Tussencontrole bij de dokter

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Jelly, Feb 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jelly

Jelly Actief lid

Aug 9, 2006
    319
    0
    0
    Afgelopen woensdag ben ik op tussentijdse controle geweest bij de dokter (afwisselend alle 4 wkn dokter - gyn) Ik moest op de weegschaal gaan staan en was 1.5 kilo bijgekomen... Mijn eerste 1.5 kilo Nb. gedurende mijn 17 weken zwangerschap. Kreeg al meteen de opmerking dat ik op mijn gewicht moest gaan letten. --> 2 weken ervoor was ik nog bij hem geweest omdat ik ziek was geweest en ik een briefje voor mijn werk nodig had. (ook op weegschaal...S morgens, nuchter!) Toen was ik nog niet bijgekomen. Dus nu was het 1.5 kilo op 2 weken tijd, leek het wel...
    Toen ging hij de stand van de baarmoeder opmeten. Deze zat blijkbaar al heel hoog voor iemand van 17 weken. Hij keek me aan en vroeg: zijn het er geen 2?
    Nou ben ik wel behoorlijk geschrokken van mijn bezoekje! Ik heb ook al een paar dagen een naar gevoel. Zit mijn baarmoeder dan echt zo abnormaal hoog? Ik dacht dat het normaal was dat je bij je 2de kindje sneller dik was... En die kilo's? Das toch ook zever, niet?

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik zou me maag geen zorgen maken over die anderhalve kilo..

Dat die dokter dat ook nog zegt , dat je op je gewicht moet letten.. Heeft hij er ook uitleg bij gegeven waarom? Zo niet.. dan kun je toch ook niks met zo'n opmerking..
    Ik vind gewicht niet zo belangrijk.. belangrijker is dat je op je voeding let.. Bewuste keuzes maken.. en dan t liefst zo gezond mogelijk.. Maar dat weet je ( neem ik aan) zelf ook wel..

3. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

Nov 20, 2005
    1,733
    0
    0
    Belgie
    Inderdaad wel een stomme opmerking van je dokter ivm je gewicht! Hier kwam ik soms ook ineens 1 of meerdere kilo's aan op enkele weken maar nu ben ik al 8 weken niets meer bijgekomen, dus dat zegt echt niets.
    Ivm de opmerking van je baarmoeder, ik zou gewoon je gyn even bellen, vertellen wat je huisarts zei en zijn idee ervan vragen, of eventueel een snelle echo voor jezelf gerust te stellen.

Share This Page