4 liter drinken per dag?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Athina, 17 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hallo meiden,

even een vraagje voor een ander: Het kindje is nu 5 weken, de borstvoeding gaat hartstikke goed, kindje drinkt prima, niet overdreven lang en om de 4 uur ongeveer - soms zelfs zit er iets meer tijd tussen.

Alleen de mama drinkt érg veel dat ze begint te twijfelen of het wel goed is. Ze was altijd wel van het water drinken, maar nu zit ze dus zó op 4 liter op een dag! Gewoon omdat ze echt dorst heeft.

Is dat wel goed? Is dat normaal? Of is het een reden om naar de huisarts te gaan? (geen idee of suikerziekte in dit geval logisch is of dat het gewoon door de bv komt?)

alvast bedankt voor de reacties!

groetjes Athina

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Normaal gesproken moet je minimaal 2 liter per dag drinken, bij zwangerschap en borstvoeding wordt minimaal 3 liter geadviseerd.... (tijdens zwangerschap vanwege verversen vruchtwater, bij borstvoeding omdat je idd vocht nodig hebt om BV te kunnen produceren).
    4 liter is veel, maar als ze altijd al gewend was veel te drinken, zou ik vooral daarnaar kijken en lijkt het mij prima!

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Volgens mijn HA kan het geen kwaad veel drinken ik drink altijd al veel 4 liter op een dag haal ik makkelijk:) Nu ik borstvoeding geef haal ik misschien de 6 liter wel :)
    Maar zolang je geen liters in 1 keer achter elkaar op drinkt is het niet erg wel erg in houden dat je af en toe een kopje soep of zo neemt vanwege het zout.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Nee, zover ik weet niet - alleen veel dorst gewoon. Want dat komt inderdaad wel in je op, je hoort wel eens van die horror verhalen natuurlijk (niet omtrent bv, maar met ontgroeningen ofzo - te veel water moeten drinken) dat je soms even gaat twijfelen: Wát/Hoeveel is dan té veel? Maar jullie berichtjes zijn wel positief..

Ik moet zeggen toen ik las over 6 liter - dat ik wel zoiets heb van : :$ - maar ik heb zelf al moeite met 1,5 liter hihi - dus ik moet mezelf maar niet vergelijken met jullie (geef ook geen bv) .

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik vind 4 liter wel veel maar ik zit zelf denk ik op 1,5-2 liter.
    Maar denk dat het ook wel wat los zal lopen.

6. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ik denk dat ik al met al ook ruim over de drie liter heen zit per dag ;) De hele dag dorst en glas staat standaard naast de kraan :p
    Kreeg een hele poos geleden van HA te horen dat grens voor 'normale' volwassenen rond de 5 liter ligt.. dan heb ik het dus niet over BV-mama's dus komt vast wel goed!

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Volgens mijn kraamverzorgster is het heel normaal dat als je bv geeft, je meer dorst hebt als normaal.
    Is zelfs een goed teken van een goedlopende borstvoeding ;)

Ik drink zelf normaal niet zo veel...haal normaal volgens mij de 2 liter nooit (haha, misschien aan koffie ;)) maar nu drink ik bij elke voeding minimaal 1 glas water leeg!

Deel Deze Pagina