Ik vind het erg moeilijk combinaties te verzinnen. Weet ook niet zo goed wat ze wel en niet mogen bij 6 maanden wat betreft groenten en vlees. Wie kan mij helpen?
Ik gaf toen gewoon de groente puur. Stukjes die ze konden pakken. Soms geprakt met wat aardappel. Vlees deed ik pas na de verjaardag. Op de site van borstvoeding.com staat een heel mooi schema van wat je wanneer kunt geven aan bijvoeding.
Het kookboek Opperdepop van de Albert Heijn heeft ook leuke recepten, vanaf zeven maanden gaan ze daar echt combineren. Mijn zoontje is gek op de couscous met vis!
Met 6 maanden was het bij ons vaak nog 1 groente en wat rijst/aardappel/pasta. vanaf een maand of 7 zijn we gaan combineren. Gisteren was de broccoli/tomaat/aardappel een succes. En de courgette/champignon/pasta doet het hier ook heel goed..
Ik gaf toen vaak wortel/aardappel en een klein stukje kip erwtjes/aardappel/kip soepgroente/aardappel/kip (Kylian was hier dol op) bloemkool/aardappel/kip eigenlijk alle groente behalve bruine bonen want daar krijgt hij krampen van. En soms wisselde ik de kip af met een klein beetje rul gebakken rundergehakt. Groetjes anita
Hier was gisteren de combi spercieboontjes met tomaat en aardappel een groot succes! En verder eet hij meestal nog een groente per keer, met een beetje rijst of aardappel. vlees krijgt hij nog niet.
idd het boek van de appie is ideaal! van de week het witlof hapje gemaakt. meneer heeft lekker een halve appel , een aardappel en een stronk witlof in zijn eentje opgegeten zo lekker vond hij het! joyce
Op keukenkikker.nl staan leuke recepten maar hoe zit het met de porties? Bij fruithapjes staat er bijv. ingredienten: 1 banaan 5 mandarijnen (zonder pit) 1 zoete appel 1 Liga Ik neem aan dat dat niet 1 fruithap is?!