ik ben benieuwd hoe jullie je fles maken. Water uit de kraan? Koken in pan of waterkoker? Magnetron? Koelen onder de kraan of mengen met koud water?
ik kookte water, bronwater voor de krampjes, in de waterkoker. ging in de koelkast voor de hele dag. water eruit, opwarmen, schepjes erbij, roeren met een vork en klaar!
Koud water uit de kraan, poeder erbij. Goed schudden. In de magnetron opwarmen, nog een keer goed schudden.
Water uit de kraan (en nu ook een beetje venkelthee die ik al eerder heb gemaakt en in de koelkast bewaar). Water in het flesje. Flesje in de magnetron. Na het opwarmen poeder erbij doen, schudden en klaar.
In het begin deden we ook water uit de kraan en daarna opwarmen in de magnetron, maar door de stralingen van de magnetron kreeg onze zoon heel veel last van darmkrampjes. Sindsdien warm water uit de kraan.
Hier water uit de kraan in de magnetron opwarmen. in een maatbeker , poeder erbij roeren met een vork en dan overgieten in fles. dat roeren is ivm krampjes , als je schud schijnt er meer lucht bij te komen e.d.. Doen we nu nog steeds.. maar das meer automatisme
- Koud water uit de kraan in het flesje. - Flesje even in de magnetron. - Schepjes kunstvoeding erin. - Dop erop, schudden. - Klaar is het flesje. En anders doe ik heet water in een bakje, daar het flesje borstvoeding in en dan even wachten en klaar is het flesje , of aanleggen .
En hoelang doen jullie de fles dan in de magnetron? Hier word tot nu toe water gekookt, in de fles en dan weer afkoelen onder de kraan. maar dat duurt best een tijd, zeker 's nachts dus de magnetron lijkt me stukken sneller.
Je kunt gewoon water uit de kraan gebruiken hoor. In Nederland is water heel goed geschikt hiervoor. Behalve als je loodleidingen hebt. Voor elk 100 ml = 20 sec. in de magnetron. Het staat ook uitgelegd op de doos van de poeder.
wij gebruiken een flessenverwarmer. Flesje met hoeveelheid water hierin, aanzetten, daarna poeder erbij en schudden maar.
Echt waar dat heb ik nog nooit gezien ! Ik doe meestal koud water uit de kraan en dan 30-40-50 seconden, net wat me uikomt, meestal ziet er 120/150 water in de flesjes.
staat niet aangegeven hoor op de doos van de poeder ik doe meestal 30 sec even voelen is hij nog tekoud dan wat langer
Warm water uit de kraan schijnt juist erg slecht te zijn, dit is wat er elders een keer geschreven is op dit forum: Dit zeggen de waterbedrijven ZELF over warm water uit de kraan: http://www.verswater.nl/Water+.....1bronwater Mag ik warm kraanwater drinken? Nee, dat kan je beter niet doen. Want verwarmd water kan extra (en soms zelfs teveel) metalen bevatten. Het waterbedrijf kan alleen de kwaliteit van koud leidingwater garanderen. Natuurlijk mag je wel warm water drinken, dat eerst is gekookt. Thee of afgekoeld water zijn dus geen enkel probleem. Als ze het al afraden aan volwassenen, waarom zou je het dan wel aan een baby geven? Ik gebruik dus geen warm water uit de kraan ...ik vond dit overtuigend genoeg. Krampjes door straling van de magnetron lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Mag ik vragen waarom je dat denkt? Is dat onderzocht misschien?
Oh ja over het aantal seconden: dat verschilt erg per magnetron. Bij ons is 30 seconden een absoluut maximum voor een fles met 180 cc water. Nog 5 seconden erbij en mijn kleine brand haar mond. Om te weten hoe lang het met jouw magnetron het beste is kun je de fles opwarmen met bijv. 30 sec. en dan wat water laten druppelen op de binnenkant van je pols. Voelt het heet of warm dan is het te heet. Voel je de druppels niet, dan is het precies goed.
Ow oke, ik snapte al niet dat ik het nooit gezien heb! En tja ik wilde even gaan kijken, maar nu geen pak voeding in huis staan .
Ik heb vanmorgen voor het eerst de fles in de magnetron gewarmt. Braaf met spa blauw. 40 sec. was precies genoeg. Een heeeeel stuk sneller dan water koken en dan weer koelen