Hoi, We moeten nog een kado kopen voor zoon's derde verjaardag zaterdag (schaam). We willen graag een "echt" fietsje voor hem kopen, maar hoeveel inch moeten we dan voor gaan? 12 of 14? Hij is nu net geen meter (99 cm). Maar gezien het seizoen zal hij er over een paar maandjes pas echt veel aan hebben. En wat is nu een goed, enigszins betaalbaar merk? We willen graag onder de 100 blijven. Alvast bedankt!
14. Ze groeien erg snel uit die 12 en dat zou zonde zijn. (Aldus de fietsenman. Daarom zijn er ook niet veel te krijgen in die maat.) Hij was in het begin wel te groot voor mijn dochter, maar toen ze ineens een groeispurt kreeg paste ze er goed op. (En dan was de 12 al snel te klein geweest.) Gekocht bij prijskiller.nl
Ik heb mijn zoon toen hij 3 werd ook een 14 gegeven. Toen nog iets te groot maar nu al prima. Ik heb hem in Ede gekocht was 99,-
wij ook een 14 inch voor zn 3de verjaardag gegeven, met zijwieltjes kon hij er al uitstekend op, enkel even oefenen met op en af stappen. wij ook in ede gekocht, rond de 100euro. weet alleen even geen merk of winkel naam.. tip voor opa's en oma's, een mooie stoere fietshelm, grote bel of toeter, lichtjes en reflectoren voor in de wielen, enz
Wij gebben deze gekocht. Matzwart met zijwieltjes. Ik heb er trouwens 95,- voor betaald. Geen 99,- wat ik eerder zei. ⥠SPECIAL Cruiser kinder jongens fiets12,14, 16 ,20 inch zwar - Fietsen | Kinderfietsjes - Marktplaats.nl Hij heeft heel veel fietsen trouwens. Je kan hem gewoon bellen om te vragen wat hij allemaal heeft.
Mijn dochter kreeg met haar 3e verjaardag een 12 inch fietsje. Zij was toen 102cm, dacht ik. Met krap 3,5 heeft ze geleerd zonder zijwieltjes en daar vond ik het echt een hele fijne maat voor (toen 105cm); zadel op de laagste stand! Ze moeten dan nl goed met de voeten plat op de grond kunnen. Met haar 4e verjaardag had ze wel weer een 16 inch nodig, maar zij is dus best lang. Nu, bijna 5 (116cm), past ze nog niet op een 20 inch, dus voorlopig houden we de 16 nog. De 12 inch was een nieuwe van Loekie. Die heb ik verkocht voor 50 euro en een tweedehands via marktplaats ervoor in de plaats. Ik zou overigens wel een goed merk kiezen (Loekie, batavus oid). Ben vorig jaar via MP eens gaan kijken bij een goedkoop merk fietsje en die was dus echt hartstikke verroest na een jaar.
Mijn dochter heeft een 12 inch loekie. Bij opa en oma staan twee fietsjes, maar daar pakt ze liever eentje groter. Want dat is een loekie en die andere fietst zwaarder zegt ze. Dus hier zijn we tevreden over loekie. Maar die zijn nieuw vrij prijzig. Qua maat is passen misschien handig (als dat mogelijk is). Mijn dochter is bijna een meter en past nog net op de 12 inch, maar dus ook op een grotere. Ik weet niet welke maat dat is. Het viel me op dat de wielen groter zijn, maar het zadel niet veel hoger zit.
Mijn meisje kreeg met 18 mnd een 12 inch fiets. ze is nu 25 mnd en 1m04 en de zadel en stuur staan al omhoog. voor haar 3de verjaardag krihgt ze een 16 inch fiets. ze zit nu al in maat 104/110. Als ik de maattabellen volgt zit ze dus al snel op de 16 inch fiets.
Dat schema vind ik wel ruim hoor. Mijn dochter is 116cm lang en draagt maat 122, 5 jaar en ze is lang. Maar bij een 20 inch fiets kan ze op de laagste stand niet met haar voeten bij de grond. Zeker als een kind nog moet leren fietsen, moet je zeker geen fiets kopen die te groot is.
ligt denk ik ook aan de beenlengte van het kind. Mijn meisje heeft hele lange benen,daardoor is haar 12,5 inch fiets van corvino al vrij klein voor haar. Ze zit in maat 104/110. Bij haar klopt de schema wel redelijk denk ik. Mijn middelste zoon is 1m49,5 en zit in maat 152 en is bijna 6,5 jaar. Hij fiets op mijn 26 inch fiets regelmatig rond hihi. voor zijn 27ste krijgt hij een nieuwe fiets,zijn fiets is helaas gepikt uit de tuin Maar ik ben 1m63 en een 28 inch fiets is voor mij veel te groot,maar ik heb erg korte benen hihi. dus denk dat het passen is en als je lange benen hebt kan je sneller aan de grond.
Mijn dochter heeft geen korte benen geloof ik.. Maar goed. Ik vind sowieso dat je bij zo´n aankoop moet gaan meten. Het verschilt vaak ook nog per fiets, hoe hoog het zadel precies zit.