Hoi dames, ik wilde weten of onze zoon van 8,5maand witlof mag? Mijn schoonmoeder vertelde dat zij weleens witlof maakte met wat aardappel en een ei erdoor heen om het wat smeuïger te maken, maar ze wist niet meer op welke leeftijd ze dat deed. En omdat ik voor Tycho nu echt wel wil proberen om hem vers eten te geven, is dat misschien wel een idee. Tycho is namelijk absoluut geen fan van mama's kookunst, maar ik wil toch proberen hem van die potjes af te krijgen hihihi En kan ik hem al bietjes geven? Groetjes Sassie
Bedankt voor je antwoord Elke! Dan ga ik dit van de week eens proberen. Kijken of dit wel gewaardeerd wordt doot zoonlief hahaha xxx
ja en ja.. wel even goed in de gaten houden hoe je kindje reageert. Zowel witlof als bietjes kunnen gasvormend zijn.
Klinkt lekker. Witlof aten ze hier ook al vrij snel, gewoon gekookt, ei heb ik i.v.m. allergieën wat langer mee gewacht. Maar witlof in stukjes vonden ze heerlijk. Kijk met bietjes wel uit, die vallen onder de nitraatrijke groenten, en daar mag er maar eentje per week van!
je kan ook een beetje ham door de witlof doen. Heb zelf het babykookboek van sharon van wierden. simpele makkelijke snelle gerechtjes. o.a. witlof met peer en rozijnen!
Ik maak de witlof altijd rauw als een salade. Noor moet er niets van hebben. Misschien ook maar eens koken.
Cygnet: bedankt voor de waarschuwing! Dat wist ik nog niet. Hij heeft nu zo'n beetje 2-3 poepbroeken per dag, maar ik kan dus best verwachten dat hij als hij dat eet wel meer gaat poepen dus? Douglas: ow ham ja, klinkt ook goed! Hij vindt de bloemkool met ham potjes ook zo lekker... maar of dat nou door de ham komt of door het feit dat het potjesvoeding is En voor dat kookboek ga ik eens kijken! Zogelukkig: ik dacht ook dat nitraatrijke groenten 2x per week mochten.... xxxx Kan ik vlees overigens gewoon bakken zoals ik dat met ons vlees ook doe? Alleen dan zonder zout enz enz. Ik bak altijd in croma. En rood vlees mag hij niet, maar bijvoorbeeld wel gehakt, schnitzel enz? xxxx
Ja hoor, dat kan gewoon bij 8,5 maand. Ongeveer 50 gram Geen zout (in Croma zit aardig wat zout) Geen rood vlees (biefstuk mag wel, maar dan doorbakken, maar dat wordt dan wel erg taai ben ik bang). Ik zou beginnen met rundergehakt of een stukje kipfilet.
Zogelukkig, bedankt voor je sneele antwoord. Kipfilet wist ik indd ook. Kan ik anders in olijfolie bakken? Wordt dat dan niet te vet? Ik kook voor onszelf standaard de aardappels en groente ook zoutloos, dus dat kan gewoon met ons mee gekookt worden. xxx
Je kan wel in olijfolie bakken, maar dan wel in een soort waarin je kan bakken (niet de extra vergine), het spat wel meer. Je kan ook zoutloze (vloeibare) margarine kopen, ik geloof dat alleen Croma gezouten is. Becel en Blueband is ongezouten. Die extra vetjes mogen ze gewoon hebben hoor, echt!
Sietse is dol op witlof en ei!! Ik haal met een punt van een schaar de bittere kroon uit de witlof,en snij hem fijn. Tijdens het koken doe ik er een schepje suiker bij,dit haalt de bittere smaak weg. Een half hard gekookt ei,wat aardappels en soms nog wat stukjes appel erdoorheen...
Hier ook een dochter die gek is op witlof! We eten het iedere zondag bij opa & oma. Wij koken het gewoon zonder suiker, en ze vind het heerlijk. Ze eet meestal zo 1 of 2 hele op. (buiten haar aardappels en vleesjes)
Onze zoon at ook al heel snel witlof maar dan met een gekookte appel erdoor heen zodat de bittere smaak er een beetje afging en het lekker smeuïg was.
Hey sas, Witlof met appel en aardappel is hier helemaal toppie, haalt het bittere van de witlof een beetje weg. Of bruine bonen met appeltjes. Vlees wat wij hier gebruiken is kipfilet gehakt runder taartaatje doorbakken Qwa groente bloemkool bruine bonen witlof brocolie wortels heel af en toe sla dit mag je maar 1x per week geven en hij vindt het niet te nassen
Zo weinig inspiratie? Bekijk anders het introductieschema op bv.com eens, daar staan alle groentes op die je kunt geven. Misschien krijg je zo nog leuke ideetjes.
Witlof deed het bij ons het eerste jaar ook heel goed (nu niet meer). Ei ook trouwens (nu nog steeds). Bietjes heeft hij nooit lekker gevonden, maar we boden het hem wel al aan.
Witlof lust mama hier niet dus dat eten we ook nooit. Bietjes is hier wel een succes. Qua vlees, ze kreeg vanaf 10 maanden heel soms wat kipfilet. Inmiddels ook gehakt en runderlappen of iets dergelijks. Ik heb hier kruiden zonder zout. Alleen het gehakt is voorgekruid maar hier is ze inmiddels ook al 1 en 1x per week vind ik dat niet zo'n ramp. Ze is al dol op vlees!