Ik heb nooit gebeld. Ze zeiden dat het mocht, maar ik deed dat liever niet. Ze zit daar goed en heb er vetrouwen in. Dus vond het ook niet nodig, ik hoor wel hoe het is gegaan wanneer ik haar ophaal. En als er iets is bellen ze toch wel
daar heb je idd gelijk op mijn kdv zijn er 8 groepen als iedere ouder elke dag zou bellen dan zijn we constant in gesprek!!
Ons zoontje is nu 3 keer gaan wennen op het kdv. Hij gaat 1x per week. De 1e keer belde ik hem en toen hoorde ik hem heel erg huilen (moment opname). Ik heb me toen zo rot gevoeld en verdrietig. De 2e wendag liet ik mijn man bellen en toen hoorde we dat het iets beter ging up en downs. De 3e wendag heb ik expres niet gebeld omdat ik bang was hem weer huilend te horen en ik er verder toch niets mee opschiet. Ze zijn wel heel duidelijk bij ons. We mogen bellen zo vaak als we willen al is dat ieder uur. Morgen breng ik hem zelf voor het eerst en moet hem dan waarschijnlijk huilend achter laten. Ik denk dat ik dan wel even bel na uurtje hoe het gaat.
Hoi hoi, Ons meisje gaat naar de kdv sinds eind december. In haar eerste week werd ik zelf gebeld. Ze wilde opeens niet meer drinken uit de fles en ik kreeg het verzoek of ik live wilde komen voeden. Dat gaf me het vertrouwen dat het kdv mij belt als dat nodig is. Toen ik na twee dagen live voeden (en een boel oefenen met uit de fles drinken) geen belletje kreeg, heb ik zelf even gebeld. Dat is tot nu toe de enige keer geweest. Ik ga ervan uit dat het goed gaat, en weet dat ik gebeld wordt als het anders gaat. Zoals hier al gezegd, doe wat bij je zelf past en goed voelt!
Ik heb alleen de eerste dag even gebeld. De gastmoeder zei dat het daarna ook nog wel mocht hoor, maar ik vind dat niet nodig en het lijkt me voor haar toch onhandig. Ik zou het ook niet fijn vinden als de ouders van de andere kinderen constant bellen. Op het moment dat ze met een ouder praat, kan ze niet met de kindjes bezig zijn.
Ik heb nog nooit gebeld. Ik vertrouw erop dat het goed gaan, zo niet dan word ik vanzelf wel gebeld. Natuurlijk vroeg ik mij in het begin weleens af of het allemaal goed ging, maar voor mijzelf vind ik dat als wij besloten hebben om zorg voor ons kind uit te besteden, wij er ook het vertrouwen in moeten hebben dat het goed gaat.
idd, en dat is vaak een beetje het probleem. Ouders doen vaak dingen waarvan zij vinden dat het prima kan. Dat zijn dingen die voor 1 kindje best kunnen, maar wij moeten ook rekening houden met het feit dat alle ouders met zulke wensen kunnen komen. Dit is totaal iets anders dan bij ts hoor, laat dat duidelijk zijn.
Haalt ze dat dan 's avonds nog in? Hier hebben we ook een flesweigeraar, ze vertikt het gewoon om te drinken overdag! Morgen gaat ze voor het eerst naar de gastouder, ik ben benieuwd of die er wat in krijgt. Even op en neer om te voeden kan ook niet, ik werk 60km verderop....