druiven niet voor 4 jaar ?

Discussie in 'Voeding' gestart door linda84, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn dochtertje krijgt altijd druifjes, ze vind ze heerlijk. Nu vertelde mijn moeder gisteren dat ze had gelezen dat je beter geen druiven kunt geven onder de 4 jaar. Nu kan ze nergens meer het artikel vinden waar ze het had gelezen.
    Ik ga ervan uit dat dit ivm verstikkingsgevaar is.

Weten jullie dit ?

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame krijgt al vanaf der eerste jaar druiven zonder pitjes
    nog nooit gehort dat het niet mocht

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Misschien vanwege de bestrijdingsmiddelen? Ik boen er altijd flink op ... en ik bijt ze door midden (pitjes eruit en minder rond/glad) ...

Tenminste, toen ze druifjes nog lekker vond :rolleyes:

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dean eet nu al druiven.. zonder schilletje en pitloos.
    (en door de helf)

zou niet weten waarom niet eigenlijk.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier krijgen ze ook al een tijd gewoon druifjes!
    Ik snijd ze even door de midden en met het puntje van mn mes haal ik de pitjes eruit. Of koop pitloze druiven die snijd ik dan ook gewoon even door midden.

Volgens het voedeslintroductie schema mogen ze ook gewoon vanaf 6 maanden.

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Het heeft te maken met het velletje, dit kan nogal stug zijn bij druiven, waardoor er inderdaad verstikkingsgevaar is.
    Pitloze druiven hebben zelfs een nog stugger schilletje dan gewone.
    Hier dus altijd de gewone druiven, waar ik de pitten uithaal en ik snijd ze ook altijd even doormidden.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft ze vanaf ongeveer 7 maanden gehad. Eerst het velletje eraf, vanaf 10 maanden niet meer. Wel door de helft, maar dat moet ook ivm verstikkingsgevaar. Ik heb altijd pitloze druiven.

8. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik geef ze ook al een tijdje. Pitloze druiven waar ik het velletje af haal . Ze vind ze heerlijk.

9. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik zou ook niet weten waarom niet.
    Hier ook altijd gewoon gegeven. Ik beet ze stuk en gaf ze dan. Heerlijk vond en vind ze het. En in het begin als ze het velletje te stuk vond kreeg ik na veel kauwen alleen het velletje terug :)

10. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Hier gaf ik pitloze druiven aan mijn zoontje en die beet hij dan zelf door midden terwijl ik toekijk.
    Geef ze ook 1 voor 1 want hij wil soms nog wel eens een proppert zijn :p

11. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

mijn zoontje is er ook dol op, maar ik vind wel erg veel schillen terug in de luier moet ik zeggen! en ze gaan schillen vin dik een beetje onzin. ik koop wel pitloze.
    ik dacht dat het niet mocht omdat ze last van de darmen kregen ervan? hij gaat er in ieder geval enorm van poepen, en zoals ik zei verteert hij ze ook slecht. ik geef ze dus niet te vaak!

12. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik geef wel druiven maar niet te veel. Druiven gaan in de maag gisten. Daar kunnen kleintjes misselijk van worden. Je moet denk ik zelf een beetje inschatten wat 'te veel' is. In het begin sneed ik ze wel doormidden om te voorkomen dat ze ze per ongeluk in de keel zou krijgen.

13. Niet meer actief

Hier ook pitloze druiven en mevrouw onvelt ze zelf in dr mond :D Ze spuugt het velletje gewoon weer uit, erg makkelijk :D

14. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Hier ook eentje die gek is op druiven! Hij vindt het echt snoepjes.
    Ik koop altijd de pitloze en ik snijd ze een keer doormidden. Heel vind ik nog wel eng, ben bang dat ze dan zo zijn keel in schieten.

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hier een alles-etertje wat fruit betreft, dus ook druiven vindtie heerlijk.
    Wel altijd goed wassen en ook in een paar stukjes. :)

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan heeft vorige week (met ong. 6 maanden) voor 't eerst druiven gegeten (pitloze, zonder schil en doormidden), hij vond het meteen al superlekker!

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier eet ze vaak druiven mee hoor en heb nog nooit gehoort dat dit niet mocht. ze eet al het fruit wat ik ook eet en dat is best veel. ze eet eigenlijk alles wat wij eten dus ook zo nu en dan een paar druifjes en ze vind ze heerlijk. wel pitloze trouwens en plukken ze samen van het stokje af dus niks geen snijden of pulleken. ze eet een appeltje ook zo uit het handje want als ik het ga slopen of delen hoeft ze het niet meer :D

Deel Deze Pagina