Tussendoortje baby 7 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door kimd25, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimd25

kimd25 Lid

4 apr 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik heb een vraagje over de voeding van mijn zoontje van 7 maanden. Zijn schema is nu als volgt:
    -rond 7:00 uur fles 180/6
    -rond 9:00 uur fruithap
    -tussen 11 en 12:30 fles 180/6 (soms minder) en een halve boterham.
    -rond 15:00 uur fles 180/6 of iets minder.
    -rond 17:00 groentehap
    -rond 19:00 uur papfles 200ml
    Tussendoor drinkt hij water of roosvicee.

Gisteren hebben we voor het eerst het flesje van 15:00 uur overgeslagen, omdat hij moe was en tussen 15:00 uur en 16:30 sliep. Normaal slaapt hij dan meestal niet, maar we waren een dagje uit en hij was moe van alle indrukken. Toen iets meer groente gegeven rond 16:30.

Nu vroeg ik me af wat ik normaal zou kunnen geven ipv. de fles van 15:00 uur. Een tussendoortje? Ik lees dat sommigen een soepstengel of rijstwafel geven? Geef je dat dan in kleine stukjes of zo in de hand? Hij heeft nog geen tandjes.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Eigenlijk is je zoontje vrij jong voor een tussendoortje, in de zin dat hij het nog niet nodig heeft. Melk heeft hij nog wel nodig. Als hij de fles van 15 uur blijft overslaan en ipv slaapt, zou ik hem dus laten slapen. Blijft hij wakker en lust hij wel wat, kun je inderdaad wat fruit geven, een stukje komkommer of rijstwafel (inderdaad uit het vuistje). Tandjes hebben ze niet nodig om te leren kauwen.

Ik zou ook toewerken naar een ontbijt, dus ofwel pap uit een bordje als hij dat lekker vindt, ofwel een boterham naast de fles.
    En het flesje bij de lunch verkleinen naar 150/5 bijvoorbeeld.

3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    ik heb rond 7 maanden ook gestopt met de fles van 15.00. Ik had zo'n beetje hetzelfde schema qua eten en hoeveelheid melk. De fles van 15.00 heb ik vervangen door idd soepstengel uit de hand (wordt snel zacht in de mond dus kan prima) of fruit of een flinke eetlepel griekse yoghurt. Als je dit doet zou ik de andere flessen in elk geval niet direct verkleinen. Zonder de fles van 15.00 zit je op ruim 600cc melk en dat is voldoende. Tot 2 weken geleden gaf ik nog 's ochtends altijd pap uit een bordje. Zoon is nu 10 maanden dus 'moet' ik langzaamaan afbouwen naar 300cc zuivel, dus heb ik de pap 's ochtends vervangen door boterham met 100cc melk. Ik zou de boterham 's middags wel eerst geven en direct daar achteraan de 180/6 fles aanbieden. Als hij vol zit laat hij vanzelf wel wat staan en kun je rustig deze fles ook gaan verkleinen.

4. kimd25

kimd25 Lid

4 apr 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb gisteren nog gewoon een fles gegeven om 15:00. Hij had er wel echt behoefte aan. Maar ik zal gauw eens wat anders gaan proberen. Ik denk als hij straks wat meer brood gaat eten dat die behoefte ook wel af zal nemen.
    En s'ochtends wil ik hem ook pap of brood gaan geven ja. Ik ben alles een beetje rustig aan het opbouwen nu, ik geef ook pas sinds een paar dagen s'avonds een papfles. Hij sliep eerder altijd goed door op een gewone fles, maar sinds kort niet meer.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik geef meestal om 15 uur een soepstengel, of extra fruit als ze s morgens niet veel opheeft... Als ze blijft mopperen dan geef ik een kleine fles 90/3

Deel Deze Pagina