Mijn zoontje van bijna een jaar, heeft altijd al moeilijk gedronken. Nu hij fruit, brood en groente eet, drinkt hij verder erg weinig. Ik heb van alles geprobeerd: fles, alle soorten tuitbekers, gewone beker. Elke keer drinkt hij maar een paar slokjes en speelt er verder mee. Dit is zijn schema: 7.30 uur ongeveer 180 pap en een paar slokjes thee 10.00 uur fruit met uitgeperste sinaasappelsap 13.00 uur boterham en met moeite 100 ml opvolgmelk 15.00 uur weer wat fruit met een paar slokjes sap. Koek of zoiets hoeft hij niet 17.30 uur groente ongeveer een potje 200 of vers. 19.00 yoghurt ongeveer 100 ml. Eten gaat verder prima, maar maak me erge zorgen over het drinken. Hij heeft gewoon weinig dorst. Wie heeft er nog tips?
Ik herken het wel. Ons zoontje drinkt ook weinig. Wat hier geholpen heeft is toen we 's ochtends een boterham gingen geven. We geven daarbij water of thee en daarin heeft ie vaak wel zin (eerste drinken van de dag). Daarna krijgt hij een fles. Maar dus pas na de boterham met drinken. Zou het misschien ook helpen om hem tijdens het avondeten tussendoor wat slokjes water aan te bieden? Dat vindt onze vent wel fijn! Groetjes, Josien
Ik probeer inderdaad ook 's ochtends na zijn pap wat lauwe thee te geven en dat gaat redelijk. Ik zou zo graag willen, dat hij eens lekker een bekertje drinken zou drinken. Het zoontje van mijn vriendin is 2 weken jonger en drinkt en eet zo goed. Soms lijkt het wel, dat bij een ander alles zo goed gaat en bij je eigen kind niet. Dat is natuurlijk niet zo, maar we hebben met onze kleine al zoveel afgetobt, dat het me soms echt te veel is, als hij zo weinig drinkt. We hopen maar dat het met beetjes ook goed komt.
Ligt het misschien niet aan de poedermelk, sommige kindjes gaan dat vies vinden. Je zou koemelk kunnen proberen.
Beste Sonja, Dat is een heel vervelend idee dan! Zeker als je ziet dat het bij andere kindjes allemaal een stuk makkelijker gaat. Allereerst zou ik kijken hoe je zoontje nu zijn leventje staan en daarop vertrouwen. Is hij vrolijk en alert? Is hij verder gezond? Dan zou ik toch proberen (hoe makkelijk ook gezegd en hoe moeilijk het ook is!) om het positief in te blijven zien! Hoe gaat het nu met hem? Succes! Josien
Op zich gaat het nu goed met hem. Hij is bijna een jaar, maar kruipt en staat nog niet. Hij zit wel goed en kan zich nu ook opdraaien van rug naar buik. We hebben veel getobt met zijn voeding, veel krampen, diaree en veel ziek geweest. Dat gaat nu allemaal wel redelijk goed. Hij is alleen de laatste tijd weer niet goed gegroeid, dus probeer ik zoveel mogelijk eten erin te stoppen. Dit lijdt vaak tot frustratie bij mij en bij hem. Ik weet dat ik dat niet moet doen, maar ik wil zo graag dat hij lekker mee eet. Hij heeft gewoon weinig interesse in eten. Verder is het een heerlijk ventje dat erg goed slaapt en bijna altijd vrolijk is. Ik weet dat elk kind zich in zijn eigen tempo ontwikkelt, maar op dit moment is het me gewoon even te veel.
Wij hebben hetzelfde. Nils krijgt ook inderdaad 's ochtends eerst 'gewoon' drinken bij z'n boterham en daarna pas z'n flesje opvolgmelk. Wij geven ook nog gewoon een flesje na z'n middagboterham (wel ook eerst met sap geprobeerd dan) en 's avonds voor het slapengaan ook nog opvolgmelk. Hij begint nu wel beter z'n sap te drinken, maar alleen thuis. Op het KDV drinkt hij soms helemaal niks. Nou, dan ben ik allang blij dat hij die flesjes nog krijgt. Dus: probeer het een beetje los te laten, blijf het aanbieden en geef gewoon voorlopig nog die opvolgmelk. Overigens zit er in z'n gewone eten heel veel vocht dus uitdrogen zal hij niet hoor!! Als ze écht dorst hebben, drinken ze wel. Bij ons hielp de brother max 4-in-1 beker. De enige tuit waar hij uit drinkt.... Misschien is dat nog wat? Succes en maak je niet te druk. Wat wij trouwens ook doen: wij geven 's middags (Nils wil ook geen koekje) nog eens fruit. Fruit is natuurlijk enorm veel vocht dus vind dat zelf een hele geruststelling. Groetjes!
Ik herken het. Justin had (en vooral het eerste jaar) en dan krijg je te horen, hij groeit toch? dat kan je dan net niet meer hebben.. Wij bieden door de dag heen veel drinken aan. Hij had een tijd een rietjes beker waar hij gek op was en dan dronk ie genoeg gelukkig maar we vonden hem daar te oud voor worden, hij liep er mee in zijn mond te zeulen dus hebben we dit sinds kort afgeschaft. Moet zeggen dat het wél al beter gaat, maar nog niet van harte. Evenals het eten wat supertraag gaat. Wat je ook nog kunt 'bijgeven' evt als je wilt is liga verkruimeld met water, is ook weer wat vocht.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het proberen los te laten en de leuke en mooie momenten van mijn zoontje weer proberen te zien. Ik geef hem inderdaad 's middags ook fruit voor het vocht. Ik zal die beker eens aanschaffen, de zoveelste maar het is het proberen waard.
Komt helemaal goed joh! Ineens heeft 'ie het door en weet je niet waar al dat drinken ineens naartoe gaat Enne... Ben jij zelf een grote drinker? Ik niet, dus hij heeft het hier niet van een vreemde.... Succes!!
Hoi, Ik herken je verhaal, mijn dochtertje is net 1 geworden en drinkt ook slecht. Vanaf haar geboorte is dit eigenlijk al zo. Ze zal wel niet meer nodig hebben want ze is altijd vrolijk en vol energie. Verder hebben we alle bekers al geprobeerd en drinkt ze uit een rietjesbeker nog het beste. In totaal drinkt ze ongeveer 350cc (melk, yoghurt en water/sap) (maar natuurlijk zit er in fruit en avondeten ook nog vocht). Hierbij moet ik zeggen dat ze hiervan al 200cc om 7.00 drinkt. Dus over de rest van de dag is het niet veel! Ik vind het ook nog steeds heel moeilijk om het los te laten maar ze wil gewoon echt niet meer.
Eingenlijk is het ook al vanaf zijn geboorte. De eerste 10 weken gingen super met drinken en daarna was er altijd wel iets. Krampjes, ziek, sprongetjes en weet ik veel wat. Hij dronk elke fles met moeite. Ik hoopte zo, dat als hij vaster voedsel zou gaan eten het dan beter zou gaan. Dus niet. Pap, fruit, brood en groente gaan prima. Maar een bekertje drinken ho maar. Hij speelt er alleen mee en laat het uit zijn mond lopen. Ik geef hem naar zijn brood nog een fles, omdat hij dan nog redelijk wat drinkt. Maar eigenlijk wil ik van die fles af, maar dan drinkt hij bijna helemaal niet. Verder plast hij goed, dus we moeten maar blijven aanbieden en hopen dat hij voldoende vocht binnen krijgt.