Merel heeft koemelk allergie en over een maand of 3 zou ze over kunnen/mogen op gewone melk, maar ik ben bang dat ze dan weer last krijgt. Hoe hebben jjullie dast gedaan of gaan jullie dat doen? Merel krijgt nu wel biogarde yoghurt (een beetje na het warm eten), wat ze heerlijk vindt, maar gewone melk durf ik zomaar niet aan. Is sojamelk een oplossing of is dat net zo allergeen? Ze heeft natuurlijk de vitaminen nodig die in melk zitten, dus hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Hallo Merel, Mijn oudste zoon had ook koemelkallergie en die moest aan de sojamelk. Ik maakte er pap van of hij kreeg het gewoon te drinken. Toen hij 2 was ging ik langzaam over op gewone melk en dat ging goed. Het is nu nog wel zo als hij teveel drinkt per dag dat hij het nog wel een beetje merkt. Groetjes
Bij KEA ga je niet meteen over op gewone melk. Je kijkt eerst of aangezuurde melkproducten goed gaan. Als dat ook in grotere hoeveelheden op een dag geen problemen oplevert, dan probeer je voorzichtig melk. Maar je kunt liever wat langer doorgaan met de melk die je kind wel verdraagt.
Mijn broertje en ik hadden vroeger ook last van koemelkallergie en dronken altijd geiten- of soyamelk. Langzaamaan zijn we toen overgestapt op gewone koemelk.