Mijn dochtertje krijgt altijd druifjes, ze vind ze heerlijk. Nu vertelde mijn moeder gisteren dat ze had gelezen dat je beter geen druiven kunt geven onder de 4 jaar. Nu kan ze nergens meer het artikel vinden waar ze het had gelezen. Ik ga ervan uit dat dit ivm verstikkingsgevaar is. Weten jullie dit ?
Misschien vanwege de bestrijdingsmiddelen? Ik boen er altijd flink op ... en ik bijt ze door midden (pitjes eruit en minder rond/glad) ... Tenminste, toen ze druifjes nog lekker vond
Dean eet nu al druiven.. zonder schilletje en pitloos. (en door de helf) zou niet weten waarom niet eigenlijk.
Hier krijgen ze ook al een tijd gewoon druifjes! Ik snijd ze even door de midden en met het puntje van mn mes haal ik de pitjes eruit. Of koop pitloze druiven die snijd ik dan ook gewoon even door midden. Volgens het voedeslintroductie schema mogen ze ook gewoon vanaf 6 maanden.
Het heeft te maken met het velletje, dit kan nogal stug zijn bij druiven, waardoor er inderdaad verstikkingsgevaar is. Pitloze druiven hebben zelfs een nog stugger schilletje dan gewone. Hier dus altijd de gewone druiven, waar ik de pitten uithaal en ik snijd ze ook altijd even doormidden.
Eva heeft ze vanaf ongeveer 7 maanden gehad. Eerst het velletje eraf, vanaf 10 maanden niet meer. Wel door de helft, maar dat moet ook ivm verstikkingsgevaar. Ik heb altijd pitloze druiven.
Ik zou ook niet weten waarom niet. Hier ook altijd gewoon gegeven. Ik beet ze stuk en gaf ze dan. Heerlijk vond en vind ze het. En in het begin als ze het velletje te stuk vond kreeg ik na veel kauwen alleen het velletje terug
Hier gaf ik pitloze druiven aan mijn zoontje en die beet hij dan zelf door midden terwijl ik toekijk. Geef ze ook 1 voor 1 want hij wil soms nog wel eens een proppert zijn
mijn zoontje is er ook dol op, maar ik vind wel erg veel schillen terug in de luier moet ik zeggen! en ze gaan schillen vin dik een beetje onzin. ik koop wel pitloze. ik dacht dat het niet mocht omdat ze last van de darmen kregen ervan? hij gaat er in ieder geval enorm van poepen, en zoals ik zei verteert hij ze ook slecht. ik geef ze dus niet te vaak!
Ik geef wel druiven maar niet te veel. Druiven gaan in de maag gisten. Daar kunnen kleintjes misselijk van worden. Je moet denk ik zelf een beetje inschatten wat 'te veel' is. In het begin sneed ik ze wel doormidden om te voorkomen dat ze ze per ongeluk in de keel zou krijgen.
Hier ook pitloze druiven en mevrouw onvelt ze zelf in dr mond Ze spuugt het velletje gewoon weer uit, erg makkelijk
Hier ook eentje die gek is op druiven! Hij vindt het echt snoepjes. Ik koop altijd de pitloze en ik snijd ze een keer doormidden. Heel vind ik nog wel eng, ben bang dat ze dan zo zijn keel in schieten.
Hier een alles-etertje wat fruit betreft, dus ook druiven vindtie heerlijk. Wel altijd goed wassen en ook in een paar stukjes.
Milan heeft vorige week (met ong. 6 maanden) voor 't eerst druiven gegeten (pitloze, zonder schil en doormidden), hij vond het meteen al superlekker!
hier eet ze vaak druiven mee hoor en heb nog nooit gehoort dat dit niet mocht. ze eet al het fruit wat ik ook eet en dat is best veel. ze eet eigenlijk alles wat wij eten dus ook zo nu en dan een paar druifjes en ze vind ze heerlijk. wel pitloze trouwens en plukken ze samen van het stokje af dus niks geen snijden of pulleken. ze eet een appeltje ook zo uit het handje want als ik het ga slopen of delen hoeft ze het niet meer