Hoi allemaal, Fae zit momenteel heerlijk van een liga te smullen. En ik moet zeggen: Het is een zooitje ! Het smelt zo weg en alles zit dus bijna onder. Dat klinkt als een nadeel, maar eigenlijk vind ik het wel een veilig idee. Ze zal zich hier niet snel in verslikken, ook niet als er een wat groter stukje in haar mond komt, want dat spuugt ze dan als drapje wel weer gemakkelijk uit. Maar ik vroeg me af wat ik nog meer zou kunnen geven ter afwisseling en wat ook een beetje op de zelfde manier weg te eten is . Fae eet ook soepstengels. Rijstewafels heeft ze ooit gehad, maar daar stikte ze dus zowat in een stukje. Maar er is behoorlijk wat keus. Zowel echt babyspul als kinderkoekjes als gewone dingen (zoals wij zelf ook soepstengels eten) . Dus wat vonden jullie vrij 'veilig' om te geven naar je eigen idee ? dit mag trouwens ook groente of fruit zijn... ik wil binnenkort ook eens gekookte worteltjes uitproberen...
Hoi, ik neem aan de je volledige BV geeft? Het is zowiezo goed om vanaf een maand of 6 meer vaste voeding te gaan aanbieden: groenten en fruit maar dat wist je vast wel. Stukjes brood vinden veel kinderen ook lekker. Een stukje banaan is ook heel zacht, meloen. Trouwens kindjes stikken niet zo snel. Ze hebben wel een heel sterke kokreflex waardoor het lijkt alsof ze gaan stikken. Ik zou die rijstewafel nog eens proberen maar geef anders er maar een stukje van. Een heel gekookt worteltje kan ook. Goeie kans dat ze een heel zuur gezicht trek: worteltjes kunnen bitter worden door het koken
Naar mijn weten geeft Athina kunstvoeding en geen borstvoeding ! Maar voor tussendoortjes hebben wij -> Rozijntjes, crackers, beschuit, geroosterd stukje brood, stukje fruit (gewoon vanalles), baby-koekje, bakje naturel kwark/yoghurt, soepstengel. Meer kan ik me even niet bedenken.
ik geef idd kunstvoeding wat bolbuikje al aangeeft... En we zijn ook al even bezig hoor met bijvoeding. Maar gepureerd. Ze is geen fan van stukjes op zich, maar brood eet ze 1 reepje per dag zeg maar, half gevoerd, half zelf. Banaan in een prakje met appel (de appel gepureerd) tufte ze uit. Maar misschien eet ze het wel als ik het in haar handje geef. En van de wortel: Goed om te weten , dat wist ik dus echt niet.
voor ontbijtkoek is het denk ik nog te vroeg met 7 maanden? en voor rozijntjes is ze ook nog te klein (denk ik?) , hoewel ik dat op zich wel erg gezonde en goede 'snoepjes' vind voor kleintjes crackers kan ik ook weleens naar kijken, een niet te harde en kruimelige variant, maarja, daar heb je ook heel wat soorten in. Beschuit kruimelt mij te erg en is de droog denk ik. Een geroosterd stukje brood is wel lekker knabbelen die ga ik onthouden. En misschien moet ik toch ook maar eens stukjes fruit in het handje aan gaan bieden, alleen de meeste dingen die ik zacht genoeg vind hebben of velletjes, of zijn te glibberig nog voor haar om vast te pakken . Dus misschien toch maar voor de wat hardere variant; de appel kiezen.... maar bedankt in elk geval ik heb weer wat ideetjes!
Te glibberig kan je oplossen met een vorkje of juist om extra oefening voor de handjes het te pakken zien te krijgen is dan juist nog leuker! (tenminste hier hoor, zeker als wij ook mee moeten lachen dan is het geweldig, hoewel ze zichzelf ook af en toe wel heel dom voelen geloof ik dat het hun niet lukt en ons wel ) Tja nu zeg je wat, denk idd dat ontbijtkoek misschien wat vroeg is. Rozijntjes kan denk ik wel hoor, het is natuurlijk gewoon zacht en kleine stukjes, en stukjes kunnen ze met 6 maanden wel eten ! Wij zijn overigens pas met koekjes ed begonnen na een maand of 11 ! Had ik er even bij moeten zetten misschien ! En gelukkig had ik dus geen blunder gemaakt met dat kv/bv stukje !
Wij gaven toen ook al rozijntjes en dat ging altijd prima, ze slikken ze vaak gewoon heel door dus schrik niet als je ze terug vind in de luier. manderijntjes ontvelde ik en sneed ik door midden Kylian was toen dol op yoghurt, dit deed ik in een gewone (dus niet anti-lek) tuitbeker, zo leerde hij ook langzaam uit een tuitbeker drinken. Wat betreft banaan, blijkt dus dat onze zoon gewoon geen banaan luste . Gekookte worteltjes zijn goed, ik nam altijd bospeen want die vind ik zoeter. Groetjes Anita