zodat ze met haar hoofdje wat hoger ligt. Lijkt wel wat te helpen.

12. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Die van otrivin bevat 0,5 xylometazoline en bij de apotheek kan je voor kinderen jonger dan 2 jaar 0,25 mg krijgen.
    Ook lekker smeren met luuf baby en s'nachts iets onder het hoofdeinde leggen,zodat ze wat vrijer kunnen ademen.

Succes ermee!

13. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

HI...

Mijn zoontje had neusdruppels met xylometazoline al toen hij 10 dagen oud was.....(lag toen in het ziekenhuis)
    Je mag deze namelijk alleen gebruiken bij erg jonge kinderen op doktersrecept...
    (mijn apotheek wilde ze echt niet zo meegeven..., ook al had hij ze al eerder gehad maar naar doktersrecept wel).

Neem anders even contact met je HA op...

Verder gebruik ik hier fysiologische zoutoplossing van Daro.. die mag je volgens de kinderarts in het ziekenhuis onbeperkt gebruiken...
    het is belangrijk dat het "snot" bij kleine kinderen vochtig blijft... dus raden ze me aan.. spoelen, spoelen, spoelen...

Een tijd geleden zat er bij deze zoutoplossing een gratis neuspompje... en dat is er 1 die wel echt werkt..!
    die van bibi (?) werkte bij ons voor geen meter...

Verder idd uitje naast het bed... en lekker stomen onder de douche...

beterschap!

14. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Ik vond die Otrivin baby best goed werken. Verder als ze erg verstopt zit, smeer ik haar in met Luuf.

15. baard

baard Actief lid

Jul 9, 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    hallo allemaal

naar de huisarts gebeld, heb inderdaar die van 0,5 mg.
    maar hij raad het niet aan nu al te gebruiken.
    hij is zo iet zo niet zo voor medicijnen hoor.
    op zich wel goed, ik zal ze ook zomaar niet iets geven maar een oververmoeid kind is ook geen pretje.
    die van 0,25 lijkt me wel wat.
    maar kan je die ook zonder recept krijgen?

gr deb

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Gebruik je de gewone zoutoplossing van Otrivin of de Extra Care? Daar zit nl vit b5 in en dat lost het slijm wat beter op. Dit helpt bij Jelle ook veel beter dan de gewone zoutoplossing. En deze mag je ook al vanaf de geboorte gebruiken...

17. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    die 0,25 mg heb ik zonder recept gekregen!

Share This Page