Tussendoortje?

Discussie in 'Voeding' gestart door Barocky, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barocky

Barocky Actief lid

27 apr 2009
    160
    0
    0
    Ik zit een beetje te tobben met het middagtussendoortje wat ik mevrouwtje kan geven. Is nu 8,5 maand en krijgt :
    07.00 fles 200ml
    10.00 fruit
    13:00 brood + fles 120ml
    15.30 ?? + roosvicee
    18:00 warm eten + yoghurt
    19.30 fles 200ml

Een liga vindt ze heerlijk maar echt nodig heeft ze het niet. Is een soepstengel beter? Ik neem aan dat ze rond dat tijdstip wel een beetje trek heeft en het duurt nog te lang voor het avondeten.

Hoe doen jullie dat?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Een soepstengel of een rijstewafel zonder zout? Of een stukje komkommer, tomaatje ofzo?

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Rijstwafel idd. Mijn zoontje had ook geen behoefte aan tussendoortjes op die leeftijd.

Ik zie trouwens dat je best nog veel zuivel geeft, nl. 620 ml (als ik uitga van een toetje van 100ml). Voor een kind dat goed bijvoeding eet en zo te zien doet jouw dochtertje dat, is 500ml. voldoende!;)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met relatief veel melk hoeft een tussendoortje nog niet hoor. Brood en 120ml opvolgmelk (neem ik tenminste aan) is een beetje 1,5 maaltijd dus ze zal waarschijnlijk niet echt trek hebben in de loop van de middag.
    Een rijstwafel of een crackertje zijn prima tussendoortjes maar je kan ook een stukje fruit geven.

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik wissel het af. Liga, Nijntje biscuit, komkommer, vers fruit, rijstewafeltje, ontbijtkoekje of rozijntjes.
    Ook krijgt hij niet elke dag iets omdat hij niet elke dag iets hoeft te krijgen en omdat hij niet elke dag al trek krijgt. (Soms eet hij slecht brood dus dan heeft hij er wel 'behoefte' aan).

6. Barocky

Barocky Actief lid

27 apr 2009
    160
    0
    0
    Wel een goed idee om het af te wisselen ja. Ik zal de totaliteit van de flessen wat omlaag kunnen brengen, zeker diegene die bij de boterham zit, gaat niet altijd leeg. 's Morgens en 's avonds wel. Helemaal niks geven lijkt me zo'n lange tijd (van12:30u tot 18:00u) dus rijstewafel/fruit is ook een goed idee. Wat geven jullie de kindjes te drinken?

7. tulip

tulip Niet meer actief

ik gaf een rijstewafel of soepstengel en als drinken diksap.

8. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    Hier is een cracotte een van de favorieten.
    Vaak smeer ik er een dun laagje boter op, vind ie heerlijk en heel soms iets van smeerkaas, of wat er dan ook open is dat ie lekker vind.
    Zo kaal vind ie m ook gewoon lekker, alleen soms ter variatie doe ik er iets dun op smeren.
    Wel erg droog, wat met dit weer als voordeel heeft dat ie meteen een hoop drinkt... :D

9. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Hier wisselen we af tussen rijstwafel, liga, soepstengel en soms een ander koekje.

Tegenwoordig eten we ook wel eens samen een banaantje. Kiek een hapje, mama een hapje.

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik doe soms een extra stuk fruit, maar heel vaak krijgt ze een soepstengel. Daar is ze zo dol op! Liga doen we bijna nooit, een heel enkel keertje maar, maar ik vind dat zo'n gesmeer ;) Rijstwafel doen we ook wel, van die kleintjes van Bambix. Handig!

11. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.045
    453
    83
    Vrouw
    Soepstengels, ontbijtkoek, eierkoek, rozijntjes, komkommer, rijstewafel, druifjes, cracotte met niks (goed voor doorkomende tanden volgens mij... ze knaagt er in ieder geval lekker op!). Qua drinken: roosvicee, diksap, appelsap verdund met water of gewoon water. Ze vindt het allemaal prima en lekker.

12. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik geef nog steeds geen tussendoortjes. hooguit wat extra keren sap als het extreem warm is.

13. Barocky

Barocky Actief lid

27 apr 2009
    160
    0
    0

Maar zit er dan niet té lang tussen de boterham en het avondeten? Hier krijgt ze rond 12:30u een boterham en gaan we ongeveer 18:00u avondeten. Zelf heb ik rond 16u ook een beetje trek en pak dan vaak ook een appel, of hebben kleintjes daar minder last van?

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    hier gaan we eten rond half 1/1 uur. dan om 2 uur een fles opvolgmelk. dan slaapt hij meestal tot een uur of 4 half 5 dan krijgt hij aangelegde appelsap of een ander soort diksap. om half 6 gaan we warm eten met een toetje achterop. als ik daar ook nog tussendoortjes in moet proppen is hij de hele dag aan het eten en drinken.

jou kleintje is nog veel jonger dan mijn zoon ( die vandaag 15 maanden geworden is ) die krijgt neem ik aan in de middag ook nog een flesvoeding? en een fruithapje zou ook goed mogelijk zijn dat deed ik wel rond die leeftijd rond een uur of 3/4 als zijn slaapje klaar was ( wat toen iets eerder was dan nu het geval is ) anders is het inderdaad erg lang om te overbruggen.

15. zogelukkig

Ik vind sap zeker een tussendoortje, bevat veel kalorieen.
    Rijstwafel en komkommer en water dat is lekker om op te knabbelen en van te drinken en de trek in avondeten blijft behouden.;)

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het flesje van 2 uur is dus het tussendoortje.
    Met 15 maanden hebben ze geen opvolgmelk meer nodig en is een rijstwafel of soepstengel in principe een beter tussendoortje (minder eiwitten, andere samenstelling van calorische waarde) Behalve als het een erg klein of licht kind is wat niet goed groeit.

17. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    inderdaad is de fles dan het tussendoortje. dit blijft zo tot hij 2 jaar oud is want wij geven geen koemelk onder de 2 jaar daar hebben we onze redenen voor. het kan zijn dat aangelegd sap en melk calorieen geven en een rijstewafel niet. maar in een rijstewafel zit geen vocht en je moet toch aan de hoeveelheid vocht komen.

18. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    1. Rijstwafel
    2. broodkorstje
    3. soepstengel
    4. koekje
    5. smoothie zelfmaken! Erg lekker en goed uit beker leren drinken
    6. Stukje komkommer
    7. Fruit mag altijd natuurlijk

19. zogelukkig

Dan geef je toch water?;)

20. Barocky

Barocky Actief lid

27 apr 2009
    160
    0
    0
    't Meisje krijgt bij haar boterham een fles melk, dus niet meer halverwege de middag. We zitten nu op 3 flessen, 's morgens 7u, 's middags bij de boterham en 's avonds voor het slapen gaan. Toen ze nog 4 flessen had, moest ze 's middags ook echt op tijd haar fles maar nu ze een boterham krijgt kan ze veel langer door in de middag heb ik gemerkt. Dus van echte honger rond 16u is geen sprake, dus een licht tussendoortje met een beetje sap werkt prima. Wel valt ze om 18u echt aan haha!! Fijn dat ik zoveel tips heb gekregen!

Deel Deze Pagina