Voeding kind 15 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door HopeandFaith82, 13 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HopeandFaith82

HopeandFaith82 Bekend lid

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    Haij

Onze dochter is inmiddels bijna 15 maanden en ik zocht wat tips m.b.t haar voedingsschema.

Dit is haar schema nu :

8/9 uur 2 boterhammen + drinken
    11:15 fruithapje + drinken
    12:00 tot 1430/15 slaapje
    15:00 uur koekje + drinken
    18:00 uur avondeten + toetje
    19:30 flesje warme koemelk en daarna naar bed.

Ze is vanaf dat ze geboren is al een goeie slaper, ze slaapt met gemak het klokje rond.
    Maar nou zegt mijn moeder dat het fruithapje beter naar 10 uur kan en dan rond 12 uur nog een broodje. (Ze zegt: Omdat ze op de peuterspeelzaal ook om 10 uur fruit krijgen)
    Maar dan krijgt ze alles zo dicht op elkaar.

Wat vinden jullie??

2. Polgara

Polgara Lid

13 mei 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat daar wel wat inzit. Nu krijgt de kleine helemaal geen lunch, en alleen een koekje of iets dergelijks. Dat lijkt mij wat weinig.

Anders doe je fruit om half elf (dan zit er nog een half uurtje extra tussen) en dan een broodje geven om 12.00 uur, en daarna naar bed? Dan gaat ze ietsje later naar bed, maar dat is toch niet erg?

3. adi

adi Niet meer actief

Ik zou een dreumes ook 3 volwaardige maaltijden aanbieden op een dag, nu krijgt ze maar 2 maaltijden.
    En tussendoortjes kunnen op flexibele momenten op de dag. Fruit kan ze ook eten na haar slaapje, koekjes zijn immers niet noodzakelijk maar middageten wel in mijn ogen.

Dus ontbijt, lunch, avondeten. En daar tussendoor 1 of 2 keer fruit op momenten dat het uitkomt.

4. HopeandFaith82

HopeandFaith82 Bekend lid

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    Oke! Bedankt voor de tips!
    Ik heb nu eerst bij het fruithapje 1 broodje gedaan en dan probeer ik morgen de fruithapje iets eerder te doen, en nog een broodje voor haar slaapje!

5. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Inderdaad wat Adi zegt, een kind van 15 maanden heeft geen schema meer maar eet wanneer jij eet, dus ontbijt en tussendoor fruit, lunch, 's middags een koekje oid en 's avonds warm.

Deel Deze Pagina