Voorlezen voor het slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ashleyp, 21 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Voorlezen voor het slapen gaan, met welke leeftijd zijn jullie begonnen?

2. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Met een maand of 3, 4 lazen we al regelmatig wat voor. Meestal lukt het niet voor het slapen omdat hij dan te mire en daardoor onrustig is, dus lezen we tussendoor wat.

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik ben er vanaf 4 maanden mee begonnen. Na het douchen is het in pyjama, laatste fles, ff spelen, in de slaapzak, voorlezen en naar bed.

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Al voor ze geboren was iedere avond :D
    Na de geboorte een tijdje 's middags, want 's avonds was te activerend. Inmiddels wel 's avonds.

5. Aislin

Aislin Actief lid

2 dec 2010
    280
    0
    0
    NULL
    Westervoort
    mijn mannetje vind het nu pas interresant worden...
    hij komt de hele dag door met zijn nijntje boek naar me toe..

we lezen nog niet echt voor het slapen gaan..wil dat binnenkort wel gaan invoeren als hij er goed op reageert tenminste..

6. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Echt een verhaaltje voorlezen hebben beide kinderen nog geen geduld voor, al deed ik het wel toen ze echt nog baby's waren. We lezen wel altijd een boekje met ze voor het slapengaan. Meestal van die aanwijsprentenboeken met onze peuter en met onze dreumes lezen we Dikkie Dik :) Het is hier echt onderdeel van het bedritueel.

7. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    Wij doen het ook al een tijdje voor het slapen gaan. Ik denk vanaf 6 maanden.

Eerst in bad, pyama aan, even spelen in de box, flesje, naar boven tanden poetsen, boekje lezen en slapen!

8. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.059
    2.555
    113
    Limburg
    Sinds een paar maanden pas voor het slapengaan, maar ook niet altijd want vaak wordt hij er juist druk van. Mijn zoon heeft er het geduld niet voor.

9. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds 11 maanden voor het slapen gaan... hij gaat er ook echt voor liggen.. daarvoor gewoon zo af en toe eens.. vaak was het geduld er ook niet voor... maar tot drie maanden wel heel veel.. toen kon hij nog lekker rustig bij je liggen en genieten van je stem en je warmte:)

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Al sinds ze wakker in bed ging, met 3,5 maand was dat. We hebben het Jip en Janneke-verzamelboek en het is nu de zesde keer dat het boek voorgelezen wordt.

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#11 MMarianne, 21 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2013
    Heb het in het begin wel gedaan maar hij had er nooit interesse in en ging ook altijd gelijk liggen en slapen tot een paar weken geleden, nu kom ik de slaapkamer niet uit voor ik een verhaaltje heb voorgelezen..."boekie boekie" roept ie en wijst naar de plank waar de boekjes liggen. Hebben het boek "1-Minuut Goedenacht Verhaaltjes Siel" en heb een paar kleine dierenboekjes, moet ook weer niet te lang duren want dan is het "dagdag" oftewel ik wil slapen...

12. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Pas rond 12 maanden, daarvoor vond ze het niet interessant. Nu vind ze het geweldig

13. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Bij beide met 1 jaar elke dag, daarvoor zo af en toe, hing er vanaf hoe moe ze waren.
    Bij de oudste hebben we reden 365 dagen boek gelezen en bij de jongste is het nu Dikkie Dik. Erg korte verhaaltjes, maar we vertedllen er wat omheen.

14. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Rond de 18 maanden zijn we echt voor het slapen gaan begonnen met voorlezen. Ze roept dan 'boekje' en dan mag ze uitkiezen welke we doen (helaas voor mama vaak dezelfde..) Het hoort nu echt bij het slaapritueel en ze kan er stil genoeg voor blijven zitten. Voor de 18 maanden vond ze het veel interessanter om de bladzijdes om te slaan en heel hard door het boek te bladeren.

Deel Deze Pagina