tussendoortje baby 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Snoopy73, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Als ik je schema lees zou ik de koekjes ed nog echt even achterwege laten. Er zijn nog veel meer (gezondere) dingen die je kind nog niet krijgt en dus lekker kan oefenen als 'tussendoortje'.
    Zoals:
    - broodkorst;
    - stukken groente of fruit (goed om te oefenen, omdat je alleen potjes geeft);
    - pap uit een bordje
    enz

-> pyjama: alleen 's nachts. Overdag deed ik toen kleertjes uit en slaapzakje aan (wel romper aanlaten).

2. Snoopy73

Snoopy73 Actief lid

12 apr 2010
    103
    0
    16
    Omgeving Eindhoven
    Bedankt voor jullie reacties...
    Ik ga voorlopig nog geen koekjes geven hoor, vind het zo raar dat ze dat op het consultatiebureau gezegd hadden.
    Ik zou niet eens weten waar ik het tussen zou moeten proppen, want het is best een vol schema qua eten.
    Het schema gaat wel goed, alleen de flessen van 13.00 uur en 21.00 uur gaan er niet helemaal in. Hij laat soms wel een halve fles staan. Ik denk dat dat komt door het fruit en groentenhapje, dat is best wel veel (200 gram) en dan zit hij nog redelijk vol als hij zijn fles moet hebben.
    Suggesties?
    Ik wil eigenlijk het schema niet om gaan gooien met tijden.

Groetjes,
    Snoopy

3. adi

adi Niet meer actief

je kunt het er niet in proppen ;), dus zou ik het gewoon zo laten. Laat hem drinken hoeveel hij wil.

Op deze leeftijd is het overigens wel minimaal 500cc melk per dag, maar dat komt hij wel aan.
    Als ie onder de 500cc komt, zou ik bijvoeding even minderen, want tot 9 maanden blijft melk de hoofdvoeding.

Deel Deze Pagina