Wanneer uit welke beker gaan drinken???

Discussion in 'Voeding' started by mama em, Nov 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    #1 mama em, Nov 21, 2009
    Last edited: Nov 21, 2009
    ons meisje krijgt nog steeds bv, naast de groenten, fruit en brood.
    Nu vraag ik me af wanneer je met welke beker gaat/kunt beginnen?
    En wat doe je erin? Diksap, water thee of wat anders?

Ik heb een aantal tuitbekers, zowel met als zonder antilek en zowel met harde als zachte tuit. Ook met en zonder handvaten.
    (jaja je krijgt nogal eens wat ;) )

Hoe hebben jullie dat gedaan?
    OF zijn jullie gelijk begonnen met drinken uit een beker?

Ik heb geen idee hoe ik het kan aanpakken.

Alvast bedankt!

Liefs emmalotte

2. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik weet ook niet precies welke richtlijnen hiervoor zijn, maar weet wel dat je vanaf 8 maanden wel mag beginnen, dat wordt iig geadviseerd door mijn CB.
    Ik had vanaf 6 maanden een tuitbeker met zachte tuit van Nuby. Hier stond ook op 6mnd+ dus ben er ook vanaf 6 maanden mee begonnen. Nu drinkt hij hier net zo goed uit als uit een gewone flesspeen. Ik bied nu eigenlijk alles aan in een tuitbeker met zachte tuitspeen: melk, thee, diksap enz. Ben sinds kort ook begonnen met een harde tuit, maar dunnenvloeistoffen gaan te snel (zonder anti lek ventiel met ventiel komt er niks uit?!), dus in de harde tuitbeker alleen yoghurt.
    De papfles smorgens gaat nog wel in een normale fles met 1,2,3 speen.
    En o ja: ik bied ook al dingen aan in de oefenbeker van difrax. Dunne vloeistoffen gaan best goed maar knoeit nog veel. Yoghurt gaat goed!

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,200
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Ons zoontje wilt niet uit tuitbeker drinken, maar wel uit een gewoon bekertje. Met onze hulp natuurlijk anders wordt het echt een natte kliederboel:)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij zijn met 6 maanden gaan oefenen met alle bekers: tuitbeker (zachte tuit) en een gewone beker. Het ging eigenlijk heel snel heel goed. We hebben om te oefenen eerst geoefend met melk, dat vond hij zo lekker. Later toen de flessen terugliepen zijn we thee gaan geven, water en sterk aangelengd diksap.

Oja, toen we zijn gaan oefenen met de tuitbeker heb ik eerst de antilek eruit gehaald (Avent). Toen hij het doorhad, heb ik de antilek er weer ingezet en dat lukt toen ook.

Met een maand of 10 ben ik een rietjesbeker gaan introduceren en dat duurde ook weer even maar nu drinkt hij dus uit alles.
    Met het wennen aan een gewone beker hebben we eerst dikke vloeistoffen erin gedaan (Yoghurt). Nu kan hij ook gewoon water uit een normale beker drinken (soms met een beetje hulp)

5. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    bedankt voor alle info meiden!

We gaan maar gewoon vanalles proberen, dus.
    Ben benieuwd hoe dat gaat.

6. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

Aug 26, 2008
    1,036
    0
    36
    Ik heb een antilekbeker met harde tuit. Deze heb ik telkens weer geprobeerd, maar lukte steeds niet. Tot hij ruim 9 maanden was en hij door had hoe hij moest zuigen. Nu krijgt hij hier diksap uit, melk drinkt hij nog wel uit de fles.
    Verder krijgt hij yoghurt uit een oefenbeker (difrax).

7. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Hier sinds een paar weken begonnen met een (oefen)beker met water en 's avonds na het eten met yoghurt. Ik hou de beker nog wel voor hem vast.
    Tuitbeker, rietjesbeker etc gebruik ik hier niet.
    Verder krijgt ie de borst.

Share This Page