Ons kindje heeft best veel honger en komt soms na één of twee uur al, heb gehoord over water tussendoor met eventueel watsuiker erdoor, of beetje jus d'orange, kan dit ook daadwerkelijk en hoeveel dan?
Ik weet niet of je flesvoeding geeft of BV. Bij borstvoeding is het normaal dat ze vrij vaak komen. bij flesvoeding weet ik niet wat normaal is. ik weet dat bij FV geloof ik max 1ltr wordt aangehouden. maar suikerwater of jus dorange zou ik zeker niet doen! vooral jus dorange is niet geschikt voor de nog onrijpe darmpjes. Kijk eens hoeveel je zoontje nu in totaal op een dag drinkt. Misschien is het wat om kleinere flesjes aan te bieden zodat hij gewoon om de 2 uur kan blijven komen.
Niet doen hoor Hope, daar kunnen de darmpjes nu echt nog niet tegen. En ik denk dat suikerwater nog wel op meerdere vlakken slecht is voor je kleintje.
Als aanvulling op de 1e reactie: Yinthe komt ook heel vaak na 2 uur weer. Maar dan is ze druk aan het spijsverteren en heeft ze geen honger. Het ziet er bij haar hetzelfde uit maar het is op te lossen met speen en even lekker bij je liggen. Hoeveel/wat/wanneer geef je nu?
Dank je voor de reacteis, nu overdag meestal 90+3 en savonds en snachts 120+4, maar zeker meer begrijp ik nu, ga morgen CB bellen en geen gekke dingen doen
Je zou eventueel flesvoeding voor hongerige baby's kunnen geven, heeft Finn ook een tijdje gehad, en ineens was het weer over.